Servis Praha
Moderátor: peta.smolik
-
- Začátečník
- Příspěvky: 5
- Registrován: 12 říj 2021, 01:14
Servis Praha
Ahoj, mame v rodine nove Fiat 500, 1.2, r.v. 2013, s robotizovanou prevodovkou, najeto 39tkm. Predchozi majitelka nejezdila do autorizovaneho servisu, ale olej a co bylo treba bylo delano. Chteli bychom auto dat na servis, u Dojacka (tam bylo auto kupovano) mi rekli, ze ve 30tkm se maji delat svicky a po sedmi letech i rozvody. Tudiz pomerne velky servis. Chtel bych se, prosim, zeptat, zda nemate tip na kvalitni servis v Praze nebo okoli, pripadne zkusenosti s Dojackem? V Imofe mi rekli, ze prezouvaji a termin za mesic.. dekuji
- Reklama
-
- Začátečník
- Příspěvky: 5
- Registrován: 12 říj 2021, 01:14
Re: Servis Praha
A celkove, prosim, na co si dat pozor. Dekuji
-
- Začátečník
- Příspěvky: 5
- Registrován: 12 říj 2021, 01:14
Re: Servis Praha
Nhcar termin take za mesic. Tak zatim jediny rozumny termin dojacek (tyden)
Re: Servis Praha
Bacha si dej hlavně na ojeb, v 90% servisů jsou měniči dílů a dělaj "honem ať je to hotový", pak to podle toho vypadá.
Jinak výměna svící neni nic složitýho, i rozvody jsou bezproblémový. Při tak malém nájezdu bych měnil jen ozubený řemen (u kladek jde o ložiska a ty časově nestárnou = ty měnit podle nájezdu tušim že při 120 kkm), rozvody jsou celkem jednoduchý, ca 3 hodiny práce když se to dělá poprvý...
Výměna oleje je taky primitivní a zvládnout by to měl každý chlap, pokud neni úplná lama.. Najet na nájezdy nebo nad příkop. vyšoubovat zátku, vypustit do lavoru, nechat vykapat klidně hodinu, vyšroubovat filtr, nový filtr (nejradši Mann) těsnění máznout olejem utáhnout pevně rukou, zašroubovat zátku, nalít olej o něco míň, sjet na rovinu a dolít přesně na 2/3 mezi rysky... Časově 2x 10 minut práce, finančně filtr kolem stovky a olej stovka za litr = celkem max. 600,- i s poštovným z e-shopu a máš jistotu že je to udělaný dobře (a ne filtr jen otřený aby vypadal nově a olej část vycuclá a dolitý čímkoliv co měli v sudu...
U aut. převodovky je zásadní včas měnit olej a dát ten co tam patří.
Mrkni i na brzdy - rozebrat vyčistit zkontrolovat čepy jestli nejdou ztuha nebo se nevaklaj, máznout funkční plochy, pístek jestli jde lehce (v top stavu jde zatlačit rukou) kontrola lanovodů ručky atd.
Jinak výměna svící neni nic složitýho, i rozvody jsou bezproblémový. Při tak malém nájezdu bych měnil jen ozubený řemen (u kladek jde o ložiska a ty časově nestárnou = ty měnit podle nájezdu tušim že při 120 kkm), rozvody jsou celkem jednoduchý, ca 3 hodiny práce když se to dělá poprvý...
Výměna oleje je taky primitivní a zvládnout by to měl každý chlap, pokud neni úplná lama.. Najet na nájezdy nebo nad příkop. vyšoubovat zátku, vypustit do lavoru, nechat vykapat klidně hodinu, vyšroubovat filtr, nový filtr (nejradši Mann) těsnění máznout olejem utáhnout pevně rukou, zašroubovat zátku, nalít olej o něco míň, sjet na rovinu a dolít přesně na 2/3 mezi rysky... Časově 2x 10 minut práce, finančně filtr kolem stovky a olej stovka za litr = celkem max. 600,- i s poštovným z e-shopu a máš jistotu že je to udělaný dobře (a ne filtr jen otřený aby vypadal nově a olej část vycuclá a dolitý čímkoliv co měli v sudu...
U aut. převodovky je zásadní včas měnit olej a dát ten co tam patří.
Mrkni i na brzdy - rozebrat vyčistit zkontrolovat čepy jestli nejdou ztuha nebo se nevaklaj, máznout funkční plochy, pístek jestli jde lehce (v top stavu jde zatlačit rukou) kontrola lanovodů ručky atd.
-
- Začátečník
- Příspěvky: 5
- Registrován: 12 říj 2021, 01:14
Re: Servis Praha
Diky za odpoved. A jakou znacku rozvodu by jsi doporucil. Nevis, v kolika tkm je interval pro vymenu oleje v automatu? 60tkm nebo driv? Diky
Re: Servis Praha
Většina dává INA, ale už jsem od ní potkal špatný vodní pumpy, jak netěsný gufero (teče, poznáš že tam je růžový sintr v místě netěsnosti) tak protočenou vrtuli na hřídeli, kladky řemeny OK... Teď dávám Gates, vodní pumpy někdy jiný (Dozl,apod.) a zatim všechno OK - několik aut, od výměny maj najeto přes 50 kkm...
Hledání dobrýho servisu u mně skončilo že jsem to začal dělat sám Všude nekvalitní práce někde i ojeb, díly často předražená čína..., někoho dobrýho pečlivýho za normální cenu jsem nenašel... A zjistil jsem že např. ani ty rozvody nejsou nic složitýho, stačí dodržet pár zásadních věcí... Nářadí se vyplatí pořídit i na jednu akci, časově to vyjde obvykle líp než to vozit do servisu... Velká gola ca 3k, dva momentový klíče abys pokryl rozsah ca 10 - 350 Nm (čistě na rozvody stačí jeden slabší; momenťák jde nahradit mincířem - síla na rameni..), aretace rozvodů pár stovek a myslim že tady to jde i bez ní... Shodit dekly, podepřít motor sundat držák motoru, shodit řemenici kliky a vodní pumpu, natáhnout nový řemen správně napnout (ukazatel na kladce) a všechno nahodit zpátky, dodržet utahovací momenty, ručně protočit motor jestli nejsi mimo a pak jestli to jede... Pokud se mění VP tak rovnou novou chladicí kapalinu (ta má taky omezenou životnost, vyčerpávaj se inhibitory koroze)
U tebe bych vodní pumpu nesundaval, klidně nechal i starý kladky (30kkm moc neni a u kladek jde o ložiska a u napínací o únavu pružiny tj. tam nerozhoduje čas ale nájezd) a koupil jen nový řemen za pár stovek... Řemen stárne i časově, záleží na "skladování" pokud je auto furt na mrazu slunci tak odchází rychleji, interval počítá s horší možností.. Drážkový řemen podle stavu - pokud nemá trhlinky tak OK...
Intervaly ani specifikaci oleje pro automat nevim.. Je to v dílenskám manuálu k většině aut jde stáhnout z webu, někdy za poplatek.. Ve Fiatu by ti to měli říct, od toho tu jsou - prodali auto informace k němu jsou součást prodeje a dostali za to zaplaceno... Ovšem jsou to hajzli nenažraný.. Viz třeba snímač natočení volantu za 2k, ale autorizák mění celý řízení za 20k To ať jdou do hajzlu.
Hledání dobrýho servisu u mně skončilo že jsem to začal dělat sám Všude nekvalitní práce někde i ojeb, díly často předražená čína..., někoho dobrýho pečlivýho za normální cenu jsem nenašel... A zjistil jsem že např. ani ty rozvody nejsou nic složitýho, stačí dodržet pár zásadních věcí... Nářadí se vyplatí pořídit i na jednu akci, časově to vyjde obvykle líp než to vozit do servisu... Velká gola ca 3k, dva momentový klíče abys pokryl rozsah ca 10 - 350 Nm (čistě na rozvody stačí jeden slabší; momenťák jde nahradit mincířem - síla na rameni..), aretace rozvodů pár stovek a myslim že tady to jde i bez ní... Shodit dekly, podepřít motor sundat držák motoru, shodit řemenici kliky a vodní pumpu, natáhnout nový řemen správně napnout (ukazatel na kladce) a všechno nahodit zpátky, dodržet utahovací momenty, ručně protočit motor jestli nejsi mimo a pak jestli to jede... Pokud se mění VP tak rovnou novou chladicí kapalinu (ta má taky omezenou životnost, vyčerpávaj se inhibitory koroze)
U tebe bych vodní pumpu nesundaval, klidně nechal i starý kladky (30kkm moc neni a u kladek jde o ložiska a u napínací o únavu pružiny tj. tam nerozhoduje čas ale nájezd) a koupil jen nový řemen za pár stovek... Řemen stárne i časově, záleží na "skladování" pokud je auto furt na mrazu slunci tak odchází rychleji, interval počítá s horší možností.. Drážkový řemen podle stavu - pokud nemá trhlinky tak OK...
Intervaly ani specifikaci oleje pro automat nevim.. Je to v dílenskám manuálu k většině aut jde stáhnout z webu, někdy za poplatek.. Ve Fiatu by ti to měli říct, od toho tu jsou - prodali auto informace k němu jsou součást prodeje a dostali za to zaplaceno... Ovšem jsou to hajzli nenažraný.. Viz třeba snímač natočení volantu za 2k, ale autorizák mění celý řízení za 20k To ať jdou do hajzlu.