2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Moderátor: peta.smolik
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Páni - kde nájsť návod CZ/SK?
Originál taliansky mám len neviem taliansky
Originál taliansky mám len neviem taliansky
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
- Reklama
Re: 2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: 2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Ďakujem. Niečo sťahujem, niečo už mám, pozriem aj Tvoje linky.
Problém, že čo som zatiaľ našiel, nie je presne moja.
Mám v strede na palubovke infopanel a v tých návodoch je trocha iná verzia Alfy
Zatiaľ je k mojej nádejný súbor: "ArtheWorld ۩ Manual Auto - Alfa Romeo 156 Facelift Manuál"
Vyzerá, že je to ono.
Problém, že čo som zatiaľ našiel, nie je presne moja.
Mám v strede na palubovke infopanel a v tých návodoch je trocha iná verzia Alfy
Zatiaľ je k mojej nádejný súbor: "ArtheWorld ۩ Manual Auto - Alfa Romeo 156 Facelift Manuál"
Vyzerá, že je to ono.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: 2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Tak zkus přímo na alfaromeo klubech,není možné,že by tam nic nebylo ke stažení
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: 2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
liborko - jeden z Tvojich odkazov je ono - vďaka zaň.
"Alfisti" sú trošku zvláštna (nechem paušalizovať no zdá sa) snobská kasta.
Nik neodpovedal na dotazy. Trošku smutné.
Posledných 27 rokov som presvedčený fiaťák. Jednotkové S55, dvojkové JTD, nešťastné (skrz brzdy, žralo vývevy a po x-tej oprave, ktorá to konečne odstránila, zdymilo na emisnej) Stilo, Multipla (všetky ešte mám, no Puntá idú preč, ale na Multiplu žena nedá dopustiť odkedy som ju do nej posadil - a mne je za ňou vážne smutno) - prv Wartburg, Škoda 120LS (moja aj "htp POLO"...) prv mnohé kilometre na Dácii, Žigulákoch, v práci kadečo a tak ...
Na okraj k tomu POLU - keď potrebovalo servis, posadil som ju do Punta JTD. Ako sadla nazad do POLA, večer vraví: Predajme to. Ja - veď si doň zaľúbená. Moja - ja to nechcem, to je voči Puntu lenivá sviňa
"Alfisti" sú trošku zvláštna (nechem paušalizovať no zdá sa) snobská kasta.
Nik neodpovedal na dotazy. Trošku smutné.
Posledných 27 rokov som presvedčený fiaťák. Jednotkové S55, dvojkové JTD, nešťastné (skrz brzdy, žralo vývevy a po x-tej oprave, ktorá to konečne odstránila, zdymilo na emisnej) Stilo, Multipla (všetky ešte mám, no Puntá idú preč, ale na Multiplu žena nedá dopustiť odkedy som ju do nej posadil - a mne je za ňou vážne smutno) - prv Wartburg, Škoda 120LS (moja aj "htp POLO"...) prv mnohé kilometre na Dácii, Žigulákoch, v práci kadečo a tak ...
Na okraj k tomu POLU - keď potrebovalo servis, posadil som ju do Punta JTD. Ako sadla nazad do POLA, večer vraví: Predajme to. Ja - veď si doň zaľúbená. Moja - ja to nechcem, to je voči Puntu lenivá sviňa
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: 2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Tak zakrátko po mojom poste (ktorý neviem upraviť ani odstrániť) mi niekto poradil
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: 2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Ďalšia otázka - čím to je, že Alfa pod 1500 otáčok vôbec neťahá - nezrýchľuje, medzi 1500-2000 nič moc no kdesi nad 2000 otáčkami vystrelí ako raketa?
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: 2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Nejspíš EGR ventil - zatuhlý solenoid. Jde sundat (4 šrouby torx, jeden jsem povoloval samostatným bitem a točil s ním stranovým klíčem, další pružným nástavcem), zatlačíš tyčku kterou solenoid hýbe s ventilem a pokud se tyčka lehce nevrací tak je zasekanej. = Zezadu do středu vyvrtat dírku 3mm, vyrazit vnitřek, vyčistit, průchod tyčky skrz vedení máznout měděnou vazelínou a složit. Dírku jsem zaslepil silikonem aby se tam neprášilo.. Měl jsem stejný problém - do 2k chcíplý jak motor bez turba, až pak zátah. Po rozhýbání solenoidu zátah skoro z volnoběhu jako dřív.. 1,9 JTD 63 kW.
Re: 2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Vďaka. Podľa predchádzajúceho majiteľa (ktorý ju bral pôvodne pre seba) by mal byť EGR vyčistený a zaslepený.
Ak nekecal.
I tak by to mohol robiť?
Uvažoval som, či nie váha vzduchu no od cca 2300 otáčok to ide ako raketa.
Ona aj dosť zadymievala pri odjazde z miesta (hoci to sa jej nechce) aj ak som dupol podlahu aj trebárs pri 3000 otáčkach.
Dal som na skusy do nádrže "...oxicat", zatiaľ to vyzerá, že zadymieva kus menej, no ťahať v nízkych otáčkach stále nechce.
Ak nekecal.
I tak by to mohol robiť?
Uvažoval som, či nie váha vzduchu no od cca 2300 otáčok to ide ako raketa.
Ona aj dosť zadymievala pri odjazde z miesta (hoci to sa jej nechce) aj ak som dupol podlahu aj trebárs pri 3000 otáčkach.
Dal som na skusy do nádrže "...oxicat", zatiaľ to vyzerá, že zadymieva kus menej, no ťahať v nízkych otáčkach stále nechce.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: 2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Pokud k zaslepení nejsou upravený mapy v ŘJ, tak to zaslepení může být přímo příčina - motor počítá s otevřením, jenže ono prd, proto zatáhne až v otáčkách kdy má být EGR zavřený a množství vzduchu sedí s dávkou nafty..
K zaslepení EGR nevidim důvod a už vůbec ne "na prasáka" ho zaslepit bez dalších úprav...
V nízkých otáčkách má být EGR otevřený, pokud neni tak to nejede a čoudí (zaslepený = zavřený) Se v tom hrabala lama co v hospodě slyšela že egr zaslepit je dobrý, vrazíš kus plechu a vyřešeno...
Dál regulace tlaku turba - na to je třeba diagnostikou kouknout na požadovaný/ skutečný tlak a i na čidla tlaku.. Váha vzduchu do toho taky může kecat, i tlak nafty atd., ale špatná funkce EGR je nejpravděpodobnější, tim bych začal.. Hezkou zábavu s povolováním šroubů
K zaslepení EGR nevidim důvod a už vůbec ne "na prasáka" ho zaslepit bez dalších úprav...
V nízkých otáčkách má být EGR otevřený, pokud neni tak to nejede a čoudí (zaslepený = zavřený) Se v tom hrabala lama co v hospodě slyšela že egr zaslepit je dobrý, vrazíš kus plechu a vyřešeno...
Dál regulace tlaku turba - na to je třeba diagnostikou kouknout na požadovaný/ skutečný tlak a i na čidla tlaku.. Váha vzduchu do toho taky může kecat, i tlak nafty atd., ale špatná funkce EGR je nejpravděpodobnější, tim bych začal.. Hezkou zábavu s povolováním šroubů
Re: 2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Iste, ďakujem.
Bol som na diagnostike a kontrole máp RJ u "Šarkana" v Alfatuningu, teda to by malo byť OK.
Našlo to akurát hlášku, ktorú našiel aj Torque - signál spínača z nožnej brzdy, to je vyriešené.
Včera mi kamarát opravil-rozbehal aj ľavé zadné koleso - brzdové trmene či vodítka či čo - ona ma do ľavých zákrut nezmyselne pribrzďovala pri malých rýchlostiach, už to nerobí Aj kotúč som predtým našiel horúci po jazde bez nejakého brzdenia, ostatné tri boli studené. Vravel, že to Nemec vymenil no nepremazal.
Bol som na diagnostike a kontrole máp RJ u "Šarkana" v Alfatuningu, teda to by malo byť OK.
Našlo to akurát hlášku, ktorú našiel aj Torque - signál spínača z nožnej brzdy, to je vyriešené.
Včera mi kamarát opravil-rozbehal aj ľavé zadné koleso - brzdové trmene či vodítka či čo - ona ma do ľavých zákrut nezmyselne pribrzďovala pri malých rýchlostiach, už to nerobí Aj kotúč som predtým našiel horúci po jazde bez nejakého brzdenia, ostatné tri boli studené. Vravel, že to Nemec vymenil no nepremazal.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: 2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Pokud to je do 2k chcíplý a čoudí, tak to evidentně OK neni.. Oživil bych EGR = vyndal záslepku a zkontroloval stav jak ventilu tak solenoidu (pohyblivost tyčky). Pokud čip tak opravdu kvalitní včetně měření na brzdě a jinak návrat k originálu = nahrát origo soft..
Tam jsou kotouče? Ano zatuhlý čepy a kluzný plochy třmenu, pak taky orezlej pístek (válec tělesa třmenu) a starší těsnění který už moc nepruží a neodtáhne desky od kotouče jako novej pružnej.. A hlavně samostav, často orezne hřídelka od páky ruční brzdy, máznout a rozhýbat pomůže obvykle jen krátkodobě... Jsou na to opravný sady, nekdy je lepší rovnou vzít novej třmen (např. na Focuse jsem kupoval funglovku z. třmen za 700,-Kč, tam neni co řešit).. Bubny jsou na tohle lepší...
Tam jsou kotouče? Ano zatuhlý čepy a kluzný plochy třmenu, pak taky orezlej pístek (válec tělesa třmenu) a starší těsnění který už moc nepruží a neodtáhne desky od kotouče jako novej pružnej.. A hlavně samostav, často orezne hřídelka od páky ruční brzdy, máznout a rozhýbat pomůže obvykle jen krátkodobě... Jsou na to opravný sady, nekdy je lepší rovnou vzít novej třmen (např. na Focuse jsem kupoval funglovku z. třmen za 700,-Kč, tam neni co řešit).. Bubny jsou na tohle lepší...
Re: 2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Ano, zrejme sa nevyhnem tomu rozobratiu EGR aj keď známy tvrdil, že ho vyčistil a zaslepil.
Aj turbo môže mať problém, píska - hlavne za studena.
Dymenie postupne prestáva. Už sa objaví len raz za dlhší čas pri niektorom rozjazde a výraznejšom pridaní.
Mne to pripadá, ako by to v malých otáčkach nemalo dosť vzduchu, no neviem pre čo.
To má niekde škrtiacu klapku na vzduch? Bol som v tom, že diesel dostáva stále plné množstvo vzduchu a mení sa iba množstvo nafty.
Aj turbo môže mať problém, píska - hlavne za studena.
Dymenie postupne prestáva. Už sa objaví len raz za dlhší čas pri niektorom rozjazde a výraznejšom pridaní.
Mne to pripadá, ako by to v malých otáčkach nemalo dosť vzduchu, no neviem pre čo.
To má niekde škrtiacu klapku na vzduch? Bol som v tom, že diesel dostáva stále plné množstvo vzduchu a mení sa iba množstvo nafty.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: 2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Počítá se vzduchem z EGR, ale ten je zaslepenej nebo neotvírá a tak je vzduchu málo.. Postupný úbytek čoudění může být "italskou údržbou" nebo dlouhodobá adaptace směsi podle lambdy.. Turbo/ regulace a nižší tlak než požadovaný to může být taky.. Musel bys sledovat hodnoty z čidel...
Klapku to samozřejmě má i když je jen chcípací.. Ale pokud nefunguje správně tak by do toho taky kecat mohla..
Klapku to samozřejmě má i když je jen chcípací.. Ale pokud nefunguje správně tak by do toho taky kecat mohla..
Re: 2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Niekam sa to hýbe - snáď nie na krchov
Skúsil som aj odpojenie váhy bzduchu - prakticky žiadny rozdiel (v dymivosti pri prudkom pridávaní na mieste). To mi je divné. Odpojenie hadičky z overboost ventilu spôsobilo, že sa aj pri stláčaní plynu na mieste motor neochotne roztáčal.
Dostala do plnej nádrže jeden tektý prípravok, ktorému deklarujú čistiace účinky na viacero komponentov palivovej a hnacej sústavy.
Zatiaľ je výsledkom nižšia hodinová spotreba na voľnobeh o zhruba pol deci.
Niečo som pojazdil prv no kratšie trasy s nižšou záťažou. Dnes v jednom dlhom stúpaní (celkovo trasy 65 km) som tomu poriadne povytínal -až sa rozsvietila motorová závada. Niečo okolo turba. Číslo som si nezapamätal a nesfotil... Torque to vymazal. Cestou nazad som spravil tiež taliansku údržbu - už sa závada nezopakovala.
Zatiaľ aj klesla spotreba (nemusím mať celkom presne nastavený Torque no v pomere k predcgádzajúcim meraniam to vidno) no najmä celkovo to ide o hodne ochotnejšie za plynom a ak je motor už ohriaty - dovolí ísť aj pod 1500 otáčok, prv bolo cítiť, že motor protestuje.
Už nezadymieva pri rozjazde ani trochu, no ako som šlapol plný kotol hore kopcom - hulila ako lokomotíva.
Zajtra si tie špurty do kopca zopakujem na zhodnej trase. Potom už budem jazdievať nejaký čas prevažne krátke trasy tak skúsim normálnou jazdou a raz za čas talianskou.
Skúsil som aj odpojenie váhy bzduchu - prakticky žiadny rozdiel (v dymivosti pri prudkom pridávaní na mieste). To mi je divné. Odpojenie hadičky z overboost ventilu spôsobilo, že sa aj pri stláčaní plynu na mieste motor neochotne roztáčal.
Dostala do plnej nádrže jeden tektý prípravok, ktorému deklarujú čistiace účinky na viacero komponentov palivovej a hnacej sústavy.
Zatiaľ je výsledkom nižšia hodinová spotreba na voľnobeh o zhruba pol deci.
Niečo som pojazdil prv no kratšie trasy s nižšou záťažou. Dnes v jednom dlhom stúpaní (celkovo trasy 65 km) som tomu poriadne povytínal -až sa rozsvietila motorová závada. Niečo okolo turba. Číslo som si nezapamätal a nesfotil... Torque to vymazal. Cestou nazad som spravil tiež taliansku údržbu - už sa závada nezopakovala.
Zatiaľ aj klesla spotreba (nemusím mať celkom presne nastavený Torque no v pomere k predcgádzajúcim meraniam to vidno) no najmä celkovo to ide o hodne ochotnejšie za plynom a ak je motor už ohriaty - dovolí ísť aj pod 1500 otáčok, prv bolo cítiť, že motor protestuje.
Už nezadymieva pri rozjazde ani trochu, no ako som šlapol plný kotol hore kopcom - hulila ako lokomotíva.
Zajtra si tie špurty do kopca zopakujem na zhodnej trase. Potom už budem jazdievať nejaký čas prevažne krátke trasy tak skúsim normálnou jazdou a raz za čas talianskou.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)