Check engine vs vstřikovací lišta

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
vossák
Začátečník
Příspěvky: 47
Registrován: 16 zář 2016, 16:40

Check engine vs vstřikovací lišta

Příspěvek od vossák »

Zdar fiaťáci

Vyskytl se mi problém s tím, že se mi zničehonic rozsvítila kontrolka check engine a nechtěla zhasnout. Zkoušel jsem opakovaně nastartovat, což při jiných kontrolkách většinou pomáhá, ale kontrolka svítila dál. Ráno jsem na studeném autě zkontroloval stavy všech kapalin, stav zapalovacích kabelů a stavy různých kablíku k labdám a čidlům a taky jejich pevné zapojení-vše bylo v pořádku a po nastartování kontrolka svítila zase. Podotýkám, že chod motoru je zcela normální, nic nevynechává a nehapruje, nečmoudí, smrad z výfuku je standartní jako vždy. Našel jsem na vstřikovací liště pod čepičkou jakýsi odvzdušňovací ventilek-asi na měření tlaku paliva v liště, tak jsem jej krátce promáčknul za chodu motoru.....vystříklo trochu paliva, motor zaškobrtnul a jel dál, ale co je důležité, tak kontrokla check engine zhasla. Zkoušel jsem ještě několikkrát nastartovat i protůrovat motor, jestli se zase nerozsvítí, ale nerozvítila. S autem jsem ještě nejel, pojedu až do práce. Mám se nachystat na nějaký problém? Čím to mohlo/může být?

Taky jsem si všiml, že se mi te´d v zimě dost málo zahřívá motor, na provozku jej dle teploměru ani nedostanu a při jízdě s ubraným plynem ručička klesá skoro na začátek. Auto ovšem topí standartně a nicmoc jako vždy i když bývala teplota na provozce. Jako topí,ale není to,že by nešla udržet ruka na fukaru,jak to bývá u normálních aut. Už jsem to kdysi před cca rokem na tomto konkrétním voze řešil a měnil jsem termostat za nový kvalitní Wahler a měnil i čidlo a bylo to trochu lepší, ale bylo to v létě a nějak jsem tomu celkově nevěnoval pozornost-vím, že ručka bývala po výměně tak nějak vždy uprostřed na provozce. Ale že by to odešlo tak brzo zase? To se mi nějak nechce věřit. Vody mám dost. Může to nějak souviset s tou kontrolkou check?
Diagnostiku jsem kdysi měl MultiEcuScan, ale tak dlouho se mi nic nepodělalo, že jsem už úplně zapomněl,jak se s tím dělá a kde to vůbec mám. Tak se to zase nechci učit znova:-/

Dík za rady a tipy
Reklama
 

Vladka1
Znalec
Příspěvky: 504
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Check engine vs vstřikovací lišta

Příspěvek od Vladka1 »

Jo nejspíš zase termostat (šmejd). Poznáš snbadno rukoměrem že před ohřátím je hadice k chladiči teplá (studený nastartuješ, ujedeš kilometr a osaháš hadici - do ohřátí motoru má být termostat zavřený = studená hadice. Některý auta maj v termostatu malou dírku a trochu teče i zavřený, tak to nezaměnit.. Pak to může být i vadná vodní pumpa např. protočená vrtule na hřídeli, to se taky stává..
Proč svítil ogrilovaný kuře - vyčíst paměť závad co to hlásilo, jinak "volejte věštce"..
vossák
Začátečník
Příspěvky: 47
Registrován: 16 zář 2016, 16:40

Re: Check engine vs vstřikovací lišta

Příspěvek od vossák »

Vrtulka na pumpě to snad nebude, dělal jsem si rozvody toto léto a měnil jsem i pumpu.....to už by bylo vážně v háji, kdyby ty díly nevydržely ani půl roku. Ty hadice jsem zkoušel už ráno ale bez jízdy, měl jsem to jen klepat na volnoběh cca 10min a hadičky do výměníku topení byly teplé, ale hadice k chladiči byly obě ledové, takže vyloženě otevřený nebude furt. Nicméně na ten volnoběh po odšroubování toho odvzdušňováčku na hadici k výměníku z toho žádná voda nestříkala, bylo vidět, že tam nějaká je, ale netekla vyloženě ven.....předpokládám, že to musí být asi prohřáté pořádně a otevřený termostat, aby z toho něco chcalo, že ?
Pamatuju si, že i předtím to bylo taky tak a asi termostat otvíral příliš brzy. Po výměně to bylo až do této zimy jakžtakž v cajku, ale asi panda není žádný topič jako felicie atd. Bylo to vždy takové "vlahé"
Teď jsem s tím jel do práce cca 20km a kontrolka kuřete se nerozsvítila, tak doufám, že to vydrží alespoň do léta, ať se pod tím nemusím válet v té kose

Ještě bych k tomu topení dodal jednu věc.....ihned po koupi jsem na tom měnil chladič za nový zn. Nissens, protože původní lehce uchcával. Nicméně k tomu Nissensu nedodávali i víčko a to původní nedosedá do jímky tak, aby se soustava dokázala natlakovat, prostě je to soustava otevřená, díky tomu víčku. Nic z toho nechčije ani se auto nikdy nepřehřívalo, spíš naopak. Může toto způsobovat to neprohřátí nebo, že to likviduje termostaty jeden za druhým? Přece když je soustava pod tlakem,tak je bod varu vyšší, ne? Proto to tak dělají, takže problém by měl být spíš, že by se to mělo hřát....pokud se nemýlím
vossák
Začátečník
Příspěvky: 47
Registrován: 16 zář 2016, 16:40

Re: Check engine vs vstřikovací lišta

Příspěvek od vossák »

Chtěl bych jen aktualizovat stav...
Kontrolka check engine se mi už nerozsvítila-od zmáčknutí venktilku v liště
Malá provozní teplota vyřešena výměnou termostatu. Skutečně i značkový a drahý šmejd může odejít po velmi krátké době, čemuž jsem moc nevěřil. Nyní už rok v pohodě i s levným termostatem
Thovt
Fiaťák
Příspěvky: 79
Registrován: 31 kvě 2015, 13:19

Re: Check engine vs vstřikovací lišta

Příspěvek od Thovt »

Díky za info.
Super že si napísal ako to dopadlo a že už to máš v poriadku.
Odpovědět

Zpět na „Panda“