závada - prevodovka
Moderátor: peta.smolik
závada - prevodovka
No páni a otváram tu tému prevodovky
Mám nebehaných 30000km a začal som počuť zvláštny zvuk. Dedukujem, že ide od prevodovky, nakoľko simulujem ho nasledovne.
Mám zaradený neutrál, zošlapnem plynový pedál.. otázky tak na 3000, keď padajú, z prevodovky sa ozýva kovový zvuk, nazval by som to vrnením, keď však zošlapnem spojku, hneď zmizne.
máte niekto tip, čo to môže byť?
Možno nejaké ložisko v prevodovke ?
Ďakujem za názory.
Mám nebehaných 30000km a začal som počuť zvláštny zvuk. Dedukujem, že ide od prevodovky, nakoľko simulujem ho nasledovne.
Mám zaradený neutrál, zošlapnem plynový pedál.. otázky tak na 3000, keď padajú, z prevodovky sa ozýva kovový zvuk, nazval by som to vrnením, keď však zošlapnem spojku, hneď zmizne.
máte niekto tip, čo to môže byť?
Možno nejaké ložisko v prevodovke ?
Ďakujem za názory.
Fiat Tipo Kombi Lounge 1.4 T-Jet Gelato 2017 (full okrem "kože" a xenónov - odporúčam si ich doplatiť ak zvažujete Tipo)
ex. Fiat Stilo 1.6 16v Torque Active 2002
ex. Fiat Stilo 1.6 16v Torque Active 2002
- Reklama
Re: závada - prevodovka
pokud to zmizí s vyšlapnutím spojky bude to asi spojkový vypínací ložisko.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Re: závada - prevodovka
Že by spojka odešla z důvodu většího zatížení, které má po načipování?
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018
Re: závada - prevodovka
ale ved ked ju vyslapnem (zatlacim) tak to prave zmizne,
spojka zabera v poriadku. spojka a dvojhmota su dimenzovane na taky krutiaci moment aky mam.
podla mna to vsak ma suvis s vecou, ktoru riesim od UPLNEJ novoty a ktoru tu viac ludi potvrdilo.. ze ked zatlacim spojku a davam prvy rychlostny stupen tak s autom obcas mykne... a to nie je normalne..
cize vidim to na spojkove lozisko. uvidime, cez tyzden pojdeme do autorizovaneho servisu, kde mam aj zaznamy o tom ze som reklamoval raz spojku s tymto mykanim.
spojka zabera v poriadku. spojka a dvojhmota su dimenzovane na taky krutiaci moment aky mam.
podla mna to vsak ma suvis s vecou, ktoru riesim od UPLNEJ novoty a ktoru tu viac ludi potvrdilo.. ze ked zatlacim spojku a davam prvy rychlostny stupen tak s autom obcas mykne... a to nie je normalne..
cize vidim to na spojkove lozisko. uvidime, cez tyzden pojdeme do autorizovaneho servisu, kde mam aj zaznamy o tom ze som reklamoval raz spojku s tymto mykanim.
Naposledy upravil(a) Andy350 dne 08 dub 2019, 10:15, celkem upraveno 1 x.
Fiat Tipo Kombi Lounge 1.4 T-Jet Gelato 2017 (full okrem "kože" a xenónov - odporúčam si ich doplatiť ak zvažujete Tipo)
ex. Fiat Stilo 1.6 16v Torque Active 2002
ex. Fiat Stilo 1.6 16v Torque Active 2002
- Mark L.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 215
- Registrován: 15 lis 2006, 10:59
- Bydliště: Zastávka u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: závada - prevodovka
Taky se přikláním ke spojkovému ložisku. Stejný scénář jsem měl na Puntu a mám i na 127. Nebál bych se toho, chrastí, ale neškodí Ikdyž ve 30tis km je to brzo.
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Re: závada - prevodovka
Mark a je teda možné, že ak to je spojkové ložisko tak po zatlačení spojky to vrcanie prestanie,, resp sa zmeni na taky iny jemny hukot.
Fiat Tipo Kombi Lounge 1.4 T-Jet Gelato 2017 (full okrem "kože" a xenónov - odporúčam si ich doplatiť ak zvažujete Tipo)
ex. Fiat Stilo 1.6 16v Torque Active 2002
ex. Fiat Stilo 1.6 16v Torque Active 2002
- Mark L.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 215
- Registrován: 15 lis 2006, 10:59
- Bydliště: Zastávka u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: závada - prevodovka
Ano, u Punta se to právě takto projevovalo. Ztichlo to po sešlápnutí spojkového pedálu. Auto s tím najezdilo desítky tis. km a odešlo s tím i do automobilního nebe.
Ale samozřejmě to může být i cokoliv jiného v převodovce. Pokud půjdeš na servis tak jim to ukaž, však je Tipo v záruce. Nejsem automechnik a těžko posuzovat zvuk podle slovního popisu.
Ale samozřejmě to může být i cokoliv jiného v převodovce. Pokud půjdeš na servis tak jim to ukaž, však je Tipo v záruce. Nejsem automechnik a těžko posuzovat zvuk podle slovního popisu.
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Re: závada - prevodovka
Mě to u Punta dělalo také a po sešlápnutí spojky to zmizelo. Auto bylo fungl nové a v autorizovaném servise mi poradili ať si pustím rádio,abych to neslyšel. Auto jsem prodával při 160 000 km a spojka i ložisko bylo stále původní.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Re: závada - prevodovka
Též se přikláním tady ke kolegům, podobně se mi na maree projevovalo spojkové ložisko, hlavně na volnoběh to bylo slyšet. Řadilo to ale normálně. Začalo to ve 120tisících a ve 175tisících prolítlo spojkové ložisko přítlačákem. U marei bylo spojkové ložisko ovládané lankem a bylo ve stálém kontaktu s přítlačákem. Tak že nějakou dobu to určitě vydrží, ale normální to není. Tipo asi bude mít už zase hydrauliku, tak že tam by se mělo ložisko teoreticky odstavit od přítlačáku (podobně jako destičky od kotouče).
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: závada - prevodovka
posielam Vam videjko k analyze
https://www.youtube.com/watch?v=Q8-SNZ6 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=Q8-SNZ6 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat Tipo Kombi Lounge 1.4 T-Jet Gelato 2017 (full okrem "kože" a xenónov - odporúčam si ich doplatiť ak zvažujete Tipo)
ex. Fiat Stilo 1.6 16v Torque Active 2002
ex. Fiat Stilo 1.6 16v Torque Active 2002
- Mark L.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 215
- Registrován: 15 lis 2006, 10:59
- Bydliště: Zastávka u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: závada - prevodovka
Hmmm, tak to je rozhodně jiný zvuk než já znám jako chrastění od spojkového ložiska.
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Re: závada - prevodovka
no jiný zvuk to je
je to spíš zvonění, při akceleraci, přidání plynu
ložisko spíš šustí, a při vypnutí sp. přestane.
přesto bych to tipoval na něco ve spojce.vypínací páka třeba.
je to spíš zvonění, při akceleraci, přidání plynu
ložisko spíš šustí, a při vypnutí sp. přestane.
přesto bych to tipoval na něco ve spojce.vypínací páka třeba.
Naposledy upravil(a) rossi dne 04 dub 2019, 10:52, celkem upraveno 1 x.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Re: závada - prevodovka
vzdy staci ze sa noha dotkne spojky a prestane to.. ani ju nemusim stlacit.
Fiat Tipo Kombi Lounge 1.4 T-Jet Gelato 2017 (full okrem "kože" a xenónov - odporúčam si ich doplatiť ak zvažujete Tipo)
ex. Fiat Stilo 1.6 16v Torque Active 2002
ex. Fiat Stilo 1.6 16v Torque Active 2002
Re: závada - prevodovka
Pokud stačí lehký dotek spojkového pedálu, tak se dá předpokládat, že dojde k pohybu spojkového ložiska a to se pouze více opře o přítlačák. Tímto přitlačení se sesynchronizují otáčky a přestane to vydávat tento zvuk. Teoreticky, pokud je úvaha správná, tak nejvyšší intenzita tohoto zvuku by měla být pří změně otáček. Při následných konstantních otáčkách by se mohlo ložisko dostat do synchronních otáček během času, tudíž intenzita zvuku by měla klesat až zmizet. To vše platí za předpokladu, že je to tam jako v Bravu a to hydraulicky ovládané. Příčina je v tom, že se spojkové ložisko nedostatečně odstaví od přítlačáku, něco jako by se neodstavili destičky od kotouče a stále to zůstává v nepatrném kontaktu. Ten nedostatečný kontakt vs. nové ložisko (relativně) způsobí prokluz mezi lamelami pružiny přítlačáku a dosedací plochou ložiska (relativně nové ložisko klade větší odpor na roztočení) vzniklé škrtání by mohlo vydávat tebou zmíněný zvuk. Teoreticky by to mohlo být zavzdušněné.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: závada - prevodovka
dobra dedukcia,
ale napadla mi aj situacia kedy po starte si otacky okolo 1500 a zvuk to robilo konstantne
ale napadla mi aj situacia kedy po starte si otacky okolo 1500 a zvuk to robilo konstantne
Naposledy upravil(a) Andy350 dne 09 dub 2019, 09:46, celkem upraveno 1 x.
Fiat Tipo Kombi Lounge 1.4 T-Jet Gelato 2017 (full okrem "kože" a xenónov - odporúčam si ich doplatiť ak zvažujete Tipo)
ex. Fiat Stilo 1.6 16v Torque Active 2002
ex. Fiat Stilo 1.6 16v Torque Active 2002