Po vymene tesneni hlavy nestartuje 1.2 8v mk1
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Po vymene tesneni hlavy nestartuje 1.2 8v mk1
Ahoj všem,
po delší době prosím o radu, máme doma přes 12 let punto 1.2 44kw rv.98. Před cca 5ti lety a 10-15tis km zpět bylo v servisu měněno těsnění pod hlavou. Nicméně nyní při výměně oleje jsem zjistil, že v oleji je utěsňovač hladiče a voda.
Pustil jsem se tedy do výměny těsnění pod hlavou, hlavu mám venku, ale nikde jsem nenašel žádnou prasklinku, ani v hlavě a ani se mi nezdá poškozené těsnění. Na faktuře ze servisu před 5 lety není zafrézování hlavy, je možné že se tam voda dostává kvůli tomu? Kamarád kterému jsem ukazoval fotky říká, že se mu motor zdá podpálený.
Prosím tedy fiatáky o radu, nechat zabrousit hlavu a sesadit to a jezdit nebo bude pes zakopaný jindy a celá moje akce je zbytečná? Rád bych aby ten motor vydržel ještě 3-4 roky jezdit, vzhledem k tomu že to je poskakovadlo po městě je cca 8-10tis km...
Bohužel se mi nepodařilo sem vložit fotky, jsou tedy zde:
https://photos.google.com/share/AF1QipO ... pZY2t2eWt3" onclick="window.open(this.href);return false;
Děkuji za rady.
Dodatek 13.5
Tak hlavu jsem nakonec nechal zrepasovat (natlakovat,zabrousit,seridit vule ventilu, zabrousit ventily atd), vypadala jak nova, na aute jsem dale dal nove veskere tesneni,olej,filtry,svicky,predni cast vyfuku a motor nechce naskocit, starter toci toci ale nechytne to. Prosel jsem dle rad na foru vse co me napadlo ale bohuzel bez uspechu. Rozvody mam na 0 v okenku a vacku na rysce. Nenasel by se nekdo v okoli Jilemnice kdo by se mnou na to mrknul? Zadarmo to nechci.
po delší době prosím o radu, máme doma přes 12 let punto 1.2 44kw rv.98. Před cca 5ti lety a 10-15tis km zpět bylo v servisu měněno těsnění pod hlavou. Nicméně nyní při výměně oleje jsem zjistil, že v oleji je utěsňovač hladiče a voda.
Pustil jsem se tedy do výměny těsnění pod hlavou, hlavu mám venku, ale nikde jsem nenašel žádnou prasklinku, ani v hlavě a ani se mi nezdá poškozené těsnění. Na faktuře ze servisu před 5 lety není zafrézování hlavy, je možné že se tam voda dostává kvůli tomu? Kamarád kterému jsem ukazoval fotky říká, že se mu motor zdá podpálený.
Prosím tedy fiatáky o radu, nechat zabrousit hlavu a sesadit to a jezdit nebo bude pes zakopaný jindy a celá moje akce je zbytečná? Rád bych aby ten motor vydržel ještě 3-4 roky jezdit, vzhledem k tomu že to je poskakovadlo po městě je cca 8-10tis km...
Bohužel se mi nepodařilo sem vložit fotky, jsou tedy zde:
https://photos.google.com/share/AF1QipO ... pZY2t2eWt3" onclick="window.open(this.href);return false;
Děkuji za rady.
Dodatek 13.5
Tak hlavu jsem nakonec nechal zrepasovat (natlakovat,zabrousit,seridit vule ventilu, zabrousit ventily atd), vypadala jak nova, na aute jsem dale dal nove veskere tesneni,olej,filtry,svicky,predni cast vyfuku a motor nechce naskocit, starter toci toci ale nechytne to. Prosel jsem dle rad na foru vse co me napadlo ale bohuzel bez uspechu. Rozvody mam na 0 v okenku a vacku na rysce. Nenasel by se nekdo v okoli Jilemnice kdo by se mnou na to mrknul? Zadarmo to nechci.
Naposledy upravil(a) sigma dne 13 kvě 2018, 23:03, celkem upraveno 2 x.
Fiat Punto 1.2 SX60
20 let na hrbu a 195 tis km
20 let na hrbu a 195 tis km
- Reklama
Re: voda v motoru - výměna těsnění doma
Nešel bílý dým z výfuku? Voda teda ubyla v expanzce,kolik přibylo na měrce oleje? 2a3 válec dle barvy pístů a ventilů vypadá jak kdyby tam šla mírně voda. Pokud ti nebrousili hlavu tak bych ji dal otlakovat když už ji máš dole. Muze tam být mikrotrhlina či může být zkroucená. Přes hlavu vede jen jeden olejový kanálek hore do pavouka na rozstrik na vacku takže tama by se musela rvát voda do oleje. Ale na fotce to vypadá ok. Zmer pravítkem rovinnost hlavy zda není křivá.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: voda v motoru - výměna těsnění doma
Z výfuku šel i po zahřátí bílý nebo světle šedý kouř, u výfuku byla mastná voda? Nevím jak to lépe popsat. Olej byl pořád na vrchní rysce, bohužel nedokážu řict kdy byl měněn naposledy. Nicméně začal téct radiator topení a do chladiče jsem jako poslední záchranu před výměnnou nalil utěsňovač, který na mě teď čekal v oleji. Zkusím ji zítra poměřit, to otlakování dělá každý servis nebo to musí přímo motoráři?
Fiat Punto 1.2 SX60
20 let na hrbu a 195 tis km
20 let na hrbu a 195 tis km
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: voda v motoru - výměna těsnění doma
tlakovani delaji motorari... a nezda se me, ze by popraskana hlava mohla zpusobit vodu v oleji. Me prijde to auto jako moc velkej vrak na to delat hlavu u motorare, stoji to dost penez. Pomerit to pravitkem a pak vzit rovnou desku se smirglem, tu hlavu nejak 'zarovnat' a sup s ni zpet a bud to klapne nebo ne. Mel jsem popraskanou hlavu a kdyz se ocistila, tak bordel zalez do a vykreslil ty praskliny, jinak to videt nebylo.
Re: Po vymene tesneni auto nestartuje
Tak hlavu jsem nakonec nechal zrepasovat (natlakovat,zabrousit,seridit vule ventilu, zabrousit ventily atd), vypadala jak nova, na aute jsem dale dal nove veskere tesneni,olej,filtry,svicky,predni cast vyfuku a motor nechce naskocit, starter toci toci ale nechytne to. Prosel jsem dle rad na foru vse co me napadlo ale bohuzel bez uspechu. Rozvody mam na 0 v okenku a vacku na rysce. Nenasel by se nekdo v okoli Jilemnice kdo by se mnou na to mrknul? Zadarmo to nechci
Fiat Punto 1.2 SX60
20 let na hrbu a 195 tis km
20 let na hrbu a 195 tis km
Re: Po vymene tesneni hlavy nestartuje 1.2 8v mk1
Zkontroluj si snímač otáček klikové hřídele, je dole na straně rozvodů, pokud se přeruší, motor nechytne a diag neukáže žádnou chybu. Radši ho i změř, jestli má odpor (myslím cca 1000 ohm).
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Po vymene tesneni hlavy nestartuje 1.2 8v mk1
Tak snímač má odpor cca 600ohm, všechny svíčky jiskru hážou a po vyndání jsou od benzínu.
Když mám sundaný dekl nad sáním tak je v sáním slyšet jak to do něj občas při startování střelí.
Někdo nějaký nápad na co se ještě podívat? Nebo vyměnit snímač kliky? Před opravou hlavy to chytalo jak víno...
Díky!
Když mám sundaný dekl nad sáním tak je v sáním slyšet jak to do něj občas při startování střelí.
Někdo nějaký nápad na co se ještě podívat? Nebo vyměnit snímač kliky? Před opravou hlavy to chytalo jak víno...
Díky!
Fiat Punto 1.2 SX60
20 let na hrbu a 195 tis km
20 let na hrbu a 195 tis km
Re: Po vymene tesneni hlavy nestartuje 1.2 8v mk1
Snímač podle odporu je ok, spíš vedení k němu, jestli se někde nepřerušuje, ale kdyby nefungoval, řj by nevěděla, že se motor otáčí a nedávala by ani spínání cívek - jiskru. Řj nemá totiž informaci o sepnutí startéru, zjišťuje to z impulzů ze snímače kliky a podle toho začne dávat jiskru.
Spíš mě napadá, jestli nemáš přehozené kabely od svíček, případně od cívek, když je tam benzín i jiskra a střílí do sání ???
PS: Až ti to pojede, pokud máš přebroušené ventily, kontroluj si vůle ventilů, já je musel ještě po měsíci přestavovat, dost si to sedlo.
Spíš mě napadá, jestli nemáš přehozené kabely od svíček, případně od cívek, když je tam benzín i jiskra a střílí do sání ???
PS: Až ti to pojede, pokud máš přebroušené ventily, kontroluj si vůle ventilů, já je musel ještě po měsíci přestavovat, dost si to sedlo.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Po vymene tesneni hlavy nestartuje 1.2 8v mk1
Kabely mám takto:
https://www.club-fiat.com/download/file.php?id=4915
tak to je snad v pořádku.
Díky za rady, snad to ještě někdy pojede
https://www.club-fiat.com/download/file.php?id=4915
tak to je snad v pořádku.
Díky za rady, snad to ještě někdy pojede
Fiat Punto 1.2 SX60
20 let na hrbu a 195 tis km
20 let na hrbu a 195 tis km
Re: Po vymene tesneni hlavy nestartuje 1.2 8v mk1
Tento nákres mám taky, jěště jestli nemáš přehozený přívody cívek.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Po vymene tesneni hlavy nestartuje 1.2 8v mk1
Podle toho jak to popisuješ bych řekl, že máš rozhozené rozvody a to přesně o otáčku klikovky. Pálí ti to , když ti střihají ventily ne když je válec v kompresy. Aby jsi nemusel předělávat rozvody, tak prohoď kabely svíček 4-1 a 3-2. Motor pálí 1-3-4-2 když je dobře nastavený , tobě nejspíš 4-2-1-3. Některé řídící jednotky pálily vždy, když byl píst v horní úvrati, ať již v kompresy nebo před střihem , tzn, vždy pálily dvě svíčky. Jak je toto řízení na 1.2 8V , netuším, musel bych někde hledat.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Po vymene tesneni hlavy nestartuje 1.2 8v mk1
Tak jestli to dobře chápu tak kabel vedoucí z svíčky označené 1 strčím do 4 a naopak a kabel z 3 do 2 a pokud to je o tu otočku tak by to mělo chytnou?
Když to beru z tohohle obrázku:
https://www.club-fiat.com/download/file.php?id=4915
Když to beru z tohohle obrázku:
https://www.club-fiat.com/download/file.php?id=4915
Fiat Punto 1.2 SX60
20 let na hrbu a 195 tis km
20 let na hrbu a 195 tis km
Re: Po vymene tesneni hlavy nestartuje 1.2 8v mk1
Nejdřív zkus přehodit přívody cívek, než se do toho úplně zamotáš, tím nic nezkazíš.
Když přehodíš VN kabely na jedné cívce, nic se nestane, pálí oba současně, cívka má jen jeden přívod a vývod na dvě svíčky. Takže je jedno, kam která svíčka je do jedné cívky zapojená. Má smysl přehodit 12v přívody do cívek.
Když přehodíš VN kabely na jedné cívce, nic se nestane, pálí oba současně, cívka má jen jeden přívod a vývod na dvě svíčky. Takže je jedno, kam která svíčka je do jedné cívky zapojená. Má smysl přehodit 12v přívody do cívek.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Po vymene tesneni hlavy nestartuje 1.2 8v mk1
Jak píše Vitaml i u 1.2 8V pálí svíčky párově, tak jediné co by mohlo být prohozené , je napájení primáru.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Po vymene tesneni hlavy nestartuje 1.2 8v mk1
No ted spíš nad tím přemýšlím tak možná budou blbě ty rozvody, zkusím prohodit to napájení cívek, pokud na to dá kabel, je poměrně krátkej ten jeden takže to mam na 100% stejně jako před demontáží, ale s těma rozvodama si tak úplně jistej nejsem, ale když mám vačku rysku na rysce a v okenku převodovku 0 tak by to mělo sedět nebo je možné že i takto to je pootočené?
Fiat Punto 1.2 SX60
20 let na hrbu a 195 tis km
20 let na hrbu a 195 tis km