Občas vynechá motor 1.1 40kW
Moderátor: peta.smolik
-
- Začátečník
- Příspěvky: 38
- Registrován: 21 lis 2015, 10:28
Občas vynechá motor 1.1 40kW
Mám Pandu v základu s 1.1 40 kW. Je to rok 2008, najeto má reálných 31000 km (auto mám po dědovi). Včera se mi stalo poprvé, že jsem jel na volnoběh a motor chcípl. Sám od sebe, neproblikla světla, nic. Všiml jsem si toho, protože se rozsvítilo dobíjení a mazání. Dneska ráno cesta do práce cca 25 km a během ní 2x problikla kontrolka motoru. Měl jsem ale v té chvíli zařazeno, takže to nechcíplo. Zkusím to odpoledne napíchnout, jestli něco vyčtu přes kabely k VW, ale nenapadá někoho něco? Nějaká typická závada takto se projevující? Moc díky.
- Reklama
-
- Začátečník
- Příspěvky: 38
- Registrován: 21 lis 2015, 10:28
Re: Občas vynechá motor 1.1 40kW
Tak diagnostika funguje, ale chybu to žádnou nehlásí. Teď byl pár dnů klid, včera probliklo znovu.
Re: Občas vynechá motor 1.1 40kW
a jakou diagnostikou si to dělal?
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
-
- Začátečník
- Příspěvky: 38
- Registrován: 21 lis 2015, 10:28
Re: Občas vynechá motor 1.1 40kW
Multiecuscan v kombinaci s VAG KKL kabelem. Předpokládám, že to funguje, když to zobrazuje hodnoty motoru (otáčky, rychlost atd.). Jinak teď odpoledne to udělalo jednou znovu, nevypínal jsem motor a zkusil to napíchnout, ale nic tam není.
Re: Občas vynechá motor 1.1 40kW
zkus kouknout na svíčky, zap.kabely..
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
-
- Začátečník
- Příspěvky: 38
- Registrován: 21 lis 2015, 10:28
Re: Občas vynechá motor 1.1 40kW
To mě napadlo taky, ale to by vynechával třeba válec a jelo by to na tři, ne že to celé chípne, ne?
Navíc starty jsou úplně v pohodě. Nikdy jsem neměl problém.
Myslel jsem na palivový filtr, ale 1.1 ho nemá. Pak mi ještě někdo radil Hallův senzor, že ten občas diagnostika nezaznamená...
Díky!
Navíc starty jsou úplně v pohodě. Nikdy jsem neměl problém.
Myslel jsem na palivový filtr, ale 1.1 ho nemá. Pak mi ještě někdo radil Hallův senzor, že ten občas diagnostika nezaznamená...
Díky!
Re: Občas vynechá motor 1.1 40kW
Zkontroluj ukostření všude v motoru (altík, klapka s řj motoru, atd.).
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
-
- Začátečník
- Příspěvky: 38
- Registrován: 21 lis 2015, 10:28
Re: Občas vynechá motor 1.1 40kW
Nechci to zakřiknout, ale teď to nějaký čas neudělalo. Myslíte si, že to mohl být bordel v benzínu/špatný benzín?
Re: Občas vynechá motor 1.1 40kW
Měl jsem před lety úplně stejný problém na Seicentu se stejným motorem. Občas to například při dojetí na červenou samo chcíplo, ale šlo to hned nastartovat, pak to dalo i několik týdnů pokoj. V paměti jednotky nebyla uložena žádná chyba. Pak se to zhoršovalo tím, že občas nešlo i nastartovat, prostě startér točil, ale motor nenaskočil, po druhém nebo třetím protočení ano a byl třeba měsíc klid. Na diagnostice nic. Pak to bylo čím dál častější, pak už motor nechtěl naskočit ani po více pokusech o nastartování, chtěl jsem dojet domů a tak jsem z nouze začal prohlížet a domačkávat konektory, po tom, co jsem vzal do ruky konektor umístěný kousek vedle horního krytu rozvodového řemene, který připojuje snímač otáček klikové hřídele najednou šlo nastartovat. Na diagnostice nic. Když pak nešlo znovu nastartovat, lehl jsem před nárazník a zahýbal s tím kabelem rovnou v místě, kde kabel vstupuje do snímače, pak šlo nastartovat a několik dní jezdit. No docela jsem si to užil, protože auto třeba několik dnů nebo i týdnů jezdilo bez problémů a pak najednou zase ne. Byl to nakonec ten snímač, dal jsem tam nový a už pět let je klid, už se nikdy nestalo, že by motor nenaskočil napoprvé a nikdy to už nechcíplo za jízdy. Nedalo mě to a vadný snímač jsem pak rozříznul, uvnitř je cívka a tenké drátky cívky jsou uvnitř připájeny na kabel, který vede ven a tam to bylo uhnilé tak, že to ale nemělo kontakt jen někdy. Podle mě se tam dostala vlhkost. Na diagnostice nic nebylo, protože mě se problém děl hlavně při startování a pokud u tohoto motoru není odezva od snímače otáček, jednotka neví, že se začal točit startér a že má spustit zapalování a vstřikování a nevyhodnotí to jako závadu, což je docela zákeřný. Podobné se asi děje, když najednou zmizí signál ze snímače za jízdy, tak jednotka nepozná, jestli se motor zastavil z důvodu chyby ze strany řidiče nebo kvůli závadě snímače. Vyměň ten snímač a asi bude po problému.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Re: Občas vynechá motor 1.1 40kW
To vysvětlení na konci článku je logické, napadlo mě to taky už v půlce čtení.
Ovšem, pokud si jednotka neměří odpor cívky snímače, který může měřit jen se stojícím motorem.
Ovšem, pokud si jednotka neměří odpor cívky snímače, který může měřit jen se stojícím motorem.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Občas vynechá motor 1.1 40kW
Podle informaci, co jsem o řízení těchto motorů četl se domnívám, že jednotka si neměří odpor cívky snímače při stojícím motoru. Uvádí se, že jednotka pozná otočení klíčku do polohy 1 podle toho, že se na ní dostane kromě trvalého napájení i napájení z polohy 1 klíčku a jednotka čeká na pulzy ze snímače otáček, když je dostane, spustí počáteční sekvenci zapalování a vstřikování. Potíž je v tom, že u této verze jednotka nemá vůbec informaci o tom, že klíček šel do polohy 2 (start), není tam žádné propojení přímo z polohy 2 klíčku do jednotky. Zajímalo mě to a koukal jsem před časem na novější motory (Grande Punto, 500 a Pandu od 2012) a tam už je to jinak, signál z polohy klíčku 2 jde do jednotky a teprve z ní to jde na relé, které sepne startér, takže tam už jednotka ví, že klíček se otočil do polohy 2 a není odkázána jen na signál ze snímače.
Ještě dodatek k Seicentu, loni v létě se mě svěřila jedna majitelka Seicenta v ulici, skoro stejného, jako mám já, že má problém, že sotva dojela, že to kuckalo a pak se to zase chytlo, ale že to po pár dnech stání už nejde nastartovat. Udělal jsem diagnostiku a kupodivu tam byla uložena chyba "Snímač otáček klikové hřídele - slabý signál". Takže když to uhnívá tak, že se sníží úroveň pulzů, tak se to jako chyba zapíše. Vyměnil se snímač a je po problému.
Ještě dodatek k Seicentu, loni v létě se mě svěřila jedna majitelka Seicenta v ulici, skoro stejného, jako mám já, že má problém, že sotva dojela, že to kuckalo a pak se to zase chytlo, ale že to po pár dnech stání už nejde nastartovat. Udělal jsem diagnostiku a kupodivu tam byla uložena chyba "Snímač otáček klikové hřídele - slabý signál". Takže když to uhnívá tak, že se sníží úroveň pulzů, tak se to jako chyba zapíše. Vyměnil se snímač a je po problému.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
-
- Začátečník
- Příspěvky: 38
- Registrován: 21 lis 2015, 10:28
Re: Občas vynechá motor 1.1 40kW
Tak bohužel jsem to zakřikl, problém přetrvává. Narozdíl od @radek.s ale nemám problém se starty motoru. Pokud auto stojí, startuje vždy v pohodě. A k chcípání dochází především v pohybu. Vlastně si ani nevybavuji, že by se to stalo, když auto stojí. Mám ale pocit, že nejčastěji se to děje v momentě, kdy třeba přejíždím překážku, nebo před křižovatkou podřazuji na dvojku, tedy motor se "hýbe". Je mi ale divné, že to ta diagnostika neodhalí.
Nic, můžu samozřejmě zkusit ten snímač koupit a uvidí se...
Nic, můžu samozřejmě zkusit ten snímač koupit a uvidí se...
Re: Občas vynechá motor 1.1 40kW
Co tak dodávka paliva? tj.pokles tlaku paliva.cerpadla za provozu? Šel bych po tomhle pokud diagnostika.nic neuvazuje.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Občas vynechá motor 1.1 40kW
Zpočátku mě to chcípalo taky jen za jízdy a ne často, časem se to zhoršovalo. Na diagnostice taky žádná chyba. Netrap se a vyměň ten snímač, nestojí tolik a výměna je celkem jednoduchá.the_miracle píše:Tak bohužel jsem to zakřikl, problém přetrvává. Narozdíl od @radek.s ale nemám problém se starty motoru. Pokud auto stojí, startuje vždy v pohodě. A k chcípání dochází především v pohybu. Vlastně si ani nevybavuji, že by se to stalo, když auto stojí. Mám ale pocit, že nejčastěji se to děje v momentě, kdy třeba přejíždím překážku, nebo před křižovatkou podřazuji na dvojku, tedy motor se "hýbe". Je mi ale divné, že to ta diagnostika neodhalí.
Nic, můžu samozřejmě zkusit ten snímač koupit a uvidí se...
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
-
- Začátečník
- Příspěvky: 38
- Registrován: 21 lis 2015, 10:28
Re: Občas vynechá motor 1.1 40kW
Přesně se to tedy jmenuje Snímač otáček klikové hřídele?
Díky
Díky