Zdravím,
prosím Vás má tu niekto skúsenosti s demontážou lambda sondy na 1.9 Mjet 8V? Dnes som bol na STK a hodnoty sú oveľa horšie než pred dvoma rokmi pri dovoze, tak by som chcel vyskúšať vyčistiť sondu a časom aj katalyzátor. Keď som sa pokúšal naposledy dostať k sonde nedokázal som sa dostatočne zaprieť, aby ju odmontoval. Robil som to avšak z vrchu, demontoval kryt, ale príliš málo miesta tak to poskladal a nechal tak. Nejaká rada by sa našla? Za každú odpoveď vopred ďakujem
Demontáž lambda sondy 1.9 Mjet 8V
Moderátor: peta.smolik
Demontáž lambda sondy 1.9 Mjet 8V
Fiat Bravo II, 1.9 JTDm 88Kw Emotion, 2007, Rosso Orgoglioso
- Reklama
Re: Demontáž lambda sondy 1.9 Mjet 8V
Pokud auto funguje, tak bych do toho vůbec nevrtal. Uděláš víc škody jak užitku. Před měřením emisí je třeba dieselový motor pořádně protáhnout a určitě budou emise lepší. Nevím, jestli máš motor s DPF filtrem. Pokud ano, tak opět platí, do ničeho nezasahovat, pokud auto funguje, jinak uděláš více škody jak užitku. Navíc nevím, co je u tebe "daleko horší emise než posledně". Pokud byl výsledek horší, tak bych to před měřením pořádně projel, měl vyměněný olej, filtry a nějakou dobu bych tankoval prémiové palivo, popř. přidával aditivum. Samozřejmě záleží i na tom, kolik má auto najeto a zda-li jsou případně vstřiky v pořádku.
Re: Demontáž lambda sondy 1.9 Mjet 8V
Mám verziu bez DPF ešte. Je fakt, že čo sa týka toho dupania na plyn tak chodím väčšinou na spotrebu trasy cca 130km po diaľnici takže nastavím tempomat a idem.
Momentálne mám cez 208 000 a prakticky 600km do výmeny oleja a filtrov. V tom prípade do budúcnosti radšej servis pred výmenou nech mám s tým pokoj, ďakujem.
Čo sa týka hodnôt Dymivosť (m-l) 0,02 a Rozptyl hodnôt dymivosti 0,03 pri dovoze a momentálne hodnoty sú 1,25 a 0,29. Keď si dám dokopy diagnostiku tak pozriem hodnoty, ale čo sa týka váhy vzduchu, MAP senzora a rovnako aj EGR tie som čistil pred STK, keby náhodou. Jedine, čo tá váha ostala. Tiež ani spotreba mi nepríde práve najmenšia 6,31l reálna naposledy aj keď bolo viac krátkych štartov tak to môže skresľovať, preto mi ostala už len lambda na kontrolu. Vstrekovače som čistil v lete a tam bol veľký rozdiel vidieť a cítiť. Inak tankujem 55 cetánovú naftu a VIF k tomu
Momentálne mám cez 208 000 a prakticky 600km do výmeny oleja a filtrov. V tom prípade do budúcnosti radšej servis pred výmenou nech mám s tým pokoj, ďakujem.
Čo sa týka hodnôt Dymivosť (m-l) 0,02 a Rozptyl hodnôt dymivosti 0,03 pri dovoze a momentálne hodnoty sú 1,25 a 0,29. Keď si dám dokopy diagnostiku tak pozriem hodnoty, ale čo sa týka váhy vzduchu, MAP senzora a rovnako aj EGR tie som čistil pred STK, keby náhodou. Jedine, čo tá váha ostala. Tiež ani spotreba mi nepríde práve najmenšia 6,31l reálna naposledy aj keď bolo viac krátkych štartov tak to môže skresľovať, preto mi ostala už len lambda na kontrolu. Vstrekovače som čistil v lete a tam bol veľký rozdiel vidieť a cítiť. Inak tankujem 55 cetánovú naftu a VIF k tomu
Fiat Bravo II, 1.9 JTDm 88Kw Emotion, 2007, Rosso Orgoglioso
Re: Demontáž lambda sondy 1.9 Mjet 8V
Já mám 1,6 Mjet 88 kw s DPF. Na emisích jsem měl 0,05 (najeto 55 tis). Povolené je dle štítku (Euro 5) 0,51. Problém je dle mého pouze ten, že pokud se jezdí tzv. na spotřebu, tak pak bývá ta kouřivost vyšší. Chce to skutečně alespoň před měřením emisí trochu prohnat. Jezdím na Vervu a občas dám VIF. Jinak spotřeba dlouhodobě dle PP 4,6, ale skutečnou odhaduji okolo 5 litrů.