kurenie

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
palob
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 02 dub 2006, 19:12

kurenie

Příspěvek od palob »

Caute,
poradte mi. Mam Bravu JTD 105. Ako zacala tato zima, auto mi prestalo uplne kurit. V lete som mal presne opacny problem. Z vetrania vychadzal len viacmenej vlazny vzduch. V com moze byt chyba? Klimu nemam.
Reklama
 

nico_sk
Začátečník
Příspěvky: 25
Registrován: 23 říj 2006, 11:10
Bydliště: SR

Příspěvek od nico_sk »

No moze byt toho viacej, malo chladiacej zmesi, zavzdusneny okruh, alebo zly termostat, nepisal si ci motor sa ti zohreje..
palob
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 02 dub 2006, 19:12

Příspěvek od palob »

Jasne, motor sa mi zahreje, ma palubovke mi rucicka ukazuje teplotu presne v strede.Chladiacej zmesy je dost. Mam taky pocit, ze ked je motor aj zohriaty, tak trubice akoby boli len vlazne. A chladic tiez nie je bohvieako teply. A ten system nie je samoodvzdusnovaci? Ak by to bol nahodou termostat, ako zistim, ze je zly, pripadne aka je nanho cena?
nico_sk
Začátečník
Příspěvky: 25
Registrován: 23 říj 2006, 11:10
Bydliště: SR

Příspěvek od nico_sk »

Nie je samoovzdusnovaci, su tam dva ventili ktore treba mat otvorene kym s nich neide kvapalina a pokial nekuri, treba aj 2-3 krat opakovat.. nemenil si zmes?
Termostat to asi nebude, to by ti neukazovalo spravne teplotu na palubovke..
palob
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 02 dub 2006, 19:12

Příspěvek od palob »

Nie, nemenil som zmes. A kde by som mal hladat tie ventily na odvzdusnenie?
nico_sk
Začátečník
Příspěvky: 25
Registrován: 23 říj 2006, 11:10
Bydliště: SR

Příspěvek od nico_sk »

Od motora idu hadice do kabiny, su to take cierne plastove a na nich su take"ventily" staci ich trochu odsrobovat, mala by z nich ist zmes, jeden je vstupny do radiatora a druhy vystup z neho naspat do motora, teda musi z obidvoch tiect ked ich odsrobujes, niekdy to treba viackrat opakovat, nastartovat chvilu nechat bezat a znovu...
Staci ti vlastne vyskusat ked budes mat teply motor chytit obidve tieto hadice ci su teple...
Ale ked si nemenil zmes, tak by malo by vsetko ok, toto sa robi iba po vymene zmesi, potom jedine sa ti upchala nejaka hadica, alebo system klapiek kurenia, tym sa reguluje kurenie, nie je tam ventil ktory otvara teplu zmes ale klapky reguluju studeny a teply vzduch, mozno niektore plastove koliesko odislo...
Inac ja budem teraz medzi sviatkami menit radiator lebo mi tecie, musim vykuchat celu palubovku...Budem to aj fotit
palob
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 02 dub 2006, 19:12

Příspěvek od palob »

Tie hadice sa zahreju, ale nie nejako extra velmi. jedna tepla, druha je vlazna. Ja som nasiel jeden ventil na chladici, a druhy pod plastovym krytom motora nad turbom. V chladici bolo trocha vzduchu. Ale ked som skusil prepnut na studeny vzduch, fukal vlazny. Ja myslim, ze bude treba novy radiator. Co ty na to?
Slavisimo
Fiaťák
Příspěvky: 68
Registrován: 28 srp 2005, 17:11
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Slavisimo »

nico_sk píše:Od motora idu hadice do kabiny, su to take cierne plastove a na nich su take"ventily" staci ich trochu odsrobovat, mala by z nich ist zmes, jeden je vstupny do radiatora a druhy vystup z neho naspat do motora, teda musi z obidvoch tiect ked ich odsrobujes, niekdy to treba viackrat opakovat, nastartovat chvilu nechat bezat a znovu...
Staci ti vlastne vyskusat ked budes mat teply motor chytit obidve tieto hadice ci su teple...
Ale ked si nemenil zmes, tak by malo by vsetko ok, toto sa robi iba po vymene zmesi, potom jedine sa ti upchala nejaka hadica, alebo system klapiek kurenia, tym sa reguluje kurenie, nie je tam ventil ktory otvara teplu zmes ale klapky reguluju studeny a teply vzduch, mozno niektore plastove koliesko odislo...
Inac ja budem teraz medzi sviatkami menit radiator lebo mi tecie, musim vykuchat celu palubovku...Budem to aj fotit
Da se nejak poznat ze je chybu v topnym telese? Ja jenom ze se nam straci voda...krasne topi, ale dolivat vodu nic moc :(
BMW Power - Forever
nico_sk
Začátečník
Příspěvky: 25
Registrován: 23 říj 2006, 11:10
Bydliště: SR

Příspěvek od nico_sk »

No mne mizla a objavil som ju pod kobercom.. :o)
tak som vlastne zistil, ze tecie radiator.. uz je vymeneny 1,5 dna cistej prace, uz viac by som to nechcel robit..
Slavisimo
Fiaťák
Příspěvky: 68
Registrován: 28 srp 2005, 17:11
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Slavisimo »

nico_sk píše:No mne mizla a objavil som ju pod kobercom.. :o)
tak som vlastne zistil, ze tecie radiator.. uz je vymeneny 1,5 dna cistej prace, uz viac by som to nechcel robit..
to si me moc nepotesil :roll:
BMW Power - Forever
Lock001
Začátečník
Příspěvky: 44
Registrován: 17 pro 2006, 18:57

Příspěvek od Lock001 »

V manuale su 3 moznosti poruchy 1.nizky stav kvapaliny, 2.ovladanie kurenia ide ztuha a mozu byt deformovane tiahla-co moze byt tvoj problem ked pises ze aj v lete siel vlazny vzduch,deformovane tiahlo dobre neotvara ani nezatvara - daju sa kupit ako ND pretoze sa to stava ,3.netesny alebo upchany radiator :x :cry: :roll:
Odpovědět

Zpět na „Bravo / Brava“