Řemen alternátoru.

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Tigmig
Začátečník
Příspěvky: 42
Registrován: 29 bře 2014, 15:47

Řemen alternátoru.

Příspěvek od Tigmig »

Ahoj, hledám radu ohledně neustále piskajícího řemenu alternátoru. Celé to začalo asi takto: Zjistil jsem že je hlučné ložisko alternátoru a tak jsem je vyměnil. Časem začal popiskávat drážkový řemen. Po nastartování začne do 30 sekund pískat ( slabě ) a po cca 2km jízdy vše ustane. Zkoušel jsem pročistit drážky řemenic lihem, různě intenzivně dotahovat a nakonec i kalafunu rozpuštěnou v lihu. Nic z toho nepomohlo a tak jsem opět vyčistil drážky řemenic a dokonce koupil jiný řemen. Řemeny jsem vyzkoušel Gates a Bosch. Alternátor jsem zkoušel protočit na prázdno a nikde nic nedře nebo neklade odpor.
Na řemenici motoru jsem přiložil pravítko a zjistil že řemenice na alternátoru je vůči řemenici na motoru 1-1,5mm posunutá směrem k řidiči. Tohle se mohlo z nějakého důvodu stát při opravě alternátoru. Myslíte že tohle může být důvod že ten řemen prokluzuje? Nemůžete někdo vyzkoušet jestli máte ty řemenice na puntu 100% v rovině?
Jedná se o punto 1,2 8V r.v.2005

Díky za každou radu už mi dochází nápady čím by to mohlo být.
Reklama
 

Uživatelský avatar
xndinvvv
Začátečník
Příspěvky: 33
Registrován: 31 bře 2015, 15:37
Bydliště: Pardubický kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Řemen alternátoru.

Příspěvek od xndinvvv »

Pískání řemenu nemusí vždy dělat prokluz řemenu. Řemen píská i když je přepnutý... Takové nepsané pravidlo je, napnout řemen tak, aby se v nejdelším místě mezi řemenicema dal palcem (nějakou normální silou) promáčknout o cca 5-10mm.
Samozřejmě pískání může zavinit i ono vyosení řemenic, kdy drážky řemenu nejdou přesně na drážky řemenice ale "sklouzává" do nich...
Naposledy upravil(a) xndinvvv dne 01 úno 2017, 16:33, celkem upraveno 1 x.
Punto 1.2 8v MPI 75ps+/830kg
SickCulture
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Řemen alternátoru.

Příspěvek od liborko »

Nejprve zjisti zda tam máš alternátor který tam opravdu má být (mělo by na něm být origo číslo Fiat a dohledáš např.v eperu podle tvého VIN) třeba tam někdo dal jiný,mohlo se stát....
Například u punta MKI 1.2 na motoru se servem a bez serva jsou altíky ač vypadají pohledově stejně tak je rozdíl v tom,že jeden má řemenici více "vystrčenou" nevim teď přesně o kolik,ale cca 1.5-2mm to asi bude. Než jsem sehnal správný altík,tak jsem musel ten původní na všech třech úchytech vypodložit podložkou jinak by řemen nebyl v rovině s řemenicí klikovky. Toť můj poznatek :)
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Tigmig
Začátečník
Příspěvky: 42
Registrován: 29 bře 2014, 15:47

Re: Řemen alternátoru.

Příspěvek od Tigmig »

Alternátor je tam původní. Měnil jsem si na něm akorát ložiska. Vše začalo po výměně řemenu ale až po létě když šly teploty dolů.
Vyzkoušeny řemeny bosch a gates. Vyzkoušené podložení alternátoru i když si myslím že tam nějaka tolerance je.
Drážky řemenice úplně čisté. Neválí se někomu řemenice z altasu doma? Poslední věc co mě napadá.
czemartin1
Fiaťák
Příspěvky: 67
Registrován: 13 srp 2016, 12:14
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: Řemen alternátoru.

Příspěvek od czemartin1 »

Zprávu hned po zodpovězení smažu . děkuji



Zdravím chci se jen zeptat jak přidáváte fotky ? Chtěl jsem přidat do komentáře fotku ale nějak mi to nejde psalo to max 2mb a jak jsem zmenšil fotku tak to píše 256kb ... si dělá srandu ne? :D Děkuji
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Řemen alternátoru.

Příspěvek od liborko »

http://www.imagehosting.cz" onclick="window.open(this.href);return false; nahrajes fotku a odkaz hodis semhle
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Tigmig
Začátečník
Příspěvky: 42
Registrován: 29 bře 2014, 15:47

Re: Řemen alternátoru.

Příspěvek od Tigmig »

Stále nevyřešeno. Zkoušel jsem řemeny bosch a gates z eshopu cca po 130Kc. Je možné že to je vyrobeno někde v Polsku z nekvalitních materiálu?
Teď jsem už koupil sprej na pískající řemeny ale nezdá se mi to ale jako řešení.
Neválí se někomu doma řemenice na altas punta? Pro 4PK668? Napadlo mě jestli není opotřebená.
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Řemen alternátoru.

Příspěvek od liborko »

Nehodíš sem pro zajímavost zvukový záznam toho pískotu? Je to tak nesnesitelné?
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Tigmig
Začátečník
Příspěvky: 42
Registrován: 29 bře 2014, 15:47

Re: Řemen alternátoru.

Příspěvek od Tigmig »

Teď jsem tam aplikoval sprej na řemeny tak snad bude chvíli klid. Jinak nesnesitelné to není ale chodci se divně dívají s pocitem kdy mi rupne řemen.
:D Zvuk nahraji až se to zase projeví. Dostal jsem radu zkusit jinou baterku nebo vyměnit regulátor v alternátoru. Nejspíš ten alternátor klade větší odpor než by měl a řemen to neudrží.
Tigmig
Začátečník
Příspěvky: 42
Registrován: 29 bře 2014, 15:47

Re: Řemen alternátoru.

Příspěvek od Tigmig »

Sprej pomohl na 2x15km a jsem tam kde jsem byl. Zkusím jinou baterku ale až bude chvíli čas tak sem hodím video se zvukem.
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Řemen alternátoru.

Příspěvek od Vitaml »

Ještě to může dělat zkorodovaný stator alternátoru, nebo proražená dioda. Samozřejmě by se pak hodně zahříval.
Měl jsem podobný problém se starým altíkem - koroze statoru, zkraty mezi plechy, výřivé proudy, větší zátěž a zahřívání, po nastartování taky chvilku pískal.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Tigmig
Začátečník
Příspěvky: 42
Registrován: 29 bře 2014, 15:47

Re: Řemen alternátoru.

Příspěvek od Tigmig »

Vyzkoušeno: 2x řemen, jiný alternátor, jiná baterie a pořád po delší přestávce ( cca 8 hodin ) píská. Nic jiného to není protože když se použije sprej na řemeny tak je dvě jízdy klid. Možná to může dělat řemenice na motoru ale to se mi už zkoušet nechce.
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Řemen alternátoru.

Příspěvek od Vitaml »

Ale to už je jediná věc, kterou jsi neměnil.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Řemen alternátoru.

Příspěvek od rossi »

a co napínací kladka? točí se volně? nepíská ložisko?
taky to může být nesouosostí řemenic.
řemen nabíha na řemenici bokem.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Tigmig
Začátečník
Příspěvky: 42
Registrován: 29 bře 2014, 15:47

Re: Řemen alternátoru.

Příspěvek od Tigmig »

Napínací kladka tam není. Řemen se napína zmenou vzdalenosti alternatoru od remenice na motoru. V ose z výroby není - je tam rozdil 1,2mm. Vypodlozeno avsak bez vysledku. Loziskem to není. V alternátoru jsou meneny a byl zkousen i jiny alternator. Prestane piskat po aplikace spreje na remeny ale jen na dve jizdy cca 16km ( do prace a zpet). Je to tedy prokluzem remnu. Remeny vyzkouseny dva a to gates a bosch jak pisu vyse.
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“