Řemen alternátoru.
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Řemen alternátoru.
Ahoj, hledám radu ohledně neustále piskajícího řemenu alternátoru. Celé to začalo asi takto: Zjistil jsem že je hlučné ložisko alternátoru a tak jsem je vyměnil. Časem začal popiskávat drážkový řemen. Po nastartování začne do 30 sekund pískat ( slabě ) a po cca 2km jízdy vše ustane. Zkoušel jsem pročistit drážky řemenic lihem, různě intenzivně dotahovat a nakonec i kalafunu rozpuštěnou v lihu. Nic z toho nepomohlo a tak jsem opět vyčistil drážky řemenic a dokonce koupil jiný řemen. Řemeny jsem vyzkoušel Gates a Bosch. Alternátor jsem zkoušel protočit na prázdno a nikde nic nedře nebo neklade odpor.
Na řemenici motoru jsem přiložil pravítko a zjistil že řemenice na alternátoru je vůči řemenici na motoru 1-1,5mm posunutá směrem k řidiči. Tohle se mohlo z nějakého důvodu stát při opravě alternátoru. Myslíte že tohle může být důvod že ten řemen prokluzuje? Nemůžete někdo vyzkoušet jestli máte ty řemenice na puntu 100% v rovině?
Jedná se o punto 1,2 8V r.v.2005
Díky za každou radu už mi dochází nápady čím by to mohlo být.
Na řemenici motoru jsem přiložil pravítko a zjistil že řemenice na alternátoru je vůči řemenici na motoru 1-1,5mm posunutá směrem k řidiči. Tohle se mohlo z nějakého důvodu stát při opravě alternátoru. Myslíte že tohle může být důvod že ten řemen prokluzuje? Nemůžete někdo vyzkoušet jestli máte ty řemenice na puntu 100% v rovině?
Jedná se o punto 1,2 8V r.v.2005
Díky za každou radu už mi dochází nápady čím by to mohlo být.
- Reklama
- xndinvvv
- Začátečník
- Příspěvky: 33
- Registrován: 31 bře 2015, 15:37
- Bydliště: Pardubický kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řemen alternátoru.
Pískání řemenu nemusí vždy dělat prokluz řemenu. Řemen píská i když je přepnutý... Takové nepsané pravidlo je, napnout řemen tak, aby se v nejdelším místě mezi řemenicema dal palcem (nějakou normální silou) promáčknout o cca 5-10mm.
Samozřejmě pískání může zavinit i ono vyosení řemenic, kdy drážky řemenu nejdou přesně na drážky řemenice ale "sklouzává" do nich...
Samozřejmě pískání může zavinit i ono vyosení řemenic, kdy drážky řemenu nejdou přesně na drážky řemenice ale "sklouzává" do nich...
Naposledy upravil(a) xndinvvv dne 01 úno 2017, 16:33, celkem upraveno 1 x.
Punto 1.2 8v MPI 75ps+/830kg
SickCulture
SickCulture
Re: Řemen alternátoru.
Nejprve zjisti zda tam máš alternátor který tam opravdu má být (mělo by na něm být origo číslo Fiat a dohledáš např.v eperu podle tvého VIN) třeba tam někdo dal jiný,mohlo se stát....
Například u punta MKI 1.2 na motoru se servem a bez serva jsou altíky ač vypadají pohledově stejně tak je rozdíl v tom,že jeden má řemenici více "vystrčenou" nevim teď přesně o kolik,ale cca 1.5-2mm to asi bude. Než jsem sehnal správný altík,tak jsem musel ten původní na všech třech úchytech vypodložit podložkou jinak by řemen nebyl v rovině s řemenicí klikovky. Toť můj poznatek
Například u punta MKI 1.2 na motoru se servem a bez serva jsou altíky ač vypadají pohledově stejně tak je rozdíl v tom,že jeden má řemenici více "vystrčenou" nevim teď přesně o kolik,ale cca 1.5-2mm to asi bude. Než jsem sehnal správný altík,tak jsem musel ten původní na všech třech úchytech vypodložit podložkou jinak by řemen nebyl v rovině s řemenicí klikovky. Toť můj poznatek
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Řemen alternátoru.
Alternátor je tam původní. Měnil jsem si na něm akorát ložiska. Vše začalo po výměně řemenu ale až po létě když šly teploty dolů.
Vyzkoušeny řemeny bosch a gates. Vyzkoušené podložení alternátoru i když si myslím že tam nějaka tolerance je.
Drážky řemenice úplně čisté. Neválí se někomu řemenice z altasu doma? Poslední věc co mě napadá.
Vyzkoušeny řemeny bosch a gates. Vyzkoušené podložení alternátoru i když si myslím že tam nějaka tolerance je.
Drážky řemenice úplně čisté. Neválí se někomu řemenice z altasu doma? Poslední věc co mě napadá.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 67
- Registrován: 13 srp 2016, 12:14
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řemen alternátoru.
Zprávu hned po zodpovězení smažu . děkuji
Zdravím chci se jen zeptat jak přidáváte fotky ? Chtěl jsem přidat do komentáře fotku ale nějak mi to nejde psalo to max 2mb a jak jsem zmenšil fotku tak to píše 256kb ... si dělá srandu ne? Děkuji
Zdravím chci se jen zeptat jak přidáváte fotky ? Chtěl jsem přidat do komentáře fotku ale nějak mi to nejde psalo to max 2mb a jak jsem zmenšil fotku tak to píše 256kb ... si dělá srandu ne? Děkuji
Re: Řemen alternátoru.
http://www.imagehosting.cz" onclick="window.open(this.href);return false; nahrajes fotku a odkaz hodis semhle
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Řemen alternátoru.
Stále nevyřešeno. Zkoušel jsem řemeny bosch a gates z eshopu cca po 130Kc. Je možné že to je vyrobeno někde v Polsku z nekvalitních materiálu?
Teď jsem už koupil sprej na pískající řemeny ale nezdá se mi to ale jako řešení.
Neválí se někomu doma řemenice na altas punta? Pro 4PK668? Napadlo mě jestli není opotřebená.
Teď jsem už koupil sprej na pískající řemeny ale nezdá se mi to ale jako řešení.
Neválí se někomu doma řemenice na altas punta? Pro 4PK668? Napadlo mě jestli není opotřebená.
Re: Řemen alternátoru.
Nehodíš sem pro zajímavost zvukový záznam toho pískotu? Je to tak nesnesitelné?
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Řemen alternátoru.
Teď jsem tam aplikoval sprej na řemeny tak snad bude chvíli klid. Jinak nesnesitelné to není ale chodci se divně dívají s pocitem kdy mi rupne řemen.
Zvuk nahraji až se to zase projeví. Dostal jsem radu zkusit jinou baterku nebo vyměnit regulátor v alternátoru. Nejspíš ten alternátor klade větší odpor než by měl a řemen to neudrží.
Zvuk nahraji až se to zase projeví. Dostal jsem radu zkusit jinou baterku nebo vyměnit regulátor v alternátoru. Nejspíš ten alternátor klade větší odpor než by měl a řemen to neudrží.
Re: Řemen alternátoru.
Sprej pomohl na 2x15km a jsem tam kde jsem byl. Zkusím jinou baterku ale až bude chvíli čas tak sem hodím video se zvukem.
Re: Řemen alternátoru.
Ještě to může dělat zkorodovaný stator alternátoru, nebo proražená dioda. Samozřejmě by se pak hodně zahříval.
Měl jsem podobný problém se starým altíkem - koroze statoru, zkraty mezi plechy, výřivé proudy, větší zátěž a zahřívání, po nastartování taky chvilku pískal.
Měl jsem podobný problém se starým altíkem - koroze statoru, zkraty mezi plechy, výřivé proudy, větší zátěž a zahřívání, po nastartování taky chvilku pískal.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Řemen alternátoru.
Vyzkoušeno: 2x řemen, jiný alternátor, jiná baterie a pořád po delší přestávce ( cca 8 hodin ) píská. Nic jiného to není protože když se použije sprej na řemeny tak je dvě jízdy klid. Možná to může dělat řemenice na motoru ale to se mi už zkoušet nechce.
Re: Řemen alternátoru.
Ale to už je jediná věc, kterou jsi neměnil.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Řemen alternátoru.
a co napínací kladka? točí se volně? nepíská ložisko?
taky to může být nesouosostí řemenic.
řemen nabíha na řemenici bokem.
taky to může být nesouosostí řemenic.
řemen nabíha na řemenici bokem.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Re: Řemen alternátoru.
Napínací kladka tam není. Řemen se napína zmenou vzdalenosti alternatoru od remenice na motoru. V ose z výroby není - je tam rozdil 1,2mm. Vypodlozeno avsak bez vysledku. Loziskem to není. V alternátoru jsou meneny a byl zkousen i jiny alternator. Prestane piskat po aplikace spreje na remeny ale jen na dve jizdy cca 16km ( do prace a zpet). Je to tedy prokluzem remnu. Remeny vyzkouseny dva a to gates a bosch jak pisu vyse.