Fiat 500L 0.9 TwinAir
Moderátor: peta.smolik
Fiat 500L 0.9 TwinAir
Hyundai zdraví Fiat,
S rozrůstající se rodinou zvažujeme pořízení nového vozidla. Vzhledem k našim financím a požadavkům nám do hledáčku padly dva modely: Ford B-max (1.0 EcoBoost) a Fiat 500L (0.9 TwinAir). Oba už máme projeté oba vozy. Jenom u fiátku jsme měli možnost jet s dostupnou verzí 1.4 95k. Námi vyhlédnutou motoráž ale snad budeme mít možnost brzy projet díky mládencům z Auto Štěpán z MB.
Nám u tohoto vozu vyhovuje především jeho vyšší posed (nastupování i celkové sezení, člen rodiny invalidní), prostorný kufr a dvojitým dnem a své plus má i neotřelý design jak zevně tak uvnitř.
Sem se obracím na uživatele, kteří případně tento vůz již vlastní. Zajímaly by mne vaše zkušenosti s provozem, spotřebou, případnými závadami a celková spokojenost s vozem? Měli by jsme si na něco u tohoto vozu dát pozor?
Děkujeme za postřehy
S rozrůstající se rodinou zvažujeme pořízení nového vozidla. Vzhledem k našim financím a požadavkům nám do hledáčku padly dva modely: Ford B-max (1.0 EcoBoost) a Fiat 500L (0.9 TwinAir). Oba už máme projeté oba vozy. Jenom u fiátku jsme měli možnost jet s dostupnou verzí 1.4 95k. Námi vyhlédnutou motoráž ale snad budeme mít možnost brzy projet díky mládencům z Auto Štěpán z MB.
Nám u tohoto vozu vyhovuje především jeho vyšší posed (nastupování i celkové sezení, člen rodiny invalidní), prostorný kufr a dvojitým dnem a své plus má i neotřelý design jak zevně tak uvnitř.
Sem se obracím na uživatele, kteří případně tento vůz již vlastní. Zajímaly by mne vaše zkušenosti s provozem, spotřebou, případnými závadami a celková spokojenost s vozem? Měli by jsme si na něco u tohoto vozu dát pozor?
Děkujeme za postřehy
- Reklama
Re:
No, vůz co jsme si ho projeli měl základní 1.4 95k motor a i když nejsem žádný závodník, tohle "srdce" bylo v našem pocitu řízení dost slabé, při obsazení 3 osobami. Neřkuli pokud uvažuji i pořízení tažného zařízení pro vozejk. Samozřejmě asi nejlepší volba by byl 1.4 T-Jet 120 k, ale tahle varianta se už začíná pohybovat nad čarou našich financí. Netvrdím, že rozhodně půjdeme do 0.9, ale rozhodně jí chceme zkusit projet.panaman1 píše:S tym autom niesu problemy, len neviem ci by som si vybral prave tu 0,9...preco nie tu 1,4?
Re: Fiat 500L 0.9 TwinAir
Zdravím, máme 14 dní Fiat 500l TREKKING s motorem 1.4 T-Jet. Před koupí jsme zkoušeli i 1.4 95PS a jeho chod je sice klidný, tichý, ale přišel nám slabý. Pak jsme zkoušeli 0.9 Twin air a ten byl určitě živější, ale jeho chod je velmi specifický (takový hrubý) hlavně při akceleraci se do kabiny přenàšely vibrace, na volnoběh bylo vše OK. Komu takové chování nevadí, může mu dobře sloužit. Jen nevěřte udávaným údajům o spotřebě hlavně u 0.9 Twin air. My s 1.4 T-Jetem jezdíme po městě za 8,2 l/100km a po přechodu z PT Cruisera 2.0 jsme spokojeni. Fiatka jsme kupovali v Polsku ve výprodeji ročníku 2014 (ale neježděného s 0 km) a rozdíl v ceně mezi nejslabší 1.4 95PS a 1.4 T-Jetem byl 12.000 Kč tak jsme neváhali. Jinak Fiat 500l je velmi prostorné auto s vyníkajícím výhledem a velmi dobře odhlučněmou kabinou.
Re: Fiat 500L 0.9 TwinAir
@Stachura: Děkuji za poznatky. Měl bych na vás dva dotazy.
1) Jakou spotřebu máte mimo město a jakou kombinovanou ?
2) Zajímalo by mne jak jste postupovali při koupi vozu v Polsku? Hlavně, bylo nutné pro převoz vozu nejprve přihlásit vozidlo v Polsku a pak po přejetí v ČR?
1) Jakou spotřebu máte mimo město a jakou kombinovanou ?
2) Zajímalo by mne jak jste postupovali při koupi vozu v Polsku? Hlavně, bylo nutné pro převoz vozu nejprve přihlásit vozidlo v Polsku a pak po přejetí v ČR?
Re: Fiat 500L 0.9 TwinAir
Zdravím,
Ad. 1) Spotřebu máme dle pal. poč. 8,2 a zatím jezdí manželka jen po městě. V pondelí pojedeme trasu cca 50km tak zmeří spotřebu.
Ad. 2) Nákup v Polsku v FCA Poland v Bielsko-Biala. Auto bylo již 3 měsíce registrováno na salon a mělo polské RZ, kartu pojazdu (jako náš TP), dowód rejestracyjny (malý techničák) a originál COC listu, ale stálo neježděné na salonu. S kopiemi všech dokumentů jsem zašel na dopravku, kde mi potvrdili, že auto lze v Čechách přihlásit. Vše bylo OK tak jsem s polskou fakturou bez VATu (bez DPH), kterou jsem zaplatil bankovním převodem šel na finanční úřad v místě bydliště a tam mi vypočetli DPH, které jsem rovněž platil převodem. V pojišťovně mi na základě kopií dokumentů vydali zelenou kartu a jelikož auto mělo RZ tak jsem po vlastní ose dojel do Čech na evidenční prohlídku a následně i s potvrzením z finančního úřadu o zaplacení DPH jsem došel na odbor dopravy pro techničák a české RZ.
St.
Ad. 1) Spotřebu máme dle pal. poč. 8,2 a zatím jezdí manželka jen po městě. V pondelí pojedeme trasu cca 50km tak zmeří spotřebu.
Ad. 2) Nákup v Polsku v FCA Poland v Bielsko-Biala. Auto bylo již 3 měsíce registrováno na salon a mělo polské RZ, kartu pojazdu (jako náš TP), dowód rejestracyjny (malý techničák) a originál COC listu, ale stálo neježděné na salonu. S kopiemi všech dokumentů jsem zašel na dopravku, kde mi potvrdili, že auto lze v Čechách přihlásit. Vše bylo OK tak jsem s polskou fakturou bez VATu (bez DPH), kterou jsem zaplatil bankovním převodem šel na finanční úřad v místě bydliště a tam mi vypočetli DPH, které jsem rovněž platil převodem. V pojišťovně mi na základě kopií dokumentů vydali zelenou kartu a jelikož auto mělo RZ tak jsem po vlastní ose dojel do Čech na evidenční prohlídku a následně i s potvrzením z finančního úřadu o zaplacení DPH jsem došel na odbor dopravy pro techničák a české RZ.
St.
Re: Fiat 500L 0.9 TwinAir
@Stachura: Děkuji za velice přesné a výstižné vysvětlení. Vypadá to šíleně ale na druhou stranu, když porovnávám stejné konfigurace dle webů, tak ten finanční rozdíl stojí opravdu za zvážení
Ještě drobný dotaz. Vy jste kupoval vůz jako firemní (na IČo)? Jde mi o ty peripetie s placením DPH/VAT.
BTW. jen tak pro okrasu. Srovnával jsem si ceny i se stejnými modely ze Slovenska, Německa, Itálie ... rozdíly nejsou zrovna malé, přesto že všechny tyto státy jedou v EUR.... nějak mi rozum nebere, jak to že 500L se tolik prodává v Itálii, když tam vychází nejdráž
Srovnávaná konfigurace:
500L 1.4 T-Jet 120 k Plus, Červená Passione, látka červená, Kola z lehkých slitin 16"
+Automatické rozsvěcení světel a dešťový senzor
+Dojezdové rezervní kolo (125/90 R15)
+Přední mlhová světla
SR = 16.390
DE = 20.660
IT = 22.410
to jsou docela sakra rozdíly. Ale možná je v tom nějaký háček, který já nevidím nebo neznám. Např. Italové mohou dostat slevu na DPH, nebo příspěvek od státu, že kupují místní značku a tudíž je to pak vyjde výrazně levněji. Nebo někdo ví?
Ještě drobný dotaz. Vy jste kupoval vůz jako firemní (na IČo)? Jde mi o ty peripetie s placením DPH/VAT.
BTW. jen tak pro okrasu. Srovnával jsem si ceny i se stejnými modely ze Slovenska, Německa, Itálie ... rozdíly nejsou zrovna malé, přesto že všechny tyto státy jedou v EUR.... nějak mi rozum nebere, jak to že 500L se tolik prodává v Itálii, když tam vychází nejdráž
Srovnávaná konfigurace:
500L 1.4 T-Jet 120 k Plus, Červená Passione, látka červená, Kola z lehkých slitin 16"
+Automatické rozsvěcení světel a dešťový senzor
+Dojezdové rezervní kolo (125/90 R15)
+Přední mlhová světla
SR = 16.390
DE = 20.660
IT = 22.410
to jsou docela sakra rozdíly. Ale možná je v tom nějaký háček, který já nevidím nebo neznám. Např. Italové mohou dostat slevu na DPH, nebo příspěvek od státu, že kupují místní značku a tudíž je to pak vyjde výrazně levněji. Nebo někdo ví?
Re: Fiat 500L 0.9 TwinAir
Auto jsme kupovali soukromě, né na firmu. V salonu v Polsku jsem si vyžádal fakturu v polských zlotých bez VATu (bez DPH a poslali mi ji mailem) a s tou jsem šel na finanční úřad , ke kterému dle místa bydliště patřím a tam mi ochotná paní dala vyplnit formulář a pomohla mi s vypočtem výše DPH, kterou jsem následně poslal bankovním převodem dle pokynů paní z úřadu. Po čtyřech dnech mi telefonicky sdělila, že peníze dorazily na účet a já si došel pro razítko na ten formulář. Tím bylo zaplacení DPH uzavřeno. Potvrzený formulář jsem pak předložil na dopravce při přihlašování auta. St.
Re: Fiat 500L 0.9 TwinAir
Vysoké ceny FIATů v Itálií mě nepřekvapují, stejně jako ceny škodovek v Čechách. Určitě se vyplatí, zvláště těm bydlícím v příhraničních oblastech porovnat ceny za hranicemi. Rozdíl v sazbě DPH může být ku prospěchu, v Polsku mají DPH 23%. u nás je to 21% a při ceně auta cca 350.000,- (s DPH) jen na rozdílů sazeb DPHje ušetřeno cca 6.000,- Kč.to jsou docela sakra rozdíly. Ale možná je v tom nějaký háček, který já nevidím nebo neznám. Např. Italové mohou dostat slevu na DPH, nebo příspěvek od státu, že kupují místní značku a tudíž je to pak vyjde výrazně levněji. Nebo někdo ví?
Příklad dostupné skladovky z roku 2015: FIAT 500L Lounge (nejvyšší výbava s panoramatickým střešním oknem), motor 1,4 T-Jet (přihlášeno na salon v listopadu 2015, najeto 1km), motor 1,4 T-Jet za cenu 59.900 PLN (po přepočtu cca 370.000,- Kč, 13.700,- €)
http://otomoto.pl/oferta/fiat-500l-fiat ... cfc461334a" onclick="window.open(this.href);return false;
Kolem dovozu nového auta je běhání po úřadech o něco víc (finanční úřad) a tak proces přihlášení vozidla trvá o několik dnů déle, ale dá se někdy výrazně ušetřit.
Stachura
Re: Fiat 500L 0.9 TwinAir
Nj, jenže tady Vás stát nijak nepodpoří v tom, že kupujete místní značku Ale to jenom vařím z vody, že tomu v Itálii je jinak. Možná jsou prostě itoši jen tolik hrdí na svou značku.
Tak co jsem koukal v Polsku na web, tak to není jenom o rozdílu DPH. Stejný model v ČR a PL a při přepočku kurzu v PL vyšel ještě o cca 20tis levněji Ale to jsou podotýkám ceny dle konfigurátorů na webech.
Tak co jsem koukal v Polsku na web, tak to není jenom o rozdílu DPH. Stejný model v ČR a PL a při přepočku kurzu v PL vyšel ještě o cca 20tis levněji Ale to jsou podotýkám ceny dle konfigurátorů na webech.
Re: Fiat 500L 0.9 TwinAir
Tak jsme dnes FIATem 500L TREKKING 1.4 T-Jet ujeli trasu 86 km mimo město, zvlněný terén, rychlost cca 100-110 většina s tempomatem a spotřeba dle pal. poč. 6,8 l/100 km.
Viděli jsme v Bielsku-Bialej u FIATa vystavené stejné auto FIAT 500L TREKKING 1.4 T-Jet, žlutá barva, rok výroby 2014, přihlášen od 30.09.2015, ale nejetý 0 km a cena 59.073 zlotych, což je v přepočtu cca 366.000 a to si myslím, že by se dalo ještě o ceně jednat.
Viděli jsme v Bielsku-Bialej u FIATa vystavené stejné auto FIAT 500L TREKKING 1.4 T-Jet, žlutá barva, rok výroby 2014, přihlášen od 30.09.2015, ale nejetý 0 km a cena 59.073 zlotych, což je v přepočtu cca 366.000 a to si myslím, že by se dalo ještě o ceně jednat.
Re: Fiat 500L 0.9 TwinAir
Děkuji za informace o spotřebě.
Koukal jsem na skladové vozy http://www.stock.fiat.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; ... ale bohužel v Bielsko-Biala je sice 500L Trekking, ale s 0.9 TwinAir. Ten si chci nejprve raději projet, než bych se pro něj opravdu rozhodl. Ale určitě ty skladovky budeme dál sledovat. My by jsme rádi něco v červené barvě, nejlépe ten 1,4 T-J. Samozřejmě, že ve skladových nebude takový výběr. Nemluvě o tom, že jsem teď komunikoval s Fiatem ČR a 500L v 1.4 T-J už ani nebude moc jako předváděcí vůz. Většina autosalonů začíná spíše předvádět nové Tipo.
Koukal jsem na skladové vozy http://www.stock.fiat.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; ... ale bohužel v Bielsko-Biala je sice 500L Trekking, ale s 0.9 TwinAir. Ten si chci nejprve raději projet, než bych se pro něj opravdu rozhodl. Ale určitě ty skladovky budeme dál sledovat. My by jsme rádi něco v červené barvě, nejlépe ten 1,4 T-J. Samozřejmě, že ve skladových nebude takový výběr. Nemluvě o tom, že jsem teď komunikoval s Fiatem ČR a 500L v 1.4 T-J už ani nebude moc jako předváděcí vůz. Většina autosalonů začíná spíše předvádět nové Tipo.
Re: Fiat 500L 0.9 TwinAir
Buď nemají na netu všechny skladovky, nebo už je prodaná. Fotky jsem dělal předevčírem (v pondělí 22.2.) večer. Cenovka: 59.073,- PLN. Výkon 120 KM (koni mechanicznych) je pro T-Jet.
Zítra tam zavolám a zeptám se zda ji ještě mají a poptám se i na červenou 500L s 1.4 T-Jetem.
St.
Zítra tam zavolám a zeptám se zda ji ještě mají a poptám se i na červenou 500L s 1.4 T-Jetem.
St.
- Přílohy
-
- Cenovka.jpg (31.93 KiB) Zobrazeno 11535 x
-
- DSC_0402.jpg (101.02 KiB) Zobrazeno 11535 x
Re: Fiat 500L 0.9 TwinAir
Díky za fotky Asi opravdu nemají na netu všechno. Máte výhodu, že se domluvíte. Já bych to polsky asi nedal
Já tedy hlavně koukám po vozech z oblasti Dolnośląskie. Z pardubického kraje to máme nejblíže. A z delších vzdáleností mám poněkud obavy, vzhledem k tomu, že máme na starosti 4.měs. dcerku
Ještě by mne zajímala jedna věc. Přijde mi, že v Polsku nemají až takový výrazný cenový rozdíl mezi klasickou 500L a verzí Trakking, alespoň ne ve skladových vozech. Je to můj subjektivní dojem, nebo tomu opravdu tak je?
Tohle jsem našel u nás http://www.fiat.cz/bomba-ceny/zajem-o-v ... 817450553/. Myslím si, že v červené Pasionate a když nepotřebuji některé prvky z příplatková výbavy, tak by se cena krapet dala stlačit ještě dolů. A o tom už bych dokázal uvažovat
Já tedy hlavně koukám po vozech z oblasti Dolnośląskie. Z pardubického kraje to máme nejblíže. A z delších vzdáleností mám poněkud obavy, vzhledem k tomu, že máme na starosti 4.měs. dcerku
Ještě by mne zajímala jedna věc. Přijde mi, že v Polsku nemají až takový výrazný cenový rozdíl mezi klasickou 500L a verzí Trakking, alespoň ne ve skladových vozech. Je to můj subjektivní dojem, nebo tomu opravdu tak je?
Tohle jsem našel u nás http://www.fiat.cz/bomba-ceny/zajem-o-v ... 817450553/. Myslím si, že v červené Pasionate a když nepotřebuji některé prvky z příplatková výbavy, tak by se cena krapet dala stlačit ještě dolů. A o tom už bych dokázal uvažovat