Zdravím jsem tu nový, takže jsem nestačil pročíst celé fórum. Proto pokud tu už existuje podobné vlákno tak se omlouvám.
Koupil jsem Stilo a vše krom svítící kontrolky motoru v pořádku.(trochu jsem zaznamenal nižší výkon na nižších rychl. stupních) Majitel mi sdělil, že se jedná o snímač polohy vačky. Po startu vyletí chyba, ale jinak nic se neděje. Až teď v chladnějším počasí se to projevuje. Po startu vyletí otáčky na 1100 a výš a drží. Někdy když přijedu na křižovatku a vyřadím, tak to neutrál nedokáže podržet a motor chcípne. Byl jsem na diagnostice a tam mi bylo řečeno, že jsou špatně udělané rozvody. Proto jsem volal do servisu kde byly dělány a servisák mě ujišťoval, že byly v pořádku a že kdyby bylo něco špatně tak to v rámci reklamace opraví, takže nevím.
Každopádně tady jsou chyby z diagnostiky:
Vačkový hřídel, snímač polohy A - porucha funkce
Tlak v sacím potrubí - porucha funkce
Snímač teploty nasáv. vzduchu - porucha funkce
Adapt. škrtic. klapky - vadný
Prosím o případnou radu.
Fiat Stilo 1,6 16V kontrolka motoru
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
- elvis.jarous
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 417
- Registrován: 11 úno 2012, 12:28
- Bydliště: Nymburk
Re: Fiat Stilo 1,6 16V kontrolka motoru
No, nevim co bych s tím dělal.Zjistil bych si to nejjednodušejc přístupný z toho výpisu komponet a šel po drátech, po konektorech.Může bejt blbě zacvaklej konektor, ohnutej nebo zoxidovanej pin v konektoru. Váha vzduch nemocná...fakt nevim.Mě tohle nikdy nepotkalo takže nemohu poradit.Tápu jako ty.
Jinak já taky nejezdim, rozebral jsem nějaký komponenty na vrchu motoru abych vybrakoval altik a od jednoho konektoru mi někam odlétla plastová pojistka, takže až dám zpět funkční altik, bude to taky zábava....jinak stilouš fungoval bez problémů.
Jinak já taky nejezdim, rozebral jsem nějaký komponenty na vrchu motoru abych vybrakoval altik a od jednoho konektoru mi někam odlétla plastová pojistka, takže až dám zpět funkční altik, bude to taky zábava....jinak stilouš fungoval bez problémů.
Fiat Stilo multiwagon 1.9 JTD 16V 103KW 6q
Ø 5,6 l
min.Ø 3,6Litrů
Škoda 100L rv.1976
ex-Škoda Octavia 1,6 SR 74KW Liftback rv.99
ex-opel corsa 1.3 i 3door rv.87
ex-Škoda 105 l rv.87
ex-škoda 120S rally-pokus o repliku
ex-2x škoda 100L modrá
FiatEcuscan+kabel
Ø 5,6 l
min.Ø 3,6Litrů
Škoda 100L rv.1976
ex-Škoda Octavia 1,6 SR 74KW Liftback rv.99
ex-opel corsa 1.3 i 3door rv.87
ex-Škoda 105 l rv.87
ex-škoda 120S rally-pokus o repliku
ex-2x škoda 100L modrá
FiatEcuscan+kabel
Re: Fiat Stilo 1,6 16V kontrolka motoru
Motor 1.6 je opravdu velmi citlivý na nastavení rozvodů. Bez origo přípravků to většinou nikdo nenastaví správně. Řešil jsem podobné příznaky na švagrové Stilu - po přenastavení rozvodů v Fiat servisu je po problémech.
Fiat 500X 1.4 Turbo Multiair Lounge
Fiat Croma 1.9 JTDm FL
Fiat Stilo MW 1,9 JTD Active FL
ex Fiat Bravo 2 MJTD Emotion
Fiat Croma 1.9 JTDm FL
Fiat Stilo MW 1,9 JTD Active FL
ex Fiat Bravo 2 MJTD Emotion
- mrkvak
- Začátečník
- Příspěvky: 32
- Registrován: 27 bře 2015, 13:49
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiat Stilo 1,6 16V kontrolka motoru
Taky by bylo záhodno uvést, jaký motor 1,6 máš. Není 1,6 jako 1,6 . Původní Fiat 1,6 měl 76 kW a typové označení motoru je 182 B6.00 (nalezneš na štítku u chladiče po otevření kapoty). Fyzicky lze poznat, že by měl mít plastový kryt.
Druhý motor 1,6 byl u novějších Stil, pocházel z Opelu a výkon byl 77 kW. Tyto motory, pokud vím, neměly plastový kryt motoru a na víku ventilů byl nápis a logo FIAT.
Na chyby si možná částečně odpovídáš sám výsledkem diagnostiky. Říkáš, že motor zlobí, když je více zima (teplota nasávaného vzduchu) a čidlo vačky tomu může přispět. Veškeré různé vyčurané senzory se používají zpravidla por různý management motoru podle aktuálních podmínek (teplota, klepání motoru, ....). Pokud signál z nich je nedostupný ŘJ zpravidla dosadí nějakou "náhradní" fixní hodnotu a ev. může vyvolat nouzový režim.
Prvně bych asi zkusil pořešit tu teplotu nasávaného vzduchu. To by mohlo být i dobře přístupné - mám 1,6 fiatí motor, ale z hlavy ti neřeknu kde to přesně je. Čekal bych ten snímač někde na airboxu (ale tam tuším žádné dráty nejsou) nebo pak někde u hlavy. Koukal jsem se do ePERu, ale tam jsem našel jen referenční snímač atmosférického tlaku.
Druhý motor 1,6 byl u novějších Stil, pocházel z Opelu a výkon byl 77 kW. Tyto motory, pokud vím, neměly plastový kryt motoru a na víku ventilů byl nápis a logo FIAT.
Na chyby si možná částečně odpovídáš sám výsledkem diagnostiky. Říkáš, že motor zlobí, když je více zima (teplota nasávaného vzduchu) a čidlo vačky tomu může přispět. Veškeré různé vyčurané senzory se používají zpravidla por různý management motoru podle aktuálních podmínek (teplota, klepání motoru, ....). Pokud signál z nich je nedostupný ŘJ zpravidla dosadí nějakou "náhradní" fixní hodnotu a ev. může vyvolat nouzový režim.
Prvně bych asi zkusil pořešit tu teplotu nasávaného vzduchu. To by mohlo být i dobře přístupné - mám 1,6 fiatí motor, ale z hlavy ti neřeknu kde to přesně je. Čekal bych ten snímač někde na airboxu (ale tam tuším žádné dráty nejsou) nebo pak někde u hlavy. Koukal jsem se do ePERu, ale tam jsem našel jen referenční snímač atmosférického tlaku.
Alfa Romeo 159 sedan 2005 1.9 JTDm
Dacia Sandero 1.2 16V
ex Alfa Romeo 147 2001 1.9 JTD
ex Fiat Stilo MW Dynamic 2003, 1.6 16V
ex Fiat Stilo 3D Dynamic 2003 1.9 JTD
http://www.spritmonitor.de/en/user/mRKEF.html
Dacia Sandero 1.2 16V
ex Alfa Romeo 147 2001 1.9 JTD
ex Fiat Stilo MW Dynamic 2003, 1.6 16V
ex Fiat Stilo 3D Dynamic 2003 1.9 JTD
http://www.spritmonitor.de/en/user/mRKEF.html
Re: Fiat Stilo 1,6 16V kontrolka motoru
Kolik tě to stálo ve Fiatu? Já se totiž bojím, aby mi v origo servisu nechtěli vyměnit škrtící klapku. To je docela pořádná pálka.Jarous1 píše:Motor 1.6 je opravdu velmi citlivý na nastavení rozvodů. Bez origo přípravků to většinou nikdo nenastaví správně. Řešil jsem podobné příznaky na švagrové Stilu - po přenastavení rozvodů v Fiat servisu je po problémech.
Re: Fiat Stilo 1,6 16V kontrolka motoru
Jj je to 76kw. Obávám se, že největší problém je ta klapka. Vyčistím jí a uvidíme. Ohledně toho vzduchu, mě napadá jedině vyměnit filtr.mrkvak píše:Taky by bylo záhodno uvést, jaký motor 1,6 máš. Není 1,6 jako 1,6 . Původní Fiat 1,6 měl 76 kW a typové označení motoru je 182 B6.00 (nalezneš na štítku u chladiče po otevření kapoty). Fyzicky lze poznat, že by měl mít plastový kryt.
Druhý motor 1,6 byl u novějších Stil, pocházel z Opelu a výkon byl 77 kW. Tyto motory, pokud vím, neměly plastový kryt motoru a na víku ventilů byl nápis a logo FIAT.
Na chyby si možná částečně odpovídáš sám výsledkem diagnostiky. Říkáš, že motor zlobí, když je více zima (teplota nasávaného vzduchu) a čidlo vačky tomu může přispět. Veškeré různé vyčurané senzory se používají zpravidla por různý management motoru podle aktuálních podmínek (teplota, klepání motoru, ....). Pokud signál z nich je nedostupný ŘJ zpravidla dosadí nějakou "náhradní" fixní hodnotu a ev. může vyvolat nouzový režim.
Prvně bych asi zkusil pořešit tu teplotu nasávaného vzduchu. To by mohlo být i dobře přístupné - mám 1,6 fiatí motor, ale z hlavy ti neřeknu kde to přesně je. Čekal bych ten snímač někde na airboxu (ale tam tuším žádné dráty nejsou) nebo pak někde u hlavy. Koukal jsem se do ePERu, ale tam jsem našel jen referenční snímač atmosférického tlaku.
Re: Fiat Stilo 1,6 16V kontrolka motoru
Nastavení rozvodů na přípravky stálo 2t.
Fiat 500X 1.4 Turbo Multiair Lounge
Fiat Croma 1.9 JTDm FL
Fiat Stilo MW 1,9 JTD Active FL
ex Fiat Bravo 2 MJTD Emotion
Fiat Croma 1.9 JTDm FL
Fiat Stilo MW 1,9 JTD Active FL
ex Fiat Bravo 2 MJTD Emotion
Re: Fiat Stilo 1,6 16V kontrolka motoru
Příteli,asi tě nepotěším ! Ten samý problém řeším neúspěšně už asi 5 let na mém Stilouši (tedy 1,8 16V). Příznaky mám stejné,jen display ani diagnostika mně nedává nic.Vyměnil jsem už škrtící klapku,lambda sondy,čidlo otáček kliky,výfuk (byl fakt děravej a jedna teorie říkala,že to může přisávat falešný luft a blbnout sondu na výfuku-bohužel bez výsledku).Ještě jsem neměnil čidlo otáček vačky a pochopitelně řídící jednotku.Už jsem do toho vrazil docela dost peněz a to si dělám všechno sám.Rozvody to u mně nebyly - už jsem je dělal za tu dobu 2x,poprvé u "tzv.autorizovaného servisu",podruhé jinde.Pořád stejné.Asi dva roky už jezdím s odpojenými lambdami-to mně poradil jeden pán,co tomu rozumí.Tím se to zlepšilo asi o 90%,ale řešení to není.Mám za to,že to bude v řídící jednotce.Než ten krám shodím někam ze skály,možná se do ní ještě pustím