Klepot v motore 1.6 16v

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Uživatelský avatar
StiloDriver
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 16 led 2010, 17:42

Klepot v motore 1.6 16v

Příspěvek od StiloDriver »

Zdar borci,

už dlhšiu dobu pozorujem klepot v oblasti motora, ide od rozvodov a s postupujúcim časom klepanie zosilňuje intenzitu. Davnejšie to nebolo ani počut, resp som sa musel riadne započúvať, teraz už to klepoce tak výrazne, že mi to vadí. Klepot začína po zohriatí motora, dovtedy buď neklepe, alebo len veľmi málo. Je to závislé na otáčkach, čím viac otáčok, tým je to intenzívnejšie. Pridávam video - najskôr voľnobeh, potom vytočenie do 4 tisíc a voľnobeh.
Motor je 1.6 16v r.v. 2003 najazdených 180 tisíc

Vie niekto čo to môže byť presne? Dik

https://www.youtube.com/watch?v=ESNF2iq6zUw" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat Stilo MultiWagon 1.6 16V 2oo3
Reklama
 

Barney77
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 13 lis 2014, 10:29

Re: Klepot v motore 1.6 16v

Příspěvek od Barney77 »

To zni jak nafta :D maš tam dost oleje? Rozvody se delali kdy? Mohl preskocit remen..na zdvihatka bych to asi nevidel mel jsem stejnej motor a cvakali jen za studena..
Uživatelský avatar
zdeno255
Fiaťák
Příspěvky: 111
Registrován: 03 dub 2015, 09:11
Bydliště: Nitra, Slovakia

Re: Klepot v motore 1.6 16v

Příspěvek od zdeno255 »

Hodil by som remeň príslušenstva a skúsil bez neho. Výkon má normálny?
Fiat Punto II rv.00 1.9 JTD, Fiat Marea 1.9 JTD 105 chip 130 PS
morave
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 13 zář 2012, 20:25

Re: Klepot v motore 1.6 16v

Příspěvek od morave »

Klepání v motoru.
Ahoj! Ono je klepání a klepání... Může to být i "vylágrovaná ojnice", to končí totální destrukcí motoru. Múže to být alternátor, může to být vadné čidlo polohy klikovky a tím detonace v motoru... Nejprve je nutné určit, o jakou závadu opravdu jde.
Já v poslední době řeším klepající klikovku u Multiply. Po ohřátí oleje je slyšet klepání ojnic. Ale to není takovýto hluk Vyměnil jsem šály, připasoval víka ložisek a tím zmenšil vůli v ložisku. Po ujetí několik tis. km byla situace stejná. Pomohlo by jedině vyndat ojnice a opravit ojniční oka. Ale, to je hodně práce… Když jsem toto starší auto koupil (90 000 km), motor měl olej 5W/40 a stejně tak po mé opravě. Než jsem znovu sundal vanu před další opravou, dal jsem olej 10W/40. Efekt byl lepší, než výměna šál. Tento olej vyhovuje v zimě, v létě tam dávám 15W/40 a dá se s tím jezdit i v mírnější zimě. A tak zatím o další opravě neuvažuji a hodlám auto dojezdit s minimálními opravami. Má najeto 250 000km a tento stav řeším posledních 100 000 - jezdím na CNG. Změnou olejů se situace stabilizovala a věřím, že tak najedu ještě 100 000-150 000 km. Potom ho „utratím“. Jsem přesvědčen, že závada vznikla u prvního majitele, přetáčením motoru "do omezovače". Šetřením se ubírá i na ojnicích, ojniční oka se vytahají a udělá se vůle, kterou olej 5W/40 už neumaže. Stejný problém je u mé služební Škody Roomster. A když se takové „slabé“ auto "netočí", tak nejede... Když se točí, vytahají se oka ojnic.... Klikovka opotřebovaná není, ovalita na všech čepech je max 0,005 mm, což je bezproblémové. Prostě, za inovace se platí a nějaké kurvítko se do auta dát musí, jinak by dlouho vydrželo... Pokud jde o oleje, bude spousta "odborníků" a radilů, kteří ti zakážou dát do motoru jiný olej, nedej Bože 15W/40. Neboj se toho, na starém motoru není co zničit. Ale olej musí být vždy kvalitní, žádné PARAMO. Já už tak jezdím asi 80 000 km a ne na prvním motoru. Jsem mechanik závodních speciálů a za svojí 20ti letou praxi jsem potkal asi 2-3 opravdové odborníky, kteří o olejích opravdu něco věděli. Jinak mají jenom obchodní znalosti a to i ve značkových servisech.
Zdravím
morave
dima27
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 12 říj 2015, 16:41

Re: Klepot v motore 1.6 16v

Příspěvek od dima27 »

prosim može niekto poradit stilko mi cuka ale otačky sa nehybu oni su na 900 otaček neviete prečo mi to cuka???
a ešte kde sa nachadza senzor tlaku oleja ??
Odpovědět

Zpět na „Stilo“