Zdravim
kupil som Punto mk1 (40kw, 1,1L) bohuzial vlastnik nevie aky olej tam bol pred tym a nevie kedy boli menene rozvody. Ide mi o to ze ci je nejako nutne menit rozvody (aktualne ma 131 000 km), resp. neviem aky je interval vymeny a ci mam robit aj preplach motora a aky dat olej kedze zjavne budem menit olej ked neviem kolko ma nabehane na sucasnom.
Vdaka.
punto mk1 (55s) preplach
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
punto mk1 (55s) preplach
Ex - Fiat Brava 1.4 12V SX
...............
Fiat Punto 1.1 55s 1997
...............
Fiat Punto 1.1 55s 1997
- Reklama
Re: punto mk1 (55s) preplach
Jestli minulý majitel neví ani jaký druh oleje tam lil. Zkusil bych pro jistotu nalít nějaký levný 10w40 a chvilku,tak 3-5000 na něj jezdit.Pak již doporučovaný postup výše. Najít si olej co tam patří a na ten již stále jezdit.Výplach je zbytečný a možná i v případě použití minerálních olejů nebezpečný.Můžeš se také podívat na víko ventilů zevnitř jak je motor na tom s čistotou.Jsou to jen 4 šrouby a víš jak si na tom.
Pokud se nepletu,tak tento motor se nemůže tzv."potkat".Takže bych si s rozvody nedělal takovou hlavu.Chvíli to jistě vydrží a mezitím si najdeš šikovného opraváře který to levně opraví a vymění.
Pokud se nepletu,tak tento motor se nemůže tzv."potkat".Takže bych si s rozvody nedělal takovou hlavu.Chvíli to jistě vydrží a mezitím si najdeš šikovného opraváře který to levně opraví a vymění.
EX:Mazda Demio /Japonec nakonec/
EX:Punto 55S r.v.1996,černá s polepy
EX:Modrá zatmavená multinka 1,6 100 16v r.v.1999
EX:Punto 55S r.v.1996,černá s polepy
EX:Modrá zatmavená multinka 1,6 100 16v r.v.1999
Re: punto mk1 (55s) preplach
Problem je ze vlastnikom bol starsi pan, ktory zomrel, auto zdedila jeho dcera a ta asi o tom vela nevie, kedze s autom nechodila a navyse jej sa nechcelo drbat s predajom tak dala splnomoc jednemu znamemu aby to predal. ... ale motor celkom v pohode, pod vekom na dolievanie oleja bolo uplne sucho (muselo stat mozno aj 2 tyzdne) a naskocilo uplne v pohode, mazanie hned zhaslo, parada len trocha kolisave otacky ma na volnobehu, inak neskube nic len tan volnobeh je taky pofiderny troska
co sa tyka kilometrov, od roku 2007 podla prehliadok na stkonline mi to sedi, pred tym neviem co bolo, celkom zdrave podlaha je troska hrdzava ale chcem to prebrusit a namalovat, troska dat do laty, ale to su karosarske veci, islo mi hlavne o olej a rozvody.
A co sa tyka toho oleja aky tam ma ist, nevadi aky olej tam bol pred tym ? pokial viem ak mam olej, ktory nerozpusta carbon tak ten sa mi usadi a ak dam olej, ktory rozpusta karbon tak mi moze upchat kanaliky a podobne.
Dakujem
co sa tyka kilometrov, od roku 2007 podla prehliadok na stkonline mi to sedi, pred tym neviem co bolo, celkom zdrave podlaha je troska hrdzava ale chcem to prebrusit a namalovat, troska dat do laty, ale to su karosarske veci, islo mi hlavne o olej a rozvody.
A co sa tyka toho oleja aky tam ma ist, nevadi aky olej tam bol pred tym ? pokial viem ak mam olej, ktory nerozpusta carbon tak ten sa mi usadi a ak dam olej, ktory rozpusta karbon tak mi moze upchat kanaliky a podobne.
Dakujem
Ex - Fiat Brava 1.4 12V SX
...............
Fiat Punto 1.1 55s 1997
...............
Fiat Punto 1.1 55s 1997
Re: punto mk1 (55s) preplach
Proto je lepší tam nalít ten 10w40,než nějaký proplach.Je méně"agresivní" a rozpouští karbon pomaleji. Dneska již nejsou oleje ,které by zanášely motor.Pokud tam předchozí majitel nelil nějakou M6AD určenou pro škodu 120 tak se není čeho bát.Motor v puntíku je již starší koncepce takže mu dneska vyráběné oleje v pohodě stačí.Nalil bych tam třeba orlen semysyntetic 10w40 http://maziva.heureka.cz/orlen-oil-plat ... 0w-40_1-l/
nebo nějaký jiný ve stejné cenové hladině.Do zimy jezdil,pak vypustit a na zimu nový olejíček již dle specifikace.Podle manuálu dokonce stačí pro teploty -15 až +40 st. API SG 10w40 selenia,objem 3,58litru.
nebo nějaký jiný ve stejné cenové hladině.Do zimy jezdil,pak vypustit a na zimu nový olejíček již dle specifikace.Podle manuálu dokonce stačí pro teploty -15 až +40 st. API SG 10w40 selenia,objem 3,58litru.
EX:Mazda Demio /Japonec nakonec/
EX:Punto 55S r.v.1996,černá s polepy
EX:Modrá zatmavená multinka 1,6 100 16v r.v.1999
EX:Punto 55S r.v.1996,černá s polepy
EX:Modrá zatmavená multinka 1,6 100 16v r.v.1999