demontáž tělesa topení punto mk2 klima
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto, zokot
demontáž tělesa topení punto mk2 klima
Ulomil se mi čep mechanismu co ovládá topení. Bohužel tam není přístup, tak musela jít pryč celá palubní deska. Moc jsem si nepomoh, protože tam, kde jsou ty oz. kolečka, tak překáží ocelový nosník, který jde oddělat pouze po demontáži komplet topného tělesa.Má to klimu, takže jak jsem na to koukal, tak bych musel vypustit medium, což se mi nechce. Zajímalo by mě, zda se dá těleso rozebrat když je zabudované v autě, hlavně ta část s těmi mechanismy.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
- Reklama
Re: demontáž tělesa topení punto mk2 klima
Podařilo se. Odmontovalo se asi 5 šroubů v motorovým prostoru, trošku vysunulo těleso a ocelový nosník byl pryč. Ten ulomený čep klapky přívodu teplého vzduchu se nechtěl točit, tak mě ani nepřekvapilo že se ulomil, takže rozborka musela mít pokračování. Část s klapkami se dá odšroubovat a vysunot z výparníku. Sice to šlo, ale dost trpí potrubí výparníku a mám obavy zda to přežilo a po druhý bych si radši nechal vysát medium a vyndal to komplet. Nakonec se ukázalo, že celá tahle peripetie se stala jenom kvůli tomu, že molitan, co je na klapce, byl nasátej lepivým maglajzem a když byla klapka zavřená, tak se lepila.
Ještě bych se chtěl podívat na radiátor jestli neteče. Vypadá dobře, ale kritická místa (kraje) nejsou vidět. A jak jsem na to koukal, tak cesta vede jenom přes sundání vrchního dílu co vede až po ventilátor, což vzhledem k tomu, že to tam je zacvaknuto ,, jednorázovýma´´ zapadkama, se mi moc nechce.
Ještě bych se chtěl podívat na radiátor jestli neteče. Vypadá dobře, ale kritická místa (kraje) nejsou vidět. A jak jsem na to koukal, tak cesta vede jenom přes sundání vrchního dílu co vede až po ventilátor, což vzhledem k tomu, že to tam je zacvaknuto ,, jednorázovýma´´ zapadkama, se mi moc nechce.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: demontáž tělesa topení punto mk2 klima
Koukám na fotky novejch dílů a to co jsem si myslel, že je výparník je radiátor. Hlavně že v chytrejch knížkách jmenovitě ,,jak na to´´ maj na obrázku výparník až za radiatorem.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: demontáž tělesa topení punto mk2 klima
Čaute, aj ja mám čosi s klapkou pre teplý/studený vzduch. Kruhový ovládač natočím len veľmi ťažko do oboch krajných polôh a vôbec tam nedrží. Vráti sa do stredu.
Uchytenie lanka za ovládačom vyzerá v poriadku, na opačný koniec sa však nedostanem kvôli zlému prístupu.
Máte niekto fintu, ako skontrolovať klapku kúrenia? Predsalen treba dať dole palubovku?
Mam MK2 s klímou.
S rozoberaním som sa dostal len sem:
Uchytenie lanka za ovládačom vyzerá v poriadku, na opačný koniec sa však nedostanem kvôli zlému prístupu.
Máte niekto fintu, ako skontrolovať klapku kúrenia? Predsalen treba dať dole palubovku?
Mam MK2 s klímou.
S rozoberaním som sa dostal len sem:
- Přílohy
-
- Lanko kúrenia
- kurenie Punto mk2.jpg (49.56 KiB) Zobrazeno 8840 x
Punto II 1.2 16v - môj staničný špeciál
Re: demontáž tělesa topení punto mk2 klima
Z vrchu ako sipka ukazuje musia byt dotiahnute tie sroby, a ak ti nefunguje ovladac na prepinanie tepleho a studena tak je vytoceny srob z bocnej lavej strany na otvaranie klapky, Musi vybrat komplet cely ten box a dufat ze je len vytoceny srob a nie nieco ulomene.
Fiat Punto 2004 1.3 Multijet Active
Re: demontáž tělesa topení punto mk2 klima
Racer mi poradil, že klapka (dokonca obe klapky) sa dajú skontrolovať aj bez rozoberanie palubovky - po odmontovaní hornej vetracej mriežky. Naštastie sa do potrubia moja ruka ešte zmestila, klapku pre teplo/zimu som rozhýbal a zrazu šiel aj ovládač.
Zrejme bola len zaseknutá.
Akurát sa mi pri násilnom krútení ovládačom ešte pred opravou mierne uvolnilo lanko, možno preskočilo ozubené koleso o jeden zub. Nedovieralo mi klapku pre teplý vzduch nadoraz. Zhora sa mi však podarilo ako-tak napnúť lanko - podarilo sa mi zmeniť polohu vrchného šróbu bovdenu. Lanko sa tak naplo.
Zrejme bola len zaseknutá.
Akurát sa mi pri násilnom krútení ovládačom ešte pred opravou mierne uvolnilo lanko, možno preskočilo ozubené koleso o jeden zub. Nedovieralo mi klapku pre teplý vzduch nadoraz. Zhora sa mi však podarilo ako-tak napnúť lanko - podarilo sa mi zmeniť polohu vrchného šróbu bovdenu. Lanko sa tak naplo.
Punto II 1.2 16v - môj staničný špeciál