mazaní
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
Re: mazaní
Něco je špatně. Před nastartováním motoru nemůže tlak oleje dosáhnout hodnoty, aby kontrolka zhasla. Olejové čerpadlo se roztáčí společně s motorem a proto musí zhasnout až po nastartování (nebo během startování, pokud trvá déle). Pokud je auto čerstvě z bazaru, podíval bych se s kterou kontrolkou kontrolka tlaku oleje zhasíná a prověřil, zda jí někdo nepřepojil a proč tak činil. Taky bych proměřil chování spínače tlaku oleje na motoru a zda motor za chodu správně maže. Další postup podle toho, co bych zjistil.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Re: mazaní
kontrolka mazaní fungovala dobře ale asy 200 km po vymněně oleje to začlo zlobyt
- zokot
- Znalec
- Příspěvky: 828
- Registrován: 10 úno 2008, 00:31
- Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: mazaní
Tak v tom případě to raději nech zkontrolovat zda to maže. Jednou se mi stalo to samé - po výměně oleje se rozsvítila kontrolka. Tak jsme vyměnili čidlo, že je jako vadné. Vadné nebylo. Nové čidlo nefungovalo, motor nemazal a jinak to neskončilo než novým motorem
Fiat PUNTO 60 (1994)
Fiat GP 1.9 (2006)
Fiat GP 1.9 (2006)
-
- Začátečník
- Příspěvky: 22
- Registrován: 26 srp 2014, 21:32
Re: mazaní
Mám podobný problém u inej značky auta. S motorom WV 1,6 Zašiel som do záruč. autorizov. servisu kde mechanik odpojil konektor na čidle a na palubke sa rozsvietila fareb. hudba s výkričníkom VYPNITE MOTOR, POKLES TLAKU OLEJA. Ale nedalo mi to a pri výmene oleja som po vypustení oleja nastartoval motor a bez oleja som ho nechal klepať až 30 sek. a nedialo sa nič! Potom som vymenil čidlo tlaku oleja a pri dalsej výmene oleja to isté. Teraz si s tým už hlavu nelámem a jazdím ďalej už viac než 40 000km a stále nezadretý!
Re: mazaní
bateriebigos píše:...nedalo mi to a pri výmene oleja som po vypustení oleja nastartoval motor a bez oleja som ho nechal klepať až 30 sek...
Vůbec jsem nepochopil, co tě vedlo k nastartování motoru bez oleje. Pokud je motor bez zátěže, tak sice ani 30 sekund nemusí být smrtelných, ale je to zbytečný hazard a každopádně bez oleje dochází ke zrychlenému opotřebovávání, zejména ložisek kliky. On by se motor přímo nezadřel možná ani po dvou minutách volnoběhu bez mazání, ale bylo by už určitě slyšet klepání. No a kdyby tě napadlo ještě prošlápnout plyn, tak to je rychlý proces. Rachot z motoru jako z kovárny a průvan v peněžence zajištěn.
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
do provozu: 9/2000 Italy
-
- Začátečník
- Příspěvky: 22
- Registrován: 26 srp 2014, 21:32
Re: mazaní
Jasnňe
Ale ako zistíš či funguje čidlo tlaku oleja?
Ale ako zistíš či funguje čidlo tlaku oleja?
Re: mazaní
Ani bych ho nezkoušel(třeba tlakováním na rozpínacích cca 0,5 baru), a rovnou bych ho vyměnil. Následky zkoušení nemazaným motorem můžou být podstatně dražší, než nějaké 2€ za nový spínač.bateriebigos píše:Jasnňe
Ale ako zistíš či funguje čidlo tlaku oleja?
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
do provozu: 9/2000 Italy
-
- Začátečník
- Příspěvky: 22
- Registrován: 26 srp 2014, 21:32
Re: mazaní
Tú šialenú skúšku bez oleja som robil po výmene čidla tlaku oleja. A auto stále nijak nesignalizovalo že tlak oleja nemá. Ale zase po odpojení kábla z čidla sa kontrolka rozsvieti...