Sahara se nespustí, ventilátor točí - JTD
Moderátor: peta.smolik
Sahara se nespustí, ventilátor točí - JTD
Ahojte,
řeším problém na 1.9 JTD. Auto bylo nedávno koupené a řeším problem se saharou. Termostat měněný, protože kolísala ručička. Teď drží krásně, ovšem neviděli sme jet saharu. Venku 30°C, couračky po vesnici a vůbec. Tak že ji zapnem přes diag jako akční člen, taky nic. Ventilátor jede při napojení na baterku, takže chyba není v něm. Klima je vypuštěná.
Díval jsem se na kabeláž vedoucí k sahaře, konektory Ok, na silovým červeným + je stálé napětí vedoucí až k ventilátoru, tak předpokládam, že jednotka přes ty 2 tenké (červený,zelený) spíná v tom odporu (či co je ten hliník zač) kostru. Pojistka Ok. Ta kostka nejde ani nijak rozebrat, je to zalité, a nevím co teď.
řeším problém na 1.9 JTD. Auto bylo nedávno koupené a řeším problem se saharou. Termostat měněný, protože kolísala ručička. Teď drží krásně, ovšem neviděli sme jet saharu. Venku 30°C, couračky po vesnici a vůbec. Tak že ji zapnem přes diag jako akční člen, taky nic. Ventilátor jede při napojení na baterku, takže chyba není v něm. Klima je vypuštěná.
Díval jsem se na kabeláž vedoucí k sahaře, konektory Ok, na silovým červeným + je stálé napětí vedoucí až k ventilátoru, tak předpokládam, že jednotka přes ty 2 tenké (červený,zelený) spíná v tom odporu (či co je ten hliník zač) kostru. Pojistka Ok. Ta kostka nejde ani nijak rozebrat, je to zalité, a nevím co teď.
- Reklama
Re: Sahara se nespustí, ventilátor točí - JTD
neman sice stilo ale v eperu jsem na ´šel toto:http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1 je to asi pozice 10 a ta má pěknou cenovku.
Ale tvuj problem může dělat předřadný odpor ozn.11 Ten u Punta zajištuje nižší otačky ventilatoru.
Ale tvuj problem může dělat předřadný odpor ozn.11 Ten u Punta zajištuje nižší otačky ventilatoru.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Re: Sahara se nespustí, ventilátor točí - JTD
Jasně, to sem taky našel, ale to mi nic neřeklo. Jen ukazalo to co mám na fotce. Je to modrý konektor se silovým + kabelem, kostřící kabel sem odšrouboval přímo ze svorky, dále odpojil konektor se dvěma tenkými dráty. Všechny 4 vedou do te kostky(odpor,chladič). Z té kostry vedou pouze 2 silové do sahary.
Takže předpokládám, že je řízena elektronicky těma dvěma drátkama. Kam vedou v kabeláži u motoru nevím, buď je chyba v nich(nemám tušení, jaké hodnoty u nich měřit, kam vedou, jejich funkce) a nebo v tom odporu, který je zalitý a nejde nijak rozebrat. Ten bych rozebral silou, až problém vyřeším a budu si jistý.
Spíše je dost blbé, že toto řešení řízení sahary není stejné jako u sesterských alf či Lancii.
Takže předpokládám, že je řízena elektronicky těma dvěma drátkama. Kam vedou v kabeláži u motoru nevím, buď je chyba v nich(nemám tušení, jaké hodnoty u nich měřit, kam vedou, jejich funkce) a nebo v tom odporu, který je zalitý a nejde nijak rozebrat. Ten bych rozebral silou, až problém vyřeším a budu si jistý.
Spíše je dost blbé, že toto řešení řízení sahary není stejné jako u sesterských alf či Lancii.
Re: Sahara se nespustí, ventilátor točí - JTD
zkus toto forum http://www.gabriel-net.de/forum/forumdisplay.php?f=182 nebo tady http://www.gabriel-net.de/forum/showthread.php?t=47729
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Re: Sahara se nespustí, ventilátor točí - JTD
Obě pojistky změřeny, propísknuté kabelové vedení, vše Ok. Při odpojení celého řízení sahary, svítí kontrolka motoru a vyhodilo to chybu sahary, takže předpokládám, že není chyba ani v řídící jednotce ani snímači, když to připojené nic nehlásí. Takže se bude shánět celý komplet i s tím hliníkem.
Re: Sahara se nespustí, ventilátor točí - JTD
trochu jsem zaggoglil:http://www.ebay.de/itm/Fiat-Stilo-Abart ... 0635238241
je to nejnižší cena co jsem našel ale je jetá. Jinak kolem 300_.€
je to nejnižší cena co jsem našel ale je jetá. Jinak kolem 300_.€
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Re: Sahara se nespustí, ventilátor točí - JTD
Taky jsem se díval. Ty ceny jsou dost vysoké. Nejsem sice majitel auta, ale to je fakt hodně.
Je zajímavé, že podobný problém jsem snad nenašel. Na 100% se situace potvrdí, až se naplní klima. Ta ji totiž sepne raz dva
Je zajímavé, že podobný problém jsem snad nenašel. Na 100% se situace potvrdí, až se naplní klima. Ta ji totiž sepne raz dva
Re: Sahara se nespustí, ventilátor točí - JTD
ta klima by to mohla dělat,má tlakový spínač a jestli je to nějak přes ŘJ tak při prázdné klimě to možná nesepne.I když se mi to zdá nějaký divný.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Re: Sahara se nespustí, ventilátor točí - JTD
Mám na mysli to, že až se klima naplní, tak při zapnutí klimatizace sahara musí točit, ať se děje, co se děje. Když se neroztočí, je to jasné.
Třeba je řízení sahary úplně v pořádku a já jen plaším. Nový termostat to asi dokázal uchladit i v 30°C teplotách a když sme s tím hrkali po vesnici na dvojku.
EDIT :
Klima naplněna, a spustí ventilátor na první rychlost. Takže minimálně první rychlost jede.
Proč ale nejde ventilátor spustit přes diagnostiku, která tuto možnost má a podporuje tento test ?
Jak teda ověřit, zda jede i druhá rychlost ? Už jsem to tady jednou psal, při nastartovánem motoru, byl zahřátý, červnové vedra a ani náznak. Ono to fakt geniálně chladí ten systém, až je k neuvěření.
Třeba je řízení sahary úplně v pořádku a já jen plaším. Nový termostat to asi dokázal uchladit i v 30°C teplotách a když sme s tím hrkali po vesnici na dvojku.
EDIT :
Klima naplněna, a spustí ventilátor na první rychlost. Takže minimálně první rychlost jede.
Proč ale nejde ventilátor spustit přes diagnostiku, která tuto možnost má a podporuje tento test ?
Jak teda ověřit, zda jede i druhá rychlost ? Už jsem to tady jednou psal, při nastartovánem motoru, byl zahřátý, červnové vedra a ani náznak. Ono to fakt geniálně chladí ten systém, až je k neuvěření.