HELP - Dusící se motor
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
HELP - Dusící se motor
Zdravím Fiaťáky a mám prosbu.
Známí v práci vlastní Punto I 1,2 benzín.
Už asi dva měsíce mu zlobí motor. Opravuje mu to jeden automechanik a evidentně neví kde má hledat problém. Už mu dal nový svíčky, kabely vzduchový filtr a potenciometr. Vše bez jakéhokoliv zlepšení. Auto prý napojovali v dílně na PC a podle diagnostiky určili vadný potenciometr. Je to možný ?
Problém je v tom, že auto se začne po přidání plynu občas dusit a škube. Je to nepravidelný, ale projevuje se to hlavně při rozjezdu z křižovatek nebo při jízdě do kopce. Po rovince s plynulým zrychlením to prý šlape dobře.
Auto je po STK a emisích. Emise prošly v pohodě.
Může to být lambda sonda když emise byli v pohodě?
Poradíte prosím nebo alespoň dáte typ kde hledat problém. Díky Všem. Známej už je z toho na prášky.
Známí v práci vlastní Punto I 1,2 benzín.
Už asi dva měsíce mu zlobí motor. Opravuje mu to jeden automechanik a evidentně neví kde má hledat problém. Už mu dal nový svíčky, kabely vzduchový filtr a potenciometr. Vše bez jakéhokoliv zlepšení. Auto prý napojovali v dílně na PC a podle diagnostiky určili vadný potenciometr. Je to možný ?
Problém je v tom, že auto se začne po přidání plynu občas dusit a škube. Je to nepravidelný, ale projevuje se to hlavně při rozjezdu z křižovatek nebo při jízdě do kopce. Po rovince s plynulým zrychlením to prý šlape dobře.
Auto je po STK a emisích. Emise prošly v pohodě.
Může to být lambda sonda když emise byli v pohodě?
Poradíte prosím nebo alespoň dáte typ kde hledat problém. Díky Všem. Známej už je z toho na prášky.
Punto II. 1,2 8 V r.v.2000
P.UL@seznam.cz
P.UL@seznam.cz
- Reklama
- Vencapunto
- Všeználek
- Příspěvky: 3265
- Registrován: 22 bře 2006, 14:02
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Ptal jsem se na ten palivový filtr a je daný nový.
Ty svíčky jim navrhnu ať to prohlídnou, ale dělalo to už na těch starejch tak nevím. Možný je všechno. Tyhle "podivný" závady se špatně hledají.
Ty svíčky jim navrhnu ať to prohlídnou, ale dělalo to už na těch starejch tak nevím. Možný je všechno. Tyhle "podivný" závady se špatně hledají.
Punto II. 1,2 8 V r.v.2000
P.UL@seznam.cz
P.UL@seznam.cz
Díky za rady. Předám je známýmu ať to zkusí a pak dám vědět jestli to zabralo.
Punto II. 1,2 8 V r.v.2000
P.UL@seznam.cz
P.UL@seznam.cz
Včera odpojily lambda sondu a vypadá to, že to asi bude ona.
Auto jezdí líp a zatím se nedusí. Tak snad bude problém vyřešen.
Chci se ještě zeptat jestli se může s odpojenou lambda sondou normálně jezdit? Nemůže to poškodit třeba katalyzátor?
Na kontrolu emisí by se zase připojila, ale na běžné ježdění by se nechávala odpojená.
Neuškodí to autu? Díky
Auto jezdí líp a zatím se nedusí. Tak snad bude problém vyřešen.
Chci se ještě zeptat jestli se může s odpojenou lambda sondou normálně jezdit? Nemůže to poškodit třeba katalyzátor?
Na kontrolu emisí by se zase připojila, ale na běžné ježdění by se nechávala odpojená.
Neuškodí to autu? Díky
Punto II. 1,2 8 V r.v.2000
P.UL@seznam.cz
P.UL@seznam.cz
V zásadě jízda bez lambdy není po stránce "ublížení autu" kritická.
Ale dá se sehnat druhá buď na vrakovišti, nebo nová univerzální od Bosche, která není ani moc drahá (pro starší modely aut kolem 2.5-3 tisíc).
Je to plnohodnotná náhrada za originální, až na konektor. Ale tušim že ji Bosch dodává i s "konektorovou stavebnicí", ze které si poskládáš konektor jaký potřebuješ. Samozřejmě se dá kabel propojit i běžnými autokonektory ...
Potřebuješ jen dodržet závit a počet vývodů. Kde prodávají díly Bosch, poradí ti přesně co koupit.
A budeš mít auto OK.
Ale dá se sehnat druhá buď na vrakovišti, nebo nová univerzální od Bosche, která není ani moc drahá (pro starší modely aut kolem 2.5-3 tisíc).
Je to plnohodnotná náhrada za originální, až na konektor. Ale tušim že ji Bosch dodává i s "konektorovou stavebnicí", ze které si poskládáš konektor jaký potřebuješ. Samozřejmě se dá kabel propojit i běžnými autokonektory ...
Potřebuješ jen dodržet závit a počet vývodů. Kde prodávají díly Bosch, poradí ti přesně co koupit.
A budeš mít auto OK.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
Díky za radu, ale auto není moje a známej teď do něj nacpal spoustu peněz a nechce už investovat další.Patrik píše:V zásadě jízda bez lambdy není po stránce "ublížení autu" kritická.
Ale dá se sehnat druhá buď na vrakovišti, nebo nová univerzální od Bosche, která není ani moc drahá (pro starší modely aut kolem 2.5-3 tisíc).
Je to plnohodnotná náhrada za originální, až na konektor. Ale tušim že ji Bosch dodává i s "konektorovou stavebnicí", ze které si poskládáš konektor jaký potřebuješ. Samozřejmě se dá kabel propojit i běžnými autokonektory ...
Potřebuješ jen dodržet závit a počet vývodů. Kde prodávají díly Bosch, poradí ti přesně co koupit.
A budeš mít auto OK.
Chtěl by jezdit bez lambdy, ale má strach aby na autě neudělal další škody./ Katalyzátor /
Já tomu nerozumím a tak se ptám Vás zkušenějších jestli to lze takhle udělat.
Punto II. 1,2 8 V r.v.2000
P.UL@seznam.cz
P.UL@seznam.cz
Re: Lambda
Zatím jezdí s odpojenou lambdou a je prý spokojenej . Bližší info nevím.Trino píše:lacin píše:Autu se nic nestane.
Hele nevzroste mu nahodou spotreba kdyz odpoji lambdu? urcite to kazdopadne ubere na vykonu!!
Není to žádný závodník. Je rád, že mu auto slouží spolehlivě k cestám do práce...
Punto II. 1,2 8 V r.v.2000
P.UL@seznam.cz
P.UL@seznam.cz
Re: Lambda
Na vykonu to neubere, to se neboj. Sak vis, jak funguje lambda, ne?Trino píše:lacin píše:Autu se nic nestane.
Hele nevzroste mu nahodou spotreba kdyz odpoji lambdu? urcite to kazdopadne ubere na vykonu!!
A spotreba? Nemela by...
Hustokrutost
-
- Začátečník
- Příspěvky: 6
- Registrován: 08 led 2009, 16:37
Re: HELP - Dusící se motor
Zdravím chlapi jsem tu poprvé protože mám stejný problém při jemném zacházení s plynem to je v poho ale při větší akceleraci to vynechává a občas bouchne nespálená směs ve výfuku,před rokem mi to dělalo taky a zjistil jsem že to byla jedna z cívek,ale je tam pár rozdílu předtím mi signalizovala kontrolka poruchu a teď ne hlavně se to předtím furt zhoršovalo až nakonec to jelo jen na 2 válce což vlastně už nejelo.Tak zkusím ty vaše listopadové rady s tou lambdou a uvidíme.Dám vědět snad už zítra protože jedu za chvíli do práce zatím čus.