Co poviete na toto?

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
18lubi81
Fiaťák
Příspěvky: 111
Registrován: 21 úno 2012, 01:46
Bydliště: Jacovce (Topolčany)

Co poviete na toto?

Příspěvek od 18lubi81 »

sanie tepleho vzduchu moze zlepšovat spotrebu ? :O čeknut video https://www.youtube.com/watch?v=X2kJcnK8BH8" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat Punto II HLX 16V80HP
Reklama
 

Cabuto
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 320
Registrován: 08 zář 2012, 08:39
Bydliště: Brno

Re: Co poviete na toto?

Příspěvek od Cabuto »

Na vydejko sem nekoukal ale ano muze ale jen po dobu studeneho motoru jak se dostane na provozni teplotu nema to jinej efekt nez stratu vykonu a mozna aj zvyseni spotreby pri plne zatezi :-)
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
Uživatelský avatar
peter963
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 09 kvě 2013, 15:24
Bydliště: KOSICE STARE MESTO

Re: Co poviete na toto?

Příspěvek od peter963 »

Cabuto,suhlsim stebou.
PETER Sn.-FIAT PUNTO-1.7 TD SX 5dvr.Ex
PETER Jun.-FIAT PUNTO-1.2 60 SX 3dvr.Ex
Prirastok FIAT FREEMONT 2l JTD
J_K
Fiaťák
Příspěvky: 114
Registrován: 18 úno 2013, 15:48

Re: Co poviete na toto?

Příspěvek od J_K »

Sáním teplého vzduchu se motor dříve ohřeje na provozní teplotu a brání to kondenzaci na stěnách sacího potrubí, což má význam zejména u motorů s karburátorem nebo jednobodovým vstřikováním. Ale v běžném provozu motoru by to mělo negativní dopad na výkon i spotřebu, protože v ohřátém vzduchu je při stejném objemu menší obsah kyslíku(vzduch se teplotou roztahuje). Z toho důvodu se u výkonných motorů dává za turbo intercooler, aby horký vzduch ochladil a tím se dostalo do válců víc kyslíku.
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
Cabuto
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 320
Registrován: 08 zář 2012, 08:39
Bydliště: Brno

Re: Co poviete na toto?

Příspěvek od Cabuto »

Presne jak napsal J_K :-)
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“