svítící kontrolka motoru
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
svítící kontrolka motoru
Dobrý den, mám Punto 1.2 r.v.2001 najeto asi 53 tis km, pořád mi svítí kontrolka motoru, diagnostika píše cívku2, cívky byly vyměněny obě a chybu to píše pořád stejnou, poradí mi někdo?moc děkuji
- Reklama
- roman19411
- Fiaťák
- Příspěvky: 100
- Registrován: 29 kvě 2013, 22:04
Re: svítící kontrolka motoru
skus vymazat chybu z RJ a uvidis ci sa ti to znova ukaze ak hej tak to potom rieš pokial to neni zavažna chyba že by dačo robila s motorom mne napriklad strekovanie svietilo vicistil som ho chybu mi stale ukazovalo a ked som dal vymazat chybi tak už mam asi 2 mesiac pokoj
Re: svítící kontrolka motoru
Dobrý den,mel jsem stejny problém,vyměnil jsem cívky a v pohodě.Po pul roce znova se rozsvítila kontrolka a musel jsem hodné proslapovat plyn aby motor nezdechnul při nastartovani,diagnostika ukazovala cívku.Než jsem se rozhodnul na doporučení nechat vyčistit klapku tak mi úplné odešla autobaterka,ted tam mám novou a nastartování perfektní.Takže jsem rad,ze to byla autobaterka.
Re: svítící kontrolka motoru
Doporucuju udelat preventyvne par veci vycistit klapku a pomoci nejake prisady do benzinu protahnout aj vstrikovani pri cisteni klapky bych udelal aj sani aby bylo ciste dale kontrolu pripadne vymenu svcek a kabelu a pokud stale sviti ale auto jezdi normalne tak bych zajel nekam nebo sm s diagnozou koukl co to pise a vymazal vsechny chyb hlaseni pote jezdil a kdyz se znova ukaze tak bych se zameril nato co bylo primo uvedno jako chyba ocisteni kontaktu na vsech elspojich neuskodi a to aj na spojich od cidel a podobnejch hovadinek v motoru ktere sou tam od smontovani precejenom 13let se podepise navsem
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
Re: svítící kontrolka motoru
Velmi častá chyba u Punt z té doby je ta, že odchází řídící jednotky. Projevuje se to na diagnostice jako chyba cívek, ale ve skutečnosti je odpálená ŘJ (výstup tranzistoru na jednu z cívek , celkem jsou 2), poté vynechává 1 či 2 válce, dle toho jestli hodí cívka impulz do svíčky či nikoliv ... někdy jde nastartovat normálně, někdy kucká na 2 až 3 válce (po přidání plynu problém zmizí), a časem se to zhorší tak, že už jede jen na 2 válce (1 cívka vlastně jakoby už nejde, nejde do ní signál z ŘJ).
Doporučuji poté velmi vehementně schánět novou ŘJ, je to doslova nadlidský úkon, je to nedostatkové zboží jak v ČR tak na Slovensku, musel sem pro ní až do Polska.
Doporučuji poté velmi vehementně schánět novou ŘJ, je to doslova nadlidský úkon, je to nedostatkové zboží jak v ČR tak na Slovensku, musel sem pro ní až do Polska.
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: svítící kontrolka motoru
uz sa tu o tom pisalo vela, riadica jednotka sa od seba sama nepokazy,
dovodom su zle svieckove kable lebo vela ludi sviecky vymeni a kable nie
a aj opotrebovane-poskodene cievky, niekedy zatecu vodou a zahrdzavia
iskra elektricky vyboj neprejede do sviecky ale spet cez cievku do rj a prepali tam mikrodrot a niekedy poskody aj tranzistor (aj to sa da opravit ale podla mna to uz nema zmysel)
ked sa to stane tak staci pozhanar druhu riadiacu jednotku z hociktorého havarovaného auta 1,2 8V - je ich vela
ja riadiacu jednotku viem zmazat do vyrobneho stavu a moze sa namontovat do auta bez vymeny klucov
po vymene rj je dolezite vymenit svieckove kable, sviecky a aj cievky aby sa predislo poskodeniu aj druhej riadiacej jednotky (to uz vecsinou sa urobi predtým lebo skusaju odstranit chybu vymenou prave týchto dielov)
nove svieckove kable stoja cca 15e, cievky 20e kus
pouzita cista blanc riadiaca jednotka od180e napríklad aj u mna
klapka a baterka nemaju vplyv na funkciu cievok kablov a sviecok
dovodom su zle svieckove kable lebo vela ludi sviecky vymeni a kable nie
a aj opotrebovane-poskodene cievky, niekedy zatecu vodou a zahrdzavia
iskra elektricky vyboj neprejede do sviecky ale spet cez cievku do rj a prepali tam mikrodrot a niekedy poskody aj tranzistor (aj to sa da opravit ale podla mna to uz nema zmysel)
ked sa to stane tak staci pozhanar druhu riadiacu jednotku z hociktorého havarovaného auta 1,2 8V - je ich vela
ja riadiacu jednotku viem zmazat do vyrobneho stavu a moze sa namontovat do auta bez vymeny klucov
po vymene rj je dolezite vymenit svieckove kable, sviecky a aj cievky aby sa predislo poskodeniu aj druhej riadiacej jednotky (to uz vecsinou sa urobi predtým lebo skusaju odstranit chybu vymenou prave týchto dielov)
nove svieckove kable stoja cca 15e, cievky 20e kus
pouzita cista blanc riadiaca jednotka od180e napríklad aj u mna
klapka a baterka nemaju vplyv na funkciu cievok kablov a sviecok
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Re: svítící kontrolka motoru
Ale proč při přidání plynu problémy zmizí?!!!! Má dost podobný problém:Punto II,2003 1.2 8V- asi před 3 rokama se mi občas rozsvítila kontrolka motoru bez zjevných příčin. Opravář, který měl s Puntem zkušenosti, mi řekl, že to může být horším palivem a pokud časem zhasne, tak dobrý. Po určitý době se při startu projevilo určité zakolísání, slyšitelné. Motor nastartoval a rozsvítila se kontrolka motoru. Další level byl, že po nastartování byl chod motoru nepravidelný, ale po prošlápnutí plynu se zklidnil. Pomáhalo, když jsem při startování trochu přidal plyn. Pak jsem byl na emisích, kde mi řekli, že řídící jednotka vykazuje chybu - špatná cívka B. Zpočátku jsem to neřešil, protože startoval (s plynem), ale po dalším čase se stalo, že i při plynu při startu šel motor jen na dva válce, po "protůrování " se zklidnil. Všechny tyhle horší starty byly za studena i za tepla! Koupil jsem cívku a po konzultaci s opravářem s diagnostikou - B cívka - jsem jí vyměnil. Dál špatně startoval. Tak jsem vyměnil kabely ke svíčkám i svíčky. Zase stejný. Tak jsem to dal do servise, kde se mi v tom chvilku hrabali, zkusili přehodit elektriku ke vstřikům a zjistili, že jednou jdou 1.a 4. válec, podruhé 2.a 3. válec, takže to bude evidentně elektrikou. Pak našli jeden zkorodovaný kablík, vyměnili, válce šli všechny, závada byla vyřešena. Jen do příštího dne, kdy zase při startu zaváhal a druhý den zase jen 2 válce. Další opravář se v tom pohrabal, zkusil všemožné snímače, prohodil cívky a zase šly 4 válce. Jen do dalšího dne, kdy zase zaváhal. Zatím jdou 4 válce, ale jak dlouho?
Re: svítící kontrolka motoru
Takže, co z toho tedy vyplývá ? Co ti tedy ten poslední opravář opravil, v čem byla závada ?
Nerozuměl jsem předposlední větě.
Nerozuměl jsem předposlední větě.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: svítící kontrolka motoru
Poslední opravář žádnou závadu nenašel, jen prošel snímače, přehodil mezi sebou cívky a Puntík zase fungoval, jako dřív. Ještě mluvil o možnosti, že by mohl zůstávat viset píst. Ale proč by to potom dělalo za studena i za tepla? Dneska jsem byl v prvním servisu, šlo by "půjčit" si starší ŘJ a vyzkoušet jí. Asi to tak dopadne...
Re: svítící kontrolka motoru
Prosím Vás, nemá někdo zkušenosti, jak probíhá startování dál, když člověk pomine, že Punťa startuje na dva válce a musí ho "protůrovat", aby se rozchodily ostatní. Jde mi o to, jestli se někdo setkal s tím, že by prostě nešel nastartovat vůbec! Díky za odpověď.
Re: svítící kontrolka motoru
Ahoj punťaci do jedne civky mi nejde temer zadny proud..nes nastartuju je v kablu 5.67 v a kdys nastartuju tak 0.27 v tudis mi to frci na 2 valce a civky jsiu v poradku ....nemá nekdo skusenost? A radu nes koupim novou řídící jednotku...
Re: svítící kontrolka motoru
To je lepší ji nechat opravit, bylo tu už něco o tom, imobilizér, klíče a tak dále. Vím že to tu někdo umí. Je fakt, že řj je blbě umístěna na sání, které se třepe.
Jen tak mimochodem, než nastartuješ, nemělo by tam být 12 V ? Cívka se pak spíná k nule.
Ještě jestli není někde prohnilý, nebo přehryzaný drát.
Jen tak mimochodem, než nastartuješ, nemělo by tam být 12 V ? Cívka se pak spíná k nule.
Ještě jestli není někde prohnilý, nebo přehryzaný drát.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: svítící kontrolka motoru
Pravděpodobně podobný problém mám já,ale jen při delší jízdě. Jel jsem cca 100km a ke konci mi začal vynechávat jeden válec,parkrat to zablblo a nic,ale později 2x problikla kontrolka motoru. Zastavil jsem a jelikož jsem s sebou měl pocitac,protze jsem jel omrknout jiné auto,tak jsem Punte napichnul a chyba byla 4valec bez zážehu... Domů jsem normálně dojel i když motor občas vynechal ale už bez chyby. Objednal jsem obě nové cívky a nové kabely,v pondělí to vymenim. Na starém(kulatem) Punto jsem totiž udělal jen jednu a za měsíc odešla ta druhá,tak je udělám rovnou obě,mam totiž strach i o katalyzátor když by se me to stalo někde dál a musel dojet na 3valy ten kat by to nedal.....
Nicméně ted když je motor studený to funguje normálně
Pak napíšu jak to dopadlo po výměně
Nicméně ted když je motor studený to funguje normálně
Pak napíšu jak to dopadlo po výměně
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Re: svítící kontrolka motoru
Taky mi po ohřátí motoru přestal jet jeden válec, byla to cívka. Vysoké napětí tam na jedné straně VN cívky rádo přeskakuje na primární vinutí. Normálně se to změřit nedá, šlo by to zjistit pomocí VN zdroje pro měření izolace.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Jj, myslim si to, kdyz jezdim jen 20km do prace tak to moc nepoznám, ale pri jizde 80konstantne to lehce skube a pak to napsalo zavadu, zajimave je, ze je to v podobnych km jako na starem puntu... Mam 165tis a staré melo pri výměně cca 170tis
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V