Chcel by som sa podelit s vami o moj problem pri pouzivani riadiacej paky.
Ked stiahnem páku do strednej polohy zo stupna 1 - medzistupen medzi 1 a 2, tak páka ostáva vľavo - nedostáva sa do stredu. musím ju tam dať ručne - prekonaním odporu. To isté sa deje aj ked dam napr. 5-ku a stiahnem páku do stredu. nejde to ľahko z 5 do 4 ako som bol zvyknuty doteraz.
tak som začal hladat pricinu.
co som urobil popisem v skratke, nebudem to zbytočne rozpisovat, lebo by som potreboval poradit co s tym co som zistil, takze
demontaz stredoveho panelu - nic som nezistil, lanka su pripajane zo spodu, montaz spat,
zo spodnej strany je dekel, ktory drzi na zapadkach - demontoval som so srubovakom, odpojil lanka - paka ide lahko.
pripojil som lanka, demontoval som baterku, drziak na baterku aby som sa dostal k lankam pri prevodovke.
lanka som odpojil pri prevodovke - paka ide lahko. A teraz otazka, kde moze byt problem a ako ho odstranit?
tazko sa mi to bude vysvetlovat, ale:
jedno lanko - lanko ktore zabezpečuje chod rychlostnej paky vlavo vpravo je napojene na taku kovovu cast, ktora prechadza cez puzdro v ktorom sa otaca.
na druhej strane z toho puzdra vychadza dalsia kovova cast, ktora je spojena s dalsou prostrednictvom niecoho co je v gumenom puzdre. Ta dalsia kovova cast vchadza do prevodovky.
nasiel som len obrazok akurat po koniec lanka http://www.99rpm.com/fiat/gear-lever-control-linea.html
Ak ste mali niekto s tym problem, bol by som velmi rad ak by ste mi poradili, co je zle, resp. co urobit, co premastit, co rozobrat, alebo co vymenit.....
dakujem za kazdu radu....
riadiaca páka sa nevracia do stredu
Moderátor: peta.smolik
riadiaca páka sa nevracia do stredu
Fiat Linea 1,3 MTJ / 66 kW
- Reklama
Re: riadiaca páka sa nevracia do stredu
mno.....to by sme mali.....a teraz nejaky navod?
popripade, co to spôsobuje? kedze predpokladam ze vacsina aut s tym nema problem....su tam nejake tesnienia, alebo nejake puzdra, ktore by bolo treba vymenit?
popripade, co to spôsobuje? kedze predpokladam ze vacsina aut s tym nema problem....su tam nejake tesnienia, alebo nejake puzdra, ktore by bolo treba vymenit?
Fiat Linea 1,3 MTJ / 66 kW
Re: riadiaca páka sa nevracia do stredu
na tejto suciastke je napojene to lanko a je to v puzdre.
takze skusim toto a dam vediet ako som dopadol........
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... it=radenie
takze skusim toto a dam vediet ako som dopadol........
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... it=radenie
Fiat Linea 1,3 MTJ / 66 kW
Re: riadiaca páka sa nevracia do stredu
problem odstraneny......paka sa vracia.....
potrebny cas: 3,5 hodiny.
postup:
1,5 hodiny odpratavanie snehu ku vyhrievanej garazi,
1 hodina - odpojit bateriu - gola 10,
demontovat ten podstavec, na ktorom bateria drzi, na podstavci su este 2 objimky co drzia nejake kable - daju sa so srubovakom otvorit - gola 13 a srubovak,
odpojit tiahlo z prevodovky - srubovak
demontovat maticu z tej suciastky co je zobrazena v odkaze nad prispevkom - kluc 17 - nie som isty,
aby som to mohol potom vybit von, musel som uvolnit take zavazie co je na dvoch srubach - jedina vec co tam zavadzia, clovek si to nemoze zmylit - gola 13
von som to vybijal s nastavcami od goly, je tam dost blby pristup ale podarilo sa
obrusil som to so smirglom, namazal
0,5 hodiny na kavu a potom
0,5 hodiny na skladanie v opacnom poradi.....
ide ako píííla
potrebny cas: 3,5 hodiny.
postup:
1,5 hodiny odpratavanie snehu ku vyhrievanej garazi,
1 hodina - odpojit bateriu - gola 10,
demontovat ten podstavec, na ktorom bateria drzi, na podstavci su este 2 objimky co drzia nejake kable - daju sa so srubovakom otvorit - gola 13 a srubovak,
odpojit tiahlo z prevodovky - srubovak
demontovat maticu z tej suciastky co je zobrazena v odkaze nad prispevkom - kluc 17 - nie som isty,
aby som to mohol potom vybit von, musel som uvolnit take zavazie co je na dvoch srubach - jedina vec co tam zavadzia, clovek si to nemoze zmylit - gola 13
von som to vybijal s nastavcami od goly, je tam dost blby pristup ale podarilo sa
obrusil som to so smirglom, namazal
0,5 hodiny na kavu a potom
0,5 hodiny na skladanie v opacnom poradi.....
ide ako píííla
Fiat Linea 1,3 MTJ / 66 kW