Kardan. Panda II, 4x4, Climbing
Moderátor: peta.smolik
Kardan. Panda II, 4x4, Climbing
Měnil jste někdo ložisko uprostřed kardanu? Připadá mi, že to nejde rozebrat. Když vyndám celý kardan, nevyteče mi olej z převodovky a z viskozní spojky? Díky za radu.
- Reklama
Re: Kardan. Panda II, 4x4, Climbing
Pro všechny,kteří to budou muset řešit(a budou muset),i mě to čeká v brzké době....
Kříž ani ložisko jen tak v domácích podmínkách na kardanu vyměnit nelze,jediné,co jde doma vyměnit jsou přední a zadní homokloub a při roztržení nějaké z jejich manžet,to jde alternativně zbastlit jinou manžetou(třeba z nějaké poloosy),originál samostatná manžeta s plechovým pouzdrem je téměř nesehnatelný artikl.
Jsou tedy v podstatě 3 možnosti
Kardanservis-musí to být za dobrou,rentabilní cenu
Koupě nového kompletního kardanu-drahé
Shánění staršího jetého kardanu-jednak loterie,na inzerci téměř nesehnatelný a když se objeví vrak,je to spolu s převodovkou první věc,která vždy chybí
Kardan se začne projevovat kolem 150-200tis km,těch 200 je už spíš na totální výměnu
Ty středová ložiska a křížky,které se semtam objevují na internetu nejsou vhodná pro běžného smrtelníka,ale spíš pro kardanservisy atd. V domácích podmínkách je nákup těchto dílů k ničemu a v kardanservisu je od vás nevezmou,kvůli záruce,použijí pouze vlastní s vysokohorskou přirážkou(ty samé)
Při výměně těchto dílů se musí na kardanu odřezat/odbrousit sváry,vylisovat celý střed spolu s křížem a ložiskem,repasovat střed s křížem výměnou kompletního křížku a celý komplet spolu se středovým ložiskem nalisovat zpět do kardanových trubek,pokudmožno do předem označených,předchozích poloh(potud by to šlo doma),ale....
Potom se musí střed znova přesně obvařit k trubkám a kompletní kardan s homokloubama se musí vyvážit upnutý na speciální vyvažovačce při vysokých otáčkách-tam se potom navařují na kardanové trubky různé kousky závažíček,podle nevývažku,který to vyblije na mašině a to už doma nikdo neudělá
Kolik tato procedura stojí je hádání z věštecké koule,někde za hubičku,někde nerentabilní k ceně nového kardanu a taky ne každý kardanservis to umí dobře,je to asi něco jako s turbem
Kždopádně,pokud to tam někdo budete dávat na repas,dbejte na to,ať vám tam dají variantu křížku s přístupnou maznicí,prodlouží se tím životnost kardanu minimálně na dvojnásobek
Kříž ani ložisko jen tak v domácích podmínkách na kardanu vyměnit nelze,jediné,co jde doma vyměnit jsou přední a zadní homokloub a při roztržení nějaké z jejich manžet,to jde alternativně zbastlit jinou manžetou(třeba z nějaké poloosy),originál samostatná manžeta s plechovým pouzdrem je téměř nesehnatelný artikl.
Jsou tedy v podstatě 3 možnosti
Kardanservis-musí to být za dobrou,rentabilní cenu
Koupě nového kompletního kardanu-drahé
Shánění staršího jetého kardanu-jednak loterie,na inzerci téměř nesehnatelný a když se objeví vrak,je to spolu s převodovkou první věc,která vždy chybí
Kardan se začne projevovat kolem 150-200tis km,těch 200 je už spíš na totální výměnu
Ty středová ložiska a křížky,které se semtam objevují na internetu nejsou vhodná pro běžného smrtelníka,ale spíš pro kardanservisy atd. V domácích podmínkách je nákup těchto dílů k ničemu a v kardanservisu je od vás nevezmou,kvůli záruce,použijí pouze vlastní s vysokohorskou přirážkou(ty samé)
Při výměně těchto dílů se musí na kardanu odřezat/odbrousit sváry,vylisovat celý střed spolu s křížem a ložiskem,repasovat střed s křížem výměnou kompletního křížku a celý komplet spolu se středovým ložiskem nalisovat zpět do kardanových trubek,pokudmožno do předem označených,předchozích poloh(potud by to šlo doma),ale....
Potom se musí střed znova přesně obvařit k trubkám a kompletní kardan s homokloubama se musí vyvážit upnutý na speciální vyvažovačce při vysokých otáčkách-tam se potom navařují na kardanové trubky různé kousky závažíček,podle nevývažku,který to vyblije na mašině a to už doma nikdo neudělá
Kolik tato procedura stojí je hádání z věštecké koule,někde za hubičku,někde nerentabilní k ceně nového kardanu a taky ne každý kardanservis to umí dobře,je to asi něco jako s turbem
Kždopádně,pokud to tam někdo budete dávat na repas,dbejte na to,ať vám tam dají variantu křížku s přístupnou maznicí,prodlouží se tím životnost kardanu minimálně na dvojnásobek
Re: Kardan. Panda II, 4x4, Climbing
Ve Fiatu řekli, že se mění celý kardan (32 tis. Kč) . Měl jsem problém s uložením středového ložiska(rozervané) + vůle v křížovém kloubu ("cvakavý" zvuk při zatáčení). Pomohla firma Kardanservis Ostrava: rozřezání kardanu, výměna kříž. kloubu, ložiska, uložení, vyvážení kardanu. Celkem cca 4500,- Kč. Kardan jsem vymontoval a namontoval sám, celkem nic na tom není. Auto mezitím jezdilo jen na přední pohon. S opravou jsem spokojen, 3 roky jezdí bez problémů.
Pravdou je, že se začíná zvětšovat vůle v kloubu na konci kardanu, to už asi opravitelné nebude..
Pravdou je, že se začíná zvětšovat vůle v kloubu na konci kardanu, to už asi opravitelné nebude..
Re: Kardan. Panda II, 4x4, Climbing
Tak ve svých dovednostech jsem trochu pokročil a beru zpět,co jsem před časem napsal
Středové uložení kardanu jde normálně vyměnit a jde to v domácích podmínkách! Tak samo jdou snadno vyměnit oba homokinetické klouby,které jsou vepředu i vzadu totožné
Homokloub:
https://eshop.autorozvody.cz/cz/dir/1-1/1/0/635064" onclick="window.open(this.href);return false;
Středové ložisko:
https://eshop.autorozvody.cz/cs/tdc/fiat/panda-(169_" onclick="window.open(this.href);return false;)/12-4x4/lozisko---montaz/1-35-5055-18093-100400%7C100703%7C100839
Více napoví přiložené fotografie.
Polohy obou částí kardanu není třeba před rozpojením značit. V tisícihranu je jedna drážka jiná a vzájemná poloha kvůli vyvážení celku je tím zaručena. Ve středovém tisicihranu to drží docela fest a musí se to odbít s rozumem od sebe,je to tam zalepeno na nějaký loctite na ničem jiném to nedrží,není tam žádné pero ani nic jiného . Dobře přemýšlejte,kde tlouct a čím, ať se tím nezničí křížek. Před stažením ložiska bacha na gumový o kroužek,který je před ložiskem! Ideální aby to dělaly 2 osoby, jedna tluče a druhá přidržuje kardan, ať se to nezačne příčit. Semtam pootočit a tlouct z druhé strany, já jsem tloukl tam, kde je to na fotce a nic se neponičilo
Středový křížek by šel asi vyměnit taky,ale nedělal jsem to a nevím zda k tomu nebude potřeba soustruh kvůli správné poloze a správnému vycentrování křížku. Zajištěné to je v okách záseky v materiálu a asi by to šlo po výměně na novém křížku bodnout COčkem-tak jsem to viděl někde na UK stránkách
Oba homoklouby na koncích jsou jen nasunuty na tisícihranu a zajištěny vnější segerovkou-ta je přístupná po oddělání víka komokloubu.
Bez kardanu se dá dočasně normálně jezdit,nic se s tím nestane ani žádný olej z ničeho nevyteče
Hodně zdaru!
Středové uložení kardanu jde normálně vyměnit a jde to v domácích podmínkách! Tak samo jdou snadno vyměnit oba homokinetické klouby,které jsou vepředu i vzadu totožné
Homokloub:
https://eshop.autorozvody.cz/cz/dir/1-1/1/0/635064" onclick="window.open(this.href);return false;
Středové ložisko:
https://eshop.autorozvody.cz/cs/tdc/fiat/panda-(169_" onclick="window.open(this.href);return false;)/12-4x4/lozisko---montaz/1-35-5055-18093-100400%7C100703%7C100839
Více napoví přiložené fotografie.
Polohy obou částí kardanu není třeba před rozpojením značit. V tisícihranu je jedna drážka jiná a vzájemná poloha kvůli vyvážení celku je tím zaručena. Ve středovém tisicihranu to drží docela fest a musí se to odbít s rozumem od sebe,je to tam zalepeno na nějaký loctite na ničem jiném to nedrží,není tam žádné pero ani nic jiného . Dobře přemýšlejte,kde tlouct a čím, ať se tím nezničí křížek. Před stažením ložiska bacha na gumový o kroužek,který je před ložiskem! Ideální aby to dělaly 2 osoby, jedna tluče a druhá přidržuje kardan, ať se to nezačne příčit. Semtam pootočit a tlouct z druhé strany, já jsem tloukl tam, kde je to na fotce a nic se neponičilo
Středový křížek by šel asi vyměnit taky,ale nedělal jsem to a nevím zda k tomu nebude potřeba soustruh kvůli správné poloze a správnému vycentrování křížku. Zajištěné to je v okách záseky v materiálu a asi by to šlo po výměně na novém křížku bodnout COčkem-tak jsem to viděl někde na UK stránkách
Oba homoklouby na koncích jsou jen nasunuty na tisícihranu a zajištěny vnější segerovkou-ta je přístupná po oddělání víka komokloubu.
Bez kardanu se dá dočasně normálně jezdit,nic se s tím nestane ani žádný olej z ničeho nevyteče
Hodně zdaru!
Re: Kardan. Panda II, 4x4, Climbing
Dobrý den, mám pandu cross 4*4 s uzávěrkou, ale nesvítí v tlačítku dioda, nesvítí ani posvícení jiních tlačítek, např. servo sity, mlhovky, včem bude problém? Předem děkuji za odpověd.
Re: Kardan. Panda II, 4x4, Climbing
Neser. Jestli myslíš že někdo tu bude radit debilovi kterej nacpe dotaz desetkrát do jiných témat tak to fakt ne.
Pls promažte ho.
Pls promažte ho.