Nová baterie - výběr - výměna
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
-
- Začátečník
- Příspěvky: 28
- Registrován: 10 pro 2011, 17:53
Nová baterie - výběr - výměna
Ahoj,
chtěl bych si vyměnit baterku v Multiple - můžu bez obav starou odpojit a šupnout tam novou? Mám strach, zda odpojením baterky Multiple nezpůsobím nějakou újmu.
Taky jsem koukal, že obchody nabízejí pro Multiplu baterky s různými kapacitami - s jakou kapacitou se se Multiply vyráblěy? Co doporučujete?
Předem díky
chtěl bych si vyměnit baterku v Multiple - můžu bez obav starou odpojit a šupnout tam novou? Mám strach, zda odpojením baterky Multiple nezpůsobím nějakou újmu.
Taky jsem koukal, že obchody nabízejí pro Multiplu baterky s různými kapacitami - s jakou kapacitou se se Multiply vyráblěy? Co doporučujete?
Předem díky
- Reklama
Re: Nová baterie - výběr - výměna
Já jsem koupil energizer 60Ah za 1700
odpojením jí neublížíš
hlavně nekupuj levné noname typy dáš za ně 1300 a za rok jdou do kytek
odpojením jí neublížíš
hlavně nekupuj levné noname typy dáš za ně 1300 a za rok jdou do kytek
pánové nevím jak to, ale
5,88 kg/100km (8,24 l/100km)
samozřejmě,že CNG
mám nějaké úsporné auto :-)
tak se mi při těch krátkých trasách spotřeba lehce zvedla o 30 dkg alias 500ml
5,88 kg/100km (8,24 l/100km)
samozřejmě,že CNG
mám nějaké úsporné auto :-)
tak se mi při těch krátkých trasách spotřeba lehce zvedla o 30 dkg alias 500ml
- Tomas-Oaza
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 281
- Registrován: 01 dub 2006, 22:04
- Bydliště: Nikol-City 608479374
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nová baterie - výběr - výměna
klidne kup cinu za 1100,- je na ni zaruka 3 roky. me vydrzela 4
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros
www.lanciaklub.cz
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros
www.lanciaklub.cz
Re: Nová baterie - výběr - výměna
Ja mam Vartu 6 let 44 Ah a to kolikrat hraju i 2 hodiny radio nekde se zdechlym motorem a jeste me nenechala stat
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Re: Nová baterie - výběr - výměna
čínu ne na co pojedeš jak bude měsíc ležet někde v reklamacích
Varta a energizer je to samé
a nejde jen o baterku jako takovou ale i o startovací proud který dává
tahle když jsem ji koupil tak měla jen 25% ale startovalo to líp jak ta čína co jsem ji po pár měsících vyhazoval do šrotu
Varta a energizer je to samé
a nejde jen o baterku jako takovou ale i o startovací proud který dává
tahle když jsem ji koupil tak měla jen 25% ale startovalo to líp jak ta čína co jsem ji po pár měsících vyhazoval do šrotu
pánové nevím jak to, ale
5,88 kg/100km (8,24 l/100km)
samozřejmě,že CNG
mám nějaké úsporné auto :-)
tak se mi při těch krátkých trasách spotřeba lehce zvedla o 30 dkg alias 500ml
5,88 kg/100km (8,24 l/100km)
samozřejmě,že CNG
mám nějaké úsporné auto :-)
tak se mi při těch krátkých trasách spotřeba lehce zvedla o 30 dkg alias 500ml
Re: Nová baterie - výběr - výměna
ono vůbec nezáleží na značce či na ceně. Pokud je sebe"kvalitnější" akumulátor nevhodně vybrán, dojde k destrukci mnohem dříve, než když je správně vybrán sebelevnější akumulátor. Bohužel instalování nevhodného akumulátoru je v českých zemích naprostou běžností, a to i u značkových servisů a jiných "odborníků". Ne vždy je to jen z důvodu "úspory", ale mnohdy i zásadní neznalostí "odborníků".
Rozhodující jsou údaje.
Hlavně nejvíce záleží na typu motoru. Zatímco benzínu stačí málo, nafťák potřebuje hodně silný akumulátor.
Taky je dost zásadní, jestli je auto denně v provozu, nebo týden (či týdny stojí), jestli "mrzne" venku, nebo v garáži.
Dalším kritériem je spotřeba či chcete-li výbava.
Když se budem řídit doporučením výrobce, tak na benzín doporučuje 44Ah/250A a pro nafťák 60Ah/380A pro "vyšší" výbavu 50Ah/380A resp. 70Ah/450A , pro vozy taxi 70Ah/550A. Tyhle doporučení je třeba brát trochu s rezervou, platí zejména pro slunou Itálii.
Kapacitou se při výběru neřiďte, jsou to hodnoty laboratorní v praxi vůbec nic nevypovídajíc o akumulátoru. Kapacita je důležitý údaj pro akumulátory záložní nebo trakční, u startovacího akumulátoru je to pouze údaj pro "oblbování" reklamou.
Rozhodující je startovací proud, zejména u nafťáků. V našich zeměpisných podmínkách je pro benzín dostačujích 250-350A, pro nafťák minimálně 400A, ideálně 600-700A. Samozřejmě za předpoladu, že je motor v dobrém stavu a startuje napoprvé.
Rozhodující jsou údaje.
Hlavně nejvíce záleží na typu motoru. Zatímco benzínu stačí málo, nafťák potřebuje hodně silný akumulátor.
Taky je dost zásadní, jestli je auto denně v provozu, nebo týden (či týdny stojí), jestli "mrzne" venku, nebo v garáži.
Dalším kritériem je spotřeba či chcete-li výbava.
Když se budem řídit doporučením výrobce, tak na benzín doporučuje 44Ah/250A a pro nafťák 60Ah/380A pro "vyšší" výbavu 50Ah/380A resp. 70Ah/450A , pro vozy taxi 70Ah/550A. Tyhle doporučení je třeba brát trochu s rezervou, platí zejména pro slunou Itálii.
Kapacitou se při výběru neřiďte, jsou to hodnoty laboratorní v praxi vůbec nic nevypovídajíc o akumulátoru. Kapacita je důležitý údaj pro akumulátory záložní nebo trakční, u startovacího akumulátoru je to pouze údaj pro "oblbování" reklamou.
Rozhodující je startovací proud, zejména u nafťáků. V našich zeměpisných podmínkách je pro benzín dostačujích 250-350A, pro nafťák minimálně 400A, ideálně 600-700A. Samozřejmě za předpoladu, že je motor v dobrém stavu a startuje napoprvé.
-
- Začátečník
- Příspěvky: 28
- Registrován: 10 pro 2011, 17:53
Re: Nová baterie - výběr - výměna
Takže výměnu zvládnu doma sám, protože mám Bipower tak startovací proud kolem 350A, kapacita kolem 50Ah.
Taky by mě zajímalo, kolik by baterka měla mít v klidu - moje stará má 11,9V a při spuštěném motoru tam je 15,1V. Jaké jsou normální hodnoty?
Taky by mě zajímalo, kolik by baterka měla mít v klidu - moje stará má 11,9V a při spuštěném motoru tam je 15,1V. Jaké jsou normální hodnoty?
Re: Nová baterie - výběr - výměna
Plně nabitá baterka v dobrém stavu má 12,6 V. Naopak při nabíjení je 15,1 V docela dost. Při delších jízdách by to mohlo docela vadit. Přebíjením se její životnost zkracuje. Vyměň a pak změř znovu dobíjení, může být problém v regulátoru. Ideální je napětí okolo 14,6 V.
Multipla Bipower 1,6 /2000
-
- Začátečník
- Příspěvky: 28
- Registrován: 10 pro 2011, 17:53
Re: Nová baterie - výběr - výměna
Ok, takže ještě pořeším tohle - baterka je tam stará, ale startuje dobře.
V autě mám nový alternátor i s regulátorem napětí - může to přepětí být způsobeno baterkou a může tahle stará bateká mít negativní vliv na ten nový alternátor?
V autě mám nový alternátor i s regulátorem napětí - může to přepětí být způsobeno baterkou a může tahle stará bateká mít negativní vliv na ten nový alternátor?
Re: Nová baterie - výběr - výměna
Že by baterka mohla neblaze působit na alternátor si nemyslím. Co se týká přepětí, je teoreticky možné, že tam by se mohla její končící životnost projevit. V každém případě je napětí na nabité baterce pod 12 V známkou toho, že je potřeba si v obchodě nějakou vyhlédnout a až to přijde, být připraven. Pokud už ale bude teplo, třeba to chvíli vydrží
Multipla Bipower 1,6 /2000
-
- Začátečník
- Příspěvky: 28
- Registrován: 10 pro 2011, 17:53
Re: Nová baterie - výběr - výměna
Ok, díky moc za informace, půjde tam nová baterka.
Re: Nová baterie - výběr - výměna
To rozhodně nejsou normální hodnotypetr kapsia píše: Taky by mě zajímalo, kolik by baterka měla mít v klidu - moje stará má 11,9V a při spuštěném motoru tam je 15,1V. Jaké jsou normální hodnoty?
Pokud Ti měřidlo měří správně, mockrát se mi stalo, že jsem naměřil podobné nesmysly a problém byl pouze v měřidlu.
Akumulátor by na prázdno měl mít 2,1-2,15V/čl tedy 12,6-12,9V (záleží na konstrukci, stavu, apod.). 1,98V/čl(tedy 11,9V) je sice docela málo, ale ještě to nemusí znamenat konec, zejména pokud je po startovací stránce v pořádku.
15,1V (tedy 2,52V/čl) je však více než hodně, to je tak na krátké trasy v zimě. Na krátké trasy se nastavuje 2,4-2,45V/čl (14,4-14,7V) - dnes dost používané, zejména u "malých městských" aut (u kterých se předpokládá časté startování a krátké trasy). Na dlouhé trasy se nastavuje 2,3-2,38V/čl (13,8-14,3V).
Multiply (naftové, benzíny mi rukama ještě neprošly, takže nemohu soudit) mají bohužel nastaveny na "dlouhé trasy v Slunné Itálii" (okolo 2,33V/čl, tedy okolo 14V), což v našich zeměpisných podmínkách není zrovna ideální (zejména v zimě)
Re: Nová baterie - výběr - výměna
Přepětí akumulátorem rozhodně být nemůže. Akumulátor sice může výrazně ovlivnit palubní napětí - zejména "velký" akumulátor v kombinaci se slabým alternátorem (typicky u Š105 s 35A alternátorem). Spíše má ale vliv na podpětí, kdy alternátor "jede naplno". (krátce po startu může být klidně i pod 12V, ale mělo by se rychle zvedat).petr kapsia píše: V autě mám nový alternátor i s regulátorem napětí - může to přepětí být způsobeno baterkou a může tahle stará bateká mít negativní vliv na ten nový alternátor?
Akumulátor jako takový může mít na alternátor vliv pouze ve smyslu většího, či menšího zatížení. Alternátor v podstatě nelze běžným použitím poškodit (pouze mechanicky-je to točitý stroj...), ovšem dnešní výrobky jsou dimenzovány dost na knap a to jak elektricky tak i mechanicky (auta jsou konstruovány na 5let, tedy 150.000km)....
-
- Začátečník
- Příspěvky: 28
- Registrován: 10 pro 2011, 17:53
Re: Nová baterie - výběr - výměna
Moje Bublina jezdí na CNG/natural95. Jestli chápu dobře, takže přepětí na baterce je. výměna tedy pomůže.
Re: Nová baterie - výběr - výměna
Tak už mohu s klidným svědomím doporučit i značku/neznačku. Koupil jsem u ČEKLa EUROPOWER 680A(74Ah) za 1.260,-, šlape perfektně už pátou sezónu. V zimě jsem provedl srovnávací test a je zhruba na 85% původních hodnot. Což po 4 zimách je naprosto výborné. Vlastně to bohatě dodržuje údaje výrobce, který toleruje pokles po 5-10% ročně.