Problem s teplotou motoru 1.2 8V

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
CrazyApe
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 365
Registrován: 09 čer 2011, 19:50

Problem s teplotou motoru 1.2 8V

Příspěvek od CrazyApe »

Caute Fiataci tak bych potreboval zase radu ... Menil sem v zime termostat protoze punto netopilo. Pak bylo vse ok a ted ty horka taky vse v cajku i kdyz sem treba stal na primem slunku, venku 30citky...Az dnes sem jel delsi trasu asi 50km a na semaforech a pak uz i normalne za jizdy cca 60 km/h ve vesnici se mi rozsvitila kontrolka teploty (nemam budik). Tak sem zastavil nechal to schladit au z sem nejak dojel dom. Ted sem to zkousel a venku cca 15 stupnu a asi po 5 minutach na volnobeh mi sepne sahara a uz se nevypne az tak po dalsich 5-8m se mi rozsviti kontrolka teploty kdy to prekroci 120 °C. Nevim cim by to mohlo byt. Rozvody se delaly pred 15 tis., termostat ma pul roku... Zkousel jsem jeslti termostat propousti dal horkou vodu a vypada ze jo. Hadice co z nej vede ven i dovnitr chladice je uplne vřelá ale chladic jako takovy je jen vlazny (i kdyz sahara nejede). Vylezlo to az nejakych 125°C a pak sem to radsi chcipl... Dela to ted uz i za jizdy kdy jedu treba 40 na trojku ze se po chvili jizdy rozsviti kontrolka... Na diagnostice sem to mel napichle prez ecuscan a nic zajimaveho sem se tam nedocetl.
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Reklama
 

CrazyApe
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 365
Registrován: 09 čer 2011, 19:50

Re: Problem s teplotou motoru 1.2 8V

Příspěvek od CrazyApe »

Tak sem zjistil ze to prestalo i topit z ventilatoru jde uplne studeny vzduch a motor 98°C takze koupim dalsi termostat a uvidim az to vymenim ...
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
bobas
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 482
Registrován: 12 bře 2009, 13:47

Re: Problem s teplotou motoru 1.2 8V

Příspěvek od bobas »

Tesneni pod hlavou...
Pepik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 252
Registrován: 25 říj 2008, 17:48
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

Re: Problem s teplotou motoru 1.2 8V

Příspěvek od Pepik »

bobas píše:Tesneni pod hlavou...
Těsnění pouze v případě,že by se to zavzdušňovalo a stoupala by hladina ve vyrovnávací nádržce.Ale pokud se ni takového neděje pak to zřejmě neokruhuje.Pak čerpadlo ( lopatky v háji), termostat,zanešený chladič.
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
Uživatelský avatar
skybar
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 273
Registrován: 30 črc 2009, 19:51
Bydliště: Slovensko,Pohorelská Maša

Re: Problem s teplotou motoru 1.2 8V

Příspěvek od skybar »

Ja by som tipoval vodné čerpadlo,vravíš,že to začalo robiť odrazu,tak preto tento tip.
PUNTO MK1 55,r.v.96,40KW,ELX, 5dver.
CrazyApe
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 365
Registrován: 09 čer 2011, 19:50

Re: Problem s teplotou motoru 1.2 8V

Příspěvek od CrazyApe »

Ted sem tam hodil novy termostat a problem furt stejny. Pokud zavru expanzku deklikem tak se to prehriva, pokud necham otevrenou tak ok. Zda se mi ze z expanzky sou u citit spaliny takze to vypada na tu hlavu :-( ...
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
bobas
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 482
Registrován: 12 bře 2009, 13:47

Re: Problem s teplotou motoru 1.2 8V

Příspěvek od bobas »

Kdyz to netopi je to hlava,kdyby to byl chladic,tak se v aute teplem upece, kdyby pumpa,melo by to aspon lehce topit,ne ze vubec...
CrazyApe
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 365
Registrován: 09 čer 2011, 19:50

Re: Problem s teplotou motoru 1.2 8V

Příspěvek od CrazyApe »

Tak sem byl v servisu a je to foukle tesneni hlavy. Cenovka za opravu 3ooo ,- Je to moc nebo akorat ? At me moc nenatahnou. Rikal ze je potreba nove tesneni, srovnat hlavu a ze ta cena je akorat za praci ze tesneni neni drahe....
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: Problem s teplotou motoru 1.2 8V

Příspěvek od Karol »

A rozvodovy remen pri tom nevymenia ??? To tam akoze chcu dat stary ??? Ako chapem, u bezkonfliktneho motoru je to v principe jedno, ked sa roztrhne, nic sa nestane, ale predsalen nieje dobre mat neplanovane prestoje niekde daleko v zahranici.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“