zdravím,
riešim práve výmenu autorádia v aute, tomu Visteonu sa odporúčala do kremik neba vstupná časť VKV (FM) všetko ide hladko až na jednu dosť postatnú vec a to že kabeláž s ISO konektorm v palubovke nemá privedených aj spínaných +12V (označované ako IGN alebo ACC) takže budem cez víkend riešiť aj vyhladanie spínaných +12V v spínačke prípadne niekde v poistkovej skrinke a nasledne to natiahnem až k rádiu, potom dodám nejaké foto, ak by mal už niekto s týmto nejaké skúsenosti rád príjmem (teda na ktorej poistke by sa mohlo nachadzať spínaných +12V po vložení klúča do spínačky). viem zatial len toľko že OEM radio je spínané cez zbernicu CAN a ovláda to body comp. trvalých +12V je pripojených na pin 7 pin 8 je GND. pri výmene rádia za aftermarket je potrebné si zakúpiť aj redukciu tzv. " fantomové napájanie autoantény" ta ktorá je na streche má napájanie zosilňovača cez koaxialny kábel.
prikladám schému zapojenia prípravy pre autorádio
takže tých spínaných +12V by malo byť na poistke F51 (5A), malo by byť teda na pine 13 poistkovej skrinky B002 pod volantom (tam kde je diagnostika) snad nebude treba otvárať celú poistkovú skrinku a odpájať tu gundžu vodičov + bodycomp....
výmena autorádia OEM Visteon za aftermarket
Moderátor: peta.smolik
výmena autorádia OEM Visteon za aftermarket
ex car: Fiat Bravo 2 1.4 16V 66kW
NOW : Ford C-Max FL 1.8 TDCi 91kW/124 ponikov :D
NOW : Ford C-Max FL 1.8 TDCi 91kW/124 ponikov :D
- Reklama
Re: výmena autorádia OEM Visteon za aftermarket
popis montáže o príspevok nižšie
Naposledy upravil(a) durkovic dne 01 kvě 2012, 22:13, celkem upraveno 2 x.
ex car: Fiat Bravo 2 1.4 16V 66kW
NOW : Ford C-Max FL 1.8 TDCi 91kW/124 ponikov :D
NOW : Ford C-Max FL 1.8 TDCi 91kW/124 ponikov :D
Re: výmena autorádia OEM Visteon za aftermarket
tak sa mi zdárne podarila montáž nového autorádia + dotiahnutie spínaných 12V tak pridávam taký menší turotial keby sa niekto rozhodol vymeniť si OEM radio za iné
rozhodol som sa po menšom meraní a hladaní spínaných +12V v okolí spínačky pre jednoduchšiu cestu privedením spínaných +12V od zapaľovača cez 1A poistku.
potrebujeme k tomu cca 2 metre vhodného káblu, dutinku pre osadenie do ISO konekktoru, trafopájku, cín, kalafúnu, pre správnu funkciu zosilňovača v anténe, je potrebná redukcia tzv "fantomové napájanie antény" ide o klasickú napájaciu výhybku pre anténu, pre osadenie autorádia redukčný rámček.
postup rozborky aby sme sa dostali k priehradke kde je zapaľovač je zrejmé v fotiek (dame dole koženku s striebornou obručou, demontujeme karbonovú obrubu od okolia pákky a klímy, a už sme pri skrutkách ktoré držia priehradku so zapalovačom)
silové napájanie zapalovača sa nachádza v strede konektoru, vytiahneme von danú dutinku a k nej priletujeme nový kábel, ten nasledne prevlečieme pozad klímy až do vrchnej časti kde je rádio, na danom hornom konci káblu priletujeme dutinku ktorú potom zasunieme do pozičného miesta "4" ktoré je prave tých spínaných +12V kedže na pine 7 sa nachádza trvalých 12V, vodič od redukcie fantomového napájania antény spojíme s výstupom rádia ktoré je určené pre napájanie motorizovaného vysúvania antény. nasledne všetko skompletujeme, spínaných 12V sa pine 4 objaví až ked je kluč v polohe MAR teda prvá poloha, inak to sa to vyrieišť nedá, jedine si zakupiť prevodník z CAN zbernice vozidla a z neho sa daju dané napätia pekne priviesť na konektor. následne všetky vodiče vo vrchnej časti zaistolujeme a vhodne uložíme, osadíme redukčný ramček donho zasunieme ramček autorádia u ktorého vyhneme capky proti vysunutiu a nasledne pripojíme nové rádio a zasunieme ho dovnútra. osadíme panel a už to hraje
osobne som rád že sa výmena podarila konečne všetko hrá tak ako má. designovú stránku veci nech si už každý porieši každý sám teda či sa rozhodne pre 1DIN radio alebo 2DIN radio.
rozhodol som sa po menšom meraní a hladaní spínaných +12V v okolí spínačky pre jednoduchšiu cestu privedením spínaných +12V od zapaľovača cez 1A poistku.
potrebujeme k tomu cca 2 metre vhodného káblu, dutinku pre osadenie do ISO konekktoru, trafopájku, cín, kalafúnu, pre správnu funkciu zosilňovača v anténe, je potrebná redukcia tzv "fantomové napájanie antény" ide o klasickú napájaciu výhybku pre anténu, pre osadenie autorádia redukčný rámček.
postup rozborky aby sme sa dostali k priehradke kde je zapaľovač je zrejmé v fotiek (dame dole koženku s striebornou obručou, demontujeme karbonovú obrubu od okolia pákky a klímy, a už sme pri skrutkách ktoré držia priehradku so zapalovačom)
silové napájanie zapalovača sa nachádza v strede konektoru, vytiahneme von danú dutinku a k nej priletujeme nový kábel, ten nasledne prevlečieme pozad klímy až do vrchnej časti kde je rádio, na danom hornom konci káblu priletujeme dutinku ktorú potom zasunieme do pozičného miesta "4" ktoré je prave tých spínaných +12V kedže na pine 7 sa nachádza trvalých 12V, vodič od redukcie fantomového napájania antény spojíme s výstupom rádia ktoré je určené pre napájanie motorizovaného vysúvania antény. nasledne všetko skompletujeme, spínaných 12V sa pine 4 objaví až ked je kluč v polohe MAR teda prvá poloha, inak to sa to vyrieišť nedá, jedine si zakupiť prevodník z CAN zbernice vozidla a z neho sa daju dané napätia pekne priviesť na konektor. následne všetky vodiče vo vrchnej časti zaistolujeme a vhodne uložíme, osadíme redukčný ramček donho zasunieme ramček autorádia u ktorého vyhneme capky proti vysunutiu a nasledne pripojíme nové rádio a zasunieme ho dovnútra. osadíme panel a už to hraje
osobne som rád že sa výmena podarila konečne všetko hrá tak ako má. designovú stránku veci nech si už každý porieši každý sám teda či sa rozhodne pre 1DIN radio alebo 2DIN radio.
ex car: Fiat Bravo 2 1.4 16V 66kW
NOW : Ford C-Max FL 1.8 TDCi 91kW/124 ponikov :D
NOW : Ford C-Max FL 1.8 TDCi 91kW/124 ponikov :D