vybrus valcov 1,3 JTDm 51kw

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
strop
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 03 úno 2011, 21:51

vybrus valcov 1,3 JTDm 51kw

Příspěvek od strop »

zdravim vsetkych
potrebujem poradit ohladom opotrebovnia valcov.
mam 1,3 jtdm 16v 51kw, tento motor sa montoval do fiatov, oplov, lancii.
problem je v tom ze papa vela oleja a pravdepodobne budem mat opotrebovane valce, nakolko za studena ked nastartujem ide kudol bielho dymu. v blizkej dobe zmeram tlaky na valcoch aby som si bol isty, co vsak potrebujem?
kde sa da zohnat sada na piestov, kruzkov, vloziek. hladam na google ale nic som nenasol. vsetci mi radia aby som vymenil motor ale ten cosi stoji tak to chcem porovnat s cenou piesov.
ak o niecom viete tak poradte.
Reklama
 

hanzs
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 27 kvě 2009, 00:34

Re: vybrus valcov 1,3 JTDm 51kw

Příspěvek od hanzs »

Strop: sada pístních kroužků stojí cca 60 euro a mají je třeba na http://www.elit.sk" onclick="window.open(this.href);return false;
Říkáš hodně papá - kolik na 1000km?
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Rave
Fiaťák
Příspěvky: 94
Registrován: 14 zář 2011, 19:39

Re: vybrus valcov 1,3 JTDm 51kw

Příspěvek od Rave »

v prve rade bych udelal kontrolu tlaku valcu
dale je dulezite info kolik ma motor skutecne nabehano
pak udelat kontolu dmychadla zda neni problem tam
udelat jen kruhy je zverstvo.Pist po urcitych kilometrech ma uz svou specifickou ovalitu
pokud budes mit pisty poskozene skutecne nabehem km tak je potreba udelat i olejove cerpadlo,komplet saly,pistni cepy atd coz znamena kompletni go spodku i vrchu aby ten motor opravdu za neco stal.
Pokud mas moznost zakoupit motor ktery je v pohode a nenese velke znamy pouzivani tak bych volil tuto verzi.Je o x desitek tisic levnejsi.

ale zalezi co je na tvem motoru opravdu spatne.
Punto II HGT sotva 20ps
200sx s14a Stage II -street terror 300ps+
Primera p10 eGT -Daily 150ps-
Ducato -pracant mpower cca 190ps
strop
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 03 úno 2011, 21:51

Re: vybrus valcov 1,3 JTDm 51kw

Příspěvek od strop »

dolievam cca 1liter na 1000km, dnes som skontroloval rysku a idem zmerat skutocnu spotrebu oleja. motor ma nabehane podla odhadov mechanikov cca 250000. GO motora je pri dnesnych cenach ND asi blbost. pozeral som aj druhe motory ale to je ako ked kupujes macku v mechu.
cez tyzden idem dat zmerat tlaky vo valcoch. ak budem mat hodnoty tak to sem zavesim, myslim ze to bude dost smerodajne. ak sa potvrdi opotrebovanost vloziek s piestami tak skusim dat do oleja "ceramizer" a znova po x100 km zmerat tlaky.
Rave
Fiaťák
Příspěvky: 94
Registrován: 14 zář 2011, 19:39

Re: vybrus valcov 1,3 JTDm 51kw

Příspěvek od Rave »

at das do motoru cokoliv tak to pomuze mozna na par km.Dle meho zbytecna investice.
Pokud je ten motor v kasi tak sezen druhej.Tlaky na druhem motoru zmeris ikdyz bude mimo auto at vis zda to ma cenu.Napis mi sem pak presne kolik kterej valec ma.
Punto II HGT sotva 20ps
200sx s14a Stage II -street terror 300ps+
Primera p10 eGT -Daily 150ps-
Ducato -pracant mpower cca 190ps
strop
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 03 úno 2011, 21:51

Re: vybrus valcov 1,3 JTDm 51kw

Příspěvek od strop »

takze dnes rano som dal zmerat tlaky vo valcoch, 1-3 valce cca 20bar 4 cca 17bar. mechanik mi nevedel povedat ci je to vela alebo malo, rozhodne tam vsak bude nieco opotrebovane. a este jedna vec, ked vytahoval zhavice vsetky boli ok az na 4. valci bol dost znecisteny od oleja. nie som odbornik a ked sa mylim tak ma opravte ale myslim si ze piest, resp. stieraci kruzok nestiera olej az po vrch kde je spicka zhavica. myslim si ze to moze byt sposobene netesnostou medzi guferom na drieku ventilu.
co dalej? da sa pouzit nejak vylucovacia metoda?
hanzs
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 27 kvě 2009, 00:34

Re: vybrus valcov 1,3 JTDm 51kw

Příspěvek od hanzs »

Strop: bylo to měřěno na studeném nebo ohřátém motoru?
Jinak přes dříky ventilů to taky může brát - ale to neovlivnuje kompr. tlak. A pokud byl zaolejovaný ten válec, kde je výrazně méně - tak to bude imho přes kroužky.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
strop
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 03 úno 2011, 21:51

Re: vybrus valcov 1,3 JTDm 51kw

Příspěvek od strop »

meranie bolo pri vlzanom motore cca 40st.
hanzs
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 27 kvě 2009, 00:34

Re: vybrus valcov 1,3 JTDm 51kw

Příspěvek od hanzs »

já taky nevím hodnoty pro tenhle motor 1,3 JTDm - TDI v oktávkách mají mít za studena 22 bar, mez opotřebení 19bar.
Pokud to budem brát že moderní diesely jsou si podobné, tak i podle toho ten jeden válec je na tom špatně.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“