Signalizace žhavení
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
Signalizace žhavení
Začala mi po startu blikat signalizace žhavení. Při pootočení klíčkem palubní počítač provede test a ten skončí s výsledkem OK. Zároveň se také na chvíli rozsvítí kontrolka žhavení a pak zhasne (to byl donedávna normální stav)-. Teď však se po nastartování znovu rozbliká ikona žhavení (alespoň předpokládám, že ta spirála je žhavení) a půl minuty bliká. Pak zhasne. Co to může být? Mám manuál v italštině a z toho vím úplný prd.
Fiat Multipla 1.9 JTD, r.v. 2002
- Reklama
Kontrolka žhavení mě bliká přesně stejně jak to popisuješ ty už od loňského Listopadu. Myslel jsem si, že to signalizuje vadný žhavič, ale někdo tady na fóru mě tvrdil, že to signalizuje předehřívání nafty při teplotách pod nulou. Jelikož auto startovalo normálně i při teplotách pod -10, tak jsem tomu uvěřil. Ale zmizely mrazy a kontrolka vesele blikala dále. To už jsem nevydržel a navštívil autorizovaný servis a tam mě můj původní odhad potvrdili. Měl by to být vadný žhavič. Na výměnu žhaviče jsem se domluvil až před zimou, protože Multipla mě opravdu startuje bez problémů. Tak zatim nevím, kontrolka bliká, auto jezdí bez problémů, tak napiš, jestli to budeš řešit dříve než já.
Zdraví Barčus
Zdraví Barčus
Multipla JTD 105
-
- Začátečník
- Příspěvky: 25
- Registrován: 02 zář 2006, 20:42
- Bydliště: Považská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
kontrolka
Mne zas naopak, minulú zimu auto pri -18 nechcelo štartovať len s pomocou káblov. Myslel som že batéria. Kontrolka žhavenia si veselo blikala ako treba. Nakoniec som zistil, že mi odišla poistka žhavenia 60A. Dal som novú a kontrolka ani neblikne. Teda väčšinou. Niekedy si zmyslí že je tam a bliká ale to je snáď na 100 štartov 1 krát zabliká. Nemal niekto takú závadu?.
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 243
- Registrován: 25 lis 2005, 19:59
- Bydliště: Středočeský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: kontrolka
Co třeba kontrola žárovky pro žhavení?
joyo píše:Mne zas naopak, minulú zimu auto pri -18 nechcelo štartovať len s pomocou káblov. Myslel som že batéria. Kontrolka žhavenia si veselo blikala ako treba. Nakoniec som zistil, že mi odišla poistka žhavenia 60A. Dal som novú a kontrolka ani neblikne. Teda väčšinou. Niekedy si zmyslí že je tam a bliká ale to je snáď na 100 štartov 1 krát zabliká. Nemal niekto takú závadu?.
Multipla 1.9 JTD 110k ... "ucast na setkání Tábor - Červený Kostelec, Olomouc, Jesenice, Rapotín, Věšín, Holice a mnoho dalších" ... http://www.multipla.wz.cz" onclick="window.open(this.href);return false; (vše o Fiat Multipla) ... http://www.multiplaklub.cz" onclick="window.open(this.href);return false; FIAT MULTIPLA KLUB ČR
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 58
- Registrován: 18 čer 2006, 13:59
- Kontaktovat uživatele:
Musím tě upozornit jestli si myslíš že přístrojová deska s kontrolky má žárovky, dovol abych se zasmál! je to osazené led diodama!Jsou prťavé jako hlavička od špendlíku.
Rozebíral jsem nedávno přístrojovku a hle žádná žárovka!Vše je naletované na tišťáku.
Mě nesignalizují otevřené dveře, pojistky jsou v pořádku a žárovky asi taky...teda ledky.Závadu jsem nenašel asi je to vypnuté přes diagnostiku?
Asi...
Rozebíral jsem nedávno přístrojovku a hle žádná žárovka!Vše je naletované na tišťáku.
Mě nesignalizují otevřené dveře, pojistky jsou v pořádku a žárovky asi taky...teda ledky.Závadu jsem nenašel asi je to vypnuté přes diagnostiku?
Asi...
-
- Začátečník
- Příspěvky: 25
- Registrován: 02 zář 2006, 20:42
- Bydliště: Považská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
žhavenie
Keby to bola žiarovka či led je to nakoniec jedno tak by nesvietila pri teste a ani občas by neblikala. Stav môže byť len, že svieti alebo nesvieti. Keď vyberiem poistku tak to bliká ako má. Len s poistkou to nechce blikať.
Tak mne sa to spravalo asi takto:
- po uvodnom zasvieteni vsetkych kontroliek a po starte vsetko zhaslo tak ako malo
- asi po 4-5 sekundach zacala blikat tato kontrolka zeravenia
- v drvivej vacsine pripadov blikala 30x (=cca 30sek.), niekedy menej ale naozaj len niekedy.
Pocul som, ze to moze byt signalizacia chyby zhavica / -ov, tak mi to skontrolovali a zistili, ze mam 2 zle. Teraz ich idem vymenit, akurat este hladam, kde su dake lacnejsie (jeden stoji cca 700-800Sk, vraj sa neoplati kupovat ine ako Bosch, lebo velmi skoro odidu). Mate niekto potuchy, kde by som zohnal lacnejsie Bosch zhavice?
Pekny den.
- po uvodnom zasvieteni vsetkych kontroliek a po starte vsetko zhaslo tak ako malo
- asi po 4-5 sekundach zacala blikat tato kontrolka zeravenia
- v drvivej vacsine pripadov blikala 30x (=cca 30sek.), niekedy menej ale naozaj len niekedy.
Pocul som, ze to moze byt signalizacia chyby zhavica / -ov, tak mi to skontrolovali a zistili, ze mam 2 zle. Teraz ich idem vymenit, akurat este hladam, kde su dake lacnejsie (jeden stoji cca 700-800Sk, vraj sa neoplati kupovat ine ako Bosch, lebo velmi skoro odidu). Mate niekto potuchy, kde by som zohnal lacnejsie Bosch zhavice?
Pekny den.
-
- Začátečník
- Příspěvky: 6
- Registrován: 19 čer 2007, 22:01
- Bydliště: Třinec
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, možná už je má zkušenost trochu opožděná, nicméně taky mi chvíli po nastartování blikala kontrolka žhavení(cca 30s) a auto jinak startovalo velmi dobře. Problém přetrvával i po výměně svíček, které při koupi a prohlídce vyskakovaly jako závada, ovšem zmizel po odpojení baterky(při řešení jiné věci). Nejspiš se musela musela nějak resetnout elektronika a bylo to. Takže doporučuji zkusit toto, nevím co to udělá třeba s palubním PC, já ho nemám, takže jsem nastavil akorát hodiny (1,9 JTD,rv 1999). Přeju hodně úspěchů a málo závad. Ahoj
Naposledy upravil(a) hu12 dne 02 lis 2007, 14:56, celkem upraveno 2 x.
oni novější fiati mají každou žhavičku kontrolovanou sólo a ne jako starší dohromady a proto pokud byť jedna žhavička má větší odpor než má mít tak kontrolka to signalizuje a nepřestane dokud není vyměněna.
Běžný odpor žhavičky je asi 0,8 Ohm ale stačí když vzroste na 2 Ohmy a už je zle .
I když auto startuje dobře neboť takováto žhavička funguje taky tak signalizace nezhasíná.
Běžný odpor žhavičky je asi 0,8 Ohm ale stačí když vzroste na 2 Ohmy a už je zle .
I když auto startuje dobře neboť takováto žhavička funguje taky tak signalizace nezhasíná.
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 243
- Registrován: 25 lis 2005, 19:59
- Bydliště: Středočeský kraj
- Kontaktovat uživatele:
tak už jsem řešil žhavičky, po startu se na chvilku rozblikala signalizace a pak následně zhasla. Pokud vím, vyrábí se dvě varianty na Multinku. Jedna je s bajonetem, druhá na závit. Výměnu jsem s jinou prácí věnoval mechanikovi co nám uzdravuje Multinku. Udělal jsem dobře. je k tomu špatný přístup.
Jinak po výměně jsem zjistil, že byly dvě žhavičky špatné. Jsem rád, že jsem to vyměnil. Motoru to bez nich nedělá moc dobře a já nerad Multince ubližuji
Jinak po výměně jsem zjistil, že byly dvě žhavičky špatné. Jsem rád, že jsem to vyměnil. Motoru to bez nich nedělá moc dobře a já nerad Multince ubližuji
Multipla 1.9 JTD 110k ... "ucast na setkání Tábor - Červený Kostelec, Olomouc, Jesenice, Rapotín, Věšín, Holice a mnoho dalších" ... http://www.multipla.wz.cz" onclick="window.open(this.href);return false; (vše o Fiat Multipla) ... http://www.multiplaklub.cz" onclick="window.open(this.href);return false; FIAT MULTIPLA KLUB ČR
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 379
- Registrován: 26 lis 2006, 21:07
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Tak já už to mám taky za sebou. Na 105ku existují dva druhy žhavičů (teda aspoň od Boshe, které jsem použil já) - jeden je pro datum výroby do 11/99 a druhý na novější. Přístup je k tomu úplně na pytel - kluci v servisu z toho měli hlavy jak kopačáky a ruce pokroucené až hanba. Dostali se tam nakonec tak, že vymontovali vstřiky a vzniklým prostorem mezi víkem hlavy a sáním se tam nějak zázračně dostali. Po výměně kontrolka ještě asi třikrát blikala, ale pak už si asi všimla toho, že došlo k výměně a blikat přestala.