Marea 1.9 TD 75 a zvýšení výkonu
Moderátor: peta.smolik
Marea 1.9 TD 75 a zvýšení výkonu
Zdravim, mám dotaz. Máme mareu 1,9 TD 75 a je to docela utahany hlavně kdyz se zapne klima. Tak me napadlo nedal by se zvýšit výkon aniz bych měnil motor za 1,9 TD 100. Nejsou ty motory stejny? nelisi se jen turbo? nebo to je uplne jinak. Díky za každou odpověď.
- Reklama
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Marea 1.9 TD 75 a zvýšení výkonu
Tak hlavně TD100 má intercooler
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Marea 1.9 TD 75 a zvýšení výkonu
Motory jsou podobné, ale TD 100 má (snad) jiné vstřikovače, určitě má řízené čerpadlo Lucas (vs. Bosch u TD75), má navíc intercooler, má navíc váhu vzduchu. Turbo bude asi taky jiné. Najdi si to v ePERu. Elektroinstalace bude úplně jiná, kvůli tomu čerpadlu.
Nejjednodušší cesta ke zvýšení výkonu TD 75 je čiptuning šroubovákem a sikovkama.
Zvýšit tlak na turbu a přidat naftu na čerpadle. Potřebuješ ale měřák, abys to nepřefouknul.
Motor i nápravy, spojka, atd. to zvládnou, je to dimenzované na TD100. Měl jsem tak upravené Bravo1, se kterým jsem 10 let jezdil za 7 litrů a mělo, tuším, necelých 90k. Krouťák si nepamatuju, ale možná bych někde dohledal protokol z brzdy.
Počítej ale se zvýšenou spotřebou a kouřivostí, budeš-li výkon využívat. Emisemi to prošlo pouze na bionaftu.
Doporučil bych tu úpravu nechat dělat někoho, kdo tomu rozumí, ne u nagelovanýho šampóna s nojbukem na parkovišti u Lidlu. Myslím, že TDIfun nebo Dieselpower by to mohli udělat dobře, nebo aspoň poradit někoho, kdo to nezkurví.
Nejjednodušší cesta ke zvýšení výkonu TD 75 je čiptuning šroubovákem a sikovkama.
Zvýšit tlak na turbu a přidat naftu na čerpadle. Potřebuješ ale měřák, abys to nepřefouknul.
Motor i nápravy, spojka, atd. to zvládnou, je to dimenzované na TD100. Měl jsem tak upravené Bravo1, se kterým jsem 10 let jezdil za 7 litrů a mělo, tuším, necelých 90k. Krouťák si nepamatuju, ale možná bych někde dohledal protokol z brzdy.
Počítej ale se zvýšenou spotřebou a kouřivostí, budeš-li výkon využívat. Emisemi to prošlo pouze na bionaftu.
Doporučil bych tu úpravu nechat dělat někoho, kdo tomu rozumí, ne u nagelovanýho šampóna s nojbukem na parkovišti u Lidlu. Myslím, že TDIfun nebo Dieselpower by to mohli udělat dobře, nebo aspoň poradit někoho, kdo to nezkurví.
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW