motor a chaldiaca sustava
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
motor a chaldiaca sustava
Zdravim Vas,stal sa mi taky problem mam fiata punto rok.vr. 2000 1,2 44kw a prehnili mi nejake zadky ktore su na zatesnenie vodneho chladiaceho systemu v agregate a nasledne potom sa mi rozsvietila kontrolka teploty a z miesta agregatu sa mi zacal valit biely dym... auto mi predtym asi tyzden netopilo len ked som ho poriadne turoval tak vtedy isiel teply vzduch do interijeru...
auto skoncilo u technika a ma vymenit tie 3 alebo 4 zadky uz neviem presny pocet a nejaku hadicu na ktorej je avzdusnovaci ventil topenia co tam nebol hadida v meiste kde mal byt ventil bola iba spojena, vravel ze mozno bude potrebne aj vymenit tesnenie neviem ci hlavy jedine viem ze je to na agregate.. co vraj zabera vela casu a stoji to priblizne 700Eur, nie je to privela podla Vas, a je to potrebne ked z vyfuku sa mi dym nevalil????
Dakujem za kazdu dobru radu ked niekto ma s niecim takym skusenost..este raz vdaka!
auto skoncilo u technika a ma vymenit tie 3 alebo 4 zadky uz neviem presny pocet a nejaku hadicu na ktorej je avzdusnovaci ventil topenia co tam nebol hadida v meiste kde mal byt ventil bola iba spojena, vravel ze mozno bude potrebne aj vymenit tesnenie neviem ci hlavy jedine viem ze je to na agregate.. co vraj zabera vela casu a stoji to priblizne 700Eur, nie je to privela podla Vas, a je to potrebne ked z vyfuku sa mi dym nevalil????
Dakujem za kazdu dobru radu ked niekto ma s niecim takym skusenost..este raz vdaka!
- Reklama
Re: motor a chaldiaca sustava
to tesnenie pod hlavou valcov je otazne. ide o to, ci sa prehriala hlava valcov alebo nie. ak sa prehriala, je dost pravdepodobne, ze bude skrutena. vtedy sa robi vymena tesnenia a aj prebrus hlavy valcov. mne tiez menili tesnenie a aj prebrus hlavy valcov a bolo to 230E (ale nie v znackovom servise), cize nie 700E. to sa mi zda prehnane vela...
Re: motor a chaldiaca sustava
unik vody, zavzdušnění, po čase to netopí, po čase uvaření. no prostě klasika. To těsnění pod hlavou většinou pak je ko. u těhle případů bejvá i prohnutá hlava-někdy i praskne), asi bude i rozpečený sací potrubí (plast). Ale těch 700 eur mě příde dost, nevim co na tom všechno měnil, ale jestli tam dávál náký spešl věci co se daj sehnat jenom u fiatu orig. třeba ta hadice s ozvzdušnovákem (cena kolem 1500), zadky jsem pochopil jako mrazový zátky na motoru a takovejhle vychytávek tam měnil víc tak se na těch 700 eur může dostat. pochybuju, že tam bude cpát hadice z vrakáče. Asi budeš mít i spečený sací potrubí. Jestli těch 700 eur je jenom za to těsnění, tak to je hladovina. tam bych to viděl realně v nejhoršim případě do 400 e. cena je hodně relativní záleží co všechno se mění a jaký práce se prováděj na hlavě. Já jsem nevařil= hlava rovná=žádný práce na hlavě=650kč za těsnění a šrouby. pracovaly moje ruce. na rozvody a další p..y co dělaj v servisech jsem se vy.. a to většinou v servisech tam právě cpou.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: motor a chaldiaca sustava
ti predam plne funkcny motor za 300e a nemusis nic opravovat
aj tu hadicu z odvzdusnovakom ti dam k motoru
tych 700e je neskutocna cena za opravu, utec prec z toho servisu
ak si z Ba tak ti poradim iny servis
aj tu hadicu z odvzdusnovakom ti dam k motoru
tych 700e je neskutocna cena za opravu, utec prec z toho servisu
ak si z Ba tak ti poradim iny servis
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 477
- Registrován: 12 úno 2007, 23:29
- Bydliště: Nové Mesto n/V
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor a chaldiaca sustava
Zdravim! Prave mam v servise auto a som kandidat na vadne tesnenie pod hlavou (+skrutena hlava) alebo na prasknutu hlavu. Zacalo to zlym startovanim na 3 valce, potom zavzdusnovanim + obcasnym vyskocenim teploty hore (vzduch v chladiacej sustave).
Este mi nedali vediet zo servisu ci je hlava prasknuta alebo nie, ale co poviete - ak by bola prasknuta, tak co riesit? Zhanat volaku staru hlavu? Alebo zhanat rovno motor stary? Mam 16V 1.2 59kw. Za co sa da zohnat komplet motor a za co hlava? Da sa vobec samotna hlava lahko zohnaT?
Este mi nedali vediet zo servisu ci je hlava prasknuta alebo nie, ale co poviete - ak by bola prasknuta, tak co riesit? Zhanat volaku staru hlavu? Alebo zhanat rovno motor stary? Mam 16V 1.2 59kw. Za co sa da zohnat komplet motor a za co hlava? Da sa vobec samotna hlava lahko zohnaT?
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 477
- Registrován: 12 úno 2007, 23:29
- Bydliště: Nové Mesto n/V
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor a chaldiaca sustava
OK, takze vysledok dnes znamy - zle tesnenie a skrutena hlava. Vymenia mi tesnenie, gufera na ventiloch, zrovnaju hlavu. Bude ma to stat ~350 EUR.
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Re: motor a chaldiaca sustava
docela palba 350E.....
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: motor a chaldiaca sustava
předpokládám, že ti tam dali i nový rozvody a náplně+gufera ventilu, tak je cena celkem v normě
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 477
- Registrován: 12 úno 2007, 23:29
- Bydliště: Nové Mesto n/V
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor a chaldiaca sustava
Nove rovody? Myslis remen? To asi nie, aspon nehovorili o tom.
Co viem, tak sa robi zrovnanie hlavy, vymena gufera ventilov, nove tesnenie pod hlavou. Netusim kolko je na tom cena dielov a kolko praca, ale tento servis je u nas osvedceny ze robia dobre a nie velmi draho. Tak neviem ci 350 EUR je vela alebo malo. Kazdopadne predpokladam, ze nejaky garazmajster by to spravil za polovicu, ale nepoznam takeho.
Co viem, tak sa robi zrovnanie hlavy, vymena gufera ventilov, nove tesnenie pod hlavou. Netusim kolko je na tom cena dielov a kolko praca, ale tento servis je u nas osvedceny ze robia dobre a nie velmi draho. Tak neviem ci 350 EUR je vela alebo malo. Kazdopadne predpokladam, ze nejaky garazmajster by to spravil za polovicu, ale nepoznam takeho.
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Re: motor a chaldiaca sustava
myslim řemen, kladku a možná i pumpu. takhle to dělaj standardně v servisech (přece jenom maj nákou zodpovědnost). když se ti srali z guferkama ventilů, tak si myslim že to berou vážně a ty rozvody tam budeš mít určitě. 350 e (z ohledem na repasi hlavy) je v pohodě.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 477
- Registrován: 12 úno 2007, 23:29
- Bydliště: Nové Mesto n/V
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor a chaldiaca sustava
Ja ti teda neviem, ale ked mi ukazes normalny servis kde mi vymenia
1. rozvodovy remen
2. kladku
3. (vodnu pumpu)
4. gufera na ventiloch
5. tesnenie pod hlavou
6. zrovnaju hlavu
7. daju novu chladiacu kvapalinu
8 + robota
Na fiat punto 1.2 16V tak do takeho servisu budem velmi rad chodit.
Kedysi som menil len rozvody + olej + filtre a to ma vyslo ak sa dobre pamatam ~350 EUR aj s pracou. Bolo to sice v servise BOSCH ktory uctoval za hodinu 20 EUR, teda z tych drahsich.
Kazdopadne toto mio robili v takom normalnom servise, myslim cena ani nejako premrstena ani najlacnejsia - zase poznam pripady kedy ludia stavia na nejakych garazmajstrov, maju to za polovicu, ale auto im zle startuje po vymene rozvodov alebo nema vykon
Co uz, zaplatene je, ci to bolo vela za tu pracu a diely alebo malo alebo primerane - to neviem.
1. rozvodovy remen
2. kladku
3. (vodnu pumpu)
4. gufera na ventiloch
5. tesnenie pod hlavou
6. zrovnaju hlavu
7. daju novu chladiacu kvapalinu
8 + robota
Na fiat punto 1.2 16V tak do takeho servisu budem velmi rad chodit.
Kedysi som menil len rozvody + olej + filtre a to ma vyslo ak sa dobre pamatam ~350 EUR aj s pracou. Bolo to sice v servise BOSCH ktory uctoval za hodinu 20 EUR, teda z tych drahsich.
Kazdopadne toto mio robili v takom normalnom servise, myslim cena ani nejako premrstena ani najlacnejsia - zase poznam pripady kedy ludia stavia na nejakych garazmajstrov, maju to za polovicu, ale auto im zle startuje po vymene rozvodov alebo nema vykon
Co uz, zaplatene je, ci to bolo vela za tu pracu a diely alebo malo alebo primerane - to neviem.
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Re: motor a chaldiaca sustava
1. tohle všechno (kromě pumpy) dávaj stejně dolů, takže s tim práci navíc nemaj, spíš naopak si kupu práce ušetřej
(nový náplně-a)nemusej čistit nádoby b)při týhle poruše je z toho většinou směs; nový rozvody-řemen by se měl teoreticky napnout jenom jednou=v servisech to dodržujou=nebudou riskovat pověst; brus se u přehřátýho auta dělá vždy, u jinech symptomů to dělaj většinou taky páč se to málo komu chce čistit, měřit rovinnost a jistota je jistota.
2. servisy maj svoje dodavatele ND (většinou maj na zdi ceduli), zakazníkům naučtujou cenu za kterou si jí můžou koupit v tom danym obchodě. oni sami to nakoupěj za cca 50-80%ceny, takže kromě práce maj ještě marži na dílech=takže na nich šetřit nebudou a na těch co jsou při určitý práci předepsaný už vůbec ne (viz. těs. hl. -rozvody). garážmajstři z dílů maj většinou prd, takže co není vyloženě nutný tak můžou vynechat , navíc většinou tomu co to dělá svátečně a s horšim vybavením a při pucování a štelování starejch součástek to trvá dýl než tomu, kterej dělá stejnej typ auta 3xtejdně=víc času=víc peněz za práci=kolikrát moc člověk stejně neušetří.
3. mě třeba vyšla výměna těsnění pod hlavou svépomoci na 600kč ( těsnění a šrouby), přehřátý to nebylo, takže bez brusu, a dobrý. je to 2-3. auto v rodině, takže to nehrotim a je to čistě jenom moje riziko.
4. už to neřeš, máš to za slušnou cenu, za mín ti to nikdo neudělá (jedině za vynechání materiálu u garážmajstra)
5. ten první servis to je docelá pálka, 350e jestli to bylo jenom za rozvody a filtry, oproti těsnění je to, tak 18% práce, materiál tak 70%,
(nový náplně-a)nemusej čistit nádoby b)při týhle poruše je z toho většinou směs; nový rozvody-řemen by se měl teoreticky napnout jenom jednou=v servisech to dodržujou=nebudou riskovat pověst; brus se u přehřátýho auta dělá vždy, u jinech symptomů to dělaj většinou taky páč se to málo komu chce čistit, měřit rovinnost a jistota je jistota.
2. servisy maj svoje dodavatele ND (většinou maj na zdi ceduli), zakazníkům naučtujou cenu za kterou si jí můžou koupit v tom danym obchodě. oni sami to nakoupěj za cca 50-80%ceny, takže kromě práce maj ještě marži na dílech=takže na nich šetřit nebudou a na těch co jsou při určitý práci předepsaný už vůbec ne (viz. těs. hl. -rozvody). garážmajstři z dílů maj většinou prd, takže co není vyloženě nutný tak můžou vynechat , navíc většinou tomu co to dělá svátečně a s horšim vybavením a při pucování a štelování starejch součástek to trvá dýl než tomu, kterej dělá stejnej typ auta 3xtejdně=víc času=víc peněz za práci=kolikrát moc člověk stejně neušetří.
3. mě třeba vyšla výměna těsnění pod hlavou svépomoci na 600kč ( těsnění a šrouby), přehřátý to nebylo, takže bez brusu, a dobrý. je to 2-3. auto v rodině, takže to nehrotim a je to čistě jenom moje riziko.
4. už to neřeš, máš to za slušnou cenu, za mín ti to nikdo neudělá (jedině za vynechání materiálu u garážmajstra)
5. ten první servis to je docelá pálka, 350e jestli to bylo jenom za rozvody a filtry, oproti těsnění je to, tak 18% práce, materiál tak 70%,
fiat punto II 1,2-8V (44KW)