Ahoj,
chtěl bych poprosit o radu.Chystám se na Puntu MK II, 1.2 8v,r. 2001 měnit olejovou vanu.S tím souvisí i demontáž sběrného potrubí hned od motoru.Nejedná se doslova o demontáž, stačí to jen vyvěsit níž, aby šla sundat vana.Chci se zeptat, jestli lambda sondy stačí jen odpojit na konektorech nebo se musej celý vyšroubovat.Dále se chci zeptat,jestli je pod svodama čistě jenom toto těsnění: http://autokelly.cz/#PATH=3761801;14476 ... ST=0|LNG=0|" onclick="window.open(this.href);return false;
Nebo se tam dává ještě nějakej silikon nebo něco?A pak ohledně šroubů,co držej svody u motoru.Vim, že jsou na 12 klíč.Ale jestli třeba nejsou zespoda do kužele nebo nemaj nějaký jiný vychytávky
PŘEDEM DÍKY ZA ODPOVĚDI.
Demontáž sběrného výfukového potrubí
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
Re: Demontáž sběrného výfukového potrubí
Sundaval jsem nápravu a tím pádem i výfukové potrubí u jtd. Já jsem neměl absolutně žádný problém. Všechno šlo krásně povolit a dal jsem to vše zase z5. Ovšem samo že s lambdou Ti neporadím.
Re: Demontáž sběrného výfukového potrubí
Nuz pokial ma pamat neklame, tak sa da vana vymontovat aj bez demontaze vyfukoveho potrubia - aspon na mk1. Zrejme mas na mysli nie vyfukove zvody (zberne potrubie), ale to az podtym, teda predny vyfuk (verim, ze na mk2 je to rovnako podelene ako na mk1). Lambdu urcite netreba vysroubovat z vyfuku, staci len vypojit konektor, resp. ak chces len zvesit predne potrubie nizsie, tak myslim ze kabel lambdy je dost dlhy a moze to ostat pripojene. Inak odpojenie je otazkou par sekund.
Medzi vyfukovym potrubim a liatinovymi zvodmi byva len jedno tesnenie nikdy som ten spoj nicim nemazal. Ved to ma 400 stupnov, to by upieklo hocijaky silikon alebo teflon. Akurat vsetky srouby na vyfuku je dobre pred montazou namazat takou gebuzinou proti zapeceniu. Myslim, ze to obsahuje koloidnu med.
Medzi vyfukovym potrubim a liatinovymi zvodmi byva len jedno tesnenie nikdy som ten spoj nicim nemazal. Ved to ma 400 stupnov, to by upieklo hocijaky silikon alebo teflon. Akurat vsetky srouby na vyfuku je dobre pred montazou namazat takou gebuzinou proti zapeceniu. Myslim, ze to obsahuje koloidnu med.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km