Palivo E85

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Boris
Fiaťák
Příspěvky: 67
Registrován: 27 úno 2008, 19:15

Palivo E85

Příspěvek od Boris »

Ahoj,
máte někdo zkušenosti s palivem E85 v Seicentu? Nemyslím nutně čistý E85, ale třeba ve směsi s naturalem 95.
Jak se chová spotřeba? Co jízdní vlastnosti? Jaké jsou výhody a nevýhody?
Jak dlouho na to jezdíte? Jaký máte motor?
Vzhledem k cenám benzínu uvažuji o této alternativě, ale rád bych se nejdřív poradil :wink:
Dík za příspěvky.
Reklama
 

Smrťák
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 361
Registrován: 20 bře 2011, 08:25

Re: Palivo E85

Příspěvek od Smrťák »

Moje rada je: Vykašli se na to.Ale pokud budeš trvat na dotazu rád odpovím. Nemá náhodou Seicento plechovou nádrž? Na etanol a jeho různé % jezdím už 15 let. https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... ol#p131575
Sbohem. :-)
Boris
Fiaťák
Příspěvky: 67
Registrován: 27 úno 2008, 19:15

Re: Palivo E85

Příspěvek od Boris »

Seicento má plechovou nádrž. Takže by mohla rezivět? I když to bude třeba 1:1 s BA95?
Z toho vlákna jsem pochopil, že při vyšších koncentracích etanolu (nad 50%) budou problémy se startováním, budou tvrdnout pryžové hadice apod...
Ale jaký je tedy ten pádný důvod, proč se "na to mám vykašlat"?
Nechci na to mermomocí jezdit, ale zajímá mě to, když tady ta možnost je.
Díky.
Smrťák
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 361
Registrován: 20 bře 2011, 08:25

Re: Palivo E85

Příspěvek od Smrťák »

Důvod? Ekonomický a technický. V podstatě moc neušetříš a odděláš palivové čerpadlo. hadice bych ani neřekl,mě tedy nic netvrdlo. Auta flexfuel mají motor palivového čerpadla na střídavý proud.. Je tam měnič 12V = na 12V střídavých. A co se týká plechové nádrže,tak etanol působí dosti korozivně na ocel. 1:1 s naturalem nastartuješ za každých okolností. I v mrazu.
Sbohem. :-)
Boris
Fiaťák
Příspěvky: 67
Registrován: 27 úno 2008, 19:15

Re: Palivo E85

Příspěvek od Boris »

OK.
A jaký význam má ten měnič z 12 ss na 12 stř.?
Smrťák
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 361
Registrován: 20 bře 2011, 08:25

Re: Palivo E85

Příspěvek od Smrťák »

Ve vodivém prostředí dojde k elektrochemické korozi uhlíků i komutátoru. Líh s benzínem je mírně vodivý. A bezvodý etanol nasává ze vzdušné vlhkosti zpět vodu. A jednoho dne začne motor vynechávat až se úplně zastaví. Respektive se zastaví palivová pumpa. Tak nějak to vypadá v praxi.ObrázekObrázek
Sbohem. :-)
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: Palivo E85

Příspěvek od racer »

asi takhle. na náký jednorázový dlouhý štreky bych se toho absolutně nebál, aspon teda v poměru 1:1. za tu dobu nemůže dojít k žádnejm degradačním procesům (pokud k nějakým vůbec dochází). jiná věc je na to jezdit dlouhodobě krátký štreky kdy vyjedu nádrž za 3 měsíce.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Boris
Fiaťák
Příspěvky: 67
Registrován: 27 úno 2008, 19:15

Re: Palivo E85

Příspěvek od Boris »

No já bych s tím jezdil denně 100 km (50+50).
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: Palivo E85

Příspěvek od racer »

kdyby nebyla nejbližší pumpa na ethanol 20 km, tak bych to tam dával furt. si to vyzkoušej , natankuj a porovnej rozdíl ve spotřebě (jestli tam máš palubní počítač) a propočítej celkovou usporu. při 100 km denně se to podle mě vyplatí. ty degradační procesy (čerpadlo, palivový vedení) jsou celkem pomalý jestli náký vůbec jsou při tomhle poměru a případná škoda se zaplatí. takový ty úpravy za 7000 spočívaj akorat v elektrice, žadný čerpadla ani vedení se nemění, takže to s tim nebude tak horký. akorát jsem někde čet při nákým testu neupravenýho auta, že to trošku víc topí, ale když je chladící soustava v perfektním stavu tak by se nic stát nemělo. těm co maj130 tis najeto, teče jim chladič a nefunguje ventilátor pak jim foukne těsnění, uvařej to, a řeknou že je to etalonem tak to nic nevypovídá. akorát bych si po prvních 500 km vyměnil palivovej filtr.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Smrťák
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 361
Registrován: 20 bře 2011, 08:25

Re: Palivo E85

Příspěvek od Smrťák »

Trpí trochu ventily,ale nic extrémního. Palivová pumpa odejde do 100tis. km +- (E 85+) Etanol rozpouští úsady v motoru i v nádrži. Pokud je to stará plečka a ještě s plechovou nádrží,tak výměna filtru je po ujetí cca. 1000km žádoucí. Jinak nasr**. Pokud je načaté těsnění pod hlavou ,může odejít. Jsou tam vyšší tlaky. Jinak tzv. konverzní sada řeší jen přidání 30% na vstřikování(prodlouží dobu vstřiku) zbytek samozřejmě neřeší. U Fiatu zbytečnost. Na E 50 to jezdí celoročně i startuje. A na dlouhé trasy jde natankovat klidně i E 85 čistý. Pokud se tedy vyjede,nebo pokud se bude před koncem cesty ještě tankovat benzín. Protože ranní start prochladlého motoru na E 85(u neupraveného motoru) je mírný problém. Startuje se 5x až 10x ,než se to prohřeje. U Favoritu jde koupit pouze vnitřek čerpadla za 600kč na netu,takže no problem. Ale mělo by se s tím počítat,že to odejde.Nevyhnutelně. Do nějakých 2500 až.3000 ot. je trochu nechuť motoru rychle akcelerovat,ale nic zásadního.Potom jede normálně a ve vysokých otáčkách možná nějaký ten kůň přibude. Jinak tady je shrnuto v podstatě všechno: http://www.igniter.estranky.cz/clanky/j ... l-lih.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sbohem. :-)
Smrťák
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 361
Registrován: 20 bře 2011, 08:25

Re: Palivo E85

Příspěvek od Smrťák »

http://www.automotorevue.cz/rubriky/aut ... 30619.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sbohem. :-)
Odpovědět

Zpět na „Seicento“