Aký máte názor na tento chip tunning. Výrobca sľubuje zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu motora o 40% a zníženie spotreby o 20%. Prosím napíšte klady a zápory chip tunningu, hlavne ma zaujíma, či sa zníži spotreba a bude lepšie zrýchlenie, pretože s mojim JTD mám menšie komplikácie, keď pridám plyn motor reaguje až po pár sekundách, čo pri predbiehaní môže byť až riskantné. Taktiež ma zaujíma ako ovplyvňuje prečipovanie životnosť motora.
http://cgi.ebay.co.uk/Fiat-Grande-Punto ... 393wt_1139" onclick="window.open(this.href);return false;
Chip Tunning na JTD
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
Re: Chip Tunning na JTD
O čipovaní je tu dosť tém stačí pohladať. K čipovaniu asi toľko. Pokial si to dáš spraviť človeku alebo firme čo sa tomu rozumie a spraví to v rozumních medziach tak motoru a všeobecne autu by to až tak uškodiť nemalo. Možno bude spojka a tieto veci okolo toho odchádzať rýchlejšie predsi pri čipovaní sa zvýši okrem výkonu aj krútiaci moment a jednoducho tie súčiastky sú viac zatažené. Never všetkému čo píšu firmy ohladom spotreby a krútiaceho momentu. Zrýchlenie aspoň to čo som vyčítal u ľudí čo čip majú tak hovoria, že nie je až tak evidentné to zrýchlenie ale ide najmä o to, že sa zlešpí pružnosť motora. Tiež dobré je keď si to budeš dávať robiť tak odmerať výkon na brzde pred a po aby si mal aj nejaký relevantní dôkaz o tom, že to je ozaj upravené a nie je to iba placebo efekt. V česku bola jedna firma čo takto obťahovala klientov ale aj u nás sa isto nejaký podnikavec nájde čo podobne robí. A neviem ked píšeš, že motor reaguje až po chvílke tak máš všetko v poriadku? Váha vzduchu, turbo, vstreky, egrko, filtre,..atd? Môže toho byť veľa.
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
Re: Chip Tunning na JTD
navýšení výkonu pomocí tohodle bazmeku už podle oka musí být notný blábol. O chip tuningu si myslím svoje a dle mého má smysl jen pokud výrobce sám sníží výkon motoru aby si ovečky mohli připlatit za "normální výkon. Jako to dělá třeba VW. Firma která mi doloží test z brzdy o navýšení výkonu tak do 15% a dá se to někde ověřit tak možná. Ale zvýšením plnícího tlaku turba a nakrmením, tak to životnosti moc nepřidá.
Re: Chip Tunning na JTD
Pre oldoss: Myslel som, že je to normálne u 1.3 JTD 188. Vzduchový filter mením pravidelne, ale ostatné , turbo, vstreky, egrko?, váha vzduchu? som nekontroloval, zmenil som len olej za Castrol W5-40, ale robilo to aj za Selenie W5-40.
Re: Chip Tunning na JTD
Co mám zkušenosti s upravenými JTD, tak hlavní rozdíl je v reakci motoru na plynový pedál. Vyvolává to pak pocit silnějšího a pružnějšího motoru. V porovnání se sériovou mapou vstřikování a plnícího tlaku je nárůst momentu a výkonu pro reálný život nepatrný. Je to nekomfortní a dřív začne prokluzovat spojka.
Pak, ale můžeš narazit na borce co se úpravou map zabývají a ti umí udělat jakoukoli.
Pokud jde o spotřebu, tak ta se dá ovlivnit úpravou mapy vstřiku, ale vždycky bude spotřeba buď stejná nebo vyšší, nikdy nižší.
Pak, ale můžeš narazit na borce co se úpravou map zabývají a ti umí udělat jakoukoli.
Pokud jde o spotřebu, tak ta se dá ovlivnit úpravou mapy vstřiku, ale vždycky bude spotřeba buď stejná nebo vyšší, nikdy nižší.
1982 Fiat 126 652ccm
1997 Škoda Felicia 1.6 LPG
2005 Fiat Panda 1.1 City
1997 Škoda Felicia 1.6 LPG
2005 Fiat Panda 1.1 City