sanie vzduchu

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
hotyno
Fiaťák
Příspěvky: 101
Registrován: 08 úno 2009, 18:12

sanie vzduchu

Příspěvek od hotyno »

Ahojte. Mam grande punto 1.2 8V, ktore som kupil pred mesiacom. Chcel by som sa opytat, ci ma byt original dierka na plastovej koncovke na brzdovom posilovaci. Ja ju tam mam a nasava cez nu vzduch. Ked ju zakryjem, motor zdochne. Pozera som susedovi pod kapotu a on to nema... ta dierka vyzera ako vrtana... ma to niekto na punte? co s tym?
Přílohy
03032011073.1.jpg
03032011073.1.jpg (164.91 KiB) Zobrazeno 3187 x
FIAT Punťo MK2 1.2l (44kW/60k) ELX 5d. - KAČENKA
Reklama
 

Uživatelský avatar
rogi
Znalec
Příspěvky: 563
Registrován: 03 črc 2010, 19:43
Bydliště: SK

Re: sanie vzduchu

Příspěvek od rogi »

tak to je veľmi zaujímavé, aj to brzdí? lebo ak je tam dierka tak nemôže vznikať dostatoční podtlak, obyčajný karburátorový motor by moc dobre nefachčil s takou dierkou,čo tak zbehnúť do servisu, lebo ta dierka nieje od výrobcu :!:
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Uživatelský avatar
hotyno
Fiaťák
Příspěvky: 101
Registrován: 08 úno 2009, 18:12

Re: sanie vzduchu

Příspěvek od hotyno »

ano,brzdi to dobre.Ked zapcham dierku,tak zdochne motor, ako keby odtial sal vzduch. Ale druhe punta to nemaju... a diera vyzera,akoby ju vrtal niekto doma...
FIAT Punťo MK2 1.2l (44kW/60k) ELX 5d. - KAČENKA
Uživatelský avatar
hotyno
Fiaťák
Příspěvky: 101
Registrován: 08 úno 2009, 18:12

Re: sanie vzduchu

Příspěvek od hotyno »

Ahojte. Tak dnes som sa na to pozrel. Upchal som airbox,nomotor slapal dalej bez problemov. No ked pripcham dierku na brzdovom posielovaci, tak zdochne. Vyzera to tak, ze primarne si nasava vzduch od posilovaca brzd, co je na ...!kde moze byt problem?
FIAT Punťo MK2 1.2l (44kW/60k) ELX 5d. - KAČENKA
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: sanie vzduchu

Příspěvek od Karol »

Volaco sa mi mari, ze som kdesi cital ze takouto malou diekou ktosi nejaky problem riesil, len si nepamatam ci to bolo prave podobny pripad alebo nieco ine napr. dierka na uzaver palivovej nadrze. Juj ta moja pamat derava. V kazdom pripade ak to tade taha vzduch, znamena to, ze motor nasava nefiltrovany vzduch a uz len z toho dovodu by som to riesil. Ked nasaje prachove castice, tie obrusuju ventily, voditka ventilov a pod. Ta diera musi prec, ale ako udrzat motor v chode ? Ked ju zapchas, motor zdochne. OK Co sa ale stane, ked ju zapchas pri pridanom plyne ? Skus pridat plyn a potom ju zapchat a ci zdochne. Ak nezdochne a ak je to viacbodove vstrekovanie, tak by som pozornost obratil k volnobeznemu ventilu. Mozno predchadzajuci majitel nahradil nefunkcny volnobezny ventil takouto dierkou. Viac ma nenapada.

Dierka musi rozhodne prec, nema tam co hladat, znizuje tlak posilovacu a do motora nasava bordel.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Uživatelský avatar
skybar
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 273
Registrován: 30 črc 2009, 19:51
Bydliště: Slovensko,Pohorelská Maša

Re: sanie vzduchu

Příspěvek od skybar »

Skús zhodiť vzduchový filter,zapchaj dierku a uvidíš či motor zdochne ak nie tak máš zanesený vzduchový filter,že ti to brzdí ,resp. že funguje podtlak je pre mňa až záhadné!
PUNTO MK1 55,r.v.96,40KW,ELX, 5dver.
Uživatelský avatar
hotyno
Fiaťák
Příspěvky: 101
Registrován: 08 úno 2009, 18:12

Re: sanie vzduchu

Příspěvek od hotyno »

Ked zapcham dierku na brzdovom posilovaci, tak pri pridanom plyne, teda v otackach ide normalne.Len na volnobeh robi problem. Airbox som mal zapchany, aj som ho dal dole a motor bezi dalej, co je je problem. Airbox je cisty a v pohode, cize problem bude niekde inde. Skusim ten volnobezny ventil... neviete nahodou, co taky ventil stoji???
FIAT Punťo MK2 1.2l (44kW/60k) ELX 5d. - KAČENKA
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: sanie vzduchu

Příspěvek od Karol »

OK, takze ked taha vzduch cez skrtiacu klapku (pridany plyn), tak to ide bez problemov, na volnobeh ked to ma dostat vzduch len cez volnobezny ventil, tak to zdochne. Z toho vyplyva, ze na 99% je to prave volnobezny ventil pripadne krokovy motor. Najprv ho skus len vymontovat, vycistit a namazat, rozchodit, mal by sa po zapnuti zapalovania posunut do polohy otvorene, po vypnuti zapalovania by sa mal zas zavret. Keby malo auto EGR ventil, povedal by som, ze ten volnobezny ventil je zasrany sadzami z vyfukov. Mozno bude stacit vycistit. A samozrejme ked zacne chodit, co najskor treba zapchat dierku, napriklad zaplatou z epoxidu, pripadne vymenit tu pneumaticku koncovku. Bol to chuj nad chujov co takymto sposobom riesil chybny volnobeh.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Uživatelský avatar
hotyno
Fiaťák
Příspěvky: 101
Registrován: 08 úno 2009, 18:12

Re: sanie vzduchu

Příspěvek od hotyno »

takze auto je po testoch. Krokovy motorck otvara len na 0.9% pri volnobehu, pricom norma je 4%... som zvedavy, kde zozenie novu,novsiu...
FIAT Punťo MK2 1.2l (44kW/60k) ELX 5d. - KAČENKA
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“