Nazdar ludia,
Mam Punto 55 (r.v. 1996,motor 1.1 benzin), a stava sa, ze pocas jazdy ked chcem pridat, stlacim plynovy pedal, tak auto akoby nereagovalo na to, a az po par sekundach ako by sa spamatalo a zrazu az "vystreli" (prudko prida rychlost).
Auto som kupil tuto zimu, toto mi sem tam spravilo pri studenom motore (som to pripisoval tomu), ale teraz mi to robi coraz castejsie, aj ked uz nejaky cas na nom idem.
Co by to podla vas mohlo byt? Diki
Fiat Punto 55 - Divna reakcia na plyn
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
Re: Fiat Punto 55 - Divna reakcia na plyn
No skor by som pochopil keby to robilo ine - pri ubrati plynu by chvilu visel a potom prudko ubral - to by bolo visiace plynove lanko. Skus pridat priamo na skrtiacej klapke rukou plyn ci to bude robit to iste.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: Fiat Punto 55 - Divna reakcia na plyn
Začal bych svíčkama, kabelama k nim, cívkama atd.
Zkus příště použít f-ci hledat.
Zkus příště použít f-ci hledat.
Punto 1.2 8V, rv. 02 - slouží dál už zase nám
Saab 9-5 Aero
ex:
Punto 55 S, rv. 96 - odpočívá v pokoji
Alfa Romeo Giulietta TBi QV - odpočívá v pokoji 😢
Honda Civic 8G 1.8
Saab 9-5 Aero
ex:
Punto 55 S, rv. 96 - odpočívá v pokoji
Alfa Romeo Giulietta TBi QV - odpočívá v pokoji 😢
Honda Civic 8G 1.8
Re: Fiat Punto 55 - Divna reakcia na plyn
Dakujem za opovede,
Dnes na nom siel skusenejsi vodic, a vravel ze to ide fajn (aj mu islo fajn).
ze asi mam zlu techniku jazdy, ze motor nevladze (1.1 nieje delo ).
Vdaka za rady, skusim ich ak sa mi to neprestane robit.
Dnes na nom siel skusenejsi vodic, a vravel ze to ide fajn (aj mu islo fajn).
ze asi mam zlu techniku jazdy, ze motor nevladze (1.1 nieje delo ).
Vdaka za rady, skusim ich ak sa mi to neprestane robit.
Re: Fiat Punto 55 - Divna reakcia na plyn
Zacina mi to pripadat ako by si prudko stlacil plyn v nizkych otackach a "vystreli" to az ked sa otacky dostanu tak nad 2000 a stale to dobre taha az do 3500. Da sa s tym jazdit aj v nizkych otackach, ale nie pri zrychlovani. Teda ked len udrzujes rychlost a nepotrebujes aby motor podaval vykon je v podstate skoro jedno ake mas otacky (v zasade pre spotrebu motora bez zataze cim nizsie otacky tym lepsie), ale ked chces raketovy tah tak potrebujes krutiaci moment. Ak v nizkych otackach stlacis plyn v snahe zrychlovat, atmosfericky motor nema silu, on sice taha, ale v podstate pomalicky zrychluje az kym sa nedostane do oblasti vacsej sily (momentu). To sa prejavi ako to zrychlenie. Keby si na nizke otacky zrychloval ale len na spicku plynu (len kolko motor vladze), tak by si tento efekt nepozoroval a zrychlenie by bolo v podstate rovnake. Vacsim zosliapnutim motor nezosilnis. Skratka asi si od toho motora pozadoval vacsi tah ako bol schopny v danych podmienkach poskytnut. A to v oblasti nizkej ucinnosti motora a tym vacsej spotreby. Zo skusenosti ak ti mozem poradit, jednotka len na pohnutie, dvojka tak do 25 km/h, potom trojku viac vytoc, stvorku tiez ak chces tah.
Prikladam grafy krutiaceho momentu v zavislosti od otacok pre motor FIRE 55 a pouzita je 5-stupnova prevodovka, nie ED, ale normalna kratka, R 13 kolesa. Na prvom su otacky v zavislosti od rychlosti pre jednotlive rychlostne stupne a farbou je vyjadreny relativny krutiaci moment motora (% maximalneho krutiaceho momentu). Na druhom grafe je zavislost krutiaceho momentu na kolesach od rychlosti, tie iste prevodove pomery, kolesa a pod. Z toho druheho grafu by sa dala napriklad vhodne navrhnut 6-stka tak, aby mala pri 130 km/h krutiaci moment na kolesach porovnatelny s krutiakom 5-ky pri tej istej rychlosti (pochopitelne akurat v maxime). Z druheho grafu je vidiet, ze z haldiska ekonomiky jazdy nema zmysel trojku tocit nad 60, stvorku nad 85 a patku nad 100 (pochopitelne normalne treba radit ovela skor).
Neviem ci som poradil, ale toto sa mi momentalne zdalo ako pricina tvojho problemu ktory vlastne ani nieje techickym problemom.
Prikladam grafy krutiaceho momentu v zavislosti od otacok pre motor FIRE 55 a pouzita je 5-stupnova prevodovka, nie ED, ale normalna kratka, R 13 kolesa. Na prvom su otacky v zavislosti od rychlosti pre jednotlive rychlostne stupne a farbou je vyjadreny relativny krutiaci moment motora (% maximalneho krutiaceho momentu). Na druhom grafe je zavislost krutiaceho momentu na kolesach od rychlosti, tie iste prevodove pomery, kolesa a pod. Z toho druheho grafu by sa dala napriklad vhodne navrhnut 6-stka tak, aby mala pri 130 km/h krutiaci moment na kolesach porovnatelny s krutiakom 5-ky pri tej istej rychlosti (pochopitelne akurat v maxime). Z druheho grafu je vidiet, ze z haldiska ekonomiky jazdy nema zmysel trojku tocit nad 60, stvorku nad 85 a patku nad 100 (pochopitelne normalne treba radit ovela skor).
Neviem ci som poradil, ale toto sa mi momentalne zdalo ako pricina tvojho problemu ktory vlastne ani nieje techickym problemom.
- Přílohy
-
- krutak.jpg (133.35 KiB) Zobrazeno 1599 x
-
- krutak2.jpg (68.12 KiB) Zobrazeno 1599 x
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Re: Fiat Punto 55 - Divna reakcia na plyn
for Karol:
Dakujem za podrobnu odpoved, toto mi dost pomoze
Dakujem za podrobnu odpoved, toto mi dost pomoze