HELP - Prehrívaní motoru

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

sojer
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 12 črc 2006, 20:15

HELP - Prehrívaní motoru

Příspěvek od sojer »

mám punto 1,2 8V rv2000 a poslední dva dny se mi neustále prehrívá motor a jedu jen s naplno pušteným vyhríváním a po dálnici max 90km/hod.Sahara jede a nikde neteče olej a chladič je plnej.Poradte co bz to mohlo být.

Díky zoufalý sojer
Reklama
 

lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

Mozna to mas zavzdusneny. Topi to? A to ti uz sviti kontrolka prehrati? Zkus na chladicu povolit odvzdusnovacek. Pokud potece voda, vzduch tam neni. A pokud tam neni vzduch a topi to, tak se to prehrivat nemuze. Pokud je teda ok vodni pumpa a te taky moc nic byt nemuze, pokud to pres nu netece ven. Ikdyz na alfe se taky jednou patralo a patralo, ze se to prehrivalo a lopatky cerpadla se protacely na hridelce, takze tou vodou moc nehybaly... ;-)
Hustokrutost
Victor
Fiaťák
Příspěvky: 61
Registrován: 02 kvě 2006, 16:36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Victor »

Taky jsem kdysi řešil podobnou záhadu. První, co mě napadlo bylo čerpadlo, ale technik oponoval, že by teklo nebo aspoň rachotilo. Tak "pro jistotu" vyměnili těsnění pod hlavou a když vyzkoušeli i průchodnost všech hadic a chladiče, došlo na to čerpadlo. Bylo úplně v pořádku - jen mělo ulámané všechny lopatky. :mrgreen:
Panda 1.1
sojer
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 12 črc 2006, 20:15

Příspěvek od sojer »

tak v servisu mi známej řekl, že mám 2/3 chladiče nefunkční a tím pádem uspanej a v te 1/3 byla během chvilky 110 stupňů.Takže výměna za novej a potom povím co a jak.Jo a klima mě taky neustále vypínala azapínala tak mi řekl že to dělalo pravděpodobně to čidlo v chaldiči a že po výměně to bude oukej.Tak se celkem těším:-)

zdareeec sojer
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

Nemyslim si, ze by byla nutna vymena. Stacilo by ho vyndat, profoukat, prolit vodou a dat zpatky...
Hustokrutost
mabiri
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 04 srp 2006, 11:15
Bydliště: CB
Kontaktovat uživatele:

Přehřívání motoru

Příspěvek od mabiri »

Jestli je studena hadice od termostatu k chladici,tak je spatnej termostat.
PUNTO 1,1
Keff
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 31 črc 2006, 14:16
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Keff »

No me se rozsviti kontrolka teploty, kdyz zastavim nekde na krizovatce v zacpe a parkrat popojedu, tak to hned sviti, coz mi prijde trosku podivne. Ale jakmile se rozjedu, tak to po cca 20s spadne zase dolu na stredovou hodnotu...
Fiat Punto MkII 3D 1,2 8V
Victor
Fiaťák
Příspěvky: 61
Registrován: 02 kvě 2006, 16:36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Victor »

Keff: Nejede ti ventilátor. Mrkni na kablík. Možná vadné čidlo.
Panda 1.1
dedo.miki
Fiaťák
Příspěvky: 197
Registrován: 04 led 2007, 16:35
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedo.miki »

Táto otázka bola presmerovaná nakolko ju zamkli .Otázka bola: "ZDRAVIM VAS MAM VELKY PROBLEM
MAM FIAT PUNTO A Z NICOHO NIC PRESTALO KURIT VO VNUTRY ZACALO SA PREHRIEVAT A IDE Z VYFUKU KOPEC PARY
NEVIETE CO STIM."
Tak je to tesnenie ,ale môže byť aj hlava.Väčšinou ale tesnenie ,,ale hlavu skontrolovať dosadaciu plochu.Termostat to určite nerobí.
Keff
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 31 črc 2006, 14:16
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Keff »

takze abych to doplnil, situace se neustale zhorsovala, az to doslo tak daleko, ze mi zacal jit bily kour z vyfuku a ztracela brutalne voda v chladici, v zime pri minus 15 auto netopilo > tesneni pod hlavou bylo v cudu, po vymene absolutne bez problemu
Fiat Punto MkII 3D 1,2 8V
Graun
Znalec
Příspěvky: 683
Registrován: 03 zář 2008, 20:26
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Graun »

Keff píše:takze abych to doplnil, situace se neustale zhorsovala, az to doslo tak daleko, ze mi zacal jit bily kour z vyfuku a ztracela brutalne voda v chladici, v zime pri minus 15 auto netopilo > tesneni pod hlavou bylo v cudu, po vymene absolutne bez problemu
Btw kolik tam mas najeto? Ze to je okolo 80tis km.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
strouha
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 12 led 2009, 17:58

Přehřívání motoru

Příspěvek od strouha »

čau ..
Mám punto 1,2 rv.1998, naj.150 tis.km ,
Před nějakou dobou se mi začala zvedat teplota do třištvrtě, tak jsem to dal do dílny,tam to odvzdušnili, vyměnili termostat, ale ono to dělá pořád dál..
Topení topí po pěti kilometrech.Jedna divná věc je ta, že když zajedu se zahřátým motorem do třištvrtě na kopec, tak teplota spadne na polovinu jak má být...

poradí někdo prosim ?
Uživatelský avatar
alibaba
Fiaťák
Příspěvky: 113
Registrován: 23 srp 2006, 20:23
Bydliště: Žiar nad Hronom SK

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od alibaba »

strouha píše:čau ..
Mám punto 1,2 rv.1998, naj.150 tis.km ,
Před nějakou dobou se mi začala zvedat teplota do třištvrtě, tak jsem to dal do dílny,tam to odvzdušnili, vyměnili termostat, ale ono to dělá pořád dál..
Topení topí po pěti kilometrech.Jedna divná věc je ta, že když zajedu se zahřátým motorem do třištvrtě na kopec, tak teplota spadne na polovinu jak má být...

poradí někdo prosim ?

mne to robilo tiež a mal som zlomenú hriadelku na vodnej pumpe ktora točí lopatkami. pri nízkychotáčkach a teda popmalšej jazde chladilo a pri vyšších prehrievalo.
Tak isto to začalo zničoho nič.

Samozrejme ked som vymenil vodnú pumpu tak už sa vymenili celé zozvody...

Cena komplet aj s robotou 422 €.
Fiat CROMA 1,9 JTD 16V M-JET 110Kw 150k r.v. 09/2006

http://www.spritmonitor.de/en/my_account.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
l-cizek
Znalec
Příspěvky: 740
Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od l-cizek »

alibaba píše:Samozrejme ked som vymenil vodnú pumpu tak už sa vymenili celé zozvody...
Cena komplet aj s robotou 422 €.
cože?? :shock: 422 euro? nemělo to být 42?
Uživatelský avatar
alibaba
Fiaťák
Příspěvky: 113
Registrován: 23 srp 2006, 20:23
Bydliště: Žiar nad Hronom SK

Re: Přehřívání motoru

Příspěvek od alibaba »

l-cizek píše:
alibaba píše:Samozrejme ked som vymenil vodnú pumpu tak už sa vymenili celé zozvody...
Cena komplet aj s robotou 422 €.
cože?? :shock: 422 euro? nemělo to být 42?

422 EUR bolo za kompletku teda napínacia kladka, vodiaca kladka, remeň, pumpa a nové tesnenie pod hlavou + prebrúsenie hlavy na magnetke a ešte nejaké prkotiny okolo ventilov. .
Fiat CROMA 1,9 JTD 16V M-JET 110Kw 150k r.v. 09/2006

http://www.spritmonitor.de/en/my_account.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“