SPOJKA PO SMRTI + ZAMASTENÝ PROSTOR SPOJKY
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
SPOJKA PO SMRTI + ZAMASTENÝ PROSTOR SPOJKY
Zdravým, tak dlouho sem odkládal výměnu spojky u punta mk2 1,2 8v, až na to došlo, postupně zabírala čím dál výš až to nejelo víc jak 70, tak došlo k její výměně. Dneska sem to rozdělal a rychtig... Pružina total ojetá a lamela až na nýty.. má to 115tkm ale nevím kolik předtím to mělo, ale to je fuk, problém je jinde.
Jenže co čert nechtěl, celá stěna v převodovce mastná jak opica a spojka už taky, ne zase tak moc ale je. Setrvačník docela suchy. Olej mi unikal pod ventilvíkem trochem a taky u te kostky rozdělovače a kostky z chladiče. tak nevim jestli se tam dostal od tama nebo od kama. Vstupní hřídel do převodovky se lehce kmitá v radiálním směru, nevím jestli je to normální a oleje sem vylil tak 1,6 - 1,7 litru z prevodovky. tak se chci zeptat jestli to nemuze byt guferem v prevodovce a nebo je to tim unikanim u te hlavy motoru. a jestli je složité rozdělat převodovku pro výměnu toho gufera i s tím ložiskem /jake tam patri nevite?/ dle nakresu asi valečkové a gufero s kovovým opláštěním sem vyhleděl na netu teda no...
spojkovou sadu už mam objednanou LUK - valeo sem nesehnal, tak to chci už namontovat zitra tak nevim jestli ju hned neodvarim.
díky Brain.
Jenže co čert nechtěl, celá stěna v převodovce mastná jak opica a spojka už taky, ne zase tak moc ale je. Setrvačník docela suchy. Olej mi unikal pod ventilvíkem trochem a taky u te kostky rozdělovače a kostky z chladiče. tak nevim jestli se tam dostal od tama nebo od kama. Vstupní hřídel do převodovky se lehce kmitá v radiálním směru, nevím jestli je to normální a oleje sem vylil tak 1,6 - 1,7 litru z prevodovky. tak se chci zeptat jestli to nemuze byt guferem v prevodovce a nebo je to tim unikanim u te hlavy motoru. a jestli je složité rozdělat převodovku pro výměnu toho gufera i s tím ložiskem /jake tam patri nevite?/ dle nakresu asi valečkové a gufero s kovovým opláštěním sem vyhleděl na netu teda no...
spojkovou sadu už mam objednanou LUK - valeo sem nesehnal, tak to chci už namontovat zitra tak nevim jestli ju hned neodvarim.
díky Brain.
- Reklama
Re: SPOJKA PO SMRTI + ZAMASTENÝ PROSTOR SPOJKY
bude to najisto spojkové gufero s ložiskem. mě se stalo to samé na Tipu jenže tam to kmitání hřídele zašlo tak daleko že vymlátilo lůžko a já musel shánět novou převodovku. takže bych se určitě zaměřil při výměně spojky i na tohle
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPOJKA PO SMRTI + ZAMASTENÝ PROSTOR SPOJKY
S opravou ti neporadím ale mně spojka vydržela 135tis km a auto mám od začátku jeho dní 

Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: SPOJKA PO SMRTI + ZAMASTENÝ PROSTOR SPOJKY
najistejsie bude vymenit gufero na prevodovke (je to jednoduche,len sundas ten kovovy nátrubok po ktorom jazdi lozisko a pod nim je to gufero,staci ho vypacit von a nalisovat tam nové) a tiez preventývne vymen aj gufero na kluke (vymena je jednoducha) a mas istotu ze ti po nejakom case nazacne tiec niektore ktore si nemenil ale hlavne kumu sa chce zakazdym davat dolu prevodovku 

Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Re: SPOJKA PO SMRTI + ZAMASTENÝ PROSTOR SPOJKY
Díky všem!
Bylo to uplně vykvedlané ložisko na vstupu do převodovky. Bylo tak šíleně vymlacené že jsem to ještě na ničem neviděl. Takže sem rozdělal převodovku a vyměnil ho i s tím guferem. Nechtělo se mi sundávat setrvák tak sem ložisko na klice neměnil, ale setrvák byl suchý, tak to bude OK.
Jinak teda LOŽISKO 6204 R (JEDNO STRANĚ ZAPOUZDŘENÉ) a to gufero neni zadny standartni, ale má jej Elit, měl sice inventuru tak sem ho nakonec sehnal tu v Breclavi v mototechně (poslední v krabičce
). přesné označení nevím ale vnitřní průměr 19,8 mm.
Jo a to tečení u hlavy motoru je způsobeno tou krabičkou pro házení jiskry místo rozdělovače na hlave, bo je to usazeno přes o-kroužek tam jen a ten byl uplne tuhy, tak sem ho vyměnil za novy a pro jistotu jeste za nim mazl tmelem at to uz nekape. nevim proc to tam nezapouzdrili konstrukčně jinak fiataci a krabicku nedali pres to zadelani.
Díky a snad to pomůže ostatním.
PS: Spojková sada od LUKu je super, lehka jak pírko! prvních 100km po městě je už najeto.
Bylo to uplně vykvedlané ložisko na vstupu do převodovky. Bylo tak šíleně vymlacené že jsem to ještě na ničem neviděl. Takže sem rozdělal převodovku a vyměnil ho i s tím guferem. Nechtělo se mi sundávat setrvák tak sem ložisko na klice neměnil, ale setrvák byl suchý, tak to bude OK.
Jinak teda LOŽISKO 6204 R (JEDNO STRANĚ ZAPOUZDŘENÉ) a to gufero neni zadny standartni, ale má jej Elit, měl sice inventuru tak sem ho nakonec sehnal tu v Breclavi v mototechně (poslední v krabičce

Jo a to tečení u hlavy motoru je způsobeno tou krabičkou pro házení jiskry místo rozdělovače na hlave, bo je to usazeno přes o-kroužek tam jen a ten byl uplne tuhy, tak sem ho vyměnil za novy a pro jistotu jeste za nim mazl tmelem at to uz nekape. nevim proc to tam nezapouzdrili konstrukčně jinak fiataci a krabicku nedali pres to zadelani.
Díky a snad to pomůže ostatním.
PS: Spojková sada od LUKu je super, lehka jak pírko! prvních 100km po městě je už najeto.
Re: SPOJKA PO SMRTI + ZAMASTENÝ PROSTOR SPOJKY
Možná mám podobný problém,ale spojka se zatím chová jako by nic tz.neprokluzuje a řazení běhá OK.
,
,
.
Vana je přetěsněná,stejně jako celý motor asi před rokem.Ještě se musím podívat na stav převodového oleje,ten napouštěcí šroub drží jako čert
.



Vana je přetěsněná,stejně jako celý motor asi před rokem.Ještě se musím podívat na stav převodového oleje,ten napouštěcí šroub drží jako čert

Fiat Punto 60 SX, r.v. 1997, 3dv., French Exports
http://another.rajce.idnes.cz/Punto
http://another.rajce.idnes.cz/Punto
Re: SPOJKA PO SMRTI + ZAMASTENÝ PROSTOR SPOJKY
Tak takto sem to teda mokre z venku neměl. Mě to odešlo nejpíš tou spojkou, ale to mokro tomu asi jen pomohlo a mě šla špatně jen jednička řadit, občas dvojka. Ty soukolí jsou vlastně hned u toho ložiska. Já mám Mk2 a tam jsou na oddělení motoru a těla krytu spojky takové 2 plechy, které šli jen povytáhnout a tam bys uviděl jestli je to ze strany od motoru nebo od převodovky. Zkus přestříkat čističem brzd a po pár kilákách pod to lehnout a mrknout jestli to neteče z jinama. Zkus a uvidíš..
Re: SPOJKA PO SMRTI + ZAMASTENÝ PROSTOR SPOJKY
dělalo to vysypaný ložo nákej brajgl? to ložisko na hnací hřídeli mám vysypaný taky (vyklá se jako by tam ani žádný nebylo). všim jsem si toho, před rokem když jsem měnil upečenej motor. tenkrát se to moc neprojevovalo akorát trošku občas klouzala spojka (olej s přev.), spojka měla tak 10 tis. naběháno, tak to většinou bylo v pohodě, mírná hlučnost na 1 a 2, řazení bez problémů, tak se mě do převodovky nechtělo líst, měl jsem dost práce s motorem. Za to ted tam něco začíná mlátit na neutrálu při zvýšenejch otáčkách. pří jízdě na všechny rychlosti v pohodě. v motoru nemá co mlátit, ten je zkolaudovanej a hlavně by se to projevilo i při jízdě. vypadá to nejspíš na to ložisko který se asi dostalo do absolutního finále. zajímalo by mě jestli někdo na tom byl podobně, jezdil s tim a co následovalo za další level.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Re: SPOJKA PO SMRTI + ZAMASTENÝ PROSTOR SPOJKY
No mě se to projevovalo jen hlučnějším chodem 1+2 a taky teda tím prokluzem spojky ke kterému se přidalo ještě její opotřebení. Takže co by následovalo to nevím, to spíš tak hodit novou tému. Tady to asi nikdo nenajde a neodpoví.