1,3 Mjet nestartuje za studena

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
mariomarko
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 20 říj 2010, 13:14

1,3 Mjet nestartuje za studena

Příspěvek od mariomarko »

zdravym vsetkych fanusikov znacky fiat, mam problem s mojim puntom , rano velmi tazko startuje, podari sa na 3-5x dlheho startovania, za tepla chyta bez problemov, baterka je OK, zhavice som menil pred mesiacom , neviem co to moze byt, zle chyta iba za studena, inak nie je problem, najazdene cez 200 tis km, dakujem za kazdu radu
Reklama
 

xeromax
Všeználek
Příspěvky: 1525
Registrován: 13 srp 2008, 18:02
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3 Mjet nestartuje za studena

Příspěvek od xeromax »

brat ma toto na Cliu 1,9D cele leto pohodicka, pride kus chladnejsie pocasie a nenastartuje, takisto ma nove zhavice, baterku, cim to je netusime
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
JardaK.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 208
Registrován: 12 říj 2007, 08:29
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: 1,3 Mjet nestartuje za studena

Příspěvek od JardaK. »

xeromax píše:brat ma toto na Cliu 1,9D cele leto pohodicka, pride kus chladnejsie pocasie a nenastartuje, takisto ma nove zhavice, baterku, cim to je netusime
To je skvělá odpověď na problém, který pisatele trápí. Teď už je mu jasné, co má dělat - nekupovat Punto nebo Clio! :!:
Fiat Bravo2 1,6 MJet, 77 kW, nar. 2010
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
xeromax
Všeználek
Příspěvky: 1525
Registrován: 13 srp 2008, 18:02
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3 Mjet nestartuje za studena

Příspěvek od xeromax »

jo, bolo tro trosku vedla, ale aspon je jasne ze za tym netreba hladat "fiatacku" chybu skor nieco vseobecne, napada ma palivove cerpadlo/filter, alebo chybne piesty/kruzky (nizke tlaky) ine tam velmi nema byt co pokial to zhavi a toci
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
Uživatelský avatar
SZTRAD
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 18 zář 2008, 07:36

Re: 1,3 Mjet nestartuje za studena

Příspěvek od SZTRAD »

U punta na diagnostiku a kouknout se na tlak cerpadla, zkontrolovat teplotni cidla.
Pokud bude vse elektricky OK proverit stav trysek.
Zkus tomu za studena dat cuchnout startovaciho speje jestli to chytne hned je problem v dodavce paliva. Pokud se mu nebude chtit tak promerit tlak valcu.

U clia nepises rok ale standartne pokud tam neni elektronika jeste tak promer tlaky valcu pokud budou v poradku tak cerpadlo na stolici.

V obou pripadech predpokladam dobry stav baterie a starteru. Zrovna treba MJet je haklivy diky elektronice na poklesy napeti a na minimalni otacky pri startu
Radek
xeromax
Všeználek
Příspěvky: 1525
Registrován: 13 srp 2008, 18:02
Bydliště: Banská Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3 Mjet nestartuje za studena

Příspěvek od xeromax »

clio rv 2000, pises tu o tom spreji, myslim ze brat mu pomahal nejakym sprejom minulu zimu a celkom to pomahalo
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
kejml
Znalec
Příspěvky: 590
Registrován: 13 čer 2008, 23:50
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3 Mjet nestartuje za studena

Příspěvek od kejml »

Jeden start se sprejem vydá za 20.000 km. Ale dělej, jak chceš.
Jinak jak píše SZTRAD - mít baterku a palivo (kvalita, filtr) ve 100% kondici, přes diagnostiku vyloučit problémy v elektronice (čidla) a ujistit se o dostatečném tlaku paliva v railu.
Pak změřit tlaky ve válcích.
A pak to hodit ze skály >smajlík italské zlo< :mrgreen:
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
peetan
Fiaťák
Příspěvky: 147
Registrován: 04 črc 2007, 10:54
Bydliště: Č.Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,3 Mjet nestartuje za studena

Příspěvek od peetan »

srovnávat komůrkový diesel a common rail opravdu hodně pomůže.
myslím, že motor po 200 tis s tlaky problémy mít nebude - ale změřit za studena, mohou být podpálené i ventily, tím bych začal. pokud je vše ok, auto žhaví, problém bych hledal ve vstřikovací soustavě - čidlech - jak bylo napsáno výše. Diagnostika napoví, bez toho je to věštění z křišťálové koule :roll:
Občas mi motor taky nenaskočí na první otočení, nezáleží zda je teplo nebo mráz - pak trochu zakouří nespálené palivo - zatím to neřeším
Grande 2007 5dv 1,3 JTD 66kW,digi dual AC, B&M - sold
Punto 2003 5dv 1,9 JTD 63kW 6bag,AC - sold
Punto 2003 1,3 JTD 6bag, digi dual AC -sold
mariomarko
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 20 říj 2010, 13:14

Re: 1,3 Mjet nestartuje za studena

Příspěvek od mariomarko »

tak pani uz som prisiel na to kde je chyba,bol som na diagnostike=elektronika je OK, ale vstrekovacie cerpadlo dobre netesni, unika z neho nafta, tak som to rozobral a treba vymenit len tesnenie , takze otazka je ze ci to niekto predava ako nove neznackove ND, alebo sa to da kupit iba vo fiate? ide iba o dve kruhove gumenne tesnenia
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“