Vadná deska s přístroji?
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Vadná deska s přístroji?
Zdravím. Dnes se mi u mého Punta mk2 vyskytl zvláštní problém, nastartoval jsem, všechny kontrolky pozhasínaly a já vyjel, jenže v první zatáčce se mi rozsvítila kontrolka posilovače (ten ale normálně fungoval). Zastavil jsem, vypl motor, zapl, opět vše pozhasínalo a po 300 metrech jízdy opět posilovač + kontrolka žlutého motoru (myslím že je to něco jako Řídící elektronika motoru). Tak jsem zase vypl, nastartoval, servo sice zhaslo ale ten žlutej motor tam svítil stále, po pár metrech se zase rozsvítilo servo a po dalších pár metrech mi spadla ručička tachometru na 0. Takže Punto normálně jede a svítí tam červenej volant, žlutej motor a ručička rychlosti je na nule a občas jak kdyby se chytala vylítne až na stovku a spadne zase na nulu. Poraďte někdo prosím co s tím, když ještě přičtu rozsvícenou kontrolku stavu paliva a kontrolku prasklé žárovky co mi teď svítí tak je ta přístrojovka osvětlená jak vánoční stromeček.
Fiat Stilo 1.9 JTD 85 kW (3dv.)
- Reklama
Re: Vadná deska s přístroji?
Teď jsem si ještě vzpoměl, že kromě toho všeho mi ještě problikává displej, například svítí tam spotřeba, a na vteřinu tam skočej jen čárky a zase svítí spotřeba.
Fiat Stilo 1.9 JTD 85 kW (3dv.)
Re: Vadná deska s přístroji?
Napadá mne toto.
1) Nebylo to auto utopené?
2) Je tam dobré ukostření? Zkontroluj obě dvě svorky na baterii a také na motoru.
3) Jak je na tom baterie? Zkoušel si ji změřit? Napětí 12.5V, při startování nesmí poklesnout pod 10V.
1) Nebylo to auto utopené?
2) Je tam dobré ukostření? Zkontroluj obě dvě svorky na baterii a také na motoru.
3) Jak je na tom baterie? Zkoušel si ji změřit? Napětí 12.5V, při startování nesmí poklesnout pod 10V.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Re: Vadná deska s přístroji?
1. Tak utopené sice nebylo, ale v neděli mě tu v Praze chytla ta silná průtrž mračen s kroupy a projížděl jsem asi 30 cm vodou, radši ani nechci vědět kam všude mi to nastříkalo.
2. Svorky a ukostření byla první věc co mně napadla, ale bohužel po znovudotažení svorek nepomohlo.
3. Baterie je dle předchozího majitele nová, a při startu jsem to tedy zatím neměřil, ale natáčí to bez problémů, dokonce jsem dvakrát nechal běžet přes noc omylem subwoofer a nijak se to na ní nepoznamenalo, normálně točí už skoro půl roku.
2. Svorky a ukostření byla první věc co mně napadla, ale bohužel po znovudotažení svorek nepomohlo.
3. Baterie je dle předchozího majitele nová, a při startu jsem to tedy zatím neměřil, ale natáčí to bez problémů, dokonce jsem dvakrát nechal běžet přes noc omylem subwoofer a nijak se to na ní nepoznamenalo, normálně točí už skoro půl roku.
Fiat Stilo 1.9 JTD 85 kW (3dv.)
Re: Vadná deska s přístroji?
... spatny kontakt - ukostreni primo pristrojovky ... vymontovat vycistit kontakty a bude vse OK ... nekam se dostala vysoka
vlhkost a blbne to ...
vlhkost a blbne to ...
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
Re: Vadná deska s přístroji?
Tak to hned zítra vyzkouším, někde jsem četl že se má přístrojovka odpojovat zásadně při odpojené baterii, jinak jí to pak nebude brát, takže to asi nebudu riskovat, i když baterii většinou neodpojuju. Je možné že by přímo na té přístrojovce něco odešlo? Aby to ještě nakonec nedělala řídící jednotka. Jo a ta přístrojovka je ukostřena kde?
Fiat Stilo 1.9 JTD 85 kW (3dv.)
Re: Vadná deska s přístroji?
Ukostření přístrojovky si myslím už řešit nemusím. Chyba bude někde jinde, protože auto dnes začalo ztrácet výkon, pocukává za jízdy a ještě k tomu posilovač funguje tak na 30%. Vždy po startu tam zůstane svítit ten žlutej motor a postupně se přidávají ty závady co jsem popisoval výše. Vůbec si s tím nevím rady, kdybych měl alespoň kabel tak bych to třeba připojil k PC a zjistil, ale takhle to skoro vypadá na servis
Fiat Stilo 1.9 JTD 85 kW (3dv.)
Re: Vadná deska s přístroji?
Tak se jdu pochlubit s novými poznatky. Dnes jsem tedy nakonec tu přístrojovku vymontoval, několikrát odpojil a připojil konektor, pročistit jsem neměl čím ale ješte to udělám, no a namontoval jsem to zpět, nastartoval a světe div se, zhaslo úplně všechno, žádná závada nic, fungovalo to úplně normálně, servo šlo, jelo to plynule, tachometr normálně ukazoval, jenže po 300 metrech jsem přejel kanál a nazdar, opět vyskákaly chybový kontrolky, servo opět ztuhlo, tachometr lítá až za 200 km/h, takže buď je problém v konektoru za přístrojovou deskou, nebo je někde problém přímo v kabelu, a nebo by možná mohl být problém přímo v té přístrojovce? Ale absolutně nechápu jak může přístrojová deska znefunkčnit servo a způsobit cukání za jízdy (jestli to s tím má tedy vůbec nějakou souvislost), skoro jsem si říkal jestli tam někde něco nezkratuje.
Fiat Stilo 1.9 JTD 85 kW (3dv.)
Re: Vadná deska s přístroji?
Tak jsem problém vyřešil, nikdy bych nevěřil že by s tím vším mělo něco společného autorádio. A víceméně to byla i náhoda, protože jsem si všiml že rádio jakoby vrže, tak jsem na něj zatlačil s doměním, že je nějak uvolněné, a ručička tachometru se najednou ustálila. Tak jsem ho pro jistotu odpojil a znovu připojil a od té doby žádný problém.
Fiat Stilo 1.9 JTD 85 kW (3dv.)