Zkušenosti 1.9 JTD 110
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
Zkušenosti 1.9 JTD 110
Konecne sa mi podarilo kupit Multiplu rocnik 2001, s motorom 1,9JTD 110 k s palubnym pocitacom. So spotrebou som nadmieru spokojny, kazdy den jazdim do prace cca 70 km a spotrebu mam 4.5 l/100 km.
Predtym som mal 1.9JTD 105 k a spotreba sa pohybovala na urovni 5.0 l.
Predtym som mal 1.9JTD 105 k a spotreba sa pohybovala na urovni 5.0 l.
Fiat Multipla JTD, 1999
- Reklama
koupit multiplu, či nekoupit ??????
Ahoj všichni Multipláci,
uvažuju o zakoupení tohoto zajímavého vozu. Hledal jsem někoho, kdo má s Multiplou osobní zkušenosti, až jsem našel tento web.
Tak poradte.
Nejsem žádný pracháč, tak budu hledat něco staršího, kolem roku 2000 asi v dieselu 1,9 JTD. prý je ten motor kvalitní a při slušném výkonu ani ne moc žíznivý. Prý do sedmi litrů, je to pravda?
Jak je to s náhradními díly? Je jich v Česku dostatek? A ceny?
díky za rady
johan
uvažuju o zakoupení tohoto zajímavého vozu. Hledal jsem někoho, kdo má s Multiplou osobní zkušenosti, až jsem našel tento web.
Tak poradte.
Nejsem žádný pracháč, tak budu hledat něco staršího, kolem roku 2000 asi v dieselu 1,9 JTD. prý je ten motor kvalitní a při slušném výkonu ani ne moc žíznivý. Prý do sedmi litrů, je to pravda?
Jak je to s náhradními díly? Je jich v Česku dostatek? A ceny?
díky za rady
johan
johan
Ahoj budoucí Multipláku (doufám)
Mám už skoro rok Multiplu 1,9 JTD r. 1999 a opravdu mě splnila všechno co jsem od ní očekával. Jak vnitřním prostorem, variabilitou i jízdníma vlastnostma.
Spotřeba je opravdu mezi 6,5-7 l. S náhradními díly není vůbec žadný problém, co nebylo hned dodali max. do tří dnů. Za ten rok provozu ( cca 25 000 km) jsem měnil přední rameno 1900,-, motorek ostřikovačů 900,- a čidlo otáček motoru 800.-. Výměna oleje a filtrů je cenově v průměru. Motor šlape jak hodinky ( bezproblémové starty i v -18°), takže ti můžu koupi jen doporučit.
Pokud půjdeš do toho, přeji ti při výběru šťastnou ruku a přijeď do Tábora na sraz!
Barčus
Mám už skoro rok Multiplu 1,9 JTD r. 1999 a opravdu mě splnila všechno co jsem od ní očekával. Jak vnitřním prostorem, variabilitou i jízdníma vlastnostma.
Spotřeba je opravdu mezi 6,5-7 l. S náhradními díly není vůbec žadný problém, co nebylo hned dodali max. do tří dnů. Za ten rok provozu ( cca 25 000 km) jsem měnil přední rameno 1900,-, motorek ostřikovačů 900,- a čidlo otáček motoru 800.-. Výměna oleje a filtrů je cenově v průměru. Motor šlape jak hodinky ( bezproblémové starty i v -18°), takže ti můžu koupi jen doporučit.
Pokud půjdeš do toho, přeji ti při výběru šťastnou ruku a přijeď do Tábora na sraz!
Barčus
Multipla JTD 105
nový multiplák
Ahoj.
díky Barčusovi za odpověď.
Už mám jednoho kouska rezervovanýho. Snad to dobře dopadne. Zítra na ní mrknou v servisu a pak už jen zaplatit
Dám vědět. Sraz může být vtipná záležitost.
johan
díky Barčusovi za odpověď.
Už mám jednoho kouska rezervovanýho. Snad to dobře dopadne. Zítra na ní mrknou v servisu a pak už jen zaplatit
Dám vědět. Sraz může být vtipná záležitost.
johan
johan
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 58
- Registrován: 18 čer 2006, 13:59
- Kontaktovat uživatele:
No tak ti gratuluji.
Škoda že jsem se sem nedostal dříve, máme taky Multi. z roku 2001
1.9 JTD Motor je celkem dobrej najeto skoro 120000km bez závady.
V rámci záruky se opravoval pedál plynu který je elektronický a sám od sebe přidával plyn.Bylo to vyčištěno a od tý doby OK.
Slabina je v přední nápravě.Kosti odcházejí po 50000km.Též brzdové destičky.
Stabilizátor přední nápravy odchází ted, je pravda že hodně jezdíme ve městě tak podle toho to vypadá.Stát bude 4750,-s DPH.Bez práce.
A taky se rozladuje přední náprava auto se jakoby sedá a sjíždějí se vnitřní části pneu.Týká se to jen přední nápravy.Diesel je moc těžkej i na takové auto.Při výměně rozvodového řemene se musely též měnit kladky a napínáky začaly rachotit, odpovídá to povinné údržbě takže vše v normě.
V servisní knížce se doporučuje výměna rozvodáků jednou za tři roky nebo 120 000km.V servisu doporučují při 90 000km.
Jinak variabilita interiéru a odvoz 6 lidí je prostě super!
Ješte to má Honda HRV tutéž koncepci.
Ahoj a přeju dobré ježdění!
Škoda že jsem se sem nedostal dříve, máme taky Multi. z roku 2001
1.9 JTD Motor je celkem dobrej najeto skoro 120000km bez závady.
V rámci záruky se opravoval pedál plynu který je elektronický a sám od sebe přidával plyn.Bylo to vyčištěno a od tý doby OK.
Slabina je v přední nápravě.Kosti odcházejí po 50000km.Též brzdové destičky.
Stabilizátor přední nápravy odchází ted, je pravda že hodně jezdíme ve městě tak podle toho to vypadá.Stát bude 4750,-s DPH.Bez práce.
A taky se rozladuje přední náprava auto se jakoby sedá a sjíždějí se vnitřní části pneu.Týká se to jen přední nápravy.Diesel je moc těžkej i na takové auto.Při výměně rozvodového řemene se musely též měnit kladky a napínáky začaly rachotit, odpovídá to povinné údržbě takže vše v normě.
V servisní knížce se doporučuje výměna rozvodáků jednou za tři roky nebo 120 000km.V servisu doporučují při 90 000km.
Jinak variabilita interiéru a odvoz 6 lidí je prostě super!
Ješte to má Honda HRV tutéž koncepci.
Ahoj a přeju dobré ježdění!
-
- Začátečník
- Příspěvky: 1
- Registrován: 25 srp 2006, 19:13
- Kontaktovat uživatele:
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 243
- Registrován: 25 lis 2005, 19:59
- Bydliště: Středočeský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Multipla 1.9 JTD 110
neuvěřítelné...
Flash píše:Konecne sa mi podarilo kupit Multiplu rocnik 2001, s motorom 1,9JTD 110 k s palubnym pocitacom. So spotrebou som nadmieru spokojny, kazdy den jazdim do prace cca 70 km a spotrebu mam 4.5 l/100 km.
Predtym som mal 1.9JTD 105 k a spotreba sa pohybovala na urovni 5.0 l.
Multipla 1.9 JTD 110k ... "ucast na setkání Tábor - Červený Kostelec, Olomouc, Jesenice, Rapotín, Věšín, Holice a mnoho dalších" ... http://www.multipla.wz.cz" onclick="window.open(this.href);return false; (vše o Fiat Multipla) ... http://www.multiplaklub.cz" onclick="window.open(this.href);return false; FIAT MULTIPLA KLUB ČR
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 159
- Registrován: 09 srp 2006, 10:44
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, mám taky Multinku JTD 110 r.v.2001 a "kolegovi s nízkou spotřebou" věřím. Osobně mám průměrnou spotřebu těsně pod 6l/100km, ale to je mix 70% město (svižně a s klimou) a zbytek "meziměsto". Nedávno jsem si "dával pozor na pravou nohu" a na trase Pardubice - Orlické hory a zpět, cca 200km jsem měl průměr 4,3l/100km a podotýkám, že se stále ještě jednalo o dynamickou jízdu. Občas si hraju a zkouším "ušetřit" a dostávám se pod 4l - to už ale není dynamická jízda ale pouze přemístění. Jde o to, že jsem před Multinkou měl Passata a tomu se o těchto spotřebách jen zdálo!
MULTIPLA 1,9 JTD 110/81kW, 2001
Technika jízdy a palivo
Spotřeba je skutečně taková? Napiš tedy jakou technikou a stylem jízdy jezdíš a vjakém terénu?! Jinak tomu těžko někdo uvěří. A na jaké palivo? Není to např.: ZEP (změkčovač epoxidových pryskyřic) co byl prodáván jako motorová nafta pokoutnými prodejci inkasujícímu spotřební daň do vlastní kapsy?
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 159
- Registrován: 09 srp 2006, 10:44
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Technika jízdy a palivo
anonyme píše:Spotřeba je skutečně taková? Napiš tedy jakou technikou a stylem jízdy jezdíš a vjakém terénu?! Jinak tomu těžko někdo uvěří. A na jaké palivo? Není to např.: ZEP (změkčovač epoxidových pryskyřic) co byl prodáván jako motorová nafta pokoutnými prodejci inkasujícímu spotřební daň do vlastní kapsy?
ZEP jsem proboha (alespoň doufám) nikdy nenatankoval - asi by to bylo poslední tankování. Styl jízdy je jednoduchý: díky výkonu motoru se "odpíchnout" a nechat se vézt hmotností auta, které pomáhají 15ky kola. Jak jsem psal, běžně tak nejezdím, ale fakt to jde a pokud se někdo pohybuje v pohodě po placce (rozuměj rovince ), tak proč ne. Jedno zjištění: rychlost nad 80km/h výrazně ovlivňuje spotřebu - ach ta aerodynamika.
MULTIPLA 1,9 JTD 110/81kW, 2001
Dle vyšetřovatelů Policie je ZEP palivem lepší kvality než motorová nafta vyrobená dle ČSN.
15 kola spotřebu nesníží. Energie k rozjetí vozidla o větší hmotnosti musí být větší než u vozidla lehčího. Tato energie je teoreticky přímo úměrná spotřebovanému plalivu. Pak už záleží na ztrátách - hlavně valivý odpor kol - chce to hodně nafouklé gumy a jízda po kvalitní hladká silnici zamozřejmě z kopce (předpokládám, že spotřeba je i za jízdu zpět, tedy i do kopce? Čím větší auto, tím větší odpor vzduchu - ten ale roste kvadraticky! Takže rychlost maximálně odhaduju na cca 60 km/hod na 5. přev stupeň a po větru a v zóně narušeného gravitačního ple zeměkoule!!!
15 kola spotřebu nesníží. Energie k rozjetí vozidla o větší hmotnosti musí být větší než u vozidla lehčího. Tato energie je teoreticky přímo úměrná spotřebovanému plalivu. Pak už záleží na ztrátách - hlavně valivý odpor kol - chce to hodně nafouklé gumy a jízda po kvalitní hladká silnici zamozřejmě z kopce (předpokládám, že spotřeba je i za jízdu zpět, tedy i do kopce? Čím větší auto, tím větší odpor vzduchu - ten ale roste kvadraticky! Takže rychlost maximálně odhaduju na cca 60 km/hod na 5. přev stupeň a po větru a v zóně narušeného gravitačního ple zeměkoule!!!