LPG v Puntu
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
LPG v Puntu
Ahoj!
Uvazuju o prechod na plyn + Punto II.
Nikde jsem tuto diskuzi nenasel, tak se ptam:
1. Ma tu nekdo Punto s LPG?
2. Za kolik litru jezdi, jaky motor a jaky system tam ma ?
3. Jaka motorizace pro LPG? 1.2 8v nebo 1.2 16v? (mam rad nizke otacky kolem 2000)
4. Ma tu nekdo sekvencni vstrikovani plynu? (montazni cena nad 30kk)
Vsude tvrdi, ze tento system, kdy je plyn vstrikovan do kazdeho valce zvlast ma spotrebu skoro jako benzin, coz by bylo super. Ale nikde jsem nenasel, ze by nekdo jezdil za 5l LPG...
Spise se vsude udava 7l.
5. Kdyz dam do kufru valcovou nadrz, vejde se za ni jeste bedna od piva?
6. No a kdyby nekdo vedel o nejakem Puntu II v plynu (1999 a vyse) tak mi napiste SZ.
diky za rady
Uvazuju o prechod na plyn + Punto II.
Nikde jsem tuto diskuzi nenasel, tak se ptam:
1. Ma tu nekdo Punto s LPG?
2. Za kolik litru jezdi, jaky motor a jaky system tam ma ?
3. Jaka motorizace pro LPG? 1.2 8v nebo 1.2 16v? (mam rad nizke otacky kolem 2000)
4. Ma tu nekdo sekvencni vstrikovani plynu? (montazni cena nad 30kk)
Vsude tvrdi, ze tento system, kdy je plyn vstrikovan do kazdeho valce zvlast ma spotrebu skoro jako benzin, coz by bylo super. Ale nikde jsem nenasel, ze by nekdo jezdil za 5l LPG...
Spise se vsude udava 7l.
5. Kdyz dam do kufru valcovou nadrz, vejde se za ni jeste bedna od piva?
6. No a kdyby nekdo vedel o nejakem Puntu II v plynu (1999 a vyse) tak mi napiste SZ.
diky za rady
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
- Reklama
Re: LPG v Puntu
1. Já mám 1,1 MKI šestikvrdlu na plyn.
2. Cca 8 litrů/100 (na benzín kolem 7mi), 1,1 55k, systém klasický podtlakový, žádný vstřikování. Pouze je tam řízená bohatost podle lambda sondy krokovým motorkem, ale to přestalo za chvíli fungovat, tak to mám na klasiku na sroub v sání.
3. 16ventila na plyn radsi ne, protože případný opravy hlavy budou dražší. Plyn má vyšší teplotu hoření a časem dostávají zabrat ventilový sedla. U 8mi ventila skopneš dolů hlavu, necháš udělat sedla a jedeš dál. U 16v už to až tak jednoduchý není... U těchto aut je řízenej tlak paliva ne obtokem, ale regulátorem, který je přímo v nádrži. To dělá ten problém, že pokud občas auto neprojedeš na benzín, tak ti benzín v trubkách "zestárne" a sežere všechno kolem.
4. ne
5. mám nádrž toroid na 32 litrů, válec bych si tam nedal. Často vozím spoustu věcí, potřebuju sklopit sedačky a vézt něco dlouhýho. S válcem bych byl v prd..i.
Každopádne jako u všech LPG aut - nehonit to na max, když jedeš na plyn, občas to prohrčet na benál a nenechávat málo benzínu v nádrži...
2. Cca 8 litrů/100 (na benzín kolem 7mi), 1,1 55k, systém klasický podtlakový, žádný vstřikování. Pouze je tam řízená bohatost podle lambda sondy krokovým motorkem, ale to přestalo za chvíli fungovat, tak to mám na klasiku na sroub v sání.
3. 16ventila na plyn radsi ne, protože případný opravy hlavy budou dražší. Plyn má vyšší teplotu hoření a časem dostávají zabrat ventilový sedla. U 8mi ventila skopneš dolů hlavu, necháš udělat sedla a jedeš dál. U 16v už to až tak jednoduchý není... U těchto aut je řízenej tlak paliva ne obtokem, ale regulátorem, který je přímo v nádrži. To dělá ten problém, že pokud občas auto neprojedeš na benzín, tak ti benzín v trubkách "zestárne" a sežere všechno kolem.
4. ne
5. mám nádrž toroid na 32 litrů, válec bych si tam nedal. Často vozím spoustu věcí, potřebuju sklopit sedačky a vézt něco dlouhýho. S válcem bych byl v prd..i.
Každopádne jako u všech LPG aut - nehonit to na max, když jedeš na plyn, občas to prohrčet na benál a nenechávat málo benzínu v nádrži...
Hustokrutost
Re: LPG v Puntu
7 na benál?? Není to trochu moc? Jinak pravda,chce to občas na benál projet. Hlavně když se do benzínu dává čím dál víc lihu.Od nového roku bude obsah lihu zase zvýšen. Příroda to děsně ocení A to buďte rádi,že nemáte nafťák. Tam se bionafta za zimu rozloží (žlukne)A kdo v zimě nejezdí na jaře zapláče.Ale to už je OT
Re: LPG v Puntu
Me tohle auto nikdy pri normalnim jezdeni nezralo malo. Jednou v chorvatsku a ve slovinsku, kdyz se jelo castecne po dalnici, castecne jsme se trckali 70 km/h po nejakych silnickach, potom tou stejnou rychlosti kolem plitvic jsem udelal na 32 litru plynu kolem 520 km. Ale to bych nepovazoval za realnou kazdodenni jizdu...
Kdyz jedu Brno - Klatovy - 300 km za necely tri hodinky po stare, tak si to veme kolem 8 - 8,5 l plynu... Kdybych to jel 4 hodiny parkovaci jizdou, tak jsem minimalne o litr doole. Ale kdo by se tam tak crcal...
Kdysi davno, kdyz jsem jezdil na benzin, tak i po dalnici jsem byl na 7,5. Pravda, celou D1 jsem drzel minimum 130, bezne kolem 140 a misty i vice.
Asi tak: kdo ma cas, nespecha do prace, nespecha z prace, tak mu to bude zrat malo. Kdo nema cas na to, aby nekde parkoval na silnici, tak mu to bude zrat vic.
Kdyz jedu Brno - Klatovy - 300 km za necely tri hodinky po stare, tak si to veme kolem 8 - 8,5 l plynu... Kdybych to jel 4 hodiny parkovaci jizdou, tak jsem minimalne o litr doole. Ale kdo by se tam tak crcal...
Kdysi davno, kdyz jsem jezdil na benzin, tak i po dalnici jsem byl na 7,5. Pravda, celou D1 jsem drzel minimum 130, bezne kolem 140 a misty i vice.
Asi tak: kdo ma cas, nespecha do prace, nespecha z prace, tak mu to bude zrat malo. Kdo nema cas na to, aby nekde parkoval na silnici, tak mu to bude zrat vic.
Hustokrutost
Re: LPG v Puntu
Lacin: diky za info.
Ja bych radsi valec. S tim co najedu mesicne bych musel cepovat do toroidu kazdy tyden. To se mi zrovna nechce. ALe kdyz dam valec na 50 l, tak se do kufru uz nic nevejde (teda doufam, ze aspon bedna od piva ano .
Ty pises ,ze mas 32 l, takze cepujes o 10 procent mene,ze?
Nevim jak to vyresit. Vetsi auto nez Punto nechci, neveslo by se do garaze a stejne je to zbytecny luxus. A pokud bych bral Bravo tak 1.2 16v a ten mi nedoporucis. Vic jak 1.2 nechci.
Motor v Puntu 1.2 8v je myslim take idealni pro nezavodniky. Tahne odspodu a ma dobrou spotrebu.
Ted teda resim jestli ma cenu si dat 10 000,- Kc navic za vstrikovani plynu. Nebo kolik to do 1.2 muze stat.
Teda nejlepsi je sehnat rovnou Punto s LPG, ale tech je malo. Ted mi jedno uteklo za peknou cenu. Kupovat auto pro LPG je trosku kostrbate reseni.
Ja bych radsi valec. S tim co najedu mesicne bych musel cepovat do toroidu kazdy tyden. To se mi zrovna nechce. ALe kdyz dam valec na 50 l, tak se do kufru uz nic nevejde (teda doufam, ze aspon bedna od piva ano .
Ty pises ,ze mas 32 l, takze cepujes o 10 procent mene,ze?
Nevim jak to vyresit. Vetsi auto nez Punto nechci, neveslo by se do garaze a stejne je to zbytecny luxus. A pokud bych bral Bravo tak 1.2 16v a ten mi nedoporucis. Vic jak 1.2 nechci.
Motor v Puntu 1.2 8v je myslim take idealni pro nezavodniky. Tahne odspodu a ma dobrou spotrebu.
Ted teda resim jestli ma cenu si dat 10 000,- Kc navic za vstrikovani plynu. Nebo kolik to do 1.2 muze stat.
Teda nejlepsi je sehnat rovnou Punto s LPG, ale tech je malo. Ted mi jedno uteklo za peknou cenu. Kupovat auto pro LPG je trosku kostrbate reseni.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
- Z.L.Y.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 331
- Registrován: 08 pro 2005, 13:22
- Bydliště: v zaměstnání
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG v Puntu
ted už se dělá sekvence za 24tis s nádrží místo rez. kola
e-mail: jpstyling@seznam.cz
New: http://www.zly.blog.cz
-------------
car: Fiat Marea weekend 1,6 16v. snížená sériovka na "17"tkách , ale
už má nového pána.
Family car: Citroen xsara picasso
Jsem Ital s Francouzkým autem.
New: http://www.zly.blog.cz
-------------
car: Fiat Marea weekend 1,6 16v. snížená sériovka na "17"tkách , ale
už má nového pána.
Family car: Citroen xsara picasso
Jsem Ital s Francouzkým autem.
- Z.L.Y.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 331
- Registrován: 08 pro 2005, 13:22
- Bydliště: v zaměstnání
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG v Puntu
to Lacin : jak jsi obešel ten krokáč?
e-mail: jpstyling@seznam.cz
New: http://www.zly.blog.cz
-------------
car: Fiat Marea weekend 1,6 16v. snížená sériovka na "17"tkách , ale
už má nového pána.
Family car: Citroen xsara picasso
Jsem Ital s Francouzkým autem.
New: http://www.zly.blog.cz
-------------
car: Fiat Marea weekend 1,6 16v. snížená sériovka na "17"tkách , ale
už má nového pána.
Family car: Citroen xsara picasso
Jsem Ital s Francouzkým autem.
Re: LPG v Puntu
Zloun: na stasich lpg systemech s karbecama se bohatost smesi plynu ridila normalne takovym mezikusem se sroubem - priskrcoval se prutok plynu. U novejsich je to stejne, akorat sroub nahradil krokovej motorek. Nechal jsem ho viset na dratech a dal tam sroub...
turbom: ne, nadrz ma kolem 40ti litru, ale natankuju tam 32...
Jinak o plynu jsem se trosku rozkecal na jinym foru, tak sem zkopiruju text, treba si potencialni zajemci z toho neco vyberou.
COPY:
Ja mam na benzinu najeto max 30 tis km a z toho je asi 25tis km na motorce.
Mel jsem plyn v dacii (cca 50tis km), mel jsem ho v litrovym unu (cca 150tis km), mam ho v moji hustokrutopuntosestikvrdlejednajednafirevoleosumvé (zatim 160 tis). Plus nejaky kilometry se sierrou na lpg, dalsi dacii na lpg, nejaky favorit na lpg...
Sekvencni vstrikovani plynu je urceny pro vicebodovy vstrikovani. Nenapsals, do jakyho punta bys to chtel.
Do tech nasich jednobodovych starecku patri klasika - smesovac, trubka do sani a hotovo. Na tu trubku kolecko na serizeni smesi a hurá.
Ja mam kapku lepsi system - automaticky prepinani z benzinu na plyn po prekroceni 2000 ot/min, coz taky neni buhvi co, hlavne v zime. Pokud je venku hodne minus stupnu, dochazi totiz k tomu, ze se ti ve zplnynovaci kapalny plyn nezplynuje a motor ma tendence se uchlastavat, protoze zplynovac zamrza, atd...
Lepsi systemy maji automaticky prepinani plynu po prekroceni urcite teploty motoru, protoze zplynovac je ohrivanej chladici kapalinou.
Nadrz mam toroidni, objem tusim 40 litru, jelikoz je ventil s plovakem v nadrzi nastavenej tak, aby do nadrze nepustil vic plynu, nez ma byt, vleze tam max 32 litru plynu.
Spotrebu mam kolem 8 litru (na benzin tech 7), takze pocitej cca o litr narust.
K tomu vykonu: samozrejme pri provozu na plyn je vykon nizsi. Malokdo ti to rekne, ale na plyn by se nemelo dlouhodobe jezdit naplno. Propanbutan ma vyssi teploty horeni a vic zatezuje sedla ventilu. Pri dlouhodobym namahani motoru pri plnym vykonu se muzou podpalit ventily. Takze pokud chci zavodit, nebo nekde predjizdet do kopce pod plnym plynem, urcite prepinat na benzin. Budes mit vyssi vykon a hlavne nebudes kurvit motor.
Me se napriklad ale zda, ze motor mi na plyn jede lip v nizsich otackach. Na trojku pri 1000 ot/min slapnu na plyn a auto zacne plynule zrychlovat. Pri provozu na benzin to tak vesely neni.
K te cenove narocnosti: porizeni u jednobodu je kolem 20ti s toroidem. Spravne bys mel delat 1x za rok, nebo po ujeti 10tis km revizni prohlidku. Povinny to evidentne neni, protoze revizni prohlidku pozaduji pouze na stk, cili jednou za dva roky. Revize s emisema stoji kolem tisicovky, vetsinou ti i vymeni filtr, ale ten stoji dve stovky. Technicka je drazsi o stovku skrz LPG.
Jednou za sto tisic by se mely vymenit membrany ve zplynovaci. Ja uz mam na svych najeto 160tis a zatim funguje celkem dobre. Posledni dobou pozoruju vyssi spotrebu, takze na jare budou novy. Budou stat max 2000,- Kc.
Jeste bych te mel postrasit s nicenim motoru... Urcite doporucuju vymenu oleje stejne castou jako pri provozu na benzin. Olej i po 15ti tis. km bude hezky cisty a to muze svadet k tomu, aby se prodlouzil interval. Ja jsem to tak delal na unu, ale po nejakym case se mi zacaly usazovat takovy mazlavy svinstva na ventildeklu - a to je produkt lpg. Motoru to sice nijak neublizilo, ale urcite by bylo zbytecny si takhle motor zasirat. Plyn je trochu haklivy na cistotu vzduchovyho filtru, takze jednou za cas ho profouknout a urcite menit v klasickych intervalech. Jezdil jsem i se sport K&N filtrem a bez problemu.
Nejvetsi nebezpeci hrozi hlave. Ja jsem ted serizoval vule na ventilech a uz jsem na minimalni tloustce ventilove podlozky na dvou ventilech, co jde sehnat a vuli na vyfukovym ventilu mam 0,3mm, coz je sakra malo. Takze na jare pujde hlava dolu a pujde na udelani sedel. Sacim ventilum provoz na lpg nevadi. Ohrozeny jsou vyfukace. Jenomze muj motor ma v tuto chvili 360 tis km najeto a na hlavu nebylo sahnuto krome vymeny gufer na vacce a na ventilech, takze na to ma svaty pravo.
Sakra, to jsem se rozkecal.
Jeste doplnim info k mymu systemu lpg - ja mam bohatost smesi rizenou krokovym motorkem na te trubce, co vede do sani. Tento system jsem tam mel asi 20tis km, pak to prestalo fungovat, tak ted tam mam klasiku - sroub na uzavirani prutoku - auto min zere a je klid.
A jeste jedny kecy - byl tam dotaz na svicky...
Jinak svicky nepouzivam zadny na lpg, ale klasika Bosch FR7DC - kus za 42 kč a vetsinou je mam na dve vymeny oleje - obcas zkontrolovat mezeru mezi elektrodama a je klid. Pokud je mezera mezi elektrodama vetsi, plyn to pozna driv jak benzin a zacne to prave cukat a obcas to i streli. U jednobodu klidne at si strili, tam se nic nestane. U vicebodovych aut, ktery maji plastovy sani hrozi roztrzeni. Ale prave proto se tam montuje zaslehova klapka, ktera toto nebezpeci eliminuje. U aut s hlinikovym sani je to bez problemu.
Jeste me napadla jedna vec: urcite se u lpg nevyplati natankovat plnou nadrz benzinu s tim, ze mi to na rok vystaci. To sice jo, ale benzin po cca 4 - 5 mesicich zacne mit docela destruktivni ucinky na palivovou soustavu. Sezere co muze a hlavne uz nema takovy vlastnosti, jako mel, kdyz byl cerstvej.
Jinak ikdyz se jede na benzin, cerpadlo porad benzin tlaci a cirkuluje ho pres zpatecku zpatky do nadrze. Videl jsem, jak kdosi montoval plyn a pri prepnuti na lpg vypinal cerpadlo. Po roce mel problem, ze mu ztrouchnivela a rozpadla se membrana v regulatoru. Ona je ochlazovana benzinem a pokud ho nema, tak jde casem do kytek.
Jeste jedna vec... Nenechavat malo benzinu v nadrzi. Jelikoz cerpadlo porad jede, benzin se casem odpari, vyjede a janevim co a po case nastartuju na ty vypary, co tam jsou, prepnu na lpg, pojedu 100 km a pak zjistim, ze je cerpadlo zadreny, nebo dokonce roztrzeny. Taky je chlazeny benzinem a pri povozu na sucho moc velkou zivotnost nema... Ale to uz jsou takovy drobnosti...
Hehe...
turbom: ne, nadrz ma kolem 40ti litru, ale natankuju tam 32...
Jinak o plynu jsem se trosku rozkecal na jinym foru, tak sem zkopiruju text, treba si potencialni zajemci z toho neco vyberou.
COPY:
Ja mam na benzinu najeto max 30 tis km a z toho je asi 25tis km na motorce.
Mel jsem plyn v dacii (cca 50tis km), mel jsem ho v litrovym unu (cca 150tis km), mam ho v moji hustokrutopuntosestikvrdlejednajednafirevoleosumvé (zatim 160 tis). Plus nejaky kilometry se sierrou na lpg, dalsi dacii na lpg, nejaky favorit na lpg...
Sekvencni vstrikovani plynu je urceny pro vicebodovy vstrikovani. Nenapsals, do jakyho punta bys to chtel.
Do tech nasich jednobodovych starecku patri klasika - smesovac, trubka do sani a hotovo. Na tu trubku kolecko na serizeni smesi a hurá.
Ja mam kapku lepsi system - automaticky prepinani z benzinu na plyn po prekroceni 2000 ot/min, coz taky neni buhvi co, hlavne v zime. Pokud je venku hodne minus stupnu, dochazi totiz k tomu, ze se ti ve zplnynovaci kapalny plyn nezplynuje a motor ma tendence se uchlastavat, protoze zplynovac zamrza, atd...
Lepsi systemy maji automaticky prepinani plynu po prekroceni urcite teploty motoru, protoze zplynovac je ohrivanej chladici kapalinou.
Nadrz mam toroidni, objem tusim 40 litru, jelikoz je ventil s plovakem v nadrzi nastavenej tak, aby do nadrze nepustil vic plynu, nez ma byt, vleze tam max 32 litru plynu.
Spotrebu mam kolem 8 litru (na benzin tech 7), takze pocitej cca o litr narust.
K tomu vykonu: samozrejme pri provozu na plyn je vykon nizsi. Malokdo ti to rekne, ale na plyn by se nemelo dlouhodobe jezdit naplno. Propanbutan ma vyssi teploty horeni a vic zatezuje sedla ventilu. Pri dlouhodobym namahani motoru pri plnym vykonu se muzou podpalit ventily. Takze pokud chci zavodit, nebo nekde predjizdet do kopce pod plnym plynem, urcite prepinat na benzin. Budes mit vyssi vykon a hlavne nebudes kurvit motor.
Me se napriklad ale zda, ze motor mi na plyn jede lip v nizsich otackach. Na trojku pri 1000 ot/min slapnu na plyn a auto zacne plynule zrychlovat. Pri provozu na benzin to tak vesely neni.
K te cenove narocnosti: porizeni u jednobodu je kolem 20ti s toroidem. Spravne bys mel delat 1x za rok, nebo po ujeti 10tis km revizni prohlidku. Povinny to evidentne neni, protoze revizni prohlidku pozaduji pouze na stk, cili jednou za dva roky. Revize s emisema stoji kolem tisicovky, vetsinou ti i vymeni filtr, ale ten stoji dve stovky. Technicka je drazsi o stovku skrz LPG.
Jednou za sto tisic by se mely vymenit membrany ve zplynovaci. Ja uz mam na svych najeto 160tis a zatim funguje celkem dobre. Posledni dobou pozoruju vyssi spotrebu, takze na jare budou novy. Budou stat max 2000,- Kc.
Jeste bych te mel postrasit s nicenim motoru... Urcite doporucuju vymenu oleje stejne castou jako pri provozu na benzin. Olej i po 15ti tis. km bude hezky cisty a to muze svadet k tomu, aby se prodlouzil interval. Ja jsem to tak delal na unu, ale po nejakym case se mi zacaly usazovat takovy mazlavy svinstva na ventildeklu - a to je produkt lpg. Motoru to sice nijak neublizilo, ale urcite by bylo zbytecny si takhle motor zasirat. Plyn je trochu haklivy na cistotu vzduchovyho filtru, takze jednou za cas ho profouknout a urcite menit v klasickych intervalech. Jezdil jsem i se sport K&N filtrem a bez problemu.
Nejvetsi nebezpeci hrozi hlave. Ja jsem ted serizoval vule na ventilech a uz jsem na minimalni tloustce ventilove podlozky na dvou ventilech, co jde sehnat a vuli na vyfukovym ventilu mam 0,3mm, coz je sakra malo. Takze na jare pujde hlava dolu a pujde na udelani sedel. Sacim ventilum provoz na lpg nevadi. Ohrozeny jsou vyfukace. Jenomze muj motor ma v tuto chvili 360 tis km najeto a na hlavu nebylo sahnuto krome vymeny gufer na vacce a na ventilech, takze na to ma svaty pravo.
Sakra, to jsem se rozkecal.
Jeste doplnim info k mymu systemu lpg - ja mam bohatost smesi rizenou krokovym motorkem na te trubce, co vede do sani. Tento system jsem tam mel asi 20tis km, pak to prestalo fungovat, tak ted tam mam klasiku - sroub na uzavirani prutoku - auto min zere a je klid.
A jeste jedny kecy - byl tam dotaz na svicky...
Jinak svicky nepouzivam zadny na lpg, ale klasika Bosch FR7DC - kus za 42 kč a vetsinou je mam na dve vymeny oleje - obcas zkontrolovat mezeru mezi elektrodama a je klid. Pokud je mezera mezi elektrodama vetsi, plyn to pozna driv jak benzin a zacne to prave cukat a obcas to i streli. U jednobodu klidne at si strili, tam se nic nestane. U vicebodovych aut, ktery maji plastovy sani hrozi roztrzeni. Ale prave proto se tam montuje zaslehova klapka, ktera toto nebezpeci eliminuje. U aut s hlinikovym sani je to bez problemu.
Jeste me napadla jedna vec: urcite se u lpg nevyplati natankovat plnou nadrz benzinu s tim, ze mi to na rok vystaci. To sice jo, ale benzin po cca 4 - 5 mesicich zacne mit docela destruktivni ucinky na palivovou soustavu. Sezere co muze a hlavne uz nema takovy vlastnosti, jako mel, kdyz byl cerstvej.
Jinak ikdyz se jede na benzin, cerpadlo porad benzin tlaci a cirkuluje ho pres zpatecku zpatky do nadrze. Videl jsem, jak kdosi montoval plyn a pri prepnuti na lpg vypinal cerpadlo. Po roce mel problem, ze mu ztrouchnivela a rozpadla se membrana v regulatoru. Ona je ochlazovana benzinem a pokud ho nema, tak jde casem do kytek.
Jeste jedna vec... Nenechavat malo benzinu v nadrzi. Jelikoz cerpadlo porad jede, benzin se casem odpari, vyjede a janevim co a po case nastartuju na ty vypary, co tam jsou, prepnu na lpg, pojedu 100 km a pak zjistim, ze je cerpadlo zadreny, nebo dokonce roztrzeny. Taky je chlazeny benzinem a pri povozu na sucho moc velkou zivotnost nema... Ale to uz jsou takovy drobnosti...
Hehe...
Hustokrutost
- Z.L.Y.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 331
- Registrován: 08 pro 2005, 13:22
- Bydliště: v zaměstnání
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG v Puntu
no já mám lpg do sání s krokáčem a mám za ním i ten šroub , přepíná mi to kolem 2000 ot.
To teplotní přepínání jsem nechtěl bo jezdím i kolem baráku za studena.
Stálo mě to před 2ma rokama 17t. s plnou nádrží plynu místo rez. kola .
No ale začal mi blbnout krokáč prostě nepřepne po ránu na plyn , když ale před jízdou po něm klepnu tak funguje , tak přemýšlím že ho odpojím.
To teplotní přepínání jsem nechtěl bo jezdím i kolem baráku za studena.
Stálo mě to před 2ma rokama 17t. s plnou nádrží plynu místo rez. kola .
No ale začal mi blbnout krokáč prostě nepřepne po ránu na plyn , když ale před jízdou po něm klepnu tak funguje , tak přemýšlím že ho odpojím.
e-mail: jpstyling@seznam.cz
New: http://www.zly.blog.cz
-------------
car: Fiat Marea weekend 1,6 16v. snížená sériovka na "17"tkách , ale
už má nového pána.
Family car: Citroen xsara picasso
Jsem Ital s Francouzkým autem.
New: http://www.zly.blog.cz
-------------
car: Fiat Marea weekend 1,6 16v. snížená sériovka na "17"tkách , ale
už má nového pána.
Family car: Citroen xsara picasso
Jsem Ital s Francouzkým autem.
Re: LPG v Puntu
Lacin:
Do svyho Punta se mi LPG moc nechce davat.
Proti jsou tyto aspekty:
1. nejsem si jisty,ze to auto budu mit dalsich x let
2. chci jezdit za malo plynu, cili prichazi v uvahu jedine sekvenci , pokud dam klasiku tak budu jezdit za 7l plynu? Se sekvenci pocitam max za 6l.
3. nevim jestli by to vydrzel motor. Uz ted ma najeto 160 000 podle tach. Nevim, jestli ma cenu do tak nalitaneho motoru navic s nizkym objemem ted davat LPG .
Proto uvazuji o Puntu II s 1.2 8V Mpi + dodelat sekvencni LPG.
Ac nerad, zrejme budu muset dat toroid. Do Punta s valcem vzadu bych nedal ani vetsi nakup.
Jak tedy vyjizdis benzin. Pises,ze jezdis skoro s plnou nadrzi. CIli jednou za (mesic?) vyjedes nadrz benzinu? ( tam by ale o dost prodlouzila navratnost za montaz lpg)
Pro montaz LPG do soucasneho Punta hraje velkou roli fakt, ze nechci utracet v sousacne dobe moc penez za Punto II + sekvenci.
Do svyho Punta se mi LPG moc nechce davat.
Proti jsou tyto aspekty:
1. nejsem si jisty,ze to auto budu mit dalsich x let
2. chci jezdit za malo plynu, cili prichazi v uvahu jedine sekvenci , pokud dam klasiku tak budu jezdit za 7l plynu? Se sekvenci pocitam max za 6l.
3. nevim jestli by to vydrzel motor. Uz ted ma najeto 160 000 podle tach. Nevim, jestli ma cenu do tak nalitaneho motoru navic s nizkym objemem ted davat LPG .
Proto uvazuji o Puntu II s 1.2 8V Mpi + dodelat sekvencni LPG.
Ac nerad, zrejme budu muset dat toroid. Do Punta s valcem vzadu bych nedal ani vetsi nakup.
Jak tedy vyjizdis benzin. Pises,ze jezdis skoro s plnou nadrzi. CIli jednou za (mesic?) vyjedes nadrz benzinu? ( tam by ale o dost prodlouzila navratnost za montaz lpg)
Pro montaz LPG do soucasneho Punta hraje velkou roli fakt, ze nechci utracet v sousacne dobe moc penez za Punto II + sekvenci.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: LPG v Puntu
Tohle ale krokáč nedělá. Mě tohle dělala řídící jednotka lpg - byla plná vody... Otevřel jsem, udělal jsem kontoxovou lazen a je zase chvilku klid...
Hustokrutost
Re: LPG v Puntu
Neneneee...
1. ok
2. at uz mas sekvenci, nebo ne, stejne ta spotreba bude o cca 1 litr vyssi... Takze pokud auto pozere 7 benalu, pozere 8 a mozna vic plynu... Pokud jsi schopen jezdit za 5 benzinu, pojedes za 6 plynu i s klasikou
3. ve 160ti tis. je firecko akorat tesne po zabehu, takze urcite nevylitany... Precti si, kolik km mam najeto ja... Nizky objem na to nema vliv.
Jinak nechapu otazku: jak vyjizdis benal? Ja tam tankuju tak, aby mi zhasnulo hladovy oko... Vetsinou tam dam za dve kilca a je na nejkou dobu klid. Urcite netankuju plnou. Prave proto jsem psal, ze je to blbost tankovat doplna, protoze benzin se kazi.
1. ok
2. at uz mas sekvenci, nebo ne, stejne ta spotreba bude o cca 1 litr vyssi... Takze pokud auto pozere 7 benalu, pozere 8 a mozna vic plynu... Pokud jsi schopen jezdit za 5 benzinu, pojedes za 6 plynu i s klasikou
3. ve 160ti tis. je firecko akorat tesne po zabehu, takze urcite nevylitany... Precti si, kolik km mam najeto ja... Nizky objem na to nema vliv.
Jinak nechapu otazku: jak vyjizdis benal? Ja tam tankuju tak, aby mi zhasnulo hladovy oko... Vetsinou tam dam za dve kilca a je na nejkou dobu klid. Urcite netankuju plnou. Prave proto jsem psal, ze je to blbost tankovat doplna, protoze benzin se kazi.
turbom píše:Lacin:
Do svyho Punta se mi LPG moc nechce davat.
Proti jsou tyto aspekty:
1. nejsem si jisty,ze to auto budu mit dalsich x let
2. chci jezdit za malo plynu, cili prichazi v uvahu jedine sekvenci , pokud dam klasiku tak budu jezdit za 7l plynu? Se sekvenci pocitam max za 6l.
3. nevim jestli by to vydrzel motor. Uz ted ma najeto 160 000 podle tach. Nevim, jestli ma cenu do tak nalitaneho motoru navic s nizkym objemem ted davat LPG .
Proto uvazuji o Puntu II s 1.2 8V Mpi + dodelat sekvencni LPG.
Ac nerad, zrejme budu muset dat toroid. Do Punta s valcem vzadu bych nedal ani vetsi nakup.
Jak tedy vyjizdis benzin. Pises,ze jezdis skoro s plnou nadrzi. CIli jednou za (mesic?) vyjedes nadrz benzinu? ( tam by ale o dost prodlouzila navratnost za montaz lpg)
Pro montaz LPG do soucasneho Punta hraje velkou roli fakt, ze nechci utracet v sousacne dobe moc penez za Punto II + sekvenci.
Hustokrutost
- Z.L.Y.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 331
- Registrován: 08 pro 2005, 13:22
- Bydliště: v zaměstnání
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG v Puntu
Jedotku už jsem "koupal" měla jen zoxidované 3čí 4 kolíky na konektoru ,a le nepomohlo to.lacin píše:Tohle ale krokáč nedělá. Mě tohle dělala řídící jednotka lpg - byla plná vody... Otevřel jsem, udělal jsem kontoxovou lazen a je zase chvilku klid...
prostě při prvním startu to přepne za jízdy až tak na 3-4tý pokus . Ale přitom mi v nádrži cvakne ventil a pustí plyn , ale do motoru nejde .Pokud poklepnu po krokáči tak přepne . Pak už normálně spíná.
e-mail: jpstyling@seznam.cz
New: http://www.zly.blog.cz
-------------
car: Fiat Marea weekend 1,6 16v. snížená sériovka na "17"tkách , ale
už má nového pána.
Family car: Citroen xsara picasso
Jsem Ital s Francouzkým autem.
New: http://www.zly.blog.cz
-------------
car: Fiat Marea weekend 1,6 16v. snížená sériovka na "17"tkách , ale
už má nového pána.
Family car: Citroen xsara picasso
Jsem Ital s Francouzkým autem.
Re: LPG v Puntu
Lacin, aha tak s tou plnou nadrzi jsem to nejak zamotal. Takze ne ani plnou ani moc prazdnou. Priblizne tolik, aby nesvitilo hladove oko,ze.
Pokud tedy budu teoreticky uvazovat o montaz do toho co mam.
Cena kolem 20 000,- Kc s toroidem.
Nechci ale to prepinani nad 2000 ot. Rad bych prepinani po urcite teplote.
Jak dlouho muze trvat montaz LPG?
Jeste k cene LPG. Benzin podrazil o 2 kc. Jak je na tom plyn. Nesledoval jsem to ted. Pred vanoci byl u nas 13- 13,5Kc/ L.
Pokud tedy budu teoreticky uvazovat o montaz do toho co mam.
Cena kolem 20 000,- Kc s toroidem.
Nechci ale to prepinani nad 2000 ot. Rad bych prepinani po urcite teplote.
Jak dlouho muze trvat montaz LPG?
Jeste k cene LPG. Benzin podrazil o 2 kc. Jak je na tom plyn. Nesledoval jsem to ted. Pred vanoci byl u nas 13- 13,5Kc/ L.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: LPG v Puntu
zly: Aha, tak dej krokac doprd...e, zabal ho do nejakyho igelitiku a nech ho nekde viset a naimplementuj tam sroub. Ale tys rikal, ze ho tam uz mas, takze pohodicka. Akorat to pak musis doladit, aby to slo za plynem, a tak. Ale to uz si s tim musis pohrat...
turbom: jo, cena kolem 20ti je realna. Slysel jsem kladny nazory na pana Cadka v Brne na Videnske... http://www.autolpg.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikdyz osobni zkusenost nemam, takze nevim. Jen tak z doslechu doufam, ze je dobrej.
Jinak plyn je od 12,5 Kč/l az do 15 Kc/l. Jak kde. Nejlevnejsi je ve strakonicich, nejdrazsi v brne u makra na benzine, nekdy je drahej u pelhrimova (ale tam s tema cenama litaji tam a zpatky, jak se jim chce), docela levnej byva i v klatovech na robinu. Ja tankuju za nejakych 13,20 Kč/l. Coz je tak prumer.
Jinak montaz trva par hodin. Pokud se objednas, tak si myslim, ze auto jim dovezes rano a druhej den si ho odvazis... Ale to je asi na domluve...
turbom: jo, cena kolem 20ti je realna. Slysel jsem kladny nazory na pana Cadka v Brne na Videnske... http://www.autolpg.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikdyz osobni zkusenost nemam, takze nevim. Jen tak z doslechu doufam, ze je dobrej.
Jinak plyn je od 12,5 Kč/l az do 15 Kc/l. Jak kde. Nejlevnejsi je ve strakonicich, nejdrazsi v brne u makra na benzine, nekdy je drahej u pelhrimova (ale tam s tema cenama litaji tam a zpatky, jak se jim chce), docela levnej byva i v klatovech na robinu. Ja tankuju za nejakych 13,20 Kč/l. Coz je tak prumer.
Jinak montaz trva par hodin. Pokud se objednas, tak si myslim, ze auto jim dovezes rano a druhej den si ho odvazis... Ale to je asi na domluve...
Hustokrutost