Již nějakou chvilku pozoruju, že když naší multiple trochu šlápnu na plyn, tak po chvilce jízdy kolem 130 km/h začně být v autě cítit palivo. natuším jestli to jde ventilací od motoru, nebo někudy zadem (máme vyndané stabilně 2 zadní sedačky a dekl zavazadlového prostoru). Jako další příznak by mohlo sloužit, že po takovéhle jízdě např na dálnici jsou postříkané dveře od kufru kapkama jakoby od nafty. Pravděpodobně zbytky paliva z výfuku hozené vírem za autem na dveře. Taky se vám to děje? Při rychlostech do 120 km/h tak ani smrad uvnitř ani kapky na dveřích nejsou.
díky za rady
johan
1,9 JTD smrad nafty uvnitř auta při rychlosti od 120 km/h
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
- Reklama
- Mark L.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 215
- Registrován: 15 lis 2006, 10:59
- Bydliště: Zastávka u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,9 JTD smrad nafty uvnitř auta při rychlosti od 120 km/h
Z vyfuku nemuzou jit kapky paliva. Pokud ano tak bych se divil, ze motor v takovem stavu jede 120. V prvni rade by palivo znicilo katalyzator. Spis bych to videl na zavadu na nadrzi, nebo na potrubi z nadrze. Nevim jak je to reseno na MPle, ale na Puntu je pristup k plovaku s cerpadlem (v jednom kusu s vikem nadrze) pod zadnimi sedackami.(Ze by u MPly tam byl pristup nekde pod kobercem?) Prave na Puntu mi prasklo plastove kolinko na viku s plovakem na nadrzi a benzin strikal mezi karoserii a nadrz. Benzin byl citit v aute dost. Nez jsem zjistil odkud to je tak jsem tak jezdil 14 dni. Moc bezpecny to asi nebylo.
V tvym pripade bych nekoho posadil do auta, at drzi motor v otackach (jako pri 120) a sledoval bych kolem auta i pod nim co se kde bude dit.
V tvym pripade bych nekoho posadil do auta, at drzi motor v otackach (jako pri 120) a sledoval bych kolem auta i pod nim co se kde bude dit.
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
Re: 1,9 JTD smrad nafty uvnitř auta při rychlosti od 120 km/h
Někde na fóru je i obrázek s nákresem, musí se oddělat minimálně pravé a prostřední sedadlo a koberec...Mark L. píše:Nevim jak je to reseno na MPle, ale na Puntu je pristup k plovaku s cerpadlem (v jednom kusu s vikem nadrze) pod zadnimi sedackami.(Ze by u MPly tam byl pristup nekde pod kobercem?)
...já se budu muset na svoje benzínový čerpadlo taky podívat, protože po nějaké době jízdy vždycky začne hvízdat, ale moc se mi do toho nechce... bojim bojim
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: 1,9 JTD smrad nafty uvnitř auta při rychlosti od 120 km/h
díky za podněty. Jezdí nám mulťa klidně i 150 160, ne že bych závodil, ale motoricky je myslím zcela v pořádku. A na tom kufru je pak plno takových malých mastných skvrnek. A není to jen u výfuku, ale klidně až na okně. Nepozoruji, že by výfuk nějak víc kouřil, nebo tak něco. Kdyby bylo něco s nádrží, nebo trubkou od nádrže, tak by to asi smrdělo furt, co myslíš?
johan
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 159
- Registrován: 09 srp 2006, 10:44
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,9 JTD smrad nafty uvnitř auta při rychlosti od 120 km/h
Ahoj,
mastné "flíčky" na pátých dveřích obvykle pocházejí od oleje ze symerinku na klikovém hřídeli - při vyšších rychlostech/otáčkách již neudrží olej a vír za autem dodělá zbytek.
Doporučuji pro jistotu kouknout pod auto.
"Vůně" nafty může pocházet odkudkoliv. Již od nádrže je nafta po zapnutí zapalování ve vedení pod určitým tlakem a každá netěsnost se projeví. Kouknul bych na přívod nafty od filtru k vysokotlakému čerpadlu pod plastovým krytem motoru - je to poněkud skryto, všude jinde by byl únik na první pohled vidět. Jo a co přepady na vstřikovačích? Taky častý problém...
mastné "flíčky" na pátých dveřích obvykle pocházejí od oleje ze symerinku na klikovém hřídeli - při vyšších rychlostech/otáčkách již neudrží olej a vír za autem dodělá zbytek.
Doporučuji pro jistotu kouknout pod auto.
"Vůně" nafty může pocházet odkudkoliv. Již od nádrže je nafta po zapnutí zapalování ve vedení pod určitým tlakem a každá netěsnost se projeví. Kouknul bych na přívod nafty od filtru k vysokotlakému čerpadlu pod plastovým krytem motoru - je to poněkud skryto, všude jinde by byl únik na první pohled vidět. Jo a co přepady na vstřikovačích? Taky častý problém...
MULTIPLA 1,9 JTD 110/81kW, 2001
Re: 1,9 JTD smrad nafty uvnitř auta při rychlosti od 120 km/h
Ahoj díky za vysvětlení. Myslím, že to je ono, protože nepozoruji ztráty oleje a pod autem je naprosto čisto.
Vedení nafty zkouknu. Myslíš, že ty přepady by mohly mít "voňavý" efekt až při vyšší rychlosti jak jsou tlačeny vzduchem do auta?
díky
johan
Vedení nafty zkouknu. Myslíš, že ty přepady by mohly mít "voňavý" efekt až při vyšší rychlosti jak jsou tlačeny vzduchem do auta?
díky
johan
marcel.pce píše:Ahoj,
mastné "flíčky" na pátých dveřích obvykle pocházejí od oleje ze symerinku na klikovém hřídeli - při vyšších rychlostech/otáčkách již neudrží olej a vír za autem dodělá zbytek.
Doporučuji pro jistotu kouknout pod auto.
"Vůně" nafty může pocházet odkudkoliv. Již od nádrže je nafta po zapnutí zapalování ve vedení pod určitým tlakem a každá netěsnost se projeví. Kouknul bych na přívod nafty od filtru k vysokotlakému čerpadlu pod plastovým krytem motoru - je to poněkud skryto, všude jinde by byl únik na první pohled vidět. Jo a co přepady na vstřikovačích? Taky častý problém...
johan