startovací rébus
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
startovací rébus
Vyzývám všechny k řešení!
Ráno dojedu, odpoledne startuju a buď chviličku musím točit nebo jednou brnknu, vypnu, pak v pohodě chytne. Pokud budu startovat druhý den, je to dtto. Ale pozor, třetí den je zvrat, tam to chytne na ťuknutí. Obecně čím delší je pauza, tím lépe to chytá. Teplý motor chytá bez problémů. Jestli startuju na benzín nebo plyn, to nehraje roli.
Pozoruju to už skoro rok, dřív to dělalo jen občas, teď je to s naprostou jistotou. Snímačem otáček to není, to jsem zkoušel měnit. Není to závislé na teplotě, spíš na čase. Kabely, svíčky - namají vliv.
Tak co, už jste na to přišli
Ráno dojedu, odpoledne startuju a buď chviličku musím točit nebo jednou brnknu, vypnu, pak v pohodě chytne. Pokud budu startovat druhý den, je to dtto. Ale pozor, třetí den je zvrat, tam to chytne na ťuknutí. Obecně čím delší je pauza, tím lépe to chytá. Teplý motor chytá bez problémů. Jestli startuju na benzín nebo plyn, to nehraje roli.
Pozoruju to už skoro rok, dřív to dělalo jen občas, teď je to s naprostou jistotou. Snímačem otáček to není, to jsem zkoušel měnit. Není to závislé na teplotě, spíš na čase. Kabely, svíčky - namají vliv.
Tak co, už jste na to přišli
Multipla Bipower 1,6 /2000
- Reklama
Re: startovací rébus
že by nějaká chybička ve startéru
FIAT PUNTO 1.8 HGT jupíííííí
FIAT BRAVO 1.6 SX
FIAT BRAVO 1.6 SX
Re: startovací rébus
Já měl po koupi ojetýho mloka podobný problém. Nastartoval jsem až napodruhé nebo napotřetí. Poté už to chytalo (ve stejný den) normálně "z jedničky". Jak to přes noc stálo, zase bylo první startování na několikrát. Pak jsem měnil komplet výfuk a filtry, ale problém přetrvával, pak jsem podlehl marketingovým mágům a začal jsem to prolívat aditivovanými benzíny (nejčastěji Carrera, sem tam VPower, jednou Verva 100) a po nějaké době to přestalo a teď už to vůbec nedělá - startuju normálně. Paradoxně to bylo horší za teplýho počasí, když se ochladilo chytalo napoprvé... prostě divný. Uvidíme, jestli se něco změní, až se oteplí.
Osobně si myslím, že jak mlok stál nějakou dobu v bazošu s téměř prázdnou nádrží, tak se tam vysráželo něco vody, nebo prostě jenom moc nejezdil, tak se tam něco usadilo. Jak ho koupil novej hodnej páníček (jako já ), co dolívá po hrdlo a po každé jízdě pohladí, tak si dal říct a seká dobrotu
Taky jsem měl podezření na svíčky, na který mohl mít teoreticky vliv aditivovaný benzin se svými (snad ne jen údajnými) čistícími schopnostmi...
Osobně si myslím, že jak mlok stál nějakou dobu v bazošu s téměř prázdnou nádrží, tak se tam vysráželo něco vody, nebo prostě jenom moc nejezdil, tak se tam něco usadilo. Jak ho koupil novej hodnej páníček (jako já ), co dolívá po hrdlo a po každé jízdě pohladí, tak si dal říct a seká dobrotu
Taky jsem měl podezření na svíčky, na který mohl mít teoreticky vliv aditivovaný benzin se svými (snad ne jen údajnými) čistícími schopnostmi...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: startovací rébus
klouby, kolikrát nemužu ani vstát, ale nakonec vstaneš? no jo, vstanu, protože musim. No vidiš, jsou lidi co už nevstanou
http://www.meteleskublesku.cz/?movie=1& ... V,G9Qz32Qf
nastartuješ nakonec? nastartuješ, tak to neřeš
http://www.meteleskublesku.cz/?movie=1& ... V,G9Qz32Qf
nastartuješ nakonec? nastartuješ, tak to neřeš
www.minimaxa.cz
Re: startovací rébus
Pravda, nastartuju, ale tak, jako se někteří bojí, že nevstanou, já mám obavu, že jednoho dne... nic.
No a k dalším odpovědím: startér to tedy rozhodně není neboť to točí a točí a točí. Benzin nebenzin, při startování na plyn, což je 99% případů, fungují vstřiky CNG. Takže tam taky nic
Tak co tu máme dalšího?
No a k dalším odpovědím: startér to tedy rozhodně není neboť to točí a točí a točí. Benzin nebenzin, při startování na plyn, což je 99% případů, fungují vstřiky CNG. Takže tam taky nic
Tak co tu máme dalšího?
Multipla Bipower 1,6 /2000
Re: startovací rébus
Nic si z toho nedělej. Nám to pod 5°C a delší odstávce než 12 hodin prakticky nestartuje vůbec. Ale už to neřešíme - startujeme z kopce a v létě to startuje normálně. Tu zimu vždycky musíme přečkat.
Momentálně se oteplilo, tak startujeme normálně.
Momentálně se oteplilo, tak startujeme normálně.
Re: startovací rébus
Tak záčíná se vždy u kabelů,pak přijdou na řadu svíčky a vzduch. filtr,pak hadičky paliva( z důvodu spuchření si nasává vzduch) a nakonec palivová pumpa(spadává benzín).
Re: startovací rébus
Svíčky, kabely měněny. Pumpu ani hadičky CNG nepoužívá a dělá to při obou provozech (BA i CNG) naprosto stejné věci. Tudy cesta nevede. Tajenka se myslím skrývá v odhalení časové závislosti.
Multipla Bipower 1,6 /2000
Re: startovací rébus
Faktem je, že u mého problému (podobný jako u Mišana - viz výše), mimo jiné asi pomohla i výměna vzducháče, nedá se to říct na 100%, ale mám pocit, že po výměně se to zlepšilo, i když ne úplně. Odpovídalo by tomu i to, že mi to paradoxně lépe startovalo, když se venku ochladilo. No - je to mezi nebem a zemí...Viktos123 píše:Tak záčíná se vždy u kabelů,pak přijdou na řadu svíčky a vzduch. filtr,pak hadičky paliva( z důvodu spuchření si nasává vzduch) a nakonec palivová pumpa(spadává benzín).
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: startovací rébus
Tak se nám oteplilo a já to tu mám zas: Nastartuju a motor jede, jakoby chtěl co nevidět chcípnout (pod kapotou taky píská nějaký řemen), po prošlápnutí plynu pískání přestane a chod motoru se znormalizuje...
Teď o tom uvažuju a říkám si, jestli nemůže být nějaký řemen volnější a při vyšších teplotách trochu roztažený, tím pádem píská a prokluzuje, z čehož plyne, že se NĚCO točí nedostatečně a tím pádem je chod motoru nerovnoměrný... Teď je otázkou, který řemen a hlavně co roztáčející by mohl způsobovat výše uvedené???
Je to jen nápad, ale v současnosti mi to připadá jako nejpravděpodobnější...
Teď o tom uvažuju a říkám si, jestli nemůže být nějaký řemen volnější a při vyšších teplotách trochu roztažený, tím pádem píská a prokluzuje, z čehož plyne, že se NĚCO točí nedostatečně a tím pádem je chod motoru nerovnoměrný... Teď je otázkou, který řemen a hlavně co roztáčející by mohl způsobovat výše uvedené???
Je to jen nápad, ale v současnosti mi to připadá jako nejpravděpodobnější...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: startovací rébus
Určitě to bude volnější řemen. A kolik myslíš že jich tam asi tak bude? Rozvodovej pískat nebude, ton je totiž zubatej, a klínové zkontrolovat nebude zase tak težký, a když to bude pískat dál, pak musíš jít po tom, co klíňáky roztáčí. Tedy řemenice klikovky, napínací kladka, alternátor, servo či kompresor klímy
- Přílohy
-
- naread2.jpg (54.69 KiB) Zobrazeno 11725 x
-
- naread1.jpg (39.76 KiB) Zobrazeno 11725 x
-
- naread.jpg (45.95 KiB) Zobrazeno 11728 x
www.minimaxa.cz
Re: startovací rébus
Tak, že mi neprokluzuje rozvoďák tedy zcela hluboce a upřímně věřím
Důležitá je odpověď na otázku, co pohání ostatní řemeny: vodní pumpu, servo, altík, klimu... možná jsem na něco zapomněl
A teď, co z toho by mohlo zapříčinit, že při prokluzu motor běží nepravidelně, jako by se mu nechtělo
Z výše jmenovaných komponent asi nic. Ještě mě napadá druhá věc, že některá z těch věcí nebo nějaká kladka klade řemenu větší odpor než by měla - ale jakou to má souvislost z vnější teplotou
Prostě hlavolam, třeba někdo něco podobného už řešil a vyřešil... anebo budu první
Důležitá je odpověď na otázku, co pohání ostatní řemeny: vodní pumpu, servo, altík, klimu... možná jsem na něco zapomněl
A teď, co z toho by mohlo zapříčinit, že při prokluzu motor běží nepravidelně, jako by se mu nechtělo
Z výše jmenovaných komponent asi nic. Ještě mě napadá druhá věc, že některá z těch věcí nebo nějaká kladka klade řemenu větší odpor než by měla - ale jakou to má souvislost z vnější teplotou
Prostě hlavolam, třeba někdo něco podobného už řešil a vyřešil... anebo budu první
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: startovací rébus
Zpět k startování:
Mám taky Bi-power z roku 2000, tedy verzi, která startuje na to, s čím to člověk chcípnul (vyjma po tankování CNG samozřejmě). A startování po delším stání (cca od hodiny výše, poté už čas nehraje roli) mi to dělá úplně stejně. Při prvním protočení jen "zablafá", při druhém normálně naskočí jako z partesu. Stejně jako Mišan, po koupi prevetivně vše od svíček přes filtry kabely a rozvody vyměněno (tenkrát z jiného důvodu). Až do teď jsem to bral jako vlastnost, ne jako závadu.
A vlastně mám podobný názor jako někdo nade mnou - nestěžuj si, jsou takový, co nevstanou.
Mám taky Bi-power z roku 2000, tedy verzi, která startuje na to, s čím to člověk chcípnul (vyjma po tankování CNG samozřejmě). A startování po delším stání (cca od hodiny výše, poté už čas nehraje roli) mi to dělá úplně stejně. Při prvním protočení jen "zablafá", při druhém normálně naskočí jako z partesu. Stejně jako Mišan, po koupi prevetivně vše od svíček přes filtry kabely a rozvody vyměněno (tenkrát z jiného důvodu). Až do teď jsem to bral jako vlastnost, ne jako závadu.
A vlastně mám podobný názor jako někdo nade mnou - nestěžuj si, jsou takový, co nevstanou.
Re: startovací rébus
No, já jsem teď o víkendu zjistil, že mám u nějaké kladky nebo někde tam asi dost jetý ložisko, pískalo jak sfiňa, trochu jsem to tam prostříkal wédéčkem a možná je to trochu lepší... ale je to taková závada, kterou řešit nebudu
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
- Mark L.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 215
- Registrován: 15 lis 2006, 10:59
- Bydliště: Zastávka u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: startovací rébus
Nemyslim si, ze toto je spravny pristup. Pokud ovsem nemas rad destrukce. Spatny lozisko se jak jiste vis zahriva a .... Predpokladam, ze to byla napinaci kladka. Az selze, tak ocekavej preskocenej rozvodak. 1.6ka neni jako 1.2Fire motor v Puntu kterej se nepotka. Ted jsi to prostrikal, ale za chvili to zacne znovu.kubiii píše:... ale je to taková závada, kterou řešit nebudu
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)