No tak jsi mne přesvedčil, za to že sundám ten kryt (kryje ty svíčky), nic nedám a pokud to půjde bez problémů, tak je vyměním.ygzo píše: Ja ti nechcem radit, ci ich menit sam alebo v servise, ale ja osobne keby som si chcel len vymenit sviecky, tak isto do servisu nejdem. Kupim take ako tam treba a vymenim ich, na tom nie je ziadna veda, odsrobovat, nasrobovat, a vyskusat Mne ich menili sice v servise, ale to bolo pri vymene rozvodov a filtrov, nemalo zmysel si to nechavat na doma.
DIZKUSE - Ako na nizku spotrebu
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
FIAT PUNTO 1.8 HGT 96kW/130 prodán po 10letech skvělé služby
- Reklama
Jestli s Puntem jezdíš za 8 tak počítej s tím že s dvoulitrem budeš jezdit minimálně za 10ygzo píše:Tak tak kua kua, neni problem ho dat na 8litrov tu nasu "uspornu" jednadvojecku. Moje dalsie auto nepojde pod objem 1,8l isto. Zase ale na ten svoj maly objem ten 16V 1,2l v punte robi svoje ozaj dobre, mnoho ludi co to nepozna a skusali ho, sa cudovali ked som povedal, ze je to jednadvojkamajki píše:No tak to neni normalni chovani si myslim...co svicky? Kabely?
Ygzo: asi tak nejak...ted mam nalitano 350km, z toho polovinu po meste, polovinu mimo, z 50% s klimou a prumerku mam 6.9l/100km a to to auto nijak nehonim, jezdim slusne . A kdyz frkam jen po meste, tak neni problem se klidnou jizdou pohybovat se spotrebou mezi 7.5-8l/100km, kdyz jezdim prasacteji, tak i 8.5...za tolik jsem jezdil po meste s Mazdou, co mela 2.2 motor a 120koniku...
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
Výměny svíček se bát nemusíš, jak někde píšeš tak HGT má opravdu vn cívku zalitou v každé fajce svíčky, ale to nijak výměnu nekomplikuje. Ale jestli máš najeto jen 40.000 km, jak píšeš, tak máš asi auto staré maximálně 2-3 roky, takže bych s tím zajel do Fiatu na garančku.stonepet píše:Ještě bych měl jeden dotaz, když je ráno chladněji, tak po nastartování a rozjezdu na jedničku auto začne zpomalovat, už to vypadá, že se zastaví a pak vystřelí, jak raketa. Pokud jedu odpoledne a je teplo nebo vedro, tak to nedělá. Čím to může být, svíčky???
Jinak mě ještě napadá vadný variátor, u starších ročníků odcházel vpodstatě s jistotou, většinou ale až kolem 150.000 km. Týká se to motoru 1.8 16V VVT, který se montoval do Fiat Coupe, Barchetta, Punto, ale i do Alfy a Lancie. Jestli sis četl reference před koupí HGT, tak o tom určitě víš, je to notoricky známá Achilova pata tohoto motoru. Zezačátku se začíná projevovat právě u studeného motoru, později furt. Motor s vadným variátorem se pozná podle traktorového zvuku na volnoběhu a v nízkých otáčkách. O tom, že by motor chtěl scípnout, jsem ale neslyšel. Jinak variátor odejde u těchto motorů v podstatě vždy, výrazný urychlovač je ale nekvalitní nebo "předržený" olej. Variátor stojí cca 6.000 Kč, ale je tam pracnější výměna (resp. kvalitní seřízení po výměně), takže je lepší svěřit to servisu Fiat, kde tomu rozumí a tuto výměnu už dobře znají.
Kdybys chtěl, můžu ti poslat zvukový záznam chodu motoru na volnoběh s dobrým a vadným variátorem.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
Auto je 4 roky staré, s tou výměnou svíček jsi mě potěšil. O tom variátoru jsem četl, ale nejsem si jistý, zda je v pořádku. Poprosil bych tě tedy o ten zvukový záznam. Motor má traktorový zvuk jen při nastartování asi cca 3 sekundy. Pak bych řekl, že se zklidní.
Mohl bys mi poradit, jaké svíčky bys použil na tento motor. Auto mám cca rok a olej jsem měnil hned po koupi a teď po roce a najetých 6500km.
Mohl bys mi poradit, jaké svíčky bys použil na tento motor. Auto mám cca rok a olej jsem měnil hned po koupi a teď po roce a najetých 6500km.
FIAT PUNTO 1.8 HGT 96kW/130 prodán po 10letech skvělé služby
Poslal jsem ti ty zvukové ukázky. Svíčky doporučuji použít, pokud nemáš motor nějak upraven, ty co máš uvedeny v manuálu k Puntu. Osobně mám v oblibě výrobce v následujícím pořadí: Beru, NGK, Champion, Bosch, Brisk. Všechno to jsou solidní výrobci, ale jak se říká - všichni jsou si rovni, ale někteří jsou si rovnější .... Podle mne nejlepší jsou ty Beru, a to řada Ultra-X. Mají 2+2 elektrody, a jsou provedené precizně. Zajímavá volba může být i Ultra-X Platin, ale asi budou o dost dražší - chce to ověřit cenu.stonepet píše:Auto je 4 roky staré, s tou výměnou svíček jsi mě potěšil. O tom variátoru jsem četl, ale nejsem si jistý, zda je v pořádku. Poprosil bych tě tedy o ten zvukový záznam. Motor má traktorový zvuk jen při nastartování asi cca 3 sekundy. Pak bych řekl, že se zklidní.
Mohl bys mi poradit, jaké svíčky bys použil na tento motor. Auto mám cca rok a olej jsem měnil hned po koupi a teď po roce a najetých 6500km.
http://www.beru.com/english/produkte/zu ... ultrax.php
Na tvé HGT se jedná o typ UXF-79, resp UXF-79P pro platinovou verzi.
Škoda, že je Beru nedělá pro mou 1.2 16V - tento motor používá takové ty minisvíčky. Používám proto jednoelektrodové NGK z ušlechtilých materiálů. Jinak se nenechej slepě zlákat jen počtem elektrod (3,4) - třeba ty od Bosche nejsou žádná sláva.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
Díky moc za rady. Díval jsem se na ty svíčky BERU ULTRA-X a ULTRA-X Platinum, ceny jsou asi takové 582Kč a 1072Kč za sady 4ks.
Myslíš, že má smysl uvažovat o těch dražších?
Jinak ty ukázky nejsem si jistý, ale řekl bych, že s tím zvukem jsem někde uprostřed.
Myslíš, že má smysl uvažovat o těch dražších?
Jinak ty ukázky nejsem si jistý, ale řekl bych, že s tím zvukem jsem někde uprostřed.
FIAT PUNTO 1.8 HGT 96kW/130 prodán po 10letech skvělé služby
- SHANE54
- Znalec
- Příspěvky: 823
- Registrován: 15 čer 2007, 08:42
- Bydliště: Lučenec, SK
- Kontaktovat uživatele:
dalsia skusenost: dnes som isiel mimo mesta a skusal som extremne obmedzit spotrebu, takze max 90kmh, 2 osoby, rozumne radenie... palubak ukazal 3,85 litra! jupii a ked bereme nepresnost palubaku asi +0,2 litra, tak je to okolo 4 !!! aj tak jupiii
stilo-multiwagon-JTD-dynamic
spominame: Punto MK1 1.2 SX 3D, Punto MK2a 1.2 SX 5D
Tak ja mám MK2 1,9 JTD a opt. otačky mám tak cca. 2000 .
Okrek 1 a 2 stupna radím tak pri 1800 otáčkach.
Teraz som sa vrátil z Chorvátska a priemerka bola tak medzi 4,2 a 4,6 l/100km
Okrek 1 a 2 stupna radím tak pri 1800 otáčkach.
Teraz som sa vrátil z Chorvátska a priemerka bola tak medzi 4,2 a 4,6 l/100km
Fiat CROMA 1,9 JTD 16V M-JET 110Kw 150k r.v. 09/2006
http://www.spritmonitor.de/en/my_account.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.spritmonitor.de/en/my_account.html" onclick="window.open(this.href);return false;
SHANE54 píše:dalsia skusenost: dnes som isiel mimo mesta a skusal som extremne obmedzit spotrebu, takze max 90kmh, 2 osoby, rozumne radenie... palubak ukazal 3,85 litra! jupii a ked bereme nepresnost palubaku asi +0,2 litra, tak je to okolo 4 !!! aj tak jupiii
Skúšal som niečo podobné a dostal som sa na 30,1 km/1l (3,32 l/100km)
ale to bol extrém teda 90 km/h a noha ako pierko
Fiat CROMA 1,9 JTD 16V M-JET 110Kw 150k r.v. 09/2006
http://www.spritmonitor.de/en/my_account.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.spritmonitor.de/en/my_account.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak jsem dnes vyměnil svíčky, dal jsem tam BERU ULTRA-X, žádný problém nebyl, takže nechápu, proč mi mechanik, řekl, že bych to neměl dělat sám. Asi chtěl kšeft. Jediné, co byl problém, bylo povolit ty staré svíčky. U poslední jsem zlomil klíč na svíčky. Nakonec jsem je vyměnil všechny. Tak ještě jednou díky.Patrik píše:Výměny svíček se bát nemusíš, jak někde píšeš tak HGT má opravdu vn cívku zalitou v každé fajce svíčky, ale to nijak výměnu nekomplikuje.
FIAT PUNTO 1.8 HGT 96kW/130 prodán po 10letech skvělé služby
Je dobré závit svíčky lehce máznout měděnou vazelínou - pak se závit nepřipeče. To se vyplatí nejen u svíček ale hlavně u lambdy. Koupíš v každé mototechně.stonepet píše:Tak jsem dnes vyměnil svíčky, dal jsem tam BERU ULTRA-X, žádný problém nebyl, takže nechápu, proč mi mechanik, řekl, že bych to neměl dělat sám. Asi chtěl kšeft. Jediné, co byl problém, bylo povolit ty staré svíčky. U poslední jsem zlomil klíč na svíčky. Nakonec jsem je vyměnil všechny. Tak ještě jednou díky.Patrik píše:Výměny svíček se bát nemusíš, jak někde píšeš tak HGT má opravdu vn cívku zalitou v každé fajce svíčky, ale to nijak výměnu nekomplikuje.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
Já jsem zrovna dneska dotankoval do plné a spočítal si spotřebu a nestačil jsem se divit.... 7,96/100km s Puntem 1.1 Po městě jezdím 50 na šestku, točí to asi 1600ot/min a motoru to nějak neva na udržení konstantní rychlosti. Je pravda, že když někoho na okresce předjíždím, tak si to celkem vychutnám a točím to leckdy až do omezovače, ale s mojim muším objemem zase tak často na okreskách nepředjížím Jezdim převážně po městě... I když připočítám ty chvilkový výbuchy plnýho knedlu a jízdu po městě, tak se mi zdá skoro 8 litrů dost...co vy na to?