Tak to je samozřejmě na Tobě. Psal jsem, že po výměně pod řidičem nastala změna (měl trochu vůli) a nejhorší byl ten u spolujezdce co mlátil.
Jestli byl uvnitř plast, tak to byla nějaká úsporná verze, výměna předchozím majitelem, nebo plagiát, těžko říci. I ten nový, co jsem koupil byl v hliníku. Plastový střed má pouze ten reakční pod řidičem, který je nejméně namáhaný.
Každopádně podle fotek má to auto dost za sebou (koroze) a pokud je tam silentblok 20 let, tak bude ve stavu stejně se brzy vymění, protože guma je za tu dobu ztvrdlá a vymačkaná. Ty silentbloky na kterých motor visí celou vahou jsou rozměrově docela malé.
Výměna silentbloku na motoru
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: Výměna silentbloku na motoru
Máš samozřejmě pravdu. Sám jsem taky nerozuměl, proč byl ten střed plastový, ale to tam dali tenkrát asi proto, aby se mi to dobře vyndavalo . Vyměním ty dva taky, ale čas je můj nepřítel, takže to chvíli potrvá, než to zase spustím. Doufám taky, že si znovu nevypustím na podlahu chladící kapalinu . Trochu se bojím komplikací, ty šrouby na motoru jsem mohl povolit až po ohřátí motoru, jak jsi o tom psal. Auto bez kola bylo na heveru a motor na druhém a tak běžel, garáž otevřená a já i na zahradě jsem si připadal jak v plynové komoře. Pak jsem povoloval golou se dvěma nástavci a praštělo v tom příšerně, ale hnulo se to.
No jak jsem psal, silentbloky mám a rezervní šrouby taky, tak je to jen otázka času...
Nepředpokládám výměnu předchozím majitelem, koupil jsem to z Německa a tam moc lidé nemění!
No jak jsem psal, silentbloky mám a rezervní šrouby taky, tak je to jen otázka času...
Nepředpokládám výměnu předchozím majitelem, koupil jsem to z Německa a tam moc lidé nemění!
Re: Výměna silentbloku na motoru
Tak jsem se pustil do silentbloku pod řidičem (viz obr.). Šrouby držící silentblok po povolení šly vyšroubovat rukou, naprosto bez koroze. Zato střední šroub byl zakouslý v hliníku, popustil jsem převodovky a vyšrouboval jej i se silentblokem, šrou jsem měl, takže žádné dobývání. Vše jsem promazal vazelínou a nasadil nový silentblok, všechno tip ťop pasovalo. Ještě poznámky k té gumě. Po těch 20 letech není vůbec ztvrdlá, je jak nová. Hliníkový střed byl prasklý, jak je to vidět, guma byla ovšem odervaná od vnějšího obalu. Celá akce trvala něco přes hodinu. Na třetí silentblok jsem sahal, guma opět měkká, dál jsem nepátral.
- Přílohy
-
- IMG_20230615_115731.jpg (57.08 KiB) Zobrazeno 721 x