Pískavý zvuk za studena

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pískavý zvuk za studena

Příspěvek od peta.smolik »

leo69 píše:Dík za info, to s těmi kamínky je zajímavý postřeh, možná jsou i za řemenem alternátoru a třeba se dostanou i do alternátoru(?) - je dost blízko nad zemí. Včera mi to totiž pískalo znovu (nějak se to poslední dobou ozývá častěji a vypadá to, že se to děje nejčastější při vlhku) a než to ztichlo, tak jsem stihnul mrknout do motorového prostoru a od alternátoru (jak jev něm ze shora vidět to vynutí), během toho kvílení, normálně odlétaly jiskry. :shock: Potom jsem zase cítil takový ten typický pach elektrické připáleniny. Je možné v tom alternátoru něco namazat (ložiska?), nebo nějaké kontakty, popř. udělat něco jiného?
Díky každému za podnětnou radu, m :wink:
To není jen postřeh To kvílení-hvízdání jde fakt od těch kamínků z klíňáku Mrkni na ten altík i zespodu prostě omrkni ho celej Plášť alternátoru může bejt prasklej(častá nemoc Punt) Mrkni co to je to za značku může to bejt Magnetti Mareli nebo Denso ale fakt omrkni ten plášt ta prasklina je většinou spirálovitá a může bejt dost značná Prasklej altík dokáže bez problémů fungovat ještě dva roky-vlastní zkušenost zabránit se to mu dá jen přesnou objímkou ale né na dlouho a cokoliv co na něm vyměníš není na dlouho a je to značně drahý Nejlepší je asi koupit novej Na Aukru se pohybujou kolem 2500-3500 ale nevím jaká kvalita nebo vrakáči od 1500-3000 nebo zkus http://www.azzurra.cz-italskej" onclick="window.open(this.href);return false; autobazar v Brně- na Punto MPI 75 tam stál jetej 2500 se zárukou. nebo jsou dobrý repasy Bosch-kolem 3500 Já sem tam dal novej Valeo s prací za 5500
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Reklama
 

turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: Pískavý zvuk za studena

Příspěvek od turbom »

Tak je konecne po zahade. Reno to skoro uhadl, byl to alternator. Loziska vybehana a hlavne naboj se otiral o vnitrek vynuti (tim padem asi 4x vynuti spatne) , viz obrazek. Proto takovy zvuk, mene to dobijelo a to jsem si ani nevsiml. Jen jsem si rikal, ze nejak malo sviti potkavaci svetla a obcas na neutral zhasnul motor.
Takze zahada objevena a opravena - repas altiku za 4000,-. :?
Přílohy
2.JPG
2.JPG (35.81 KiB) Zobrazeno 1712 x
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pískavý zvuk za studena

Příspěvek od peta.smolik »

turbom píše:Tak je konecne po zahade. Reno to skoro uhadl, byl to alternator. Loziska vybehana a hlavne naboj se otiral o vnitrek vynuti (tim padem asi 4x vynuti spatne) , viz obrazek. Proto takovy zvuk, mene to dobijelo a to jsem si ani nevsiml. Jen jsem si rikal, ze nejak malo sviti potkavaci svetla a obcas na neutral zhasnul motor.
Takze zahada objevena a opravena - repas altiku za 4000,-. :?

To je docela drsný za 4000 oprava Za 5000 bys měl novej ale to je tvá věc až ti to bude hvízdat znova sem zvědav co uděláš?
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
leo69
Začátečník
Příspěvky: 24
Registrován: 02 říj 2009, 14:52

Re: Pískavý zvuk za studena

Příspěvek od leo69 »

Takže u mě také závada snad včera konečně odstraněna a to výměnou načnutých ložisek altíku a také byl uvolněný kablík vedoucí k diodám (proto prý to jiskření) + výměna uhlíků. Jinak byl/je prý alternátor OK. Nechal jsem také zároveň vyměnit zadní část výfuku (celý ten díl od katalyzátoru dozadu) včetně i kusu trubky od katalyzátoru, neb mi to celé v tom místě kde se napojuje katal. do té prostřední bandasky koncem týdne upadlo. Sehnali jsme hned velice pěkný origo výfuk z jiného punťase za tisícovku a tak jsem platil za výměnu + navaření kusu trubky ke katíku + repas toho altíku = celkem 2.740,-Kč (v ceně je i ta tisícovka za ten výfuk). Teď už mi zbývá jen výměna prosakující olejové vany a bude už konečně vše all richtik. :-D
m, :wink:
Fiat Punto 75 SX, 1,2 MPI, černý, 5ti dveřový, MK1
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“