HELP - výměna převodového oleje

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
b@fi
Fiaťák
Příspěvky: 64
Registrován: 12 kvě 2006, 20:13
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od b@fi »

Ak si menil prevodovy olej a dal si tam nieco "redsie" tak to moze by ono,ale mozu to byt aj loziska hriadelov prevodovky....mam podobny problem ale zatial som to neriesil....ked som menil olej tiez sa mi zvysil "hluk" z prevodovky. :(
Reklama
 

majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

b@fi píše:Ak si menil prevodovy olej a dal si tam nieco "redsie" tak to moze by ono,ale mozu to byt aj loziska hriadelov prevodovky....mam podobny problem ale zatial som to neriesil....ked som menil olej tiez sa mi zvysil "hluk" z prevodovky. :(
Mal som tento problém to "chroustání" ide z ložiska na vstupnej hriadeli . prestane to rachotiť keď stlačíš spojkový pedál a začne ked ho pustíš . A poriadne to začne ked je zima auto naštartuješ a necháš stáť na mieste . Ja som to vyriešil že som tam dolial asi 0,6l oleja nad risu a je to v pohode ale zatial neodporúčam je to štádiu testovania !!! :lol: :lol: :lol: možná porucha gufier nadmerným množstvom oleja ale už mám na tom prvých 18000 km a je to ok tak uvidím !!
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
b@fi
Fiaťák
Příspěvky: 64
Registrován: 12 kvě 2006, 20:13
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od b@fi »

To chces vazne povedat, ked si dolial 0.6l prevodoveho oleja navyse,ze ti to prestalo???, To mu sa mi nechce verit!!!
Intercooler
Fiaťák
Příspěvky: 139
Registrován: 25 pro 2006, 14:43
Bydliště: 4000-5000 RPM

Příspěvek od Intercooler »

Joj :shock: Tak to pak dej vedet jak dopadnul pokus a hlavne ta prevodovka, kdyz se chuderka koupe v 0,6L oleje navrch :) No a nevite nekdo kolik by stalo to lozisko hridele?
Punto 1.7 TD60 - Obrázek
X-Slim
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 14 bře 2007, 19:03
Bydliště: PB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od X-Slim »

Nazdar Punťáci, to řazení mi už taky jde dost špatně :evil: . Tak jsem se rozhodl že vyměním olej v převodovce. A chtěl bych ze zeptat a co všechno je k tomu potřeba jak je to náročné.
Punťa - S55, malej ale šikovnej ;-)
Uživatelský avatar
Mario
Fiaťák
Příspěvky: 188
Registrován: 02 bře 2007, 18:36
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Mario »

X-Slim píše:Nazdar Punťáci, to řazení mi už taky jde dost špatně :evil: . Tak jsem se rozhodl že vyměním olej v převodovce. A chtěl bych ze zeptat a co všechno je k tomu potřeba jak je to náročné.
také se připojuji motor 1,2 16v , převodovka 6 speed manual . díky

kolik , jaké označení atd .
(1.2 16v, 80ps , 6 speed) + pure Italia = Sporting (zatím najeto 182tis.km)
Arrow79
Všeználek
Příspěvky: 1765
Registrován: 05 dub 2007, 09:31
Bydliště: Zvolen, SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arrow79 »

Ja sa tiez pripajam :)

1.2 8V, MK2. V navode je nejaka Tutela sa mi zda, je nieco lepsie, samozrejme odskusane, alebo proste dat to co vyrobca odporuca (som za toto riesenie). Dik.

Vymena je jasne, postup najdem na CD napr., ide mi len o olej :)
Punto MK2 1.2 8V ELX
corleone
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 271
Registrován: 07 led 2008, 19:41

Příspěvek od corleone »

V dokumentaci jsem našel olej Tutela ZC 80S (syntetický, viskozita 80W, API GL 4).
Prodejce Fiat tvrdí, že se tento olej už nedělá a nahrazuje se olejem Tutela Epyx (viskozita 80W90, API GL 4).
Pokud tedy musím rezignovat na výslovně doporučený olej, nabízí se mi těch olejů celá řada i s vyšší třídou GL, např. Hekra 75W90 Synth (syntetický olej, API GL 4/5).
Ještě jsem se nerozhodl, co tam naliju.
Punto 55S Mk I
Marčelino
Fiaťák
Příspěvky: 56
Registrován: 15 led 2006, 14:16
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marčelino »

To ložisko mi to dělalo taky a teď v zimě to bylo horší a horší tak jsem ho nechal vyměnit stálo mě to 4 000kč a jsem spokojen auto je teď tichounké :wink:
1.2 16V HLX
Carlos
Fiaťák
Příspěvky: 78
Registrován: 26 lis 2006, 12:25

Příspěvek od Carlos »

Lidi jak je to s těma olejema? Píšete tu, že do převodovky Punta I patří nějakej ten Tutela 80W90 API GL-4. Ale ten že už se nevyrábí a že tam Fiat radí lejt 75W90 nebo co nějakou novou verzi. Co jsem koukal tak na netu za ten olej chtěj 270kč za litr, což mi přijde docela pálka, když vidim Paramo, který mam tady hned vedle baráku prodejnu, v tý správný specifikaci- 80W90 API-GL4 za 80Kč litr.
Mam sto chutí tam nalejt ten obyč Paramo-parametry stejný, akorát to neni přímo od Fiatu...
corleone
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 271
Registrován: 07 led 2008, 19:41

Příspěvek od corleone »

Já nad těmi oleji taky dumám a taky se nemůžu rozhodnout.
Tutela ZC 80S, 80W, EP, se dnes nevyrábí - tečka.
Zbývají tedy dva oleje Tutela, ZC 75 Synth 75W80 API GL 5 nebo Tutela EPYX 80W90 API GL 4+. Důležité asi je, že se jedná o oleje třídy EP (pro nejvyšší zatížení), oba jsou polosyntetické.
Co jsem zatím vysledoval, doporučuje se spíš ten 75W80, údajně se s ním snáz řadí.
Jak se liší vlastnosti minerálního a polosyntetického oleje, když mají stejnou třídu, to jsem zatím nikde nevyčetl. Jestli tam naliješ ten minerální od Parama, dej každopádně vědět, co to udělalo.
Díky.
Punto 55S Mk I
Pun-to
Znalec
Příspěvky: 737
Registrován: 06 čer 2007, 22:25
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvek od Pun-to »

Nic to neudělá.
Tady mezi těma olejema není takovej rozdíl jak mezi motorovejma.
Furt je lepší čerstvej minerální ně deset let stará syntetika!

Já tam mám to Paramo a všechno je bez problémů.
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
Carlos
Fiaťák
Příspěvky: 78
Registrován: 26 lis 2006, 12:25

Příspěvek od Carlos »

Tak jsem právě vyměnil za Paramo, vešlo se mi ho do Punta 75 1.6litru, zatim se mi zdá akorát,že je převodovka tišší, najel jsem zatim sotva dva kilometry,takže řazení ještě nemam pořádně vyzkoušený...
kenedzak
Začátečník
Příspěvky: 11
Registrován: 02 úno 2008, 20:53

Příspěvek od kenedzak »

kde přesně najdu nalejvací šroub u převodovky s manualním řazenim u punta1.je asi zezadu když stojim před autem?? zepředu se mi zda že je jen vypouštak
Vasek176
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 342
Registrován: 07 led 2008, 18:21
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vasek176 »

nahoře převodovky,ale musíš mít trychtýř s hadicí aby jsi ho tam nalil
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“