Teplota chladící kapaliny a otáčkoměr 1,6 16V

Vše o benzínovém motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

AlexAG
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 210
Registrován: 28 lis 2008, 19:46
Bydliště: Slovensko

Re: Teplota chladící kapaliny a otáčkoměr 1,6 16V

Příspěvek od AlexAG »

Ahoj,Bikus ma pravdu s montažou externeho otačkomera by si nemal mať vätšie problemy a bežne sa predavaju v tuning schopoch jediny problem je s tym ,že kam ho umiestniť. Ja by som ho dal hneť za volant na tu vyklopnu skrynku je nan dobry vyhlad a daju sa tam bezproblemov naťahnuť kable a hlavme dobre to vyzera...........
Reklama
 

bikus
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 224
Registrován: 10 led 2008, 20:30
Bydliště: Sušice, KT
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota chladící kapaliny a otáčkoměr 1,6 16V

Příspěvek od bikus »

4 AlexAG

No jo, ale jak polezeš do tý schránky, když tam bude budík? Je to jedna z velkých předností Mloka, tak by nebylo dobrý jí "zazdít". Kdybych narazil na pěkný, kulaťoučký tvar, třeba jako je výstřelek v podobě Toyoty Aygo, vytrčil bych ho klidně někam nahoru na plastovou kapličku. Tam by byl jednak mezi ostatními přístroji a jednak by tam vypadal poměrně patřičně, kulatý mezi kulatými. Ale ty válce, co jsou vtuningových shopech zatím nejsou to pravé ořechové. Chtělo by to kouličku...
AlexAG
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 210
Registrován: 28 lis 2008, 19:46
Bydliště: Slovensko

Re: Teplota chladící kapaliny a otáčkoměr 1,6 16V

Příspěvek od AlexAG »

Ahoj,proste to tam daš tak aby skrynka sa dala otvarať nechaš predlženy kablik s kablami by problem nemal byť pretože spodok sa da vymontovať a dve male šrubečky zo spodu dvierok tam určite zavadziať nebudu.Skusim od kamoša požičiať otačkomer a nafoťiť , fotku dam na forum aby ste si to mohli pozrieť..........
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota chladící kapaliny a otáčkoměr 1,6 16V

Příspěvek od kubiii »

AlexAG píše:Ahoj,proste to tam daš tak aby skrynka sa dala otvarať nechaš predlženy kablik s kablami by problem nemal byť pretože spodok sa da vymontovať a dve male šrubečky zo spodu dvierok tam určite zavadziať nebudu.Skusim od kamoša požičiať otačkomer a nafoťiť , fotku dam na forum aby ste si to mohli pozrieť..........
To by bylo fajn, budu se těšit...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
marcel.pce
Fiaťák
Příspěvky: 159
Registrován: 09 srp 2006, 10:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota chladící kapaliny a otáčkoměr 1,6 16V

Příspěvek od marcel.pce »

Ahoj, něco málo:
Osobně mám Mulťu s otáčkoměrem a teploměrem, ale viděl jsem docela inteligentní "dodělávku".

-teploměr na A sloupku (levý přední sloupek před řidičem) částečně zapuštěno do slupku - prodávají se plastové korpusy.
-otáčkoměr umístěný na sloupku řízení, poměrně přehledně viditelný "skrz volant". Mimochodem do tohoto místa se v Multiplách instalují originální navigace - musí být tedy vhodné.

Pokud jde o připojení, majitelé JTDček nemusej lomit rukama: Vyráběj se i otáčkoměry, které se připojují na výstup z alternátoru a signál si přeberou ze zvlnění, jen se to musí složitěji nastavit a zkalibrovat. Popřípadě se dá využít i jiný signál o otáčkách z motoru - vyžaduje to trochu více kutilství.
MULTIPLA 1,9 JTD 110/81kW, 2001
qualt
Začátečník
Příspěvky: 14
Registrován: 19 dub 2008, 10:40
Bydliště: HK

Re: Teplota chladící kapaliny a otáčkoměr 1,6 16V

Příspěvek od qualt »

Se zapojením externího otáčkoměru trochu problém je, alespoň s tím, na který se zde odkazovalo, na ten "tuningový". Podle návodu máte připojit (krom napájení otáčkoměru a podsvícení) signálový kabel jeden na plus signálu, co vede k cívce a druhý na mínus (kostru) cívky. Jenže, k cívce (cívkám) u Multiply vedou tři kabely - jeden plus a DVĚ země. Po připojení na jeden z mínusů otáčkoměr sice ukazuje, ale poloviční otáčky. Řešení tohoto problému neznám a ani nehledám, zjistil jsem že otáčkoměr opravdu nepotřebuju. Asi by pro někoho zběhlého v elektronice nebyl problém ten signál nějak upravit... otáčkoměr má přepínání pro 4, 6 a 8mi válcové motory, čím víc válců nastavíte tím ukazuje méně, tzn. podle mě, kdyby se dal přepnout otáčkoměr na 2 válce, tak by v případě Multiply ukázal otáčky správné, ale to je jen nepodložená teorie.

Otáčky jsou otáčky, ale teplota je horší, teploměr chybí citelně a ten si chci určitě dodělat. Kdysi jsem zde četl, že v motoru 1,6 je závit pro čidlo teploty, neví někdo zda je to pravda a v kterých místech by se měl nacházet? Nebo jestli brát signál ze stávajícího čidla teploty, nevím... vedou z něj tři fousy a jeden není využitý.
Uživatelský avatar
Alda
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 358
Registrován: 07 srp 2006, 09:11
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota chladící kapaliny a otáčkoměr 1,6 16V

Příspěvek od Alda »

Závit je na termostatu, teď tam je (alespoň u mě) zátka se 6HR pro imbus klíč. Závit by měl být M14x1,5.
1,6 16V BiPower
qualt
Začátečník
Příspěvky: 14
Registrován: 19 dub 2008, 10:40
Bydliště: HK

Re: Teplota chladící kapaliny a otáčkoměr 1,6 16V

Příspěvek od qualt »

Alda píše:Závit je na termostatu, teď tam je (alespoň u mě) zátka se 6HR pro imbus klíč. Závit by měl být M14x1,5.
Zdravím a děkuji, prohlédnu to. Přišlo mi ale, že na termostatu už nějaké čidlo je, každopádně k teploměru asi ne, když ho nemám. Bude to zřejmě čidlo pro ŘJ. Z konektoru vedou 3 vodiče ale jeden je hned za konektorem uskříplý. Podívám se po té zátce. q.
Uživatelský avatar
Alda
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 358
Registrován: 07 srp 2006, 09:11
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota chladící kapaliny a otáčkoměr 1,6 16V

Příspěvek od Alda »

qualt píše:
Alda píše:Závit je na termostatu, teď tam je (alespoň u mě) zátka se 6HR pro imbus klíč. Závit by měl být M14x1,5.
Zdravím a děkuji, prohlédnu to. Přišlo mi ale, že na termostatu už nějaké čidlo je, každopádně k teploměru asi ne, když ho nemám. Bude to zřejmě čidlo pro ŘJ. Z konektoru vedou 3 vodiče ale jeden je hned za konektorem uskříplý. Podívám se po té zátce. q.
To čidlo na termostatu je zřejmě pro kontrolku přehřátí. Dal by se i vyrobit T-kus a vložit do hadice (rozříznout hadici a spojit T-kusem) a ten třetí výstup osadit čidlem. Chystám se do DM Autodoplňky v Kr.Poli kde mají dle netu slušný výběr. Uvidíme...
1,6 16V BiPower
qualt
Začátečník
Příspěvky: 14
Registrován: 19 dub 2008, 10:40
Bydliště: HK

Re: Teplota chladící kapaliny a otáčkoměr 1,6 16V

Příspěvek od qualt »

Alda píše:
To čidlo na termostatu je zřejmě pro kontrolku přehřátí. Dal by se i vyrobit T-kus a vložit do hadice (rozříznout hadici a spojit T-kusem) a ten třetí výstup osadit čidlem. Chystám se do DM Autodoplňky v Kr.Poli kde mají dle netu slušný výběr. Uvidíme...

Máte pravdu, to čidlo bude ke kontrolce. Koukal jsem se a ten imbus tam mám taky, je-li pod ním vhodný závit tak by to bylo ideální místo na čidlo, jestli teda ten imbus, resp. díra co po něm zůstane, neslouží k něčemu jinému.
Varianta s adaptérem na hadici mě už taky napadla, ale pokud bude použitelný závit na termostatu, řešil bych to asi přes něj, bylo by to o dost jednodušší.
Jéé kdyby radši ty teploměry dávali ze série od začátku :wink:
Uživatelský avatar
Alda
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 358
Registrován: 07 srp 2006, 09:11
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota chladící kapaliny a otáčkoměr 1,6 16V

Příspěvek od Alda »

qualt píše:
Alda píše:
To čidlo na termostatu je zřejmě pro kontrolku přehřátí. Dal by se i vyrobit T-kus a vložit do hadice (rozříznout hadici a spojit T-kusem) a ten třetí výstup osadit čidlem. Chystám se do DM Autodoplňky v Kr.Poli kde mají dle netu slušný výběr. Uvidíme...

Máte pravdu, to čidlo bude ke kontrolce. Koukal jsem se a ten imbus tam mám taky, je-li pod ním vhodný závit tak by to bylo ideální místo na čidlo, jestli teda ten imbus, resp. díra co po něm zůstane, neslouží k něčemu jinému.
Varianta s adaptérem na hadici mě už taky napadla, ale pokud bude použitelný závit na termostatu, řešil bych to asi přes něj, bylo by to o dost jednodušší.
Jéé kdyby radši ty teploměry dávali ze série od začátku :wink:
Jasně, dáme to místo té zátky. Řekl bych, že orig. teploměr má snímač taky tady. Bylo mi nabídnuto i řešení budík+čidlo z Avie, prý je ten závit stejný, ale jediná výhoda by byla že je to zadarmo, jinak hnus. Taky mi někdo radil omotat hadici (venkovním) čidlem z digitálního teploměru vni/vně jak se všude prodávají, ale takhle to řešit určitě nebudu.
1,6 16V BiPower
AKAL
Fiaťák
Příspěvky: 80
Registrován: 25 dub 2008, 07:23
Bydliště: Most

Re: Teplota chladící kapaliny a otáčkoměr 1,6 16V

Příspěvek od AKAL »

Zkoušeli jste někdo povolit tu imbusovou zátku? Vypadá to,že má lepidlo v závitech a nejde mi povolit,nerad bych ji ukroutil.Nevíte někdo průměr toho závitu?Potřebuju vědět na koupi čidla :D
Multipla1,6 100 16V
Tmavě modrá metla
Most
Uživatelský avatar
Alda
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 358
Registrován: 07 srp 2006, 09:11
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota chladící kapaliny a otáčkoměr 1,6 16V

Příspěvek od Alda »

AKAL píše:Zkoušeli jste někdo povolit tu imbusovou zátku? Vypadá to,že má lepidlo v závitech a nejde mi povolit,nerad bych ji ukroutil.Nevíte někdo průměr toho závitu?Potřebuju vědět na koupi čidla :D
http://www.e-cat.cz/p-2530357/fiat/mult ... 86_2223287" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.maximizeronline.com/?action= ... em=FE+3371" onclick="window.open(this.href);return false;

Není to M14x1,5 ale M12x1,5...
1,6 16V BiPower
bikus
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 224
Registrován: 10 led 2008, 20:30
Bydliště: Sušice, KT
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota chladící kapaliny a otáčkoměr 1,6 16V

Příspěvek od bikus »

fšem "měřičům"

Hoši, když to tu tak pročítám, není lepší - když už sledovat - tak tepotu oleje, než teplotu vody? Já myslím - a je to jen můj osobní názor - že teplota oleje vypovídá o provozním stavu motoru více, než teplota vody.
Možná, že to je složitější se zátkou na olej, než na vodu, možná že je taky těžší sehnat teploměr na olej, protože by měl být nejmíňi do 200´C, a ne do 130 jako na vodu, ale podle mě je měření teploty oleje směrodatnější. Co se týče varu vody, na to je tam kontrolka v sérii, to už jsme řešili.... Takže toho bych se nebál.

(Pozn.: tiše doufám, že zareaguje Minimaxa....)
Uživatelský avatar
Alda
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 358
Registrován: 07 srp 2006, 09:11
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota chladící kapaliny a otáčkoměr 1,6 16V

Příspěvek od Alda »

bikus píše:fšem "měřičům"

Hoši, když to tu tak pročítám, není lepší - když už sledovat - tak tepotu oleje, než teplotu vody? Já myslím - a je to jen můj osobní názor - že teplota oleje vypovídá o provozním stavu motoru více, než teplota vody.
Možná, že to je složitější se zátkou na olej, než na vodu, možná že je taky těžší sehnat teploměr na olej, protože by měl být nejmíňi do 200´C, a ne do 130 jako na vodu, ale podle mě je měření teploty oleje směrodatnější. Co se týče varu vody, na to je tam kontrolka v sérii, to už jsme řešili.... Takže toho bych se nebál.

(Pozn.: tiše doufám, že zareaguje Minimaxa....)
Budíky na teplotu oleje jsou taky, ale kam chceš dát čidlo? Kde je to správné místo pro olej a jakou má mít normální teplotu? Pro snímání teploty vody je tam nachystané i s patřičným závitem.
1,6 16V BiPower
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - benzín“