Teplota v chladiči

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Dufi
Fiaťák
Příspěvky: 88
Registrován: 23 pro 2006, 12:58
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od Dufi »

Prosim o radu,mam Punto 1,7 td a rucicka teplomeru mi vyleze max 2mm nad nulu.Kdyz tomu davam fakt kotel,tak i na ctvrtinu,ale to je maximum.Ale nedavno sem mel prasklej chladic a vylezlo to az do cerveneho pole,tak nevim.Nemuze to byt zavzdusnenej chladic??
Reklama
 

Jogurt
Začátečník
Příspěvky: 11
Registrován: 31 led 2006, 12:21

Příspěvek od Jogurt »

Čauky podle mě termostat mě to děla něco podobneho ale pokud ti to topi tak bych to neřešil termostat stoji 1700.A jinač zkus to odvzdušnit za motorem na hadici co vede na radiator je šrub tak to zkus a taky zaleží na směsi teda myslim fridex jestli ho tam máš hodně tak to zvýší bod varu.
5-ko
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 319
Registrován: 18 lis 2005, 09:11
Bydliště: SR

Příspěvek od 5-ko »

Dovolím si prispieť... Pikačovina!!!

Neodvzdušňuj na tých šrôboch, lebo to nestačí. Tomu ver. Na chladiči je odvzdušňovací šrôb. Nešlo mi to cez to odvzdušniť, tak som motor nechal vypnutý, hrdlo na nalievanie kvalaliny som si strčil do úst a fúkol. Ako sa začala vaiť voda cez ten odvzdušňovák, kamoš ho ihneď pritiahol. Dolial som vodu, naštartoval a až potom som odvzdušnoval tým šrôbikom.

Zavzdušnená sústava sa mi ale prejavovala tak, že slabo kúrilo, chladič do polovice vrelí, ale pri čidle studený, to znamenalo, že nespúštala vrtula... A teplota na ručičke liezla ako na mrakodrap. Tak teraz neviem. Ale môže to byť ten vzduch.

BTW: teplota hadíc? Prívodná do chladiču:
Odvod z chladiču:
Na zohriaty motor....

Peter
Keff
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 31 črc 2006, 14:16
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Keff »

A kde se da najit ventil na odzvdusneni a jak by se to melo delat? Jsem ho hledal a nenasel... :-/
Fiat Punto MkII 3D 1,2 8V
5-ko
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 319
Registrován: 18 lis 2005, 09:11
Bydliště: SR

Příspěvek od 5-ko »

Spravým kompletné foto, len to chce čas... Teraz som fotil komplet podvozok, lebo mi seklo výfuk... ale bude tu o tom topic... Len si počkaj a ja ti to pofotím. Peťo
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

Dufi: pokuds mel prasklej chladic a uvarilo se ti to, tak mas uvarenej termostat. Dej novej.

A odvzdusnovaci sroubky? Jak rikal 5ko. Idealni postup, kdyz se dava nova kapalina je takovej: vysroubovat odvzdusnovaci sroubek na chladicu (na vrchni strane chladice na opacne strane, nez je expanzka) a pak nalivat kapalinu do te doby, nez zacne vytikat pres povolenej odvzdusnovacek. Odvzdusnovacek zavrit a tim mame plnej chladic bez bublin. Pak dolit kapalinu uplne na maxx az po hrdlo a povolit odvzdusnovaci sroubek na hadici, co vede k topeni. Ja to delam podobne jako 5ko, foukam do expanzky, tim vytlacim vzduch z topeni, jakmile zacne tyct kapalina z odvzdusnovacku, tak zavrit. A hotovo. Dorovnat hladinu kapaliny v expanzce a je to. Je to nejrychlejsi a nejspolehlivejsi.
Hustokrutost
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“