chip??? neni to somarina taký nárast výkonu na 1.2 ???
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- phaeton_esc
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 451
- Registrován: 27 črc 2008, 17:57
- Bydliště: Lovosice
Re: Fiat Punto 1.2 16V rv.1998 Chiptuning
což už je ale většinou levnější koupit rovnou jiné auto.
v tomhle případě bych se na to vykašlal, našetřil a koupil jeté Punto GT, kde je ten výkon už v sérii..
v tomhle případě bych se na to vykašlal, našetřil a koupil jeté Punto GT, kde je ten výkon už v sérii..
bylo
Fiat Punto Mk1 1.7D 1996
je
Fiat Stilo MW 1.6 16v 2004 LPG BRC
Fiat Punto Mk1 1.7D 1996
je
Fiat Stilo MW 1.6 16v 2004 LPG BRC
- Reklama
Re: Fiat Punto 1.2 16V rv.1998 Chiptuning
Ja som tiez nad tymto rozmyslal a mailoval som aj s jednou firmou co sa tym zaobera. Hovorily, ze dokazu tam navrsit cca 7-10 koni. Ale zase ak to chces mat overene, tak s tym treba ist na brzdu pred a po a ta tiez peknych par evri stoji. V zasade je to malo srandy za dost penazi. Atmosfericky motor vzdy ostane atmosferickym. Ked chces mat rychlu karu treba ist bud do HGT ale GT popripade Stilo Abarth atd. Co je uz fabricky dost dobre spravene.
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
Re: Fiat Punto 1.2 16V rv.1998 Chiptuning
Aký benzín tankuješ? predpokladám 95 natural. Skús tam natankovať 98.Giuseppe píše:můžeš uvedst nějaký příklad úprav motoru?phaeton_esc píše:lepší bude asi přímo úprava motorů a věcí kolem, než chiptuning..
Dnes mi známi v práci (má tuším 1,6 90koní punto mk1 cabrio), hovoril, že
vlani natankoval asi 8litrov 98-mičky prešiel na tom 200 km (pokojnou jazdou 80-90, žiadne prudké rozjazdy) a reakcia na stlačenie plynového pedála bola znatelne vyššia.
1.2 16V 85 ELX 98
Re: Fiat Punto 1.2 16V rv.1998 Chiptuning
čipovat atmosféricky plněný motor je ztráta peněz, to už radši nějaký groš přidat a koupit HGT.
jinak já jsem zkoušel tankovat 98 OMW a nic moc. lepší výsledek jsem měl s E85
jinak já jsem zkoušel tankovat 98 OMW a nic moc. lepší výsledek jsem měl s E85
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: chip??? neni to somarina taký nárast výkonu na 1.2 ???
E 85 má cca 102 oč. Víceoktanový benzín moc nepomůže. Respektive nepomůže vůbec. Jedině snížit hlavu a vyleštit,slícovat svody.Nebo si koupit auto s motorem. Když to musím mít
Re: chip??? neni to somarina taký nárast výkonu na 1.2 ???
to je ta 1,6ka.nejlíp jede na shell V-power raicing.na tomhle motoru to znát je,ale jinak do 1,2ky je to vážně nesmysl
Punto cabrio,motor 1,6
Grande punto 1,2
Grande punto 1,2
Re: chip??? neni to somarina taký nárast výkonu na 1.2 ???
?????maju brzdu???ak mi zmeraju vykon pred, čipnu to a potom to spravi tie konne tak to chcem:-)
ak nie tak ak by chcel ktosi čipnuť auto mu to spravim za polovicu a kolko koni len chce
ak nie tak ak by chcel ktosi čipnuť auto mu to spravim za polovicu a kolko koni len chce
Re: chip??? neni to somarina taký nárast výkonu na 1.2 ???
Cely chiptunning je vlastne len zmena uz optimalizovaneho motoru. Z fabriky su optimalizovane s ohladom na spotrebu, vykon, emisie. Na toto su navrhnute ine casti a od nich sa odvija zivotnost. Ked niekto parametre pozmeni, vacsinou to optimalizuje na vykon, tak nutne nejaky iny parameter sa musi zhorsit. Ibaze by sa tie parametre menili dynamicky podla potreby, co by vsak uz chcelo nielen prepisat natvrdo firmware ale by to chcelo trochu slozitejsi program mozno ovladatelny vodicom podla potreby. Obcas sa narast vykonu hodi, ale netreba ho stale. Som presvedceny ze nachipovane auta maju vacsinou horsie emisie, nuz a spotreba zavisi od stylu jazdy. Ja som mal s pozicanym nachipovanym 240 konovym 3-litrovym V6 TDi motorom Audi spotrebu 5,1 l/100 km nafty. Ale to iba preto, ze nemam rad sportovu jazdu a som s nim jazdil rovnako kludne ako s hocicim inym ci uz s Puntom alebo s velkym Ivecom. Ale myslim si, ze tie emisie boli horsie u cipovaneho audi ako u necipovaneho.
Nuz a kedze casto sa upravuju tlaky turba, tak u atmosferaku to moc vyznam nema. Velky objem motora sa tak lahko nenahradi. Ako moze mat aj maly obsah velky vykon, ale potom ide zivotnost do prdele, napriklad dvojvalec vodny skuter 215 koni, ide to ako raketa, ale zivotnost motoru sa rata na desiatky az stovky hodin. Co z takeho vykonu ?
Nuz a kedze casto sa upravuju tlaky turba, tak u atmosferaku to moc vyznam nema. Velky objem motora sa tak lahko nenahradi. Ako moze mat aj maly obsah velky vykon, ale potom ide zivotnost do prdele, napriklad dvojvalec vodny skuter 215 koni, ide to ako raketa, ale zivotnost motoru sa rata na desiatky az stovky hodin. Co z takeho vykonu ?
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km