Kola do A
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
Re: Kola do A
No to bude asi tím, že si koukal na úplně jiný ložisko (ložisko kola). To, co chceš vyměnit ty, tak je umístěný u nápravnice. Jinak já se to pokoušel vyměnit sám a nešlo mi to povolit, tak jsem to svěřil raději servisu a udělal jsem dobře.
Fiat Multipla Bipower, r.v. 2000
- Reklama
Re: Kola do A
Taky jsem začal mít zadní kola do "A" a příčina byla úplně jiná, než se tu psalo, byť dle majitele vrakoviště je to poměrně častá příčina. Ale od začátku.
Na podzim před technickou mi začalo vzadu hučet ložisko a při pohledu ze zadu ty kola do "A" byly. Jedno víc. Auto jsem odvezl do Budějovic k svému automechanikovi, ať to opraví a rovnou udělá technickou. Ložisko vyměnil, STK udělal, ale stejně ty kola pořád proti těm předním budily dojem, jako bych měl v kufru 20 pytlů cementu. Nicméně jsem s tím jezdil dál a neřešil, nekontroloval. Na konci ledna jsem začal mít pocit, že při přejetí výmolu se zadní část auta nějak divně chová - kejkle se do stran, jakoby byly povolené šrouby u kol. Nebyly. A i na heveru jsem s celým kolem cloumal, jestli není jinak volné. Obě se ani nehly, ale vizuelně mi tam někdo přidal cca dalších 20 pytlů.
Pročetl jsem tuhle diskuzi a auto jsem nechal v Autoprima Brandýs. Auto mi vrátili s tím, že je to celý rezlý, a že se do toho bojí jít s tím, že každý šroub, co budou chtít povolit, utrhnou. A vzhledem k cenám náhradních dílů by se mohli proopravovat k částce, kterou nepovažujou za adekvátní. Lepší prý bude, když si přivezu z vrakoviště nápravu jinou a tu jen přehodí. Ta moje se jim stejně zdá nějaká "ohlá".
Kompletní nápravu i s tlumičema, nábojema atd. jsem na čtvrtém vrakovišti sehnal za 3 tisíce, slovy "vrakmistra" na Fiata ještě v solidním stavu. Na jednom vrakovišti mě rovnou zpražili odpovědí, že nemaj, neboť všechny Multiply co zatím likvidovali jí měly prasklou (!).
No nic, zakoupenou nápravu jsem dovezl do servisu. Sundali nádrž (mám verzi Bipower), a zjistili, že nad ní je náprava na dva kusy... Takže zadní kola držely jen za uchycení ke kastli skrz silenbloky + tomu trochu pomáhal ještě stabilizátor...
Když tedy srovnám svou 16 let starou Multiplu, se kterou obvykle jen "šudlám" Dřísy-Praha-České Buějovice, se svým 27 let starým Espacem, který se krom Rumuských, Bulharských, Moldavských a dalších silnic popral s jakýmkoliv nákladem i včetně tuny zámkové dlažby nebo pravidelného ježdění v sedmi lidech, a má stále zadní nápravu původní (akorát nové pružiny), je to dost nepoměr...
Na podzim před technickou mi začalo vzadu hučet ložisko a při pohledu ze zadu ty kola do "A" byly. Jedno víc. Auto jsem odvezl do Budějovic k svému automechanikovi, ať to opraví a rovnou udělá technickou. Ložisko vyměnil, STK udělal, ale stejně ty kola pořád proti těm předním budily dojem, jako bych měl v kufru 20 pytlů cementu. Nicméně jsem s tím jezdil dál a neřešil, nekontroloval. Na konci ledna jsem začal mít pocit, že při přejetí výmolu se zadní část auta nějak divně chová - kejkle se do stran, jakoby byly povolené šrouby u kol. Nebyly. A i na heveru jsem s celým kolem cloumal, jestli není jinak volné. Obě se ani nehly, ale vizuelně mi tam někdo přidal cca dalších 20 pytlů.
Pročetl jsem tuhle diskuzi a auto jsem nechal v Autoprima Brandýs. Auto mi vrátili s tím, že je to celý rezlý, a že se do toho bojí jít s tím, že každý šroub, co budou chtít povolit, utrhnou. A vzhledem k cenám náhradních dílů by se mohli proopravovat k částce, kterou nepovažujou za adekvátní. Lepší prý bude, když si přivezu z vrakoviště nápravu jinou a tu jen přehodí. Ta moje se jim stejně zdá nějaká "ohlá".
Kompletní nápravu i s tlumičema, nábojema atd. jsem na čtvrtém vrakovišti sehnal za 3 tisíce, slovy "vrakmistra" na Fiata ještě v solidním stavu. Na jednom vrakovišti mě rovnou zpražili odpovědí, že nemaj, neboť všechny Multiply co zatím likvidovali jí měly prasklou (!).
No nic, zakoupenou nápravu jsem dovezl do servisu. Sundali nádrž (mám verzi Bipower), a zjistili, že nad ní je náprava na dva kusy... Takže zadní kola držely jen za uchycení ke kastli skrz silenbloky + tomu trochu pomáhal ještě stabilizátor...
Když tedy srovnám svou 16 let starou Multiplu, se kterou obvykle jen "šudlám" Dřísy-Praha-České Buějovice, se svým 27 let starým Espacem, který se krom Rumuských, Bulharských, Moldavských a dalších silnic popral s jakýmkoliv nákladem i včetně tuny zámkové dlažby nebo pravidelného ježdění v sedmi lidech, a má stále zadní nápravu původní (akorát nové pružiny), je to dost nepoměr...
Re: Kola do A
Ještě se to nestihlo zlomit. V době objevení té jámy mělo auto najeto cca 210 000km a bylo 15 let staré.
Tento týden mě ještě čeká výměna olejové vany - maličko sákne - je prorezlá
- Přílohy
-
- WP_20160530_15_05_47_Pro.jpg (119.02 KiB) Zobrazeno 4820 x
Multipla EVO2 1,6 16V - kočár pro rodinu