PALIVO: LPG

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
vossák
Začátečník
Příspěvky: 47
Registrován: 16 zář 2016, 16:40

Re: PALIVO: LPG

Příspěvek od vossák »

A znáš nějaký solidní osvědčený a hlavně plně funkční systém čistě LPG bez těch zbytečností na ventily okolo?
Reklama
 

PeNik
Fiaťák
Příspěvky: 162
Registrován: 06 čer 2009, 16:05

Re: PALIVO: LPG

Příspěvek od PeNik »

neznám, ale vím, kde jsou odborníci a ne lepiči. Například tady: http://www.neptun-harfa.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG
vossák
Začátečník
Příspěvky: 47
Registrován: 16 zář 2016, 16:40

Re: PALIVO: LPG

Příspěvek od vossák »

To je z ruky cece.
Nemate nekdo zkusenosti s Autogasem Opava??Po telefonatu neni prej nic problem,coz me lehce zarazi:-)
Uživatelský avatar
miror
Fiaťák
Příspěvky: 80
Registrován: 28 srp 2010, 16:38

Re: PALIVO: LPG

Příspěvek od miror »

... každý může mít jiný názor a zkušenosti - já zhodnotím své 4 roky a cca 120tkm s LPG tak: před přestavbou jsem si pokládal stejné otázky. Manželka trvala na LPG, já na bezchybnosti benzínu. Před přestavbou jsem se nechal ubezpečit od http://www.lpg-autogascentrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false; (kde měla být něco jako centrála sítě dodávající STAG), že mě žádný výkyvy otáček ani nic podobnýho nečeká. A ono ne, hned začal být problém se studenými starty (jen v létě). A žádný takový, že je to počáteční a že se to vyladí. A nejde ani o to kdo to montuje (pokud to není fakt nemehlo). To auto prošlo za ty roky několika servisama, včetně NeptunHarfy a nikde neshledaly nedostatek v montáži, přesto to nevyřešili. Pendloval jsem i mezi LPG servisem a Fiat servisem (Dojáček), kdy jedni řikali, že je to kvůli benzínové části, druhý že kvůli LPG. Nerad bych zatěžoval podrobnostmi, ale díky mému nastavení přepínání tak, aby si to pro starty spolykalo nějakej benzín a mohl jsem udržovat v nádrži jen tak čerstvý benzín max za 200Kč na dvě nádrže LPG, to bylo snesitelný, žádná ostuda. A neřešil jsem. Než jsem si to takhle sám pomocí kabelů k LPG jednotce "vyřešil", zabralo to hodně času a přemejšleního.. a porad od okolí a kamarádů. Po čase se přidal na LPG horší chod na volnoběh a auto šlo zase do servisu. Samotný volnoběh vyřešily nový kabely zapalování a cívky, ve výsledku - ale auto strávilo v servisu měsíc!! Pán si to vzal za své a pokusil se problém se starty prolomit. Řešil i s jinými špičkami na motory co znal. Vyzkoušel nový benz vstřikovače,.. .. všechno možný změřil, vyresetoval.. .. a výsledkem bylo, že je to "známější" Fiatí specialita, že řídící jednotka benzínu si vyhodnocuje korekce nasnímaný teploty tak, že dává benzínu při studených startech (znovu podotýkám jen v létě) jako by byl už motor zahřátý - tedy málo. Přidali jsme obvod, který na několik sekund simuluje studený čidlo - a řekl bych.. možná trochu, ale spíš ne tak výrazná změna. Vlastně jsem se musel vrátit ke svýmu nastavení - čerstvý benzín, který ten poslední servisák naprosto nedokáže přijmout a nevěří mi.

Jo stačilo by napsat, že LPG je okruh navíc, který benzínový ECU nemusí pojmout, LPG mu rozhazuje na svůj chod mapy. Je to jak loterie.. někteří si nestěžují, pochvalují.. ale v LPG servisech jsem viděl za tu dobu, jak neustále řeší (různé značky) že to někomu nestaruje v zimě, někomu v létě, někomu chcípe... prostě další okruh možných přičin problémů a zesložitění systému spalování. A že když nějaký problém je, většinou by se s tím samotný chod na benzín dokázal svýma korekcema poprat. Někomu šlape ale Tartarini, někomu BRC... těch možností je hodně, ale ani nejdraží řešení neznamená jistou bezproblémovost. Jsou i Pandy, kde nemají problém se stejným STAG co mám já. ..Já například když jezdím jen na benzín, žádné problémy se starty nemám - FiatECU si dokáže najet svoje korekce. Paradoxní u toho je, že když FiatECU vyresetuju, starty po resetu zůstanou, v jakým stavu jsou.

Na svou počáteční otázku jsem tedy nenašel odpověď dodnes a situace není, že by byl LPG systém za tu dobu dokonalejší. Kdyby byl, doporučili by mi jinou řídící jednotku, nebo systém. Resp inovovaný asi jo, ale absolutní spolehlivost se nepodaří zařídit. Pořád je to na stejném principu.

Přesto bych měl nutkání do LPG zase jít.. a patrně bych i šel, protože ta svoboda cestování tu fakt je. Resp. zpátky už se nechce.

A co do spolehlivosti Fiatu, je to dle mého lepší průměr, ale žádný zázrak neexistuje. Taky už jsem se navyměňoval ..
A jedna technická k plusu LPG? - jednou mi odešlo benzínový čerpadlo, přesto jsem odjel - na LPG. ;-)
.. no to je zas dlouhý :-/
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
murino
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 19 lis 2015, 18:44

Re: PALIVO: LPG

Příspěvek od murino »

Veškeré takové problémy jsou zpravidla způsobeny špatným nastavením plynu. Bohužel je dnes stále mnoho pitomců kteří udělali přestavby desítek aut, ale když nastane problém nejsou schopni ho vyřešit a nemají základní znalosti o principu fungování lpg. (vlastní zkušenost) Teoreticky by takové problémy neměly nastat při použití řídící jednotky napojené přímo na OBD. Kontrola korekcí je záležitost minuty. Nevím jak jednotku "resetuješ", ale výmazu autoadaptací není možné aby špatné starty trvaly, pokud to po ježdění na benzín funguje ok.
Ale nevím jestli je rozumné si koupit 1.2ku a dávat plyn. Je to malé, moc to jistě nežere a připadá mi to takové až moc šetření....
PeNik
Fiaťák
Příspěvky: 162
Registrován: 06 čer 2009, 16:05

Re: PALIVO: LPG

Příspěvek od PeNik »

nevím jak moc to ti přijde či nepřijde úsporné, ale já najezdím ročně cca 25-30.000 km. Při současných cenách jezdím s plynem za 0,71 Kč/km (průměrná spotřeba kolem 6,4 l/100 km), na benzín, když počítám cenu 30 Kč/l a spotřebě 5 l/100 km (a to si myslím, že se držím při zdi) to vychází na 1,50 Kč/km. Ano, k LPG je třeba připočíst roční revizi (u mě i 2x za rok (1-2x po ujetí 20.000 km) + serepetičky okolo = cca 6.000 Kč).

A nyní si to shrňme:
benzín by mě stál: 37.500 - 45.000 Kč/rok
plyn mě stojí: 23.750 - 27.300 Kč/rok (započteno 6.000) + 1x za 2 roky malinko dražší emise při STK (150 Kč). Můžeš k tomu ještě za rok připočíst cca 1.500 Kč za mazadlo, ale není podmínkou.

Sorry, ale mě to jako neúměrné šetření nepřijde a ano, jsem kvůli tomu ochoten v mezidobí obětovat i horší starty.

Na co jsem při výpočtu zapomněl?

EDIT: ještě jsem nyní koukal na ujeté km a až sám jsem překvapen:
2012: 32470
2013: 31687
2014: 26114
2015: 36733
2016: 27899 (k dnešnímu dni)
Přepočítávat to už nebudu, ale rozdíl bude "propastnější"
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG
Uživatelský avatar
miror
Fiaťák
Příspěvky: 80
Registrován: 28 srp 2010, 16:38

Re: PALIVO: LPG

Příspěvek od miror »

murino: brát plnou za 1000, nebo za 350 týdně, někdy i 2x do týdne je rozdíl.

LPG servisáci mají v nejhorším návod na papíře, v lepším případě jsou školeni zprostředkovaně nebo přímo od výrobce. Já volil co nejosvědčenější LPG servisy. Stejně tak ten poslední na začátku tvrdil, že pokud je to udělaný dobře, neni možný aby to nefungovalo - a auto jsem z něj vymámil až po 30ti dnech.
Mazání korekcí dělali v servisech a já s nima diskutoval.
Kdysi jsem je nechal smazat... no rovnou přehrát firmware řj. u Dojáčka(Fiat) a starty se nezlepšily. Jízdou na benzín však jo. Dost mě to překvapilo. Dokázal bych si vymyslet co se tam děje, ale o tom to je... přijít na to pozorováním zvenčí?...
Nemám přímý zkušenosti z jiných zástavb, proto zůstávám u nadnesenýho tvrzení, že LPG servisáci jsou velký optimisti ;-)
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
murino
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 19 lis 2015, 18:44

Re: PALIVO: LPG

Příspěvek od murino »

Počítat nic nemusíte, sám na plyn jezdím. Jen mě nenapadlo, že na takové roční nájezdy si někdo pořídí 1.2ku. Ale to je jedno....
Pokud vím, tak v drtivé většině se lpg zařízení liší jen v kvalitě vstřikovačů, protože řj jednotky jsou zpravidla všechny stejné. Resp jejich program-princip funkce je stejný.
PeNik
Fiaťák
Příspěvky: 162
Registrován: 06 čer 2009, 16:05

Re: PALIVO: LPG

Příspěvek od PeNik »

v čem spočívá souvislost vyšší kubatury s nájezdem km? Pokud se dopravuji pouze do a ze zaměstnání (auto nezatěžuji), je podle mě blbost kupovat něco silnějšího, aby to žralo v převážné většině více a ještě to navíc zaplatil na povinném ručení a kupodivu i na vyšší pořizovací ceně vozidla jako takového. Po 220.000 km to bude mít za sebou skoro každý motor a bude si žádat investice (to já ve svém případě již podstupovat nebudu, protože by se mi ta investice nikdy nevrátila a auto půjde na vrakáč, i když vypadá celkem solidně odpovídajíce nájezdu km)

Jediné, co považuji za blbost v instalaci LPG, když někdo používá auto na pojíždění po městě. Tam to smysl nemá nebo jen minimální, ale nejspíše nebude mít problém se starty. :)
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG
Uživatelský avatar
miror
Fiaťák
Příspěvky: 80
Registrován: 28 srp 2010, 16:38

Re: PALIVO: LPG

Příspěvek od miror »

primárně jsou ty roční nájezdy 35km do práce a zpět, a cesta je včetně 15km ve městě, kde se malý auto výborně pohybuje. Pro tyhle účely to považuju za optimální kombinaci - malý auto na LPG.
Na hlavu by bylo, kdyby to bylo cestování jen po městě a na vzálenost kolem 5km.
Jediný kdy trošku zatoužim po větším autě, když se jede na celotýdenní dovolenou (dva dospělý a dítě). Ale těch případů je minimum a i Panda tohle dobře zastane. Jen se prostě vezme jen koloběžka, odrážedlo a dětský kolo se nechá doma. Jinak se tam narve i to. :-) S Pandou se dá však pohodlně cestovat na velký vzdálenosti - vyhovuje mi v tom rovný sezení, kdy člověk neni zabořenej v sedačce.
A co se týká systému LPG, vlastně si nemyslím, že by LPG servisáci byli převážně břídilové a dělali špatně svoji práci. To co si myslim je, že tak širokou problematiku a různorodost systémů aut nelze pojmout a zobecnit "jednim" univerzálním LPG systémem. Různý auta reagujou na LPG zástavbu jinak.. a to co třeba dělaj některý Fiati se startama, to prostě jeden nevymyslí. Nejzajímavější mi přijde fakt, jak ty naše auta dobře reagujou na nový benzín. To je servisákama silně přehlíženej fakt a rozdíly jsou tak markantní, že to považuju za klíčový. Jen sám na to přijít, na to už nemám a servisáci tomu nevěří.
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
vossák
Začátečník
Příspěvky: 47
Registrován: 16 zář 2016, 16:40

Re: PALIVO: LPG

Příspěvek od vossák »

Děkuji všem za solidní a i kritické poznatky ze života-to se cení :!:

K té 1.2,já i moje rodina jsme opravdu velmi nenároční uživatelé,co se týče aut.Já jsem si toto auto vybíral především pro jeho vlastnosti v terénu,poměrně snadnou a přístupnou opravitelnost v domácích podmínkách a taky hlavně obecnou nenápadnost,byť jsem již pozdě zjistil,že se sehnatelností ND na pohon 4x4 je situace v tomto případě minimálně katastrofální:-(

Nicméně jako takové mi auto absolutně vyhovuje a bohužel s nějakým silnějším benzinovým agregátem je,bylo v tomto ročníku,ceně nesehnatelné.Na typu auta jsem trval,takže toto je alespoň u mě ten důvod,proč 1.2.
Samozřejmě takových nájezdů,jako zde spoludiskutující nedosáhnu ani náhodou,u mě je to se vším všudy tak 15-20 000/rok
Proto taky dumám,zda do toho jít či ne.Je pravdou,že nízký nájezd je způsoben právě tou "nesvobodou" kdy musí člověk uvažovat,zdali je nutné startovat auto,zdali cesty neskloubit na někdy jindy atd.Což mě opravdu štve

Zatím to vše,se stále se prohlubujícími zkušenostmi s tímto vozem,vypadá na to,že LPG půjde zatím stranou,jelikož spotřeba není vůbec tak hrozná a event. přijde na řadu,jakmile se začnou ceny PHM neúměrně zvedat nebo nebude třeba rapidněji zvednout roční nájezd.Zatím to vcelku jde utáhnout

miror:K tvému problému se starty mě napadá,zkoušel jsi i několik typů svíček nebo tam máš jen to,co ti doporučili v servise?Možná by změna teploty svíčky pomohla.Vím,že na plyn se používají jiné svíce,tak jestli to potom nedělá binec s těmi starty
PeNik
Fiaťák
Příspěvky: 162
Registrován: 06 čer 2009, 16:05

Re: PALIVO: LPG

Příspěvek od PeNik »

Loučím se tu s vámi, ve čtvrtek jde auto na vrakáč. Vypadá to, že mi za něj ještě i něco zaplatí. Oprava motoru je nerentabilní. Další auto bude jiná značka, ale opět to bude výhodný nákup cena/"výkon" a opět v LPG rovnou (tentokrát rovnou z výroby).
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG
Uživatelský avatar
miror
Fiaťák
Příspěvky: 80
Registrován: 28 srp 2010, 16:38

Re: PALIVO: LPG

Příspěvek od miror »

Ale co se stalo - něco s motorem?
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
PeNik
Fiaťák
Příspěvky: 162
Registrován: 06 čer 2009, 16:05

Re: PALIVO: LPG

Příspěvek od PeNik »

papinká mi nyní 0,3 l oleje na 100 km. Objevil jsem olej pod vzduchovým filtrem u klapky. Nejspíše kroužky nebo válec. Výfuk černý jak bota (takže to nejspíše odnese i katalyzátor), kovové zvuky při studeném motoru. A jelikož jsem i před rozvody, tak by ta investice byla zmařená, protože by se mi to ani nevrátilo. Plánoval jsem nákup nového auta, jen to budu muset urychlit. Navíc jsem letos už měnil palivové čerpadlo a kabely od řídící jednotky k motoru, tak už nyní jsem za letošek v mínusu. Navíc to už zase vypadá na stabilizační tyč na pravém předním kole, takže se to sešlo pěkně hnusně a nemíním do toho vrážet prachy. To raději zaplatím kus hypotéky.
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG
Uživatelský avatar
miror
Fiaťák
Příspěvky: 80
Registrován: 28 srp 2010, 16:38

Re: PALIVO: LPG

Příspěvek od miror »

No jo, :-( tak ať se daří..
Panda 1.2 Dynamic (rv2004), LPG od 115tis.km v březnu2012
Odpovědět

Zpět na „Panda“